Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2011 om 18:42 #17945246
Zoals ik al eerder zei, dit balkje moest eruit;
En deze is daar voor in de plaats gekomen;
Die klus heeft me vandaag dus heel de dag bezig gehouden.
De betreffende radiateur die erin komt, is van BMW E34 type M5-3.826 december 2011 om 17:51 #17945203Oké, het blok hangt d’r weer in,
de tussenas met het schuifstuk zit redelijk op z’n plek.
Wat de rembekrachtiger betreft, komt ook tamelijk netjes op z’n p[laats.
En wat de radiateur betreft, komt dat ook wel goed.
Vandaag dus weer eindelijk een dag, waarvan ik deze keer wél kan zeggen dat ik iets ben opgeschoten.
En zo ziet de luchtkamer van de V8 van binnen uit.
Het volgende wordt het koelertje van de automaatbak plaatsen.
27 december 2011 om 17:18 #17945247ziet er al dik uit! :thumb
persoonlijk vind ik een automaat jammer, maar het is maar net waarvoor je hem gebruikt of wat je voorkeur is ;)
voor de rest toppie!
wat zijn de specs. van zo’n motor eigenlijk?
27 december 2011 om 21:56 #17945248Vermogen 210Kw (286pk)
Koppel iets van 420Nm, dacht ik.
Ik weet niet of dat in verhouding veel of weinig is, maar vond dat het in de 1850kg wegende 740 wel redelijk vooruit ging.
Tja, mocht het me niet bevallen, kunnen we d’r nog altijd een M5 (400Pk) van maken…. :hmmzNee, laat maar.
27 december 2011 om 22:08 #17945249had dat dan meteen gedaan :jerry
tsja, in verhouding met een V8 van deze tijd is het natuurlijk wat minder qua vermogen (turbo’s e.d)
maar voor die specs. hoef je je echt niet voor te schamen hoor!!ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen ;)
27 december 2011 om 23:13 #17945250ha,ha wie is niet benieuwd hoe hij gaat lopen :D, denk zelf dat dit wel goed zit al ik zie wat er in de auto zat en wat er in de andere autos zitten haha
29 december 2011 om 12:39 #17945251Denk dat je het koppel en geluid enorm gaat waarderen,jij lijkt me toch niet de man die iedere bocht haaks door gaat.
Ik vind het koppel van de V8 een geweldig iets,de Opel L6 blokken 30E C30NE C30SE moet je boven de 3000 toeren houden willen ze wat doen en een V8 begint al vanaf stationair met koppel af te geven en veeeeeel…..
29 december 2011 om 19:06 #17945252Jo, de hoeveelheid werk valt toch wat tegen geloof ik ?
gaat verder toch redelijk vlot allemaal, net de aandrijfas, ben wel bang dat je die (tzt) nog een keertje over kan doen :hmmz29 december 2011 om 21:45 #17945253@mr-turbo wrote:
Jo, de hoeveelheid werk valt toch wat tegen geloof ik ?
gaat verder toch redelijk vlot allemaal, net de aandrijfas, ben wel bang dat je die (tzt) nog een keertje over kan doen :hmmzDe hoeveelheid werk heb ik idd wel een beetje onderschat, maarja, dat krijg je toch wel, als je zoiets nog nooit hebt gedaan.
Ik bedoel, 24V’s e.d. in diverse types opel heb ik nou wel zo vaak gedaan, dat je vantevoren alle stappen wel weet.
Maar in dit geval was het wel anders. Ik geloof dat het blok wel 15-20x in en eruit is geweest.
In eerste instantie zat het blok iets te hoog, waardoor de aandrijflijn niet geheel naar mijn wens was.
Ook heb ik niet alles beschreven in dit topic. Het topic starte ik iets later om zeker te weten dat de inbouw succes had.
Echter, vanaf nu wordt het leuker, ik zie nu zelf pas meer vooruitgang. Ieder uur dat ik vrij heb, vlucht ik naar m’n schuur. En geloof maar, dat zijn d’r nu al best wel veel. In totaal zit ik nu al op 6weken werk, en daarbij werk ik ook nog 40u/week. Extra feestdagen (kerst/nieuwjaar) zit er ook al niet in dit jaar.Inmiddels vordert het koelwerk ook al redelijk. Foto’s volgen natuurlijk nog.
Tja, geval tussenas/aandrijfas laat ik maar op me afkomen.
Omdat de achteras nog niet is gespert, en daardoor minder wordt belast (meer wielspin), zullen de krachten op de tussenas wel meevallen.
We zien wel waar het schip strand.31 december 2011 om 17:20 #17945254Koelertje van de automaatbak is inmiddels ook al bij geplaatst.
En zo raakt het al redelijk vol;
Vandaag heb ik me eigenlijk alleen maar grotendeels bezig gehouden met het maken van het leidingwerk van de stuurbekrachtiging.
Volgende week verder met de uitlaat.Ohw, voor jullie allemaal nog ‘unne gauwe roetsj’ en een gezond 2012!!
31 december 2011 om 18:14 #17945255@Jo1 wrote:
En zo raakt het al redelijk vol;
Vandaag heb ik me eigenlijk alleen maar grotendeels bezig gehouden met het maken van het leidingwerk van de stuurbekrachtiging.
Volgende week verder met de uitlaat.Ohw, voor jullie allemaal nog ‘unne gauwe roetsj’ en een gezond 2012!!
Mooi hoor!
Tis dat er BMW op staat maar anders had je mij zo wijs kunnen maken dat ie met dit blok uit de fabriek is gekomen!
1 januari 2012 om 01:01 #17945256Gelukkig nieuw jaar jo.
Zo ken ik jou, perfeckt afgeleverd werk.
de radiateur ziet er perfect uit.
Is de hoofdremcylinder van BMW ?
volgens mij wel omdat de leidingen aan de andere kant zitten.
kan het bijna niet meer afwachten hem te horen lopen.
Gr. Peter1 januari 2012 om 10:38 #17945257gelukkig nieuwjaar en het ziet er toppie uit.
gr pascal :thumb1 januari 2012 om 11:00 #17945258idd jo :thumbup :thumbup :thumbup
vindt super projeckt lees de vorderingen met genoegen
en idd gaat veel tyd in zitten maar ben wel van mening dat het wel goed gaat komen
en kwa vermogen 700 kg lichter als de 740 moet dat helemaal wel gaan
1 januari 2012 om 22:35 #17945259Elke dag weer even kijken of er vorderingen zijn…………….
Ik zit alleen nog steeds te kijken naar de constructie van de steun van de versnellingsbak…………
Ik zou daar toch nog 2 schoren in lassen (een omgekeerde “V”).
Het staat niet in verhouding met de contructie van de motorsteunen die je normaal gesproken maakt. :hmmz
Natuurlijk valt de belasting op dit punt bij normaal gebruik erg mee. Ik kijk dan ook even naar de extremere belastingen, snel bochtenwerk en langdurige trillingen.
1 januari 2012 om 23:13 #17945260Ziet er erg goed uit..
Dikke motor in een dikke auto.
Plaats je het DME en de Automaat ECU in de auto, of in de motorruimte?1 januari 2012 om 23:23 #17945261Ontzettend gaaf project ziet er heel erg mooi uit
2 januari 2012 om 07:50 #17945262Peter, hrc is van kadett 16V, 22mm
Stefan, de steunen maak ik idd normaalgesproken ‘overdreven’ sterk.
Ook bij deze heb ik overwogen om nog een opstaande rand tegen de strip aan te lassen, wat ik alsnog kan doen.
Maar door de vorm, en de dikte van het staal, is nu in dit geval 5-6mm, leek me sterk genoeg.
Wanneer het enkel een vlakke strip was van links naar rechts, dan was dat wel nodig.
Wat trillingen e.d. betreft komen maar weinig krachten op de steunen, want de boel hangt in rubbers, die dit moeten opvangen.
Grotere krachten die optreden, zijn eerder het kantelen van het blok tijdens acceleren, wat weer meer invloed heeft op de motorsteunen, en verder nog het schuiven van blok tijdens hard remmen.
Maar je hebt wel gelijk, normaalgesproken maak ik ze anders. Ik zal het nog iets wijzigen.Eric, de ECU’s, gaan naar binnen.
Naast de bestaande 2 grote gaten van voormalige ombouw’s komt vandaag nog een groot rechthoekig gat.
Mooie van deze bedrading is dat werkelijk alles direct naar binnen gaat.
Nadeel daarvan is dan weer dat ik de bedrading van de auto ook terug naar binnen moet leiden. Wordt trouwens ook nog een heel karwei.2 januari 2012 om 12:26 #17945263Jo als ik het ff zo bekijk:
stuur systeem done
koel systeem done
uitlaten …zo goed als done
bak en aandrijflijn doneHet is in feite nog bedrading en wat kleine dingen of niet?
Als je zo doorgaat loopt ie toch in een week of niet?2 januari 2012 om 16:01 #17945264En de gasstukken zitten er nog niet tussen. Zal wel 1 grote worden,…even naar Gramsbergen…haha.
2 januari 2012 om 17:27 #17945171@GSE wrote:
Jo als ik het ff zo bekijk:
stuur systeem done
koel systeem done
uitlaten …zo goed als done
bak en aandrijflijn doneHet is in feite nog bedrading en wat kleine dingen of niet?
Als je zo doorgaat loopt ie toch in een week of niet?Uitlaat, bezig met, wachten op 2 bochten
Stuurkogels nog borgen, en een stofhoes vervangen, uitlijnen
Benzineleidingen gewijzigd, aangesloten, echter pomp wil ik nog vervangen
gaskabel gisteren geklaard
Rembekr. en hrc leidingen en vacuum aangesloten, pedaal afgesteld, enkel nog vullen/ontluchten
vloeistofreservoires idem klaar, enkel alles nog vullen
geen koelleiding gemaakt voor de stuurbekr. twijfel of dit nodig is.
2 steuntjes nog maken voor de radiateur, echter is dit afhankelijk hoe een verstevigingsprofiel van de motorkap hier past.
stabilisatorstang past niet, wijzigen.
automaatpook zit er in, maar afwerken van de console moet nog
gasstuk idd, maar daar ga ik niet voor naar de kop van overrijssel, is iets voor HansV.
bedrading lpg
Bedrading motor valt wel mee, maar van de bak is ook nog een boel.
afstellen kabel automaatpook
Aansluiten van het EWS-systeem,
contactslot met kabel. dit is nodig, anders gaat tie niet uit de ‘P’
Een week ga ik niet redden, als ze volgende maand bromt, ben ik tevreden.
En als ze dan werkelijk loopt, is natuurlijk de vraag of als naar wens is gelukt. Tis niet de eerste (en ook niet 2e-3e-4e…)keer dat het tijdens een proefrun fout gaat.2 januari 2012 om 21:26 #17945265pfffffffffffffff wat een werk weer.
Lijkt wel af fabriek zo een v8 in de commo.
En natuurlijk een voorspoedig 2012
3 januari 2012 om 07:55 #17945266Verder met de uitlaat
Stefan, de versnellingsbaksteun heb ik me nog eens even bekeken.
De strip is geen 5/6, maar 8mm dik (8.5 gemeten).
Wat denk je, moet ik hier nog 1-2 schotten tegen aan bakken?3 januari 2012 om 10:00 #17945267wat een fucking gaaf project is dit.
respect
3 januari 2012 om 18:08 #17945268 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.