Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › computer resetten??
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 januari 2017om 14:29 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2010 om 16:14 #17218077
hoi allemaal.
Ben net ff lekker bezig geweest om mijn koelvloeistofreservoir te vervangen. De oude was ingescheurd aan de bovenkant en lekte behoorlijk. Heb ff gauw ook gekenen of ik zelf de EGR-klep kon afdoppen, maar ik zag al dat ik er met geen mogelijkheis bij kan. (tooo bad)FF to the point:
Mijn vraag is is het mogelijk om bij een x1.4xe de computer te resetten door de +pool 20 minuten van de accu te halen.
Heb gekeken op het forum, maar het schijnt niet bij alle autos te kunnen.
Mvg
Ali1 maart 2010 om 17:27 #17622837ik zal dan tog egt je min pool nemen ;) als je allee de plus pool los haal en hij kom tegen je chassis dan kun je lagge :D
maar tot zover ik weet is zo`n beetje elke comp. wel te resettencorsageak
1 maart 2010 om 18:13 #17622838Corsageak: Hoezo? Maakt toch geen ruk uit? Spanning komt vanaf de accu, niet uit de kabel ;)
Hooguit dat er ergens nog een condensator geladen kan zijn, en dan is het even *pets* en dan is alles leeg.1 maart 2010 om 19:39 #17622839ja daar heb je enigzins gelijk in McKaamos, maar k heb altijd op me werk geleerd om tog de massa los te halen. er kan altijd sluiting ontstaan mocht het fout gaan. hoe dat verder zit weet ik niet, we hebben het op de zaak wel 1x vaker gehad.. toen kon in die vrachtwagen een compleet nieuwe boordcomputter ingezet worden. en das duur :|
corsageak
1 maart 2010 om 20:14 #17622840Niet enigzinds, ik heb gelijk ;)
Enige scenario wat ik kan bedenken is dat er ergens nog stroom vasthouden wordt in een condensator en dat dat op een of andere manier via de boordcomputer is weg gelopen.
Maargoed, dan heb je volgens mij ook ergens een aardingsprobleem.
Stroom loopt altijd weg naar massa, en als dat niet kan zoekt het een verkeerd pad naar de massa toe ;)Massa zou ik juist als laatste pas loshalen zodat stroom juist via de juiste kanalen kan weglekken naar de accu toe.
Ik haal ze trouwens wel altijd beide los. Positief eerst, dan de massa. En in omgekeerde volgorde weer terug.1 maart 2010 om 22:48 #17622841nou ben ik m ff kwijt.
is het nou eerst + en daarna de – of juist andersom. (ik zal zowieso proberen om geen contact te maken met het chassie doormiddel van een eromheen gewikkeld stuk textiel.
Maar heb ik er wat aan, thats the point.
ik denk dat Wim hier een passend antwoord op heeft.mvg
Ali
1 maart 2010 om 22:54 #17622842Altijd eerst de min loshalen is het beste, maar als je de plus loshaalt is de ‘cirkel’ ook verbroken. Alleen heb je dan wel het gevaar van een geladen condensator (zeker bij dikke waffers en blaffers).
Als de minkabel de koets raakt maakt dat niet uit, daar zit-ie toch al aan vastgeschroefd.
@Corsageak: Bij een vrachtwagen zitten er twee accu’s in. Als je als eerste de plus van de verbindingskabel tussen die accu’s loshaalt staat er nog steeds 12V op. En een dergelijke spanningspiek kan de boordcomputer inderdaad slopen.1 maart 2010 om 22:56 #17622843voor de veilig heid begin je met de – los te maken.
begin je met de + is er kans dat je met de sleutel tegen het chassis of wat anders aan komt.
en dan kun je kortsluiting krijgen.1 maart 2010 om 22:59 #17622844En ook niet effe de steeksleutel op de accu neerleggen als je het moertje van een pool hebt losgedraaid !
Een collega van mij heeft zo een keer drie cellen van een tractiebatterij opgeblazen.
Gelukkig dook hij meteen weg toen hij de steeksleutel rood op zag gloeien……2 maart 2010 om 10:49 #17622845als je de sleutel van het contactslot 25x snel op standje voor starten (2 volgens mij) en trug draait dan reset de compu bij mij…. gaat ook om een corsa alleen een c14nz
4 maart 2010 om 12:30 #17622846het bovenstaande bericht heb ik uitgevoerd, maar geen reactie helaas.
thanks voor de moeite
4 maart 2010 om 16:11 #17622847gewoon eerst de plus weg halen.. Daarna de min. Wat mckaanos zegt. Stroom zoekt altijd naar massa.. Na het loshalen van de pluspool ff keer je lampen aanzetten en alle rest spanning is weg
4 maart 2010 om 16:12 #17622848Originally posted by Erwin1987
als je de sleutel van het contactslot 25x snel op standje voor starten (2 volgens mij) en trug draait dan reset de compu bij mij…. gaat ook om een corsa alleen een c14nzLijkt me niet al te best voor het contactslot..
4 maart 2010 om 21:56 #17622849ECU resetten:
Accu los halen (niet druk makend over volgorde, maakt geen ene ruk uit namelijk) en zorgen dat je de losgekoppelde polen met een dunne draad aan elkaar verbind om alle reststroom kwijt te raken..
zo gaat het al jaren goed..
een condesator houd stroom vast, daarbij maakt het niet uit of je eerst + of eerst min los haalt..
bij + los halen kan er dan een vonk ontstaan bij raken van de massa, meer niet..
indien de Condensator niet word leeg getrokken kan de kans bestaan dat de ECU NIET Reset.
Willem
4 maart 2010 om 23:44 #17622850ga het proberen.
6 maart 2010 om 23:19 #17622851haha niet goed voor je contact slot maar ja je moet iets als je bij je werk staat snachts en hij geeft een storing haha
7 maart 2010 om 00:03 #17622852Storingen los je niet op door de Accu los te halen…
Storing los je op door defecte onderdelen te vervangen of te repareren.
indien een tech-II systeem heeft resetten dmv accu los geen zin.
dan zal deze gereset moeten worden met Tech-II
als er een actieve storing aanwezig is zal deze niet oplossen door een reset.
Willem
7 maart 2010 om 10:14 #17622853nou ik had de compu gereset en toen deed ie het 15 minuten. kon ik net thuis komen wel aan het begin van de straat maar tog! later storing verholpen
6 januari 2017 om 14:29 #18336306AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=17622849]ECU resetten:
Accu los halen (niet druk makend over volgorde, maakt geen ene ruk uit namelijk) en zorgen dat je de losgekoppelde polen met een dunne draad aan elkaar verbind om alle reststroom kwijt te raken..
zo gaat het al jaren goed..
een condesator houd stroom vast, daarbij maakt het niet uit of je eerst + of eerst min los haalt..
bij + los halen kan er dan een vonk ontstaan bij raken van de massa, meer niet..
indien de Condensator niet word leeg getrokken kan de kans bestaan dat de ECU NIET Reset.
Willem
[/quote]
beetje oud topic opengehaald – excuse me – maar wel effectief even voor het ecu probleempje.. ik wil hem ook even resetten
wat voor dun draadje moet tussen de polen ? kan zulks met een stukje speakerdraad volstaan?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.