Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Condens in koplamp Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2011 om 21:24 #17244198
Hoi Opel liefhebbers, dit forum gevonden via google, geregisteerd en eerst het forum gekeken voordat ik een eerste post openingmisser maak
De APK komt er aan en ik heb last van condens in mijn Opel Astra 1.6 SE model G rechter koplamp.
Nu heb ik verder al op het forum bekeken, hoe je de koplamp moet demonteren en het schema uitgeprint.
Moet je echt de bumper demonteren om de koplamp te demonteren?Na een regebui, regent het ook in de koplamp, voor zo ver ik het kan bekijken zie ik geen barstjes in het “glas” werk.
Rubbers nagelopen om de koplamp heen, ziet er allemaal prima uit.
Iemand daar ervaring mee?Rechter Koplamp:
Dit is mijn astra:
12 december 2011 om 21:38 #17959212aan de onderzijde van de koplamp zit een bevestigingspunt, achter de bumper, bumper moet dus wel los.
Persoonlijk had ik gewoon ff op marktplaats gezocht naar een net 2de hands setje. dan ben je van het gedonder af.
12 december 2011 om 22:13 #17959213Hoi,
Er hoort geen condens in te komen dus zit er ergens een lek :(
Het treed vaak samen op met de verkleuring van de lenzen deze vergelen helemaal en dan is je lichtbeeld voor de APK niet goed.Een oplossing is dan een nieuwe set kopen ik verkoop ze zelf trouwens ook maar wat je ook kan proberen is nog even te poetsen met een goede cleaner.
alleen zie die van jou er nog goed uit volgens mij.
Sluiten de rubbers in de lampdeksels wel goed af ?? of normaal komt er geen condens.12 december 2011 om 22:23 #17959214Een nieuwe set kopen voor vergeelde lampen?
Voor €10 euro poets je ze op zodat ze weer helemaal als nieuw zijn :thumb12 december 2011 om 22:30 #17959215Gewoon zwarte projector koplampen erin voor 130 euro. Veel mooier en meteen klaar.
12 december 2011 om 23:16 #17959216Ze zijn niet geel, nog helder als nieuw! net als op de foto (foto 3 maanden oud)…. :???:
12 december 2011 om 23:32 #17959217En vind je ergens onder je motorkap vocht na een regenbui?
Misschien dat het langs binnen ergens langs je lampenhoudertjes in de koplamp loopt..13 december 2011 om 00:03 #17959218@kwuyts wrote:
En vind je ergens onder je motorkap vocht na een regenbui?
Misschien dat het langs binnen ergens langs je lampenhoudertjes in de koplamp loopt..De komende regendagen een mooie test! wordt vervolgt!
13 december 2011 om 06:07 #17959219er zit een afvoertje. deze kan ook verstopt zijn.
waar je koplamp in de mooie punt loopt, daar zit dat afvoertje. vlakbij je radiateur.nette astra overigens.
13 december 2011 om 10:25 #17959220@robert_corsa wrote:
er zit een afvoertje. deze kan ook verstopt zijn.
waar je koplamp in de mooie punt loopt, daar zit dat afvoertje. vlakbij je radiateur.nette astra overigens.
we hebben dezelfde type astra :D die van mij is ook een 1.6 8-klepper edition met airco, cruisecontrole etc.
Ik heb hem sinds augustus overgenomen binnen de familie. Vorigemaand nog 1750 euro schade aangehad, overbuurman vergat de handrem op de oprit
en zijn trekhaak doorboorde de zijvlank achter de rechterdeur. Alles netjes door Care Schadebedrijf hersteld en een mooie vouwfiets aan overgehouden (ipv van vervangend vervoer)13 december 2011 om 10:26 #17959221condens vorming is nooit helemaal te voorkomen.
dit wil niet altijd zeggen dat de koplamp lek is.
zelfs nieuwe opels die van de lopende band af komen hebben hier af en toe last van.
opel meld dit voortaan ook in de handleiding dat er kans is op condensvorming in koplampen en achterlichten en dat hier weinig tegen te doen is en er geen garantie op zit.
de ene heeft er wel last van de ander niet.
de ene links , de ander rechts of beide.
komt door het koude of regenachtige weer buiten en de warmte in de koplamp.
dan kun je condensvorming krijgen in de koplamp / achterlicht.is hetzelfde als je met een paar man met natte kleren van de regen in een auto gaat zitten en de verwarming aan zet
dan slaan de ramen van binnen ook aan.mvg.
13 december 2011 om 10:31 #17959222in de punt van de koplamp zit een gat waar een slang ophoort, die slangen gaan naar je luchtfilterbehuizing. op die manier zuigt ie de condens er toch gewoon uit..
en anders toch echt even je lampen en bumper eraf, is hooguit een uurtje werk.
13 december 2011 om 10:34 #17959223@GM-tuningparts: dat het een klein beetje kan aanslagen is natuurlijk normaal.
Na bv. een wasbeurt slagen de hoekjes van mijn koplampen vanbinnen ook een beetje aan.Maar dat het bij wijze van spreken in je koplamp “regent” bij een regenbui is naar mijn mening toch niet zo normaal :D
13 december 2011 om 10:34 #17959224@dion87 wrote:
in de punt van de koplamp zit een gat waar een slang ophoort, die slangen gaan naar je luchtfilterbehuizing. op die manier zuigt ie de condens er toch gewoon uit..
Dit is niet standaard, dit is een mod.
13 december 2011 om 10:36 #17959225@Baas J. wrote:
@dion87 wrote:
in de punt van de koplamp zit een gat waar een slang ophoort, die slangen gaan naar je luchtfilterbehuizing. op die manier zuigt ie de condens er toch gewoon uit..
Dit is niet standaard, dit is een mod.
is het zo..? het ziet er vrij standaart uit naar mijn mening.
zal der van de week ff plaatje van schieten..
13 december 2011 om 10:53 #17959226@dion87, bij mij zit dat er ook niet, dus het is in ieder geval niet standaard op iedere Astra (Coupé).
Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet, is wel een leuke modificatie.13 december 2011 om 10:56 #17959227komt goed, zal snel ff een fototje maken.
ben wel benieuwd of ik de enige ben met dat op me wage :hmmz13 december 2011 om 11:13 #17959228Maak ik ook een foto van de condenskoplamp!
13 december 2011 om 13:45 #17959229Rechter Koplamp:
Linker Koplamp:
Dus uit de volgende reacties begrijp ik samenvattend:
Oorzaken kunnen zijn:
> Condens afvoer slangetje mogelijk verstopt of los. De slang is verbonden met de carter ontluchting.
> Er moet ergens een beschadiging zijn waardoor het water er in komt..
> De lampen rubbers mogelijk niet correct bevestigd.
> Astra kwaal, komt wel eens voor, Opel erkent dit maar geeft geen garantie hierop.
Blijft maar één ding over…. demonteren en de punten nalopen. :cry
Vervangen doe ik alleen als het echt noodzakelijk is, 130 euro is voor mij met een WAO uitkering niet iets wat ik zo even uit de knip trek. :???:Voor de compleetheid van dit onderwerp, hieronder de link (elders op het forum) om de koplampen te demonteren:
viewtopic.php?f=126&t=15562613 december 2011 om 14:26 #17959230vlak voordat die gekeurd moet worden laat je eerst je lampen een tijdje branden waarschijnlijk verdampt dan al het vocht en, word die daar niet meer op afgekeurd .
je kan ook een lamp eruit halen en, dan de volgende dag kijken of het vocht verdwenen is,als het vocht verdwenen is kan je overwegen om een gaatje te boren voor extra ventilatie .
13 december 2011 om 14:32 #17959231Had er eerst geen last van , maar na het vervangen van het lampje had ie er ineens wel last van .
Ronde rubber achter de koplamp zit goed op zijn plek , vreemd :???:13 december 2011 om 14:41 #17959211Ik ben wel blij met al die reacties, komt zeer positief over! Goed te vernemen dat dit forum leeft en meegeleefd wordt.
13 december 2011 om 14:43 #17959232@b07 wrote:
vlak voordat die gekeurd moet worden laat je eerst je lampen een tijdje branden waarschijnlijk verdampt dan al het vocht en, word die daar niet meer op afgekeurd .
je kan ook een lamp eruit halen en, dan de volgende dag kijken of het vocht verdwenen is,als het vocht verdwenen is kan je overwegen om een gaatje te boren voor extra ventilatie .
klopt, als ik een tijdje met droog weer met de lampen aan rij is de condens verdwenen :D
13 december 2011 om 14:54 #17959210Ja, als het eens droog is (en flink warm) moet je eens die rubbers van je lampjes er af halen, dan zijn ze zo droog.
Voor de foto’s had je misschien beter je koplampen even droog gemaakt met een zeem, dan had het verschil nog duidelijker zichtbaar gemaakt.
Overigens zit dat slangetje bij Dion87 niet op z’n carterontluchting, zoals jij hierboven opmerkt, maar op de luchtfilterbehuizing.13 december 2011 om 15:51 #17959233@EL-Jay wrote:
Rechter Koplamp:
Linker Koplamp:
Dus uit de volgende reacties begrijp ik samenvattend:
Oorzaken kunnen zijn:
> Condens afvoer slangetje mogelijk verstopt of los. De slang is verbonden met de carter ontluchting.
> Er moet ergens een beschadiging zijn waardoor het water er in komt..
> De lampen rubbers mogelijk niet correct bevestigd.
> Astra kwaal, komt wel eens voor, Opel erkent dit maar geeft geen garantie hierop.
Blijft maar één ding over…. demonteren en de punten nalopen. :cry
Vervangen doe ik alleen als het echt noodzakelijk is, 130 euro is voor mij met een WAO uitkering niet iets wat ik zo even uit de knip trek. :???:Voor de compleetheid van dit onderwerp, hieronder de link (elders op het forum) om de koplampen te demonteren:
viewtopic.php?f=126&t=155626hallo
dit is natuurlijk niet de bedoeling.
je moet er natuurlijk geen goudvis in kunnen houden.
dit is geen normale condensvorming en dit hoort natuurlijk niet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.