commodore b welke draden op de dynamo

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD commodore b welke draden op de dynamo

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    commodoreboy
    Deelnemer

hallo ik ben een commodore b gse coupe aant restaureren.
      weet misschien iemand welke draden er lopen naar de dynamo?
      op een bosch dynamo heb je 1 dikke kabel die geschroefd zit en staat B plus langs die zit goed.
      maar nu heb je nog zn kabelschoenpinnetje waar D plus langs staat en 1 waar plus langs staat.
      daar moeten dus nog 2 draden aan maar uit de orginele kabelboom komt alleen 1 dubbel zwart met groene stippen bij die dikke en die van de temperatuur. en dan verder terug uit de kabelboom komt dan die groene dubbele voor de bobine en ontsteking en nog een zwart met groene samen voor de bobine en daarlangs nog 1 korte wit met grijze stippen die ik niet weet waarvan.
      of heeft iemand een foto van zn aangesloten dynamo en bobine in een commodore b?
      misschien moet ik nog wat verleng stukken hebben ofzo.
      ik weet het is dom maar had overal fotos van gemaakt met demontage 3jaar terug en nu kan ik net die niet meer vinden.
      hier fotos op de site zetten lukt me ook nog steeds niet.
      en op internet is ook niks te vinden over een commodore kabelboom of een met nog de orginele motor.

jethro
      Deelnemer

Wel……het is een Manta-a van 1973…………..dus………..controleren voordat ….dat.
        Voor de Bosch dynamo.
        Op de B+ komt dikke rode kabel.
        Op de D+ komt blauwe met witte streep kabel.
        En op een bout zijkant M5. komt de massa kabel = bruin.
        Let wel…..de spanningsregelaar zit op de achterkant met twee boutje`s.

commodoreboy
        Deelnemer

he ik heb het opgelost en alles doet het.
          bedankt voor de reactie!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.