Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › commodore b 3.0 24V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2010 om 14:16 #17226147
Hey hey,
ik zal dan ook maar even een topic openen hier…
Omdat ik eens met iets anders en “extremer” dan een alledaagse auto naar buiten wou komen, heb ik gekozen voor een commodore. De commodore op zich is altijd één van mijn favoriete opels geweest, daar dan een echt gs/e coupe van, een droomwagen.
enkele specs;
bouwjaar 1976
3.0 24V uit een senator (204 PK)
5 Bak van Monza GS/E (265 GETRAG)
Open Sport Luchtfilter van K & N
Lederen Recaro interieur voor en achter
Remschijven Voor (geventileerd) en Remschijven Achter (massief)
Nieuwe Gele Koni schokbrekers (in hardheid verstelbaar)
Velgen van Brock BCW type B1 maat : 7.5 + 9 x 16 “ inch met 215-40-16 banden
Groep A uitlaat Simons met 63mm doorlaat
Gemini alarm met afstandbediening in sleutel
centrale vegrendeling
Audio:
Magnat versterker 4 x 100 Watt
Speakers Infinity Compo set 2 weg voor en Visaton 3 Weg Achter20 september 2010 om 14:19 #17731101picje van de motorruimte nu…
en dan een paar aandachtspunten :-?
plannen op termijn met de motorruimte zullen in de aard van dit liggen
tripje naar Nederland gedaan om deze 2 schoonheden te gaan halen en de kmkabel.
en deze ook besteld, want er stak al terug een originele in uit een gewone commodore
20 september 2010 om 14:19 #17731102AnoniemLid sinds:
1 January 1970vindt het zo’n prachtwagen,
zou jij ff nieuwe pics kunnen maken,
velen van de bovenstaande zijn al aardig donker en oud :kewlpicssucces :thumbup
20 september 2010 om 14:23 #17731103AnoniemLid sinds:
1 January 1970sorry voor m’n bovenstaande posting,
wist niet dat je nog bezig was met andere fotos :o :wors
==============================hmmm, nu zien ik dat er nog meer plekkies zijn als voorheen :o
jammer, nu is het voor jou de uitdaging om deze mooie kar
weer in ere te herstellen. :thumbupvindt de kleur nogmaals prachtig staan bij deze Commo icm velgjes:wub
20 september 2010 om 14:30 #17731104ja inderdaad, dachten eerst dat de onderkant mooi hard was, maar daar zal een heel pak gelast mogen worden. Chassisbalk vooraan is er ook redelijk erg aan toe…
20 september 2010 om 14:36 #17731105AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wormke
ja inderdaad, dachten eerst dat de onderkant mooi hard was, maar daar zal een heel pak gelast mogen worden. Chassisbalk vooraan is er ook redelijk erg aan toe…dat wist ik niet, heb er meerdere malen omheen gelopen,
en zag dat ie weer aan het ‘groeien’ was.Tja, deze wagen heeft de ‘grote beurt’ jaren geleden gehad,
zo gaat dat meestal, paar jaren lol ermee, en dan komen
er weer plekkies, en dan kom je voor een keus, nogmaals,
of kiezen voor een andere uitdaging.maar ik zie al , jij gaat voorop in de strijd,
je kent de wagen nu al van onder naar boven,
je weet wat je te doen staat, wens je er succes mee. :worsAls je ermee aan de slag gaat, laat je niet uit het veld slaan,
zou best kunnen zijn dat je bij jezelf gaat denken :hmmzals je begrijpt wat ik bedoel :thumbup
grtz Ron
20 september 2010 om 14:40 #17731106zeker en vast, ga ook niet alles zelf doen, wil dat het écht goed gedaan is, en dat ie buiten komt als nieuw. Is ook niet de eerste opel dat we onder handen nemen dus ken de gevoelens al… Rijden doet ie ondertussen al…
20 september 2010 om 14:44 #17731107AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb je al een planning wanneer je het gaat of wilt aanpakken ?
20 september 2010 om 15:04 #17731108eerst proberen om hem gekeurd te krijgen hier, ben nog aan het wachten op mijn gelijkvormigheidsattest, aangezien ik deze heb moeten invoeren. Als dat in orde is ga ik er hier eerst wat kleine dingen aandoen, en kijken waar mijn ‘visie’ hem brengt, wil eerst de auto volledig uitgetekend hebben hier (doe ik meestal voor ik ergens aan begin, met de vec ook gedaan) ook al wijk ik daar gaande weg van af… Ofwel beginnen we er deze winter aan ofwel volgende winter. Liefst deze winter nog ;)
20 september 2010 om 15:32 #17731109ik wist niet dat dat ding er zo aan toe was:cry
maar ik weet bijna wel zeker dat dat helemaal goed gaat komen!
deze wagen verdient het om weer netjes klaargemaakt te worden. en misschienwel een komplete restauratie, dan zal dit een hele goed basis zijn. en dan kan ie er weer plusminus 25 jaar tegenaan!king:
20 september 2010 om 15:54 #17731110complete restauratie is de bedoeling…;)
20 september 2010 om 16:09 #17731111ja snap ik. maar ik weet niet precies wat sommige mensen onder een komplete restauratie bedoelen. want tussen restauratie en restauratie zit een groot verschil.
maar dat gaat absoluut goed komen heb ik het idee!:thumbup
20 september 2010 om 16:25 #17731112haha, ja dat is ook weer waar…
nee de bedoeling is wel degelijk om hem helemaal te strippen, alles wat niet goed meer is te vervangen, of op maat te maken. en dan opbouwen naar mijn zin…
20 september 2010 om 16:26 #17731113:wors
20 september 2010 om 16:58 #17731114kan wel zijn dat ik door menig opel liefhebber ga afgeschoten worden als ik mijn plannen uitvoer die ik nu aan het uittekenen ben, maar hij begint vorm te krijgen ;)
het kan uiteraard wel nog lang duren vooraleer hij af zal zijn…
20 september 2010 om 17:19 #17731115AnoniemLid sinds:
1 January 1970kijk maar uit ,ja, heb de munitie al besteld :D:D:D
20 september 2010 om 17:30 #17731116origineel gepost door wormke
kan wel zijn dat ik door menig opel liefhebber ga afgeschoten worden als ik mijn plannen uitvoer die ik nu aan het uittekenen ben, maar hij begint vorm te krijgen ;)het kan uiteraard wel nog lang duren vooraleer hij af zal zijn…
doe wat je niet laten kunt. heb ik alleen maar respect voor zolang het maar op professionele wijze gebeurd. :thumbup
doe iets geks. verbreed hem een meter, gooi het dak naar beneden, leg er een dikke V12 haha.zolang het maar goed gebeurd:thumbup
ben nu al benieuwd wat je plannen zijn en wat je aan het uittekenen bent:wub
20 september 2010 om 17:40 #17731117AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wormke
plannen op termijn met de motorruimte zullen in de aard van dit liggen
heb ff die link van die 24V voor je online gezet ;)
20 september 2010 om 19:12 #17731118oei, ik had niet gezien dat die pic niet werkt thx! ;)
ne meter breder; no way
dak korter; zekers ni ;)nee zo extreem ga ik er niet in gaan, velgen zullen eventueel ook nog wel blijven, daar ben ik iets anders mee van zin.
De kleur is momenteel het grote struikelblok. Vind ze wel mooi, maar hij moet toch helemaal gedaan, dus daarmee.
20 september 2010 om 22:30 #17731119hm, het dak ben ik ook aan het twijfelen, de vinyl moet er sowieso af, wil weten wat er onder te vinden is; alleen weet ik niet goed of ik er terug vinyl op wil
21 september 2010 om 06:44 #17731120AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat blokkie was ik ook mee aan het twijfelen in de A2,
kennis van me zit in het chroom-werk,
de kans dat het chroom gaat verkleuren blijft aanwezig bij die motordelen.:hmmzOver het dak, ast origineel vinyl is, zal het meevallen,
er zijn periodes geweest dat vinyl daken als ‘mode’ werd gebruikt,
om er [dak]schades mee te verdoezelen.:mad:denk ff goed nat maken, en er goed overheen kijken
of het strak is, zo ja, dan zal het zekers meevallen. :thumbupmet het vinly dak eraf zou die blauwe kleur laters nog mooier staan,
en dat icm met een kantel-schuifdak van glas :wubhier in mijn buurt staat een witte commo, dak in de lak,
en dat icm met een glazen dakkie, geweldig chique :thumbup21 september 2010 om 11:23 #17731121Chrome en aluminium zijn ook niet echt vrienden. Na verloop van tijd gaat het vaak bladeren:(
21 september 2010 om 12:07 #17731122schuifdak lijkt me geen goed idee, weer meer kans op roest. Als ik de vinyl eraf haal, zal het dak waarschijnlijk ook in een ander kleurtje komen.
de motor, hoogglans verdichten is ook een optie toch?
21 september 2010 om 12:36 #17731123AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je de motor in hoogglans zet, dan zal ie ook gaan stralen ;)
dat verchromen ziet er best wel mooi uit,
maar is in mijn ogen iets té [overdreven]de motorkap zit vaker dicht dan los :sleeping
[tenzij je de Commo alleen voor meetings en tentoonstellingen klaar maakt, dan…]
Een [glazen] dakje hoeft niet perse te roesten :hmmz
die wat hier in de buurt staat, ziet er piekfijn uit,
toen ik er pas bij stond te kijken, schrok ik ervan, huh, een glasdakje :o
een echte blik euh… lichtvanger in je wagen.:thumbupbedoel dan geen klapraam, maar een echte schuif-kantel ;)
22 september 2010 om 19:40 #17731124ja maar toch, dat ga ik toch maar niet doen :P
vinyl gaat de vuilbak ingaan denk ik. Erg eigenlijk want die is nu nog mooi :(
maja, moet er sowieso af hoor, ik móet weten in welke staat da dak is.
alleen meetings, da weet ik nog ni, ma die kans is groot.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.