compressie verlies 2.0 s

Forumindex Forums Techniek Cih compressie verlies 2.0 s

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    marcelcoupe
    Deelnemer

hoi ik heb een vraagje ik heb een 2.0s motor ik heb compressie gemeten en op de 1e en 2e cilinder had ik maar 4.5 bar druk.
      ik heb de kop laten reviceren kleppen dichten niet genoeg meer af [had ook lektest gedaan] alles weer opgebouwd en nog steeds kompressie verlies :swear op deze cilinders andere hebben 10 a11 bar zuigers zijn er nu uit, maar zie veder niets aan de veren.
      heeft iemand dit al eens meegemaakt heb gehoord dat het wel eens voorkomt op de achterste cilinders 3 en 4
      vast bedankt :thumb

postbusmanta
      Deelnemer

Wat is de lifthoogte van je kleppen van de eerste 2 cilinders in vergelijking met de laatste 2? Bizar versleten nokken-as bij de inlaatkleppen???

Bij opgebouwde motor kun je met een hulpstukje luchtdruk op de cilinders zetten.
        Als je zorgt dat van de te testen cilinder de kleppen dicht staan en je zet er 3 á 4 bar op, dan kun je luisteren waar de lucht heen gaat:
        Luisteren bij je uitlaat………………sissen…………uitlaatklep lekt.

Luisteren bij de inlaat………………sissen…………..inlaatklep lekt.

Luisteren bij het losdraaien van de olie-vuldop………….hij springt eraf……………lekkage tussen je zuiger en cilnderwand.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.