Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › commodore b 3.0 24V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2010 om 09:42 #17731150
beetje vreemd, ik ben tijdje bezig geweest met replicas en toen werd mij altijd verteld als de auto een kenteken heeft uit een land ven de europese unie moet elk land in de europese unie dit kenteken MOET accepteren.
Komen en veel uit Engeland daar mag meer als in Duitsland/NL
25 december 2010 om 10:39 #17731151AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1822825&tid=133619&author=wormke]direct ne schone kerst… de moed is nu wel helemaal in mijn schoenen gezakt, wa e apenland…
even recapituleren;
auto gekocht
papieren in orde gemaakt in Nederlanddan beginnen we in Belgie
– naar douane gegaan, papieren in orde, sturen mij door naar verzekering
– naar verzekering gegaan, die sturen mij door naar Opel
– naar Opel gegaan, die sturen mij door naar de keuring
– naar de keuring gegaan, die sturen mij door naar de FOD Mobiliteit en vervoer
– naar FOD gebeld, uitleg gekregen
– gedaan wat ze mij hebben gezegd, alles inscannen, en doormailen, en dan kan de procedure opgestart worden
– nu, HEEL VEEL LATER, antwoord gekregen van de FOD;DA IK TERUG NAAR DE KEURING MOET!!
Niet in Tienen maar bv in Alken, om de procedure op te starten!
Dit wil dus zeggen, auto zal volledig worden nagekeken, alles, tot in de kleinste details, en MOET VOLLEDIG STANDAARD STAAN!!wa e APENLAND
Ik ben echt pissed, en heb der totaal geen zin meer in, ga het nog ff laten bezinken, maar momenteel heb ik veel zin om hem terug weg te doen…
Standaard is op zich geen probleem, standaard vering, standaard velgen, da krijg ik allemaal wel vast en das zoveel werk ni, maar als ik motor terug moet ombouwen, salu, en dit terwijl de ombouw is goedgekeurd door Opel zelf! :([/rquote]
vreselijk, dacht dat je dat wel op een rijtje had, voordat je er aan begon :hmmz
Heb mn A2 met 24V toen uit duitsland gehaald,
Hier in NL fluitend door de keurings-molen :oik hoop voor je dat het toch nog goed komt met je Commo 24V,
maar na meerdere verhalen gelezen te hebben,
met soortgelijke situaties, schat ik de kans zeer klein,
zou zeggen, ga ervoor, hoe klein die kans ook is,
het zou een doorbraak in Belgie kunnen zijn als het jou gaat lukken ;)ennuh… alsnog prettige feestdagen gewenst :thumbup
25 december 2010 om 15:09 #17731152[rquote=1822912&tid=133619&author=paulgijssen]beetje vreemd, ik ben tijdje bezig geweest met replicas en toen werd mij altijd verteld als de auto een kenteken heeft uit een land ven de europese unie moet elk land in de europese unie dit kenteken MOET accepteren.
Komen en veel uit Engeland daar mag meer als in Duitsland/NL
[/rquote]
nee dat is waar wat je zegt, maar Belgie is en blijft een apenland en ze denken hier dat ze boven de europese reglementeringen staan. Zijn al zoveel processen over begonnen, nooit gewonnen jammer genoeg, als de bijna 40cm sneeuw hier weg is zal ik wel zien wat ik ermee ga aanvangen, maar momenteel dus 2 originele veren vooraan gezocht en ook 4 originele velgen.
25 december 2010 om 16:02 #17731153wil je de veren die er nu onder zitten houden? of wil je die wel ruilen met originele veren?
me pa heeft 2 originele veren liggen en ook 4 originele velgen.
25 december 2010 om 16:41 #17731154die wil ik wel ruilen eventueel ja. Laat maar weten hoeveel je der voor moet…
23 februari 2011 om 13:24 #17731155Klein vraagje, is het eigenlijk veel werk om de kleppendeksel te verwisselen?
23 februari 2011 om 14:03 #17731156AnoniemLid sinds:
1 January 1970nee hoor, dat dual ram spul erbovenop draai je er zo af,
en dan kan je er ruim bij :thumbup23 februari 2011 om 14:15 #17731157om aan te werken? maar om de deksel (waar 3.0 24V op staat) te vervangen?
23 februari 2011 om 16:11 #17731158[rquote=1875947&tid=133619&author=wormke]Klein vraagje, is het eigenlijk veel werk om de kleppendeksel te verwisselen?[/rquote]
circa 20 minuutjes voor de beginneling als je rustig aan doet.
maaruh hoe zit het met keuren, alles origineel bouwen, en vervolgens weer ombouwen? Lijkt me de enige oplossing, je zult niet de eerste zijn.
Overigens de Et-waarde is best wel hoog, ik dacht ronde de 40.
23 februari 2011 om 16:22 #17731159oke, heb gezien dat dit een vaste blok is, dus moet nog het één en ander verwijderen om deze te vervangn blijkbaar. En ja het is inderdaad zo voor de keuring, ombouwen, maar daar heb ik nu even geen zin meer in… :(
23 februari 2011 om 16:28 #17731160even doorzetten. strax als hij klaar is heb je een hele dikke wagen onder je kont die maar weinig mensen hebben.:thumbup
23 februari 2011 om 16:37 #17731161das waar, wegdoen doe ik hem niet, die beslissing heb ik nu wel genomen, heb lang gezocht achter eentje, en als ik er één had gekocht met een standaard blok had ik de 24v er toch in gelegd…
Ga eerst nog iets anders proberen voor de keuring dat waarschijnlijk toch niet zal lukken, vooraleer ik op zoek ga naar een standaard blok etc… Het zijn weer veel extra kosten voor niets. Zo een blok gooien ze je nu ook niet bepaald achterna hé ;)
23 februari 2011 om 17:45 #17731162AnoniemLid sinds:
1 January 1970dus als ik het goed begrijp,
eerst keuren met origineel, en daarna ombouwen,
en dat geeft later geen [periodieke] troubles meer ?23 februari 2011 om 21:06 #17731163ja da mag ook ni hé :D maar dan moet ik niet meer naar de keuring, want dan heb ik mijn platen
24 februari 2011 om 07:00 #17731164[rquote=1876086&tid=133619&author=MonzaRon]dus als ik het goed begrijp,
eerst keuren met origineel, en daarna ombouwen,
en dat geeft later geen [periodieke] troubles meer ?[/rquote]Als ik het goed heb, hoef je in belgie maar 1x op keuring voor je oldtimer.
24 februari 2011 om 10:40 #17731165voorlopig nog… maar daar gaat verandering in komen…
24 februari 2011 om 16:24 #17731166[rquote=1876592&tid=133619&author=wormke]voorlopig nog… maar daar gaat verandering in komen…[/rquote]
Daar komt jammer genoeg verandering in , ik zou er de originele motor insteken en dan zo laten .
Of je moet gek genoeg zijn om ieder jaar een motor swap uit te voeren :(24 februari 2011 om 17:48 #17731167originele blok :P nee toch maar ni…
25 februari 2011 om 10:53 #17731168Heb hier nog iemand die en hele hoop motorblokken heeft liggen, dus als je interesse hebt.
Liggen rond de 200 €, heeft 3.0 LE, NE, en ook nog en orginele 2.8 HC blok liggen.
Als het in belgie zo moelik is kan je ook uit de 2.8 HC bloc 200 pk lepelen dan heb je tenminste het vermogen van de 24 V.25 februari 2011 om 12:51 #17731169is ook nog een optie… bedankt voor de tip!
4 maart 2011 om 17:25 #17731170Nog nieuws te melden?
4 maart 2011 om 19:33 #17731171nope, voorlopig echt geen tijd… Sommige hier weten dat al wel, maar ik heb een verdomd drukke job. En de vectra, en de kadett ondertussen, en de omega, en de ascona, en een huis en een vrouw :D
29 juni 2011 om 18:21 #17731172zo, ik zal hier nog eens een schop geven…
vandaag voor de zoveelste maal geprobeerd om een achterpoortje te gebruiken… weer niet gelukt.
Ik zie het echt niet zitten om de blok te wisselen. Dan moet de versnellingsbak en uitlaat etc ook allemaal gewisseld worden, en ikzelf ken er niet genoeg van om ziets zelf te doen, en ik heb geen idee wat het me zou kosten om dit te laten doen, maar het zal vrees ik niet goedkoop zijn?
Dus de beslissing om deze toch terug te verkopen begint hard door te wegen…
29 april 2012 om 23:15 #17731173Ale hop,
even laten weten dat ik eindelijk kan beginnen… de commo is gekeurd! en dit dankzij de vorige eigenaar en St1 v8.
Dus alles op rdw laten keuren en terug invoeren werkt wel…
30 april 2012 om 08:29 #17731174Wat een rare regelgeving in dat Belgenland, geen touw aan vast te knopen als ik alles zo eens lees…
Maar goed dat je eindelijk je mooie Commodore kunt laten keuren..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.