Forumindex › Forums › Techniek › Cih › compressie laag met een 2.2 kop op 2.0 ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2009 om 18:55 #17212637
Heb wat topics gelezen maar niemand gebruikt eigenlijk deze setup 2.2 kop op 2.0 motor waar ik mee bezig ben .
Vergeet ik iets heb ik iets gemist want volgens deze lijst http://www.mantacabrio.nl/fiches/manta-data.htm dacht ik dat de compressie hetzelfde zou zijn als ik die kop gebruik , maar wel veel grotere kleppen er aan over zou houden .
Las ik op een ander topic dat deze kop minder compressie zou hebben dan een 2.0.
Wil graag verder met dit project want heb alles al zo goed als klaar liggen hoop dat iemand wat weetjes heeft voor mijgroetjes Johannes
1 oktober 2009 om 19:28 #17529476:sleepingje compressie is lager maar je hebt een betere flow
1 oktober 2009 om 20:42 #17529477Ja okee maar hoe belangrijk is de hooge compressie dan?
2 oktober 2009 om 15:25 #17529478Flow is belangrijker als compressie. Ik heb ooit eens een cih 2.3 gebouwd die had 8.6:1 maar wel 213pk
2 oktober 2009 om 17:32 #17529479origineel gepost door mr-turbo
Flow is belangrijker als compressie. Ik heb ooit eens een cih 2.3 gebouwd die had 8.6:1 maar wel 213pk:jerry kijk daar wordt ik een stuk vrolijker van dus kan gewoon door hobbyen nog iemand tips voor het project wat ik zou kunnen doen :wub
3 oktober 2009 om 07:28 #17529480origineel gepost door mr-turbo
Flow is belangrijker als compressie. Ik heb ooit eens een cih 2.3 gebouwd die had 8.6:1 maar wel 213pkdaar zat een turbo op zeker :P
compressie is voor je vermogen best wel belangrijk, met een hogere compressie verbrand je mengsel sneller, waardoor de piekdruk op je zuiger ook stijgt, door de snellere verbranding kan je dus in principe ook meer verbranden in dezelfde tijd (slag).
dus het mengsel helemaal aan de randen van de cilinder waar het vlamfront als laatst aankomt word dan ook beter verbrand.
je rendement word dan dus ook hoger.misschien kan je de kop nog een stuk vlakken of het blok, anders hoge compressie zuigers?
heb ook nog een 2.0 kop liggen met betere flow als dat wat voor je is.
3 oktober 2009 om 07:56 #17529481origineel gepost door nick1987
compressie is voor je vermogen best wel belangrijk, met een hogere compressie verbrand je mengsel sneller, waardoor de piekdruk op je zuiger ook stijgt, door de snellere verbranding kan je dus in principe ook meer verbranden in dezelfde tijd (slag).
dus het mengsel helemaal aan de randen van de cilinder waar het vlamfront als laatst aankomt word dan ook beter verbrand.
je rendement word dan dus ook hoger.misschien kan je de kop nog een stuk vlakken of het blok, anders hoge compressie zuigers?
Thanks voor het aanbod maar heb alles al voor de 2.2 kop inlaatspruitstukken webers dbilas thermostaathuis pakkingset :(
Maar hoe komt het dan dat je met een 2.2 kop op een 2.0 een lagere compressie krijgt is de zuiger anders ?
Had namelijk verwacht dat het hetzelfde zou zijn boring en compressie was het zelfde volgens http://www.mantacabrio.nl/fiches/manta-data.htm of moet ik opzoek naar 2.2 zuigers dan ?of inderdaad hoge compressie zuigers maar dan kan ik beter ook zeker stalen drijfstangen nemen ?3 oktober 2009 om 10:34 #17529482Nee want dan had ik dat er wel bij verteld…
Was met 48mm webers met 42 venturi’sEn ik schreef ook niet dat compressie niet belangrijk is, alleen dat als je kunt kiezen tussen flow of compressie, flow belangrijker is.
Je kunt uitrekenen hoeveel vermogen het scheelt als je de compressie aanpast…Per compressiepunt ongeveer 3-4% (het rendement varieert bv. Van 8:1 naar 9:1 heeft een groter effect als 11:1 naar 12:1 )
En dat de compressie van een 2.2 gelijk is als een 2.0 betekent dat de 2.2 een grotere verbrandingsruimte moet hebben…. en dat zit in de kop.
Ik dacht zo uit m’n hoofd dat een onbewerkte 2.2 kop zo rond de 60cc zatorigineel gepost door nick1987
origineel gepost door mr-turbo
Flow is belangrijker als compressie. Ik heb ooit eens een cih 2.3 gebouwd die had 8.6:1 maar wel 213pkdaar zat een turbo op zeker :P
3 oktober 2009 om 12:00 #17529483Okee nou dat is super kan ik dus wel zuigers en drijfstangen orgineel houden.
Alleen ff vliegwiel afdraaien en laten balanceren samen met krukas iemand bekend met een bedrijf die er goed in is ?5 oktober 2009 om 14:52 #17529484Als je er een turbo opzet kun je beter een lagere compressieverhouding hebben. Dan krijg je erimmers ook meer lucht in.
5 oktober 2009 om 15:10 #17529485de hoeveelheid lucht die je erin krijgt heeft toch niets met de compresieverhouding te maken ? :hmmz
7 oktober 2009 om 20:35 #17529486niet met de verhouding, wel met de druk
7 oktober 2009 om 23:41 #17529487Het was een retorische vraag :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.