Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Commo B geventileerde schijven plaatsen icm welke klauw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2014 om 14:40 #17264143
Beste forummers,
Ik ben bezig met onze b commodore, hiervoor heb ik geventileerde schijven voor van een commo
heb er nu 1 op zitten, maar nu past mijn commo remklauw er net niet overheen :swear
De slijtrand inmiddels glad gemaakt en pas het net nietToevallig had ik nog dikke remmen van een manta liggen, maar die bevestiging scheelt weer dik een centimeter :thumbdown
Diameter is 271 en de dikte is 21,5mm met rand er nog aan gemeten
Welke remklauwen zouden wel passen? Van een commo GS of gse?
Iemand die hier een oplossing voor weet?Bvd
Beau
16 februari 2014 om 15:00 #18218337Senator/ monza met opvul blokken tussen de beide cilinder huizen.
16 februari 2014 om 16:12 #18218338En dat is de enige manier? :wub
Zitten die opvul blokken er standaard bij?16 februari 2014 om 18:02 #18218339Een monza senator A1 1978-1982 heeft een dubbele zuiger klauw (links en rechts 1 zuiger) maar Ate heeft de remklauwen voor een kleinere diameter dikte schijf gemaakt en gewoon een blokje met gaten gebruikt om de klauw over een dikkere dikte schijft te krijgen,dit is allemaal standaard op een Monza Senator.
16 februari 2014 om 22:21 #18218340Misschien begrijp ik je verkeerd.
De voorschijven zijn bij Senator/Monza geventileerd.
De achterschijven zijn massief.
Bij Commdore GSE en Admrial 2.8E en Dip V8 zijn de achter schijven ook gevintileerd.
Voor deze achterschijven kan je een remklauw van een Senator/Monza gebruiken met zoon opvul blok, Dit omdat deze geventileerde schijven dikker zijn.17 februari 2014 om 07:01 #18218341Gaat nu eerst om de voorzijde
Achter hebben we nog trommels, ga ik nog een andere achteras voor zoeken met schijvenMaar senator/Monza klauwen gaan dus passen? Moet ik de remleiding ook nog aan passen of is die toevallig hetzelfde?
Allen bedankt
17 februari 2014 om 10:30 #18218342Naar mijn weten zijn deze het zelfde.
17 februari 2014 om 16:58 #18218336AnoniemLid sinds:
1 January 1970remleidingen blijven gelijk
je zou zelfs je eigen klauwen kunnen gebruiken
echter moeten die dan uitelkaar
en dan moeten daar van die vulblokjes tussen
(waren vroeger los te koop)
makkelijker is inderdaad van senator/Monza de klauwen te pakken
de steek van de montage gaten is gelijk aan commodoreenkel moet je wel opletten dat dat wel de verbrede zijn
dat van geventileerd achter zat bij mijn weten enkel op de diplomat v8
verder nergens…maar was op de zelfde manier dus met verbredingsblokjes tussen de beide klauw helften
in dit linkje een fototje van willekeurige remklauw
maar duidelijk te zien wat met die verbredingsblokjes bedoeld wordt ;)18 februari 2014 om 00:03 #18218343Hallo mensen , de klauwen van de monza, senator hebben en ander gaatafstand dan die van de commodore.
commodore en admiral hebben 3,5 inch en monza en alle anderen hebben 3 inch.
Je kan of de vebredingsblokjes pakken maar die krijg je bijna niet meer, of gse klauwen of de klauwen van en bmw 735 uit 1981.18 februari 2014 om 19:38 #18218344Okay weer iets wijzer dank u
18 februari 2014 om 21:56 #18218345gewoon de originele GS/E(of laatste type commo GS) remklauwen pakken. :thumb
16 maart 2014 om 10:25 #18218346of de blokjes tussen de senator klauwen wegtrekken.. en op je eigen klauwen monteren.
krausse heeft volgens mij de blokjes nog in de aanbieding..
16 maart 2014 om 11:32 #18218347Heb hier anders nog een set brede remklauwen liggen van een admiral (zaten op geventileerde schijven)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.