Forumindex › Forums › Modellen › Astra › compressie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2011 om 16:35 #17243597
Ik heb een opel astra met motor c14nz. Hij starte zeer slecht. Nokkenas en sleper ingesloten op de 4e cilinder en deze cilinder had ook een slechte compressie (4 atm.).
Kop er afgehaald en de kleppen opnieuw ingeslepen, zuigerveren bekeken en deze waren goed. alles teruggemonteerd. Nieuwe koppakkingen, hydraulische klepstoters leeggemaakt.
Maar wat blijkt nu: te weinig compressie! Alle cilinders hebben nu tussen de 4,5 en 5 atm. druk en de motor wil dus niet starten, zelfs geen enkel plofje. De auto gesleept en dan wordt de uitlaat wel warm, start niet!
Wat is hiervan de oorzaak?Groeten,
Lau
25 november 2011 om 16:38 #17946723Het kan wel eventjes duren voordat een hydro stoter weer vol zitten met olie.
En dit merk jij nu dus met de compressietest.Doorstarten (met mate) en let maar op, zodra de stoters weer vol olie zitten, heb jij weer voldoende compressie. :thumbup
25 november 2011 om 16:47 #17946724Heb al vele malen gestrart en zelfs 2x gesleept, elke keer ongeveer 2 km. Bij navraag bij opel en andere monteurs zeggen ze allemaal dat bij lege stoters de motor moet starten. Hij maakt dan wat lawaai in het begin vanwege te veel klepspeling.
Groet
lau
25 november 2011 om 20:29 #17946725Geeft ook totaal geen sjoege??
Op 5bar moet ie wel kunnen aanslaan, zij het wat rottig, maar moet op zijn minst Willen aanslaan, zeker met slepen..
Staat de distri wel goed op tijd??
Ontsteking GOED teruggeplaatst, als ie iets gedraait is tov originele stand wil de motor ook niet of rot aanslaan.
Willem
29 november 2011 om 13:57 #17946726Na alle hydraulische stoters leeggemaakt te hebben liep de compressie op naar 6 bar. Starten doet ie nog steeds niet. vandaag olie op de zuigers en dan zie je de compressie oplopen naar 8 bar. Even leek het erop dat hij wilde starten, maar nee. Daarna gesleept en dan nog niet strarten. De uitlaat was wel behoorlijk warm, je kon hem net nog aanraken. Ook met startpilot reageert hij niet.
rara?
lau
3 december 2011 om 20:19 #17946727Ook niet op remmenreiniger???
Blijf het een vreemd verhaal vinden..
Weet niet waar je woont?? maar kan wel eens komen spieken..
zit zelf regio den haag / rotterdam.
Willem
3 december 2011 om 21:14 #17946728Na alles nog eens gecontroleerd te hebben zijn we overgegaan om de carburator los te halen. Het blijkt dat de brandstof slecht aangezogen wordt, men zegt dat wanneer er slechte compressie is dat dan ook slechte aanzuig van de brandstof plaats vind. Daarna luchtdruk op de cilinder gezet met de zuiger in compressie stand en de motor geblokkeerd. De lucht verdwijnt langzaam via de zuigers in het carter.
Onze voorlopige conclusie: zuigerveren versleten?
Kan dit op een zeer korte termijn?3 december 2011 om 21:16 #17946729mag iets lekken naar het oliecarter.
Willem
4 december 2011 om 13:53 #17946730staat de Distributie optijd? In principe als een motor die goed op tijd staat wel enige teken van leven moeten geven.
4 december 2011 om 15:25 #17946731jup, 5 a 6bar moet voldoende wezen om in ieder geval ontbranding te geven..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.