Condens in beiden koplampen.

Forumindex Forums Modellen Astra Condens in beiden koplampen.

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249795
    Jerrob
      Lid sinds:
      19 June 2012

      hey opel liefhebbers !

      Een paar dagen geleden las ik op het forum dat er bij meerdere astra’s condens voorkomt in de koplampen. Op dat moment had het aardig geregend en tot mijn verbazing was dat bij mij dus ook het geval. ( BALEN ! )
      Sommige mensen hoor ik praten over maar 1 koplamp maar bij mij zijn het helaas beiden koplampen waar condens ontstaat.
      Nu weet ik dat dat kan ontstaan als mijn koplamp niet goed in zijn rubbers zit waardoor hij niet waterdicht is.

      Maar ik heb bijvoorbeeld net Xenon lampen in mijn auto gezet en heb hier een haakse fitting voor gebruikt. Nu bleek deze niet helemaal te passen en heb ik met een eigen constructie mijn licht vast gezet. Nu is mijn vraag of iemand anders ook problemen heeft gehad met condens na het inbouwen van Xenon verlichting en eventueel een oplossing heeft ?
      want na mijn inzien kan ik niks vinden wat eventueel niet waterdicht is waardoor condens kan ontstaan.. :hmmz

      #18039295
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Je units zijn nooit waterdicht ! Wanneer je de unit goed bekijkt dan zie je links en rechts 2 slangetjes zitten waardoor deze intern ventileert.

        Xenon in orginele halogeen units inbouwen is echt een drama. Je zal altijd last blijven houden van condens tenzij je met kit aan de slag gaat om alles af te kitten.

        Wat een oplossing kan zijn is om met behulp van wat slangetjes (bij oa de Brezan wel te kijgen) een verbinding te maken vanaf je luchtfilterbak naar beide koplampen.
        Op deze manier forceer je een tocht werking waarmee je dit effect wat tegen gaat. Als je echt water in je units hebt staan dan werkt dit niet.

        Mijn tip : ga op zoek naar 2 mooie xenon projectors, ten eerste heb je vele malen beter licht, ten tweede ben je dan ook van je condens af en ten derde doe je ons medeweggebruikers er ook een heel groot plezier mee ;)

        #18039296
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          De xenon units hebben net zo goed last van condensvorming.

          Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk

          #18039297
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Met mijn G nooit last van gehad, met de H heb ik het heel af en toe eens maar dan vooral als ik met heet water s’morgens vroeg de auto was.

            Het feit dat TS zelf iets creeert om de lamp vast te laten zitten zegt me dat dat nooit lucht / water dicht is en dop die manier creeer je condens.

            #18039298
            PyroNiels
              Lid sinds:
              29 August 2010

              Gaatje 2 of 3 mm achterin de unit boren.
              Zo geef je het vocht de kans weg te trekken.

              Condens zal blijven vormen, maar wel vrij vlot weg gaan zodra de lamp warm is.

              #18039299
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Ik heb dit probleem ook altijd gehad met de orginele astra g koplampen, nu inmiddels al ruim 3 jaar xenon projectors van Depo totaal geen last meer van gehad en gelukkig zijn ze nog altijd kraak helder. De orginele koplampen werden ook vies dof geelachtig.

                #18039300
                pinkproject
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 August 2011

                  Mag ik vragen waar je deze depo units hebt besteld en wat deze gekost hebben..mijn orginele zijn ook niet zo lekker meer…. :cry

                  #18039301
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Ik heb de depo Xenon projectors via ebay duitsland gehaald. Je kunt ze ook bij GM-tuningsparts kopen in Best. Vraag wel naar de goede versie. Je hebt namelijk 2 versies. de multi fariant en de H7 plug en play. Ik heb de H7 plug & play fariant.

                    En ik zelf heb een donkere astra en dus ook de donkere Depo uitvoering. Je hebt namelijk ook de heldere uitvoering.

                    #18039302
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      SKG carstyling heeft ze trouwens ook, net als NLpower

                      #18039303
                      kaneelschep
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 November 2004

                        je kan het geheel toch ook netjes afdichten met bijv. een doorzichtige waterbestendige slicone kit? bijv. voor in de badkamer. die heb je eventueel ook zo weer los als het echt moet.

                        #18039304
                        pinkproject
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 August 2011

                          ik heb eigenlijk de orginele aansluiting nodig….dus degene met een multistekker en met de orginele ballasten aan de onderkant gemonteerd….ik weet niet of deze ook van depo te koop zijn.

                          #18039305
                          Juffer1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 July 2006

                            @ Pink : ik heb nog 1 zwarte liggen die erg netjes is en 1 zwarte waarvan het chroom beschadigd is.
                            Als je interesse hebt mag je altijd een U2U sturen, ze hoeven de hoofdprijs niet te kosten.

                            #18039306
                            Jerrob
                              Lid sinds:
                              19 June 2012

                              Bedankt voor de te gekke reacties.
                              Vanmiddag me auto is even goed gewassen en er is duidelijk verschil in mijn koplampen. ( het lijkt net of mijn ene lamp net vernieuw is en de ander echt eeuwen oud is ) dus misschien nieuwe koplampen kopen is nog niet zo’n gek idee.
                              Depo Xenon projectors ..
                              Hier is het dus simpel om Xenon in te bouwen zonder eigen constructies bijv. ?

                              #18039307
                              Jerrob
                                Lid sinds:
                                19 June 2012

                                @Juffer1 wrote:

                                SKG carstyling heeft ze trouwens ook, net als NLpower

                                ik lees net trouwens dat SKG carstyling failliet is …

                                #18039308
                                Jerrob
                                  Lid sinds:
                                  19 June 2012

                                  Ik heb net wat rond gekeken naar Depo Xenon set koplampen. Nu zag ik ze per stuk ongeveer voor 88 euro.
                                  Alleen geeft hij deze aan als Astra G. En als ik daarna op Coupé klik komen ze niet in het rijtje voor op de site.
                                  Maar alle Depo Xenon lampen die voor Astra G zijn kunnen dus ook op de Coupé uitvoering ?

                                  #18039309
                                  Blue-Dragon
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 July 2006

                                    Ja alles wat aan de voorkant zit past 1 op 1 . :thumbup

                                    #18039310
                                    Jerrob
                                      Lid sinds:
                                      19 June 2012

                                      @Blue-Dragon wrote:

                                      Ja alles wat aan de voorkant zit past 1 op 1 . :thumbup

                                      Ohh dat is ieder geval goed om te horen.
                                      Ik krijg trouwens ook vaak reclame via deze site van GM tuning. Daar zie ik ook Xenon projectors.
                                      zijn deze ook een beetje aan te bevelen ?

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.