Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › commodore b 3.0 24V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2012 om 22:54 #17731175
nu dus wel (dringend) op zoek naar sommige stukken;
verlaging (liefst weidner)
middenconsole
deurende rest volgt later…
5 mei 2012 om 20:57 #17731176Dus…
nu heb ik mijn nummerplaten eindelijk! Lekker, kan ik een beetje rijden enzo. Maar heb 2 (kleine) ritten gedaan, en nu begint er me toch iets op te vallen :???:
Verbruik ligt enorm hoog, hij trekt niet altijd vlot, en de uitlaat werpt blauw zwarte rook als ik op zijn staart duw. Dus ik dacht, zal ik maar even de bougies gaan vervangen, of de LMM?
Ben van zin om dan ineens ook de bougiekabels maar te vervangen, zijn we daar weer vanaf. N
Nu heb ik wat liggen zoeken hier op het forum maar wat raden jullie mij aan voor deze motor?
Welke bougies? En welke kabels? Had hier al iets gevonden van Magnecor KV85 kabels, is dit aan te raden?
Groeten.
5 mei 2012 om 22:30 #17731177Weidnerveren zijn bijna niet te betalen.
Moet je in belgien dan gekeurde veren hebben.
Rij op mijn commodore mercedes w 123 veren en achter welke van chevy.
Heb wel weidnerdempers maar konis zijn net zo goed.
middenkonsoles heb ik nog merdere en portieren ook nog in verschillende staat.
Magnacore cables zijn wel iets duurder maar werken perfekt.
Heb namelijk geen zin om alle 20000 km de kabels te vervangen.
Als je de kleppendekselpakking vervangt kijk dat je en nieuwe krijgt met de ringtjes voor de bougies die zijn namelijk niet bij alle sets erbij.
En commodore 24 V moet gemiddeld met 1 . 10 uitkomen meer mag hij absolut niet gebruiken.anders moet iets aan de afstelling niet kloppen.
Mijn commodore verbruikt bij constant 170 op de autoweg maximal 9,5 liter.6 mei 2012 om 11:10 #17731178oke dank je, hij verbruikt wel meer hoor, dus eens beginnen zoeken.
Welke verlagingsveren heb je dan gebruikt? (merk)
en stuur je nog even die fotos door van die andere commo?
9 mei 2012 om 17:19 #17731180@wormke wrote:
oke dank je, hij verbruikt wel meer hoor, dus eens beginnen zoeken.
Welke verlagingsveren heb je dan gebruikt? (merk)
en stuur je nog even die fotos door van die andere commo?
hij heeft ingekorte veren van een mercedes w123 , deze zul je op maat moeten slijpen … ik was net zoals jij op zoek naar een verlaging voor mijn rekord , en dit is zowat het makkelijkste en goedkoopste denk ik dan ..
9 mei 2012 om 17:33 #17731181ik heb wel die anton weidner veren via ebay.de gehaald maar vind ze eigenlijk wat aan de lage kant.
zouden toch 4,5cm moeten zijn volgens die tuv papieren.9 mei 2012 om 18:00 #17731182Als je een lambdasonde hebt zou ik die eens nameten, als die defect is verklaart dat je hoge brandstofverbruik. ;)
Temperatuursensor voor de ecu is ook een verdachte, dan denkt de ecu dat de motor steeds koud is en spuit hij meer in.
9 mei 2012 om 20:04 #17731183dan kan ik even goed de originele veren nemen lijkt me…
aan de lage kant? kan dat dan? te laag? als je ze kwijt wil laat maar weten :D
thx voor de tip!
9 mei 2012 om 20:43 #17731179het problem van de weidnerveren is dat ze nog te zacht zijn en met en 6 zylinder te ver doorzakken.
De Mercedesveren zijn bijna perfect voor de 24 V hij gaat ook in lange oneven autobahnbochten niet swemmen.De weidnerdempers zijn o.k. maar rode konis zijn net zo goed en goedkoper .
Rij nu al 20 jaar rekord en commodore en voor commodore is voor sportief rijden de combinatie mercedes veren en rode konis , driekwart dichtgedraaid de beste oplossing.
Gele konis vind ik te hart zijn alleen goed bij super wegdek maar waar heb je die ?
Verder waar mogelijk PU bussen .
Achter en instellbare panhardstang met uniballs.
Zelfsgebouwde veerpootbrug achter , versterkte wielarmen voor enz.
Als je de veren te kort maakt kunnen ze eruit vallen als de wielen van de grond komen.
Welke fotos moet je hebben?9 mei 2012 om 20:45 #17731184van die commo die je te koop wist staan…
passen die mercedes veren achteraan ook?
19 mei 2012 om 22:19 #17731185enfin ja… kosten gaan blijven komen vrees ik…
Kreeg gisteren in het oog dat hij niet gelijk hangt. Links achter hangt hij 3 cm lager dan rechts achter. Dit kan vanalles zijn dacht ik? Veer, demper, veerpoot… Dan dus maar op zoek naar originele veren en slijpen…
dan ook leuk, nieuwe bougies etc gestoken, auto trekt terug regelmatiger op en verbruikt nu wel minder, maar roken doet hij nog altijd… Mijn vrees is joint de culasse. :(
En het schurend geluid is er ook nog steeds, en ik denk dat dit van de boite verder komt.
pfff :(
20 mei 2012 om 15:28 #17731186joint de culasse is koppakking begrijp ik van google? :P Gewoon even een lektest gaan doen. Verbruikt ie ook olie?
20 mei 2012 om 15:48 #17731187denk idd uwe join de culasse erdoor, daarna zal die blauwe rook wel foetsie zijn :D
20 mei 2012 om 20:15 #17731188sorry ja is inderdaad koppakking… lektest gaan we dus binnenkort eens doen.
als ik tijd vind deze week ga ik eens onder de auto in gaan terug en de draagarmen achteraan eens losmaken. Ik denk dat de veer gebroken is bovenaan. En als dit niet het geval is vrees ik dat de veer door de veerschotel geknald is…
10 juni 2012 om 11:35 #1773118911 juni 2012 om 21:36 #17731190alleen zie je op de fotos niet veel van de velgen.
12 juni 2012 om 12:19 #1773119112 juni 2012 om 14:01 #17731192BEEST !!! :D :D :D
12 juni 2012 om 15:41 #17731193badass Commo.. :thumb
13 juni 2012 om 13:47 #17731194Ziet er super uit maar ik zie een B Commodore liever plat dan met de kont omhoog, maar dat is mijn mening.
13 juni 2012 om 16:01 #17731195dat is nog de bedoeling…
25 juni 2012 om 10:43 #1773119625 juni 2012 om 18:28 #17731197@wormke wrote:
picje van de motorruimte nu…
en dan een paar aandachtspunten :-?
plannen op termijn met de motorruimte zullen in de aard van dit liggen
tripje naar Nederland gedaan om deze 2 schoonheden te gaan halen en de kmkabel.
en deze ook besteld, want er stak al terug een originele in uit een gewone commodore
uber uber geilllll maar even 1 vraagje hoe doen jullie dat in belgie met jullie kentekenplaten.ik zie dat de como en vectra beide zelfde platen hebben :wtf :wtf :wtf :wtf :wtf :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz
25 juni 2012 om 19:15 #17731198ne hoor, kijk maar op de recente foto’s, commo heeft zijn eigen plaat…
17 mei 2013 om 12:51 #17731199De commo is ondertussen ook met een volledige reportage verschenen in Youngtimer Welt;
Dan nog een vraagje, heb van commodoreboy hier die Weidner H&R veren overgekocht. Nu had ik al eens gehoord dat de veren links en rechts nooit even lang zouden zijn. Maar waarom is dit juist?? Want er zit toch redelijk verschil op…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.