Commodore GS Coupe 1969

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Commodore GS Coupe 1969

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 125)
  • Auteur
    Fearless
    Deelnemer

Ik zie heel veel plekken die ik bij mijne ook onder handen heb genomen en die ik nog moet aan pakken.
      Het stelt niet heel veel voor maar je bent er wel even een paar dagen druk mee.

Gebruiken jullie geen aluminium plamuur daar? iK gebruik die gele plamuur alleen maar voor het afwerken van kleine oneffenheden.
      De alu plamuur daar onder, direct over plaatwerk (met een grondlaag) dat spul trekt geen vocht aan.

Peter van Burik
      Deelnemer

Normaliter werken we ook wel met staal plamuur. Alu plamuur ken ik niet, maar zal es navragen :wors Koets is verder kurkdroog, heeft de laatste 30 jaar geen water meer gevoeld. Wanneer strak dan zetten we het spul in de zinkspray en werken na met strijkkit. Vervolgens nog een keer body shoots eroverheen. Vandaag het andere scherm eraf gehaald. Voorste punt van de dorpel een klein stuk roest. Losgesneden en met de lamp in de dorpel gekeken. Van voor tot achteren als nieuw :thumb

Peter van Burik
        Deelnemer

[youtube:i7a0591e]http://www.youtube.com/watch?v=Oje3sqEZCvM[/youtube:i7a0591e]
          Gisteren alle onderdelen opgehaald bij http://www.boonzaayer.com” onclick=”window.open(this.href);return false; Zij hebben mooi werk geleverd door alles te stralen en te spuiten. Voortrein, veren, remtrommels en het cardan. Het cardan is eerst dichtgemaakt om ernstige schade te voorkomen. Boonzaayer had hier veel ervaring mee. Eerder hebben zij voor ons ook al het chassis van de besteleend behandeld.

Peter van Burik
          Deelnemer

[youtube:2r4eihjn]http://www.youtube.com/watch?v=6fE0Sgg33rA[/youtube:2r4eihjn]

Vandaag is de complete voortrein gemonteerd op de remmen en voor naven na. Lekker simpel sleutelen en overal goed bij kunnen komen. Wij proberen deze week ook de achteras te monteren. Dan kan hij weer van de brug af en kunnen we ons weer concentreren op de koets.

HOT ROD
            Deelnemer

Hallo Peter, als eerste Britisch Racing Green is een prachtige kleur, laat ze maar lullen (al moet ik toegeven dat ik groen altijd een heel mooie kleur vond…………voor gras, maar dat was totdat ikzelf een M3 GT had die, je raad het al Britisch Racing Green was :D )

Puntje van twijfel: onderdelen kompleet stralen. Ik heb ooit van de koop van een heel mooi gerestaureerde Opel GT afgezien toen de eigenaar vol trots het restauratie fotoboek liet zien, motor, bak, achteras, alles was afgeplakt en gestraald! Ik hou daar niet van, je straald gewoon door de keerringen heen en alles zit onder, ook de binnenkant, dat spul komt overal.

Een collega heeft vorig jaar een Vespa PK50 gerestaureerd en ook het blok afgeplakt en toen gestraald. Gevolg, het blok kon dit jaar uit elkaar en er moeten nu alle onderdelen nieuw in.

Komt nog bij dat de achteras waarschijnlijk toch uit elkaar moet omdat de keerringen waarschijnlijk uitgedroogd en keihard zullen zijn; de afdichting is dus toch al niet geweldig meer.

Verder natuurlijk succes dan komt er weer een mooie A Commodore Coupe op de weg!

p.s. je zult je wel afvragen waarom mijn A Commodore Coupe parelmoer rood en wit is maar dat komt omdat ik hem zo heb laten spuiten in 1986 en toen waren er nog geen M3 GT’s. :thumb

commodoreboy
              Deelnemer

he ik zag in film dat je die bout van die aanslag rubber voor niet helemaal vast hebt of is dat na het filmpje gedaan?
                wel mooi geworden.

HAICO
                Deelnemer

mooi verslag :thumb

groen is zeker mooi en helemaal icm het beige interieur ;)

Peter van Burik
                  Deelnemer

We blijven met stralen zover mogelijk weg van de motor en de bak. Komt er trouwens bij dat dit allemaal netjes genoeg eruit ziet. Aan de koets wordt hier en daar wat gestraald, maar ook dit blijft beperkt. Simpelweg omdat het allemaal hard is en datgene wat slecht was is vernieuwd. Na het filmpje is Willy nog druk zat geweest met de voortrein met het prutswerk. Hier is veel meer tijd in gaan zitten dan we hadden verwacht. Ik heb alweer wat filmpjes op youtube staan maar moet nog wat tekst erbij zetten. In de tussentijd staat de Commodore alweer weken spuitklaar. Maar we zitten nog te wachten op de besteleend. Wanneer deze klaar is gaan we omruilen bij de spuiter. Haico, zo te zien heb jij metallic groen. De kleur die de opel oorspronkelijk had lijkt er veel op, maar is geen metallic. Mooie kar zo te zien. Sinds kort heeft de Opel club uit Mexici zich geabonneerd op ons youtubekanaal Zie http://www.youtube.com/user/opelmexico” onclick=”window.open(this.href);return false; Is de moeite waard om ff op te kijken. Groeten

RISL
                    Moderator

Volgens mij heb ik nog ergens wel foto’s van een Commodore Coupé V8 uit 1969 in het donkergroen, zal eens kijken of ik die voor je kan opduiken. Ik zal ze vanavond proberen te posten.

Anoniem

Word mooier en mooier :wub :thumb

Peter van Burik
                        Deelnemer

[youtube:aj45wrt9]http://www.youtube.com/watch?v=zNw-sLVGMOs[/youtube:aj45wrt9]

We zijn weer een stukje verder. Zo is de voortrein afgebouwd en voorzien van de laatste delen, zoals de remmen. Rondom is hij aardig spuitklaar. De achterklep is eraf gehaald. Aan de binnenzijde is goed te zien wat de originele kleur groen is. Klep moet gestraald worden aan de rand. Maar voor een 43 jaar oude auto mag dit wel een keer ;)

Peter van Burik
                          Deelnemer

[youtube:n2t8dx15]http://www.youtube.com/watch?v=5U9wk_YUCZk[/youtube:n2t8dx15]

Van het rechter voorscherm wordt hier de wielkast rand blank gemaakt. Deze is mooi gaaf en met weinig werk komt er een mooi scherm voor de dag. Ooit is deze een keer vervangen omdat er iemand op een parkeer plaats een deuk in heeft gereden. Uiteraard geen briefje achtergelaten. Toen dit scherm destijds vervangen werd is de keuze gemaakt om de blauw metallic kleur te nemen,Het linkerscherm is een ander verhaal. Hiervoor in de plaats hevbben we een gebruikt scherm op de kop getikt met wat werk

Fearless
                            Deelnemer

Wat een bak he :thumbup Duurt niet lang meer voordat ie rijdt ofwel? king:

Peter van Burik
                              Deelnemer

Ben bang dat het nog wel ff gaat duren. Momenteel zitten we te wachten op onze besteleend.
                                Die had voor de bouwvak klaar zullen zijn. Wanneer deze terug is gaat de Opel naar de spuiter en gaan we eerst de Eend afbouwen. Deze is al een kleine twee jaar in restauratie dus ook die willen we een keer af hebben. De laatste filmpjes van de Opel zijn inmiddels ook weer van een maand terug en zolang hebben we er ook al niets meer aan gedaan. :???:

Peter van Burik
                                Deelnemer

Inmiddels hebben we de Commodore voorzien van stuurbekrachtiging. Aanpassingen gemaakt waar hij het schutbord binnenkomt.
                                  De stuurkollom is ingekort. Stuurpomp gemonteerd. Past mooi. Alleen de hoge druk leiding moeten we nog laten maken en een beter passende riem monteren.
                                  Alles nog een keer demonteren en zwart spuiten en dan is dit traject ook klaar. Gebruikt setje gekocht bij Erik Romijn. We moeten toch wachten op de spuiter.
                                  Maar waarschijnlijk kunnen we de besteleend snel ophalen en kunnen we de Opel brengen. Lijkt weer wat op te schieten. Oh ja, en in de tussentijd nog met een Solex aan de gang. Heeft ook 30 jaar stil gestaan bij ons.

Peter van Burik
                                  Deelnemer

Alweer een filmpje van even geleden. [youtube:39vn7agj]http://www.youtube.com/watch?v=uRfuTajKSzo[/youtube:39vn7agj] Hier is te zien hoe de Commodore weer op de wielen staat. Onderzijde is grotendeels klaar. Alleen de uitlaat nog. Wanneer de restauratie voltooid is komt er zeer waarschijnlijk een roestvij stalen exemplaar onder met een mooi vol geluid. Het oog wil wat, maar het oor moeten we zeker niet vergeten

Kermitkiller

alweer een nieuwe update king:

Peter van Burik
                                      Deelnemer

Vorige week bij de spuiter gezet, dus ik hoop dat we snel weer verder kunnen :thumb

GlennGSI
                                        Deelnemer

Hej die ken ik ! Ik ben werkzaam bij boonzaayer en heb de onderdelen gespoten van de commodore :P leuk om hem hier terug te zien.

Groeten Glenn

Peter van Burik
                                          Deelnemer

Ja dat klopt, dan heb je misschien ook het chassis van onze besteleend gestraald en gespoten. Deze is bijna klaar ;)
                                            Puik werk geleverd king:

Peter van Burik
                                            Deelnemer

We zijn weer onderweg met de restauratie.
                                              De achterkant is strakgemaakt en staat in de primer/grondverf.
                                              Met de motorkap en kofferklep is men ook druk in de weer.
                                              Een van de portieren is gestraald en strakgemaakt.
                                              Met een beetje mazzel hebben wij hem eind van de maand weer terug.
                                              Eerder deze week wat filmpjes gemaakt.

[youtube:2psjyk5n]http://www.youtube.com/watch?v=hhJPLQ2_B1Q[/youtube:2psjyk5n]

[youtube:2psjyk5n]http://www.youtube.com/watch?v=yv83V4f_HNA[/youtube:2psjyk5n]

Dus al met al loopt het lekker door.
                                              Onze besteleend is nu bijna klaar. Ik weet dat het geen Opel is maar toch maar het filmpje
                                              Auto is inmiddels al weer verder als in de film

[youtube:2psjyk5n]http://www.youtube.com/watch?v=PbU3mMT2jjQ[/youtube:2psjyk5n]

GTS2.2DTI
                                              Deelnemer

:thumb Die eend, die is mooier dan toen hij nieuw was. Geweldig..

Kermitkiller

zooo zeg dat schiet lekker op dat word deze zomer nog toeren zeker :thumb

de eend is ook mooi zie je niet zoveel meer :wors

GlennGSI
                                                  Deelnemer

@Peter van Burik wrote:

Ja dat klopt, dan heb je misschien ook het chassis van onze besteleend gestraald en gespoten. Deze is bijna klaar ;)
                                                    Puik werk geleverd king:

Haha die heb ik idd ook gespoten. ook met de heftruck toen geladen :P Nu hij klaar is ziet ie er ook weer super uit !

Peter van Burik
                                                    Deelnemer

Dank je ;) We krijgen er veel leuke reacties op.
                                                      We hebben al een uitnodiging van de BOVEMIJ voor een oldtimer tour in September.
                                                      Tegen die tijd zullen we de Commodore ook wel klaar hebben, kunnen ze allebei mee.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 125)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.