commodore 5000cc V8

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    deziggy

http://www.brock05.com/brockbuilt.php

speciale editie van 500 stuks…..

Anoniem

Hier gaat het om een Holden Commodore ;)

Later in 1984 bouwde dezelfde Aussie Race Legend Brock een Opel Monza om naar een 5 liter :o

Hij wilde de Monza op de Aussie markt brengen,
        wat helaas mislukt is door de regels en wetjes die daar heersen.:mad:

lees hier het boeiend verhaal

link>>>>>>>>>>> http://www.drive.com.au/Editorial/ArticleDetail.aspx?ArticleID=50263

btw: op het Big Opels foum is user ‘GSE’ met een gelijkwaardig project bezig :thumbup

GSE
        Deelnemer

Ik die Monza heb ik 3 meegereden van Bowral naar Sydney,

Die motor is een oude V8 carburateur ik heb der nog wel wat foto,s van op de pc staan,zal die vanavond eens plaatsen.

Liep lekker die Monza ongeveer 185Kw en ontzettend veel koppel,was echt snel ivm een 24v.

Ik ben met 5 liter injectie bezig,en die Monza waar we in sydney naar zijn kijken heeft nu nog een 30E maar die vliegt der ook uit en maakt ook plaats voor een Holden 304 CUI V8 injectie.

GSE
          Deelnemer

Trouwens de oude varby blokken zijn 308cui dat is iets over 5 liter en vanwege regelementen in de auto race in aus moet een serie motor onder de 5 liter zijn wil ie mee mogen doen toen hebben ze de inhoud terug gebracht naar 304cui.

De injectie blokken zijn beter als de carbys deze hebben andere koppen die meer vermogen brengen,en de injectie systemen verbruiken ook veel minder als de oude carby,s

deziggy

had via facebook iemand in australië leren kennen die de eigenaar is van één van de vijfhonderd, vandaar mijn plotse intresse….

grtz ziggy

GSE
              Deelnemer

500 wat?

Der zijn door Peter Brock vele VC VH Commodoros omgesleutelt naar een Brock Commodore..

Der is van alles te krijgen een HDT Commodore (Holden Dealer Team) een Brock Commodore een HSV (Holden Special Vehicals)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.