Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Condens in koplamp Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2011 om 15:59 #17959234
Wacht even, ik dacht dat ging om de condens in de rechterkoplamp (bovenste), maar staat er nou inderdaad gewoon een laag water in de linker????
Dat viel me eerder niet op, dat is echt niet goed! Als ze iets voller lopen, heb je ook kans op kortsluiting. Het is dat het stadslicht dat voorkomt…13 december 2011 om 16:02 #17959235@GM-Tuningparts wrote:
condens vorming is nooit helemaal te voorkomen.
dit wil niet altijd zeggen dat de koplamp lek is.
zelfs nieuwe opels die van de lopende band af komen hebben hier af en toe last van.
opel meld dit voortaan ook in de handleiding dat er kans is op condensvorming in koplampen en achterlichten en dat hier weinig tegen te doen is en er geen garantie op zit.
de ene heeft er wel last van de ander niet.
de ene links , de ander rechts of beide.
komt door het koude of regenachtige weer buiten en de warmte in de koplamp.
dan kun je condensvorming krijgen in de koplamp / achterlicht.is hetzelfde als je met een paar man met natte kleren van de regen in een auto gaat zitten en de verwarming aan zet
dan slaan de ramen van binnen ook aan.mvg.
misschien wat offtopic. maar als ik een nieuwe opel koop, en later blijkt dat ik 1 van de gelukkigen ben die af en toe condensvorming in de koplampen heeft. dan is dit toch apk afkeur?
13 december 2011 om 16:56 #17959236heb hetzelfde probleem,heb een astra g 1.6 16v van 1998.
vorige week na vele regen merkte ik onderweg dat mn lampje niet meer brandde..
toen ik hem verving zag ik de condens in de lamp..
rubber achter zat er niet goed op..
mijne zijn ook erg dof,met welk middel kan ik die weer mooi krijgen?mvg
13 december 2011 om 17:01 #17959237Dat hangt ervanaf waar de vervuiling zit.
Als er flink water in de lampen heeft gezeten krijg je vlekken aan de binnenzijde, hier is echt bar weinig aan te doen.
Zijn ze verweerd dan zijn er tig methodes om ze weer glanzend te krijgen zoals natschuren en polijsten.13 december 2011 om 17:14 #17959238Gaatje boren in het afdekkapje achterop, dan ventileert het goed.
13 december 2011 om 17:16 #17959239ventileert het dan goed of heb je dan juist weer een extra mogelijkheid gecreeerd om vocht binnen te laten ?
13 december 2011 om 21:40 #17959240@Kadett1.8GSI1985 wrote:
mijne zijn ook erg dof,met welk middel kan ik die weer mooi krijgen?
mvg
Headlight restorer kit van turtle wax.
Heb het zelf enkele weken geleden gedaan, kost €10 en het resultaat kan je hier bekijken:
viewtopic.php?f=124&t=15805514 december 2011 om 11:05 #17959241Ja, of gewoon waterproof schuurpapier korrel 1000 en een boormachine met lamswollen polijstpad en wat commandant. Die heb je nodig als je echt flink doffe lampen hebt, zoals bij mij was. Staat in dit topic beschreven: viewtopic.php?f=5&t=157139&p=2032911#p2032911
14 december 2011 om 11:26 #17959242@Juffer1 wrote:
ventileert het dan goed of heb je dan juist weer een extra mogelijkheid gecreeerd om vocht binnen te laten ?
ik denk het 2de, er zit namelijk al een ventilaar gaatje in bij de punt van de lamp..
14 december 2011 om 18:21 #17959243heb dit ook gehad in mijn vorige astra,
kijk even of de fitting van je dimlicht goed zit, zijn hier toevallig de bevestigings nokjes van afgebroken?
zoja dan kan daar vocht door naar binnen, bij mij is het vocht vanzelf opgetrokken, duurde een weekje of 2 maar toen was het wel droog :D14 december 2011 om 22:50 #17959208Vocht in de koplamp is een bekend probleem van de Astra G. op internet is ergens een Duits schrijven te vinden van Opel aan de dealers dat dit te maken heeft met met de afstelling van de hoogte van de motorkap. Deze komt bij het sluiten op de koplamp en daardoor gaat de pakking kapot met lekkage tot gevolg.
Ik heb het zelf ook gehad en opgelost door de koplampen uit te bouwen, het “glas” met een mes los te snijden van de rest. Alle kit verwijderen, een gaatje in het huis boren op het laagste punt, het “glas” weer met siliconenkit aanbrengen. Als je gaat kitten, de buitenzijde van het doorzichtige gedeelte afplakken met schilderstape om te voorkomen dat er kit op komt. Ik heb dat 5 jaar geleden gedaan en het is nog steeds droog gebleven (kon er eerst goudvissen in houden).
Doffe koplampen heb ik helder gekregen met een setje voor krassen bij mobiele telefoons te verwijderen. Dit bestond uit schuurpapier en een polijst pasta (aanbieding van de Aldi).14 december 2011 om 23:27 #17959209@2cv6 wrote:
Doffe koplampen heb ik helder gekregen met een setje voor krassen bij mobiele telefoons te verwijderen. Dit bestond uit schuurpapier en een polijst pasta (aanbieding van de Aldi).
Zo simpel kan het zijn.
Wel opletten, geen “gewoon” schuurpapier gebruiken.Als je er verstand van hebt kan je zelf papier gaan halen, korrel 1000- 2000.
Als je er niet echt veel verstand van hebt zoals ik, koop dan een restorer kitje of iets dergelijks.Dan heb je meteen de juiste producten voor weinig geld in huis!
18 december 2011 om 09:06 #17959244Wat me opvalt is dat jullie het nu over 2 verschillende zaken hebben ?
TS klaagt over vocht/condens IN zijn units terwijl jullie het hebben om de vervuiling / aanslag aan de BUITENzijde weg te werken :wtf
Als er aanslag aan de binnenzijde van de units zit dan ga je die zelfs met het duurste kitje echt niet wegkrijgen.
18 december 2011 om 09:31 #17959245ik reageerde eigenlijk op de bijvraag die “Kadett1.8GSI1985” stelde.
En ik neem natuurlijk aan dat de mensen zelf wel weten dat het niet helpt om de buitenzijde te schuren als je de binnenzijde moet hebben :D
18 december 2011 om 10:16 #17959246ja ik heb dan pilot xenon pitjes in m’n koplampen zitten, maar dat koplampen glas begnt nu ook een beetje doffig te worden.
Wat zouden jullie doen? koplampen schuren en polijsten, wat hier al vaker verteld is en ook bij de how to’s staan. of zouden jullie een nieuwe set depo lenskoplamen kopen (180 euro) aangezien ik xenon lampen heb.
18 december 2011 om 10:19 #17959247Ik zou absoluut voor de Depo’s gaan ! Lichtbeeld is zoveel strakker dan met de halogeen units
18 december 2011 om 10:50 #17959248@Juffer1 wrote:
Ik zou absoluut voor de Depo’s gaan ! Lichtbeeld is zoveel strakker dan met de halogeen units
En dan gewoon op ebay bestellen ofzo, ik moet namelijk die uitvoering hebben met alles stekker los en niet de multistekker aansluiting.
Deze bijvoorbeeld:
http://www.ebay.nl/itm/DEPO-SCHEINWERFER-SET-fur-OPEL-ASTRA-G-PROJEKTOR-DE-LINSE-SCHWARZ-XENON-OPTIK-/130618152561?pt=DE_Autoteile&hash=item1e6972d671″ onclick=”window.open(this.href);return false;Weet iemand hoe die peertjes vast gezet worden daarin? Bij de originele opel fittingen worden de hologeen peertjes in de fitting gedrukt waarna de fitting weer in de koplampenunit gedraaid wordt, zoals de bruine fitting hieronder:
Hierdoor zijn de pilot xenon lampjes niet plug en play omdat de stekkers direct aan de peertjes vast zitten.
Iemand ervaring hiermee, of moet ik even een nieuw topic starten…
18 december 2011 om 11:02 #17959249Met een speciale ring die je in de unit over je lamp heenzet en vastdraait als een soort moer.
Krengen zijn trouwens flink aan de prijs, dacht een euro of 20 per stuk.
Meer info vindt je bij de how to’s18 december 2011 om 11:14 #17959250@Juffer1 wrote:
Met een speciale ring die je in de unit over je lamp heenzet en vastdraait als een soort moer.
Krengen zijn trouwens flink aan de prijs, dacht een euro of 20 per stuk.
Meer info vindt je bij de how to’sja zo heb ik het nu opgelost met m’n huidige koplampen, maarbij moest ook wat gevijld worden aan die ring + het xenon peertje moet vast gelijmd worden aan de ring, want anders zat het peertje ietsjes los tussen de koplampenunit en de ring. bagger dus
18 december 2011 om 11:17 #17959251@Juffer1, ik ging in op onderstaande vraag. Neem aan dat dit inderdaad over de buitenzijde gaat (het dof zijn).
@Kadett1.8GSI1985 wrote:
heb hetzelfde probleem,heb een astra g 1.6 16v van 1998.
vorige week na vele regen merkte ik onderweg dat mn lampje niet meer brandde..
toen ik hem verving zag ik de condens in de lamp..
rubber achter zat er niet goed op..
mijne zijn ook erg dof,met welk middel kan ik die weer mooi krijgen?mvg
18 december 2011 om 11:38 #17959252@RISL wrote:
@Juffer1, ik ging in op onderstaande vraag. Neem aan dat dit inderdaad over de buitenzijde gaat (het dof zijn).
@Kadett1.8GSI1985 wrote:
zag ik de condens in de lamp..
mijne zijn ook erg dof,met welk middel kan ik die weer mooi krijgen?Hij heeft het dus over condens IN de lamp en dat de units dus dof zijn.
Daarom dus ook mijn opmerking dat je aanslag aan de binnenzijde dus niet kan weghalen.
Denk dat het inmiddels wel duidelijk is ;)18 december 2011 om 11:54 #17959253@derartz wrote:
@Juffer1 wrote:
Ik zou absoluut voor de Depo’s gaan ! Lichtbeeld is zoveel strakker dan met de halogeen units
En dan gewoon op ebay bestellen ofzo, ik moet namelijk die uitvoering hebben met alles stekker los en niet de multistekker aansluiting.
Deze bijvoorbeeld:
http://www.ebay.nl/itm/DEPO-SCHEINWERFER-SET-fur-OPEL-ASTRA-G-PROJEKTOR-DE-LINSE-SCHWARZ-XENON-OPTIK-/130618152561?pt=DE_Autoteile&hash=item1e6972d671″ onclick=”window.open(this.href);return false;Weet iemand hoe die peertjes vast gezet worden daarin? Bij de originele opel fittingen worden de hologeen peertjes in de fitting gedrukt waarna de fitting weer in de koplampenunit gedraaid wordt, zoals de bruine fitting hieronder:
Hierdoor zijn de pilot xenon lampjes niet plug en play omdat de stekkers direct aan de peertjes vast zitten.
Iemand ervaring hiermee, of moet ik even een nieuw topic starten…
Deze zitten er bij mij ook in. Niks lijmen of moeilijk doen. Gewoon H7 xenon erin en vastzetten met de bijgeleverde ring. 5 mins werk.
18 december 2011 om 20:36 #17959254nou dan heb jij duidelijk een andere ring gehad, want die van mij paste niet goed. maargoed ik ga er toch maar depos in zetten denk ik. iedereen zegt dat het veel beter licht geeft dan de originele lampen
18 december 2011 om 22:09 #17959255Ik heb het ook over DEPO’s. Hun ring past wel.
19 december 2011 om 18:03 #17959207@Baas J. wrote:
Ik heb het ook over DEPO’s. Hun ring past wel.
ja precies dat is de bedoeling ook dat het bij de depo’s gewoon plug en play is zoals jij zegt baas, maar met de originele koplampen units waar je die bruine fittingen van opel vast moet draaien is gewoon bagger.
kan ik niemand aanraden. ik heb het uiteindelijk wel werkend gekregen maar was een hoop gedoe… :Sbinnenkort maar eens depo’s bestellen dan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.