Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Compressie C20XE met hogedrukzuigers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2010 om 19:01 #17222155
heb dus een redelijk serieus getunde C20XE in men corsa zitten met Wossner zuigers. 2 overmaten.
Nu heb ik gisteren een backfire gehad met men lachgas denk ik.
Na de compressie te meten kwam ik uit op
Cilinder:
1: 0 BAR
2: 12,5 BAR
3: 17BAR
4: 17BARis die 17bar normaal? Heb er zelfs een dikke koppaking tussen zitten van 1,7 geperst.
Heb de compressie nooit eerder gemeten dus weet het niet
rij er al 3seizoenen dragraces mee zonder problemen tot nu dus…
Dus is die 17BAR op een warme blok normaal of abnormaal
greetz
7 juni 2010 om 08:52 #17683780Daar kan je zo niets van zeggen, heeft meer nog te maken met de stuurtijden van de nokkenassen, en hoe die afgesteld staan, als alleen de zuigers…
7 juni 2010 om 16:31 #17683781bij koude motor zul je andere waardes verkrijgen.
Maar dat er wat mis is, is wel duidelijk..:( erg vervelend man
7 juni 2010 om 16:47 #17683782kop er net af gehaald. 1klep een stukje afgebroken.
1klein kapje in de zuiger. Niks ernstig. en aan de zuigerwanden niks aan. Dus schade valt nog heel goed mee.
Morgen heb ik de cilinderkop al terug normaal. snelle service hier
7 juni 2010 om 16:56 #17683783pffffff dat is geluk hebben :D:D
Oorzaak van de backfire bekend?7 juni 2010 om 20:06 #17683784het enige wat ik me kan indenken is dat de brandstofdruk iets te laag was. Ga hem op de bank zetten 1 van de weken en zien dat de Air/feul terug goed is.
druk moet op 2bar staan en stond maar op 1,8 dacht ik te zien tijdens de Run
Het gevoel van in toen ik Lachgas drukte was veel hoger dan normaal. Gaan alles nakijken nu. injectoren testen en dergelijke
Eind van de week zal hij wel weer draaien. Weer wachten op enkele dichtingen en dan weer afbouwen
7 juni 2010 om 20:37 #17683785Ik zou toch effe verder kijken als ik jou was. Want je zegt dat cilinder 1 0 bar compressie heeft en cilinder 2 12,5 bar. Ten opzichte van cilinder 3 en 4 heb je serieus compressie verlies.
Dus er is meer aan de hand dan een stukje van 1 klep afgebroken.
Of bij de andere cilinder heb je ook een klep kapot / krom, of je zuigerveren zitten vast / gebroken.
Of je koppaking heeft gelekt.7 juni 2010 om 20:43 #17683786origineel gepost door Snivic
Ik zou toch effe verder kijken als ik jou was. Want je zegt dat cilinder 1 0 bar compressie heeft en cilinder 2 12,5 bar. Ten opzichte van cilinder 3 en 4 heb je serieus compressie verlies.
Dus er is meer aan de hand dan een stukje van 1 klep afgebroken.
Of bij de andere cilinder heb je ook een klep kapot / krom, of je zuigerveren zitten vast / gebroken.
Of je koppaking heeft gelekt.ze gaan heel de kop afpersen. dus daar weet ik morgen wel meer over. Als ik klep in de 2de cilinder niet helemaal afsluit heb je dit probleem ook al.
Ik ken die gast zeer goed die daar de cilinderkoppen reviseerd. Die zorgt er wel voor dat mijne kop terug perfect inorde is.
7 juni 2010 om 22:06 #17683787origineel gepost door Snivic
Ik zou toch effe verder kijken als ik jou was. Want je zegt dat cilinder 1 0 bar compressie heeft en cilinder 2 12,5 bar. Ten opzichte van cilinder 3 en 4 heb je serieus compressie verlies.Dus er is meer aan de hand dan een stukje van 1 klep afgebroken.
Of bij de andere cilinder heb je ook een klep kapot / krom, of je zuigerveren zitten vast / gebroken.
Of je koppaking heeft gelekt.als de zuigerveer vast zit of gebroken is heb je toch last van onderdruk? en of benzine bij de olie? of ben ik daar mis in :hmmz
groeten
8 juni 2010 om 18:04 #17683788vandaag even langs geweest voor de kop. Maar was nog niet klaar. Ze hadden geen kleppen meer liggen en die waren er morgen pas.
schade :
1klep stuk af
1klep krom (dus alle 2 de kleppen van cilinder 1)
en hebben ook gevonden waarom cilinder 2 minder compressie had. de koppaking van cilinder 1 naar cilinder 2 is dus een beetje stuk en we zagen op de kop een zwarte roet co streep dat hij druk verloor naar de 2de cilinderhebben het achteraf even gechekt op de koppakking en is idd zo.
dus alles zou moeten opgelost zijn. alle pakkingen zijn er donderdag. dus kan hem donderdag terug gaan dichtbouwen
greetz
8 juni 2010 om 18:14 #17683789Naweeën van die distributieriem die los zat??
8 juni 2010 om 19:10 #17683790denk het niet. meer van de keramiek van men bougie geslagen en da in het rond geknalt. ofwel backfire
men bezinedruk van men NOS systeem was iets gezakt. Moest 2 bar zijn en zag in men ooghoek maar 1,8 meer staan toen het gebeurd was
greetz
9 juni 2010 om 06:43 #17683791ik heb zonder hoge compressie zuigers en c20let pakking,
16.5 bar op alle zuigers, (nieuwe veren)9 juni 2010 om 13:52 #17683792Met of zonder BDP signaal gemeten ?
Met de originele nokken assen ?
9 juni 2010 om 15:53 #17683793Wat is dan eigenlijk de juiste manier om te meten?
9 juni 2010 om 16:41 #17683794koude motor, volgas, zonder vonk
9 juni 2010 om 17:26 #17683795en zonder benzine druk ook??
9 juni 2010 om 18:16 #17683796origineel gepost door corsaboy
koude motor, volgas, zonder vonkIk doe het anders.
– Koude motor
– BDP stekker los
– Geen gas geven
9 juni 2010 om 18:54 #17683797Originally posted by freek corsa
origineel gepost door corsaboy
koude motor, volgas, zonder vonkIk doe het anders.
– Koude motor
– BDP stekker los
– Geen gas geven
mij is altijd geleerd dat de motor gewoon volop lucht moet kunnen pakken… en met de gasklep dicht gaat dat niet
9 juni 2010 om 19:01 #17683798Daar heb je gelijk in, ik ben wel benieuwd naar de verschillen :thumbup
9 juni 2010 om 19:23 #17683799mij is altijd geleerd dat de motor gewoon volop lucht moet kunnen pakken… en met de gasklep dicht gaat dat niet
:thumbup
9 juni 2010 om 20:09 #17683800origineel gepost door mr-turbo
mij is altijd geleerd dat de motor gewoon volop lucht moet kunnen pakken… en met de gasklep dicht gaat dat niet
:thumbup
maar dan BDP stekker ook los.
of maakt de brandstof inspuiting niet uit?9 juni 2010 om 21:21 #17683801Brandstof is vloeistof, vloeistof is niet samenpersbaar en hierdoor zal de compressie druk hoger worden.
9 juni 2010 om 23:02 #17683802maar moet ik nu de inspuiting laten werken of niet tijdens het meten?
9 juni 2010 om 23:09 #17683803Ik doe het zonder inspuiting, maar ik weet niet hoe het hoort.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.