Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2012 om 23:30 #17945269
Als je er ruimte voor hebt, had ik zoiets in gedachten:
4 januari 2012 om 08:07 #17945270Ik zie wel, kan altijd nog.
Hoe vaker, ik deze foto zie, hoe meer ik me eigenlijk ga storen aan de roest van het carter.
Dus laat me dat dan ook maar meteen aanpakken.
Was wel een voordeel van de GM-automaatbak, omdat ze altijd wel lekken, had je daar weinig roest.4 januari 2012 om 16:06 #17945271AnoniemLid sinds:
1 January 1970weer n erg mooi project :wors :wors
dadelijk nog eens schakel flippers achter het stuur incl bijpassende bak cker?
;) ;)
want verder heb je straks alles al een x gedaan :thumb ;)4 januari 2012 om 18:46 #17945272over die carter zou ik mij niet zo heel veel zorgen en moeite doen. :D ik heb er al slechtere gezien wat er nog tig jaren mee rijden.
;)7 januari 2012 om 21:31 #17945274Niet echt spannend, maar het 3inch-uitlaatje verder afgemaakt;
De kunstof kap eens op gedrukt, maar bevalt me niet echt, maakt het blok erg hoog, en zal ook waarschijnlijk tegen de kap aan komen.
Momenteel begonnen met de bedrading, daar amuseer ik me nog wel even mee.
7 januari 2012 om 21:39 #17945275Maak je toch een mooie powerbulge in de kap?
8 januari 2012 om 01:15 #17945276Deze zou er wel netjes op passen .
maar jo vind er niets van.
Gr. Peter8 januari 2012 om 12:09 #17945277ik vind het een mooi project, heb je de kabelboom al klaar? , of heb ik daar net overheen gelezen?
succes verder
8 januari 2012 om 12:39 #17945278gaat goddomme lekker jo.
als je die plastickappen en kleppendeksels nou is mooi in de kleur van de wagen laat spuiten ofzo, dan ben je van die lelijke bmw tekens af.
zou dat een minpuntje vinden als ze bleven zitten, maar dat heb je bij de rest ook niet gedaan.
maarja, dat is mijn mening, en jou wagen.
we zien het wel als het klaar is, maar ga vooral zo verder, en post eens een filmpje als hij eenmaal loopt.groeten.
8 januari 2012 om 12:56 #17945279En ik vind juist weer dat je je afkomst niet moet verloochenen… :jerry Lekker erop laten staan die logo’s dus. :afro
Zoveel mensen, zoveel meningen. king:
8 januari 2012 om 13:03 #17945280ben ik met je eens, maar het komt 3x voor op de motor.
groeten.
8 januari 2012 om 19:15 #17945281@mantaroel wrote:
ik vind het een mooi project, heb je de kabelboom al klaar? , of heb ik daar net overheen gelezen?
succes verder
Wat denk je, moet ik hier nog wijs uit komen?;
Wat de BMW-tekens betreft, zie ik nog te twijfelen. tis deze keer kunstof, en weet effe niet hoe dat gaat uitzien als ik het ga bewerken, en hoe ik het moet gaan bewerken.
8 januari 2012 om 19:31 #17945282Lijkt wel een carnavals pruik die kabelboom….Daar zul je nog wel ff me bezig zijn vermoed ik zo als ik dat bekijk,als je alle onnodige troep deruit knipt ben je al een dag het knippen lol..
8 januari 2012 om 19:35 #17945283sodeknetters wat een spaghetti :wtf
9 januari 2012 om 18:28 #17945284@dqp-sammy wrote:
Deze zou er wel netjes op passen .
maar jo vind er niets van.
Gr. Peterdie kap zou misschien voor mijn commodore M5 wel van pas komen, wa mot ie kosten ?
Jo, misschien dat er wel iemand is die met wat fotosoep kan laten zien hoe het zou worden zonder de bmw emblemen :thumb
9 januari 2012 om 19:01 #17945285man man wat een werk zie ik wel. en alles ziet er keurig uit. ik moet eigenlijk ook nog een andere tussenas voor mijn commo met V8 want ik denk dat deze iets te licht is voor het vermogen en sperr diff.
ga zo door! :thumb
11 januari 2012 om 13:34 #17945286een kabelboom van een e32/e34 V8 schijnt wat simpeler te zijn, maar of daar ook de 4.4 variant in is geleverd durf ik niet te zeggen.
ben je er al over uit hoe je het gas gaat aansluiten?
zal een erg fijne caravantrekker worden denk ik zo!
11 januari 2012 om 18:21 #17945287Omdat ik alles kan uitpluizen (heb de E38 nog steeds) is het op zich wel goed te doen.
Overigens heb ik de sleutel erbij, en kan ik het EWS-systeem aansluiten.
Sinds gisterenavond bromt ze dus ook best wel lekker. (Dus, Ben, je had toch gelijk) Geluid bevalt me wel, niet te hard, maar toch een duidelijk V8-sound. Wat me ook opvalt, dat ze best wel fel reageert. Tot nu toe ben ik dus tevreden. Motor en uitlaat komt ook nergens tegen de koets, iets waar ik me toch nogal snel aan irriteer.
De bak moet ik nog testen, vandaag geen tijd voor gehad, moest een auto naar het MECC brengen.
Eerst dit hier verstoppen en afwerken;
Gas ga ik proberen gewoon met gasstuk. Op zich ging dat met de MV6 ook wel goed.
Caravan trekken doe ik niet meer, na 11 jaar vond ik dat wel goed geweest.11 januari 2012 om 18:50 #17945273Pfff, als ik die spaghettie zie, dan wordt ik zenuwachtig, en ik heb een elektrotechnische achtergrond :shock: :shock:
Niks meer dan respect :wors :wors :wors
11 januari 2012 om 19:55 #17945237mooi dat hij loopt, tijd voor een filmpje :vertag :jerry
met wat voor een auto sta je op het Mecc?
ik ga ff kijken dit weekend11 januari 2012 om 20:03 #17945288@GSI Racer wrote:
mooi dat hij loopt, tijd voor een filmpje :vertag :jerry
met wat voor een auto sta je op het Mecc?
ik ga ff kijken dit weekendManta A (C20LET), en als het goed is, staat er maar 1 A-manta dit jaar.
Ben er zelf niet bij, of althans maar heel weinig. Sleutel liever verder aan dit ding.11 januari 2012 om 20:05 #17945289vet, die ga ik zeker ff bekijken!! :thumb
11 januari 2012 om 20:54 #17945290Je gaat als een trein..
Binnenkort maar eens komen luisteren naar de V8 Sound.
11 januari 2012 om 21:01 #17945291@GSI Racer wrote:
vet, die ga ik zeker ff bekijken!! :thumb
Als ze de kap niet open hebben, moet je het hun maar even vragen.
12 januari 2012 om 12:32 #17945292Wacht maar Jo totdat je de eerste meters probleemloos gemaakt hebt.
Dan merk je het verschil tussen bv een C30NE of C30SE,die blokken moet je opwinden wil je wat fun hebben,dat hoef bij zoiets zeker niet je heb koppel vanaf stationair…
Weet zeker dat je het geweldig vind,als ik de oude in 1965 ontworpen Holden 5L vergelijk met deze BMW V8 dan heb jij daar een stuk techniek waar pas echt gal in zit met 286pk 400nm,daar kan die oude stoterstangen 2 kleps V8 van mij in geen 100 jaar tegenop,en ik was al erg onder de indruk van wat die V8 deed ivm met een 24V.
Hoop voor je dat je achteras,het koppel aan kan..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.