Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › compressie 20SE uit omega a
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2010 om 16:18 #17228561
Kan een 2.0se kopen uit een ’87 omega a
Blok is net in gelopen :) 403.945 km
Nou was mn vraag hoeveel compressie heeft zn blok eigenlijk ???
heb gemeten en kwam uit op 12-11-11-12 bar
‘
Blok word gebruikt volgend jaar voor autocross ma zat er aan tedenken om alleen de zuigers eruit tehalen en in een c20ne motor te plaatsen.Omdat dit allemaal wat meer ‘geregeld’is.
Graag ff antwoord omtrent de compressie vraag ! :)
8 januari 2011 om 16:11 #17761004Compresie verschil ? of het pk winst op leverd.
Bij de C20NE kun je nog de zuigers van de 20SEH monteren zodat je een hogere compressie verhouding krijgt (goed voor ongeveer 15 PK).
Compresie verschil weet ik niet8 januari 2011 om 17:45 #17761005De letter na het getal in een Opel motorcode staat voor de compressieratio.
De N van C20NE staat voor 9,0 tot 9,5 en de S in 20SE (of 20SEH etc) staat voor 9,5 tot 10,0.
Dat betekent dat opgebouwde compressiedruk dus (als ik het allemaal goed heb, ofcourse) minimaal 9,5 bar moet zijn op die 20SE.
Meestal ligt het wel iets hoger, dus 11 tot 12 bar lijkt mij prima :)Of de zuigers zo over passen weet ik niet trouwens. Kwestie van proberen, denk ik dan.
Edit:
Ohjah, als je zelf motorcodes wil uitpluizen: http://www.topbuzz.co.uk/info/engine_codes/engine_codes.htm8 januari 2011 om 18:13 #17761006ne zuigers in een seh omdat het meer “geregeld” is…..????? wtf ?
ik begrijp niet wat je bedoelt.
se zuigers zijn geljik aan seh zuigers en geven zoals hierboven vermeld is meer compressie dus meer vermogen.
je zou de eerste zijn die lagere compressie zuigers monteerd op een atmo motor en daar mee rezultaat denkt te halen.
dus ja ne zuigers zouden moeten passen, maar waarom????
8 januari 2011 om 21:44 #17761007Sebas, hij bedoelt die SE zuigers in een NE, omdat een NE wat meer elektronisch vernuft bevat.
Beter wat sensoren betreft enzo. Tenminste, de NE is nieuwer, dus als nieuwer idd beter betekent, dan zit er wel wat in om die SE zuigers in een NE te stoppen.8 januari 2011 om 22:41 #17761008ow dan las ik het verkeerd.
kan hij niet beter een c20ne boom en computer op dat se blok zetten, is minder werk.
12 januari 2011 om 18:57 #17761009hmm sebastiaan is idd een optie heb nog een calibra boom liggen met ecu.
Zou dat nadat ik op een rollerbank ben geweest veel uitmaken qwa pk’s of ?
Zit 63 mm uitlaat onder de auto.Komt alleen ff nieuwe oliepomp op daar vertouw ik nie helemaal op gezien de km stand haha.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.