Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 260)
  • Auteur
    Berichten
  • #17945293
    dqp-sammy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 March 2009

      Dat weet ik nog niet.
      Toen ik mijn diplo V 8 had ben ik ens op de autobahn en gast met en 540 tegengekomen.
      Hij vond het schitterend zon diplo en wij zijn dan op de baan 100 gaan rijden en hebben op handteken accelereerd en tot 200 km/h was er bijna geen verschil , dan ging de bmw weglopen .
      Is nu dat de blok van jo minstens de 286 PK heeft in de lichte commodore carosserie maar de oude diploblok is ook niet slecht.
      En 400 NM heeft mijn commodore ook , maarJos motor ziet er wel geweldig uit.

      #17945294
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Klopt dat je C40SE 400nm heeft…alleen ergens hoog bovenin,onderin is de V8 veeel sterker…

        Om dingen te trekken is een V8 gewoon geweldig..

        [youtube:2htv084t]http://www.youtube.com/watch?v=csA-FOAQR5k[/youtube:2htv084t]

        Zo,n blokjes als een 30E en C30NE en C30SE (C40SE ken ik niet doe ik geen uitspraken over) zijn net opwind tollen….Met een automaat krijg je al helemaal niks klaar,op het gebied van van burnouts of schuiven door bochten.

        Zo,n V8 heeft veel vanaf stationair een bult meer koppel,der zijn meer arbeidsslagen per xxxx toeren als bij een 2-3-4-5-6 cil dit verhoogt het koppel.

        #17945295
        Jo1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 September 2004

          Het gaat me deze keer niet echt voor het geweld.
          Echt, ik heb enkele jaren meerdere malen per week gezocht naar een ideaal blok voor een ideale prijs.
          Ook heb ik overwogen om voor de M5 V8 te gaan.
          Dat geldt ook voor LS1-7, of dergelijks.
          Echter is een prijsverschil aanwezig, zowel als aanschaf, als aan onderhoud. En aangezien ik niet 100% wist of een kans van slagen bestond, wil ik een niet al te groot budget besteden.
          Daarbij had ik enkele wensen, ik wilde zoals gewoonlijk een komplete koets, zodat alles kompleet is, lekker makkelijk, daar ben ik deze week wel weer achter gekomen.
          Ook wilde ik percé automaat. Vroeger zou ik ook anders kiezen, schakelauto’s heb ik nu te veel.
          Dit blok is geheel van licht-metaal, dus ook de onderbouw. Verder wordt het blok als een van de best geproduceerde motoren beschouwd, destijds. (binnen de top10). Dat geldt niet voor de M5-V8.
          Maar goed, ook daar moet ik zelf nog achter komen.
          Ben momenteel nog steeds bezig met de bedrading. alles is weer los, en moet weer worden afgewerkt. minder leuk. Ook moet ik nog zoeken naar de olie/dynamo/temp./ en-achterruitrijaansluiting, e.d.
          De bak heb ik nog steeds niet kunnen testen.

          #17945296
          mr-turbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            een nadeel van de automaat is dan weer wel , nu heb je een lekker hoeveelheid koppel onderin, kan je het niet gebruiken , want dan schakelt de automaatbak terug :???:

            maar voor lekker cruisen is het een mooie combi denk ik….
            een m70 zit ook nog steeds in mijn gedachten voor een aangename “cruise” motor, wie weet….

            #17945297
            dqp-sammy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 March 2009

              Warom niet, de bmw bak kan je toch gewoon handmatig schakelen.
              GSE wat heb ik aan nog meer koppel onderin ik heb nu 215/40-15 banden achter en ze slippen in de 1-2-3 ook geef ik niet veel gas .
              Of ik moet nog breedere banden nemen , en de toyos plekken bij droog weer wel goed ,maar die kreeg ik niet onder mijn wielkasten.
              Of ik moet 17″ pakken met en laagere ET dan krijg ik bredere banden erop, maar ik denk dat met deze overbrenging zelfs 285er banden het moelijk hebben.
              Zou jo ook nog merken de bmw heeft immers met deze blok normal en overbrenging van 2.80 en in de commodore 3.45 dat is wel en hoop verschil net alsof je in en ascona 1300 en 2.4 liter legt.

              #17945298
              Jo1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 September 2004

                Ja, goed, dat probleem met de eindoverbrenging heb ik met de andere 2 M’s ook, vooral de 5bak
                Dat zal ik dus ook nog moeten bekijken.
                Tja, het automatisch terugschakelen…… Bij de vorige had ik juist het probleem, vooral met caravan, dat ie juist niet terugschakelde, of dan weer 2 gangen terug. Behoorlijk irritant.
                Helaas heb ik maar een paar km met de 740 kunnen rijden.
                Op zich is de steptronic wel leuk speelgoed, wat me ook opvalt, is dat ook het terugschakelen goed werkt en voelbaar is (afremmen op motor)
                Eerst maar eens kijken of alles uberhaupt werkt.
                Peter, is jouwe niet gesperrt?

                #17945299
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Lol Jo je gaat zo hard met je ombouw,dat de tijd die ik nodig heb voor passende spruitstukken te vinden van een ford 289/302cui langer dure als jij een complete motor ombouw doet die verre van plug and play is…

                  Maargoed….die V8 zal meer lusten als de V6,dus je kloot jezelf door zo snel klaar te zijn….

                  #17945300
                  m400
                    Lid sinds:
                    22 November 2004

                    Die bakken schakelen redelijk vlug op, juist doordat er veel koppel in de V8 zit. Hierdoor wordt het koppel ook “voelbaar”.

                    #17945301
                    Jo1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 September 2004

                      Probleem met de stabilisatorstang is inmiddels ook alweer opgelost.
                      Deze kwam in eerste instantie tegen het carter aan;

                      Is nu zo;

                      Het bedraden verloopt maar langzaamtjes.
                      Zoek nog het signaal van de toerenteller en de voeding van de achterruitrijverlichting.
                      Middenconsole is nu ook iets aangepast.

                      #17945302
                      Manta 24V
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 September 2004

                        Heb je de stabi verbogen jo? Heet gemaakt?

                        De middenconsole is erg netjes zo :wub

                        #17945303
                        Jo1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 September 2004

                          Idd ja, heet gestookt en verbogen

                          De steun van de versnelingsbak heb ik nog iets versterkt, echter jouw optie, Stefan, vond ik iets overdreven.

                          Wat de BMW-emblemen betreft, neem ik het voorstel van Guiettaevo. snelste en goedkoopste oplossing.
                          Momenteel bezig met de motorkap, Het frame raakt hier en daar de radiateur en luchttoevoer/ luchtweger.

                          #17945304
                          postbusmanta
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 July 2004

                            Carter van de bak ook mooi opgeknapt zie ik??

                            Jo, je moet natuurlijk helemaal zelf bepalen wat jou stevig genoeg lijkt voor de diverse onderdelen.
                            Je hebt immers in de loop der jaren al genoeg zwakke punten ontdekt in diverse onderdelen.

                            Echter:
                            Teveel plaatselijke warmte inbrengen in staal, kan vervelende gevolgen hebben op de lange termijn. Dit heeft vooral te maken met de manier waarop het materiaal na verhitting afkoeld. Meestal gaat dit te snel en wordt het staal onbewust plaatselijk “gehard”. Op de scheidingslijn tussen het “geharde” staal (grote moleculen) en het niet-geharde staal (kleine moleculen), ontstaan vaak scheuren.

                            Ik denk dat de vraag van @Danny ook is gebaseerd op de vraag of het wel verstandig is om een stabilisatorstang te verhitten??

                            #17945305
                            vpal2000
                              Lid sinds:
                              11 September 2011

                              ziet er goed uit jo, Ik verheug me al om aan die van mij te beginnen als ik dit allemaal zie, zal net niet zo snel klaar zijn dan jou.

                              #17945306
                              Manta 24V
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 September 2004

                                Die stabistang gaat wel breken Jo. Maargoed ik ben ook altijd zo. ”als het voor mezelf is durf ik de gok wel te nemen”

                                #17945307
                                Jo1
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 September 2004

                                  Stel, ik zaag de stang door, slijp beide uiteinden in een punt, en las dit (uiteraard met hoog amperage) weer helemaal vol.
                                  Wat zijn dan de gevolgen?

                                  #17945308
                                  Ben_M
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 January 2010

                                    dat het materiaal zijn oorspronkelijke molecuulstructuur terugkrijgt, waardoor dat het nieuwe zwakke punt van de stabilisator wordt, en waarschijnlijk net voor of achter de las afbreekt. Dit gebeurt in feite ook met het warmstoken, maar minder omdat het staal niet geheel vloeit.
                                    Ik denk dat je het beste de stabi zoals hij nu is kunt laten behandelen zodat het weer de juiste veerstaal toestand bereikt.

                                    #17945309
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @Jo1 wrote:

                                      Stel, ik zaag de stang door, slijp beide uiteinden in een punt, en las dit (uiteraard met hoog amperage) weer helemaal vol.
                                      Wat zijn dan de gevolgen?

                                      volgens mij is dat erger :hmmz
                                      met warmstoken breng je er op n groter gebied warmte in
                                      dan rustig laten afkoelen

                                      maar dat heb je waarschijnijk wel gedaan ;)

                                      #17945310
                                      sw16v
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        Bekende van mij had het bij zijn corsa 16v ombouw gedaan +- 4cm een knik er in gemaakt, al meer dan 10 jaar terug.
                                        jaren lang gereden en geracet en rijdt nu nog om, dus kan wel goed gaan. ook al is het gewicht van de auto misschien niet te vergelijken.

                                        verhitten en afkoelen is een kwestie van gokken omdat je zelf niet kan zien wat er gebeurt.

                                        Als je alles klaar hebt ga je dit ook laten keuren bij de RDW Jo?

                                        #17945311
                                        marcel
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          ik zou hem gewoon zo laten,

                                          stel dat hij breekt, is het dan geen optie om hem in zn geheel wat lager te hangen? wat ze ook bij de corsa doen voor het 16v spruitstuk?

                                          gewoon 2 blokjes ertussen, of word de stabistang dan een drempelschraper? dat is niet zo goed te zien op de foto’s, maar ik neem aan dat je die optie anders zelf al bedacht zou hebben

                                          #17945312
                                          Jo1
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            15 September 2004

                                            Bedankt voor de reacties/antwoorden

                                            Marcel, dat geldt ook voor de manta-B
                                            En dat heb ik idd overwogen, echter dan zit ie tegen het sleepoog aan. Ik had maar maximaal 1cm speling.
                                            Maar goed, mocht ie breken (wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen), Verplaats ik het sleepoog en ga alsnog voor die optie.

                                            Uiteraard moet alles gekeurd worden. iets waar ik me meer zorgen om moet maken.
                                            Is voor mij niet de eerste keer. Ben in het verleden alleen al voor mezelf 4x in Lelystad moeten gaan. Ik weet dus wel een beetje waar ik te maken mee krijg, en geloof me, in die tijd ging het echt moeilijker, buiten het feit het ook nog eens een boel geld koste.

                                            #17945313
                                            giuliettaevo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 November 2006

                                              Omkeuren stelt niks voor vandaag de dag. Zeker niet als het zo netjes gedaan is als hier. :thumbup

                                              Wij hebben wel eens een stabi verbogen met behulp van de werkplaatspers…

                                              #17945314
                                              baboe
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 August 2007

                                                je zou het inderdaad kennen lassen zoals jij zegt en dan laten uitgloeien dan lukt het zeer seker gr baboe

                                                #17945315
                                                baboe
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 August 2007

                                                  je zou het inderdaad kennen lassen zoals jij zegt en dan laten uitgloeien dan lukt het zeer seker gr baboe

                                                  #17945316
                                                  baboe
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 August 2007

                                                    je zou het inderdaad kennen lassen zoals jij zegt en dan laten uitgloeien dan lukt het zeer seker gr baboe

                                                    #17945317
                                                    Jo1
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      15 September 2004

                                                      OKé Jongens.
                                                      Mijn geduld was vandaag helemaal hartstikke op!
                                                      Ik moest nu toch wel echt weten of alles ook wel uberhaupt een beetje functioneert.
                                                      Dus effe gauw een stoeltje erin, en tussen de buien door de eerste meters hier ergens in een ‘stil gebied’ getracht te maken.
                                                      – de bak schakelt. (grootste zorg)
                                                      – zelfs de tiptronic werkt.
                                                      – de stuurinrichting, tja, kan ik nu nog niet veel over zeggen, voor m’n gevoel vind ik het nogal erg licht sturen. Omdat ik niet meer dan 2km heb getest, kan ik verder niet veel vertellen. De auto was/is sowiso toch al zeer gevoelig bij spoorvorming. (oorzaak wielen)
                                                      – Het geluid bevalt me eveneens goed. Niet te hard (geen gehoorbescherming nodig) edoch lekker zwaar.

                                                      – Tja, en dan het vermogen/koppel…….
                                                      Om een lang verhaal kort te maken, stel ik mijzelf dan maar de vraag, waarom ik dit niet veeeeeel eerder heb gedaan??
                                                      Als ik het mag vergelijken met m’n eerste M3, die het zelfde vermogen heeft, doet deze het absoluut niet voor onder. En dat terwijl daar een heel ander prijskaartje aan hing, maar goed waren ook andere tijden.
                                                      Ben, praat me asjeblief niet meer over 30E/LE/NE/SE/XE, en bouw in godsnaam dat ding klaar! straks zitten we in een scootmobiel, en hebben we helemaal nix meer.
                                                      Nadeel is nu wel de wielspin. Een sper wordt dus absoluut een must!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 260)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.