Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 260)
  • Auteur
    Berichten
  • #17945246
    Jo1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 September 2004

      Zoals ik al eerder zei, dit balkje moest eruit;

      En deze is daar voor in de plaats gekomen;

      Die klus heeft me vandaag dus heel de dag bezig gehouden.
      De betreffende radiateur die erin komt, is van BMW E34 type M5-3.8

      #17945203
      Jo1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 September 2004

        Oké, het blok hangt d’r weer in,
        de tussenas met het schuifstuk zit redelijk op z’n plek.

        Wat de rembekrachtiger betreft, komt ook tamelijk netjes op z’n p[laats.

        En wat de radiateur betreft, komt dat ook wel goed.

        Vandaag dus weer eindelijk een dag, waarvan ik deze keer wél kan zeggen dat ik iets ben opgeschoten.

        En zo ziet de luchtkamer van de V8 van binnen uit.

        Het volgende wordt het koelertje van de automaatbak plaatsen.

        #17945247
        GSI Racer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2009

          ziet er al dik uit! :thumb

          persoonlijk vind ik een automaat jammer, maar het is maar net waarvoor je hem gebruikt of wat je voorkeur is ;)

          voor de rest toppie!

          wat zijn de specs. van zo’n motor eigenlijk?

          #17945248
          Jo1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 September 2004

            Vermogen 210Kw (286pk)
            Koppel iets van 420Nm, dacht ik.
            Ik weet niet of dat in verhouding veel of weinig is, maar vond dat het in de 1850kg wegende 740 wel redelijk vooruit ging.
            Tja, mocht het me niet bevallen, kunnen we d’r nog altijd een M5 (400Pk) van maken…. :hmmz

            Nee, laat maar.

            #17945249
            GSI Racer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2009

              had dat dan meteen gedaan :jerry

              tsja, in verhouding met een V8 van deze tijd is het natuurlijk wat minder qua vermogen (turbo’s e.d)
              maar voor die specs. hoef je je echt niet voor te schamen hoor!!

              ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen ;)

              #17945250
              vpal2000
                Lid sinds:
                11 September 2011

                ha,ha wie is niet benieuwd hoe hij gaat lopen :D, denk zelf dat dit wel goed zit al ik zie wat er in de auto zat en wat er in de andere autos zitten haha

                #17945251
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Denk dat je het koppel en geluid enorm gaat waarderen,jij lijkt me toch niet de man die iedere bocht haaks door gaat.

                  Ik vind het koppel van de V8 een geweldig iets,de Opel L6 blokken 30E C30NE C30SE moet je boven de 3000 toeren houden willen ze wat doen en een V8 begint al vanaf stationair met koppel af te geven en veeeeeel…..

                  #17945252
                  mr-turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Jo, de hoeveelheid werk valt toch wat tegen geloof ik ?
                    gaat verder toch redelijk vlot allemaal, net de aandrijfas, ben wel bang dat je die (tzt) nog een keertje over kan doen :hmmz

                    #17945253
                    Jo1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 September 2004

                      @mr-turbo wrote:

                      Jo, de hoeveelheid werk valt toch wat tegen geloof ik ?
                      gaat verder toch redelijk vlot allemaal, net de aandrijfas, ben wel bang dat je die (tzt) nog een keertje over kan doen :hmmz

                      De hoeveelheid werk heb ik idd wel een beetje onderschat, maarja, dat krijg je toch wel, als je zoiets nog nooit hebt gedaan.
                      Ik bedoel, 24V’s e.d. in diverse types opel heb ik nou wel zo vaak gedaan, dat je vantevoren alle stappen wel weet.
                      Maar in dit geval was het wel anders. Ik geloof dat het blok wel 15-20x in en eruit is geweest.
                      In eerste instantie zat het blok iets te hoog, waardoor de aandrijflijn niet geheel naar mijn wens was.
                      Ook heb ik niet alles beschreven in dit topic. Het topic starte ik iets later om zeker te weten dat de inbouw succes had.
                      Echter, vanaf nu wordt het leuker, ik zie nu zelf pas meer vooruitgang. Ieder uur dat ik vrij heb, vlucht ik naar m’n schuur. En geloof maar, dat zijn d’r nu al best wel veel. In totaal zit ik nu al op 6weken werk, en daarbij werk ik ook nog 40u/week. Extra feestdagen (kerst/nieuwjaar) zit er ook al niet in dit jaar.

                      Inmiddels vordert het koelwerk ook al redelijk. Foto’s volgen natuurlijk nog.
                      Tja, geval tussenas/aandrijfas laat ik maar op me afkomen.
                      Omdat de achteras nog niet is gespert, en daardoor minder wordt belast (meer wielspin), zullen de krachten op de tussenas wel meevallen.
                      We zien wel waar het schip strand.

                      #17945254
                      Jo1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 September 2004

                        Koelertje van de automaatbak is inmiddels ook al bij geplaatst.

                        En zo raakt het al redelijk vol;

                        Vandaag heb ik me eigenlijk alleen maar grotendeels bezig gehouden met het maken van het leidingwerk van de stuurbekrachtiging.
                        Volgende week verder met de uitlaat.

                        Ohw, voor jullie allemaal nog ‘unne gauwe roetsj’ en een gezond 2012!!

                        #17945255
                        Asko
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 October 2008

                          @Jo1 wrote:

                          En zo raakt het al redelijk vol;

                          Vandaag heb ik me eigenlijk alleen maar grotendeels bezig gehouden met het maken van het leidingwerk van de stuurbekrachtiging.
                          Volgende week verder met de uitlaat.

                          Ohw, voor jullie allemaal nog ‘unne gauwe roetsj’ en een gezond 2012!!

                          Mooi hoor!

                          Tis dat er BMW op staat maar anders had je mij zo wijs kunnen maken dat ie met dit blok uit de fabriek is gekomen!

                          #17945256
                          dqp-sammy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 March 2009

                            Gelukkig nieuw jaar jo.
                            Zo ken ik jou, perfeckt afgeleverd werk.
                            de radiateur ziet er perfect uit.
                            Is de hoofdremcylinder van BMW ?
                            volgens mij wel omdat de leidingen aan de andere kant zitten.
                            kan het bijna niet meer afwachten hem te horen lopen.
                            Gr. Peter

                            #17945257
                            vpal2000
                              Lid sinds:
                              11 September 2011

                              gelukkig nieuwjaar en het ziet er toppie uit.
                              gr pascal :thumb

                              #17945258
                              eddepet007
                                Lid sinds:
                                11 February 2005

                                idd jo :thumbup :thumbup :thumbup

                                vindt super projeckt lees de vorderingen met genoegen

                                en idd gaat veel tyd in zitten maar ben wel van mening dat het wel goed gaat komen

                                en kwa vermogen 700 kg lichter als de 740 moet dat helemaal wel gaan

                                #17945259
                                postbusmanta
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 July 2004

                                  Elke dag weer even kijken of er vorderingen zijn…………….

                                  Ik zit alleen nog steeds te kijken naar de constructie van de steun van de versnellingsbak…………

                                  Ik zou daar toch nog 2 schoren in lassen (een omgekeerde “V”).

                                  Het staat niet in verhouding met de contructie van de motorsteunen die je normaal gesproken maakt. :hmmz

                                  Natuurlijk valt de belasting op dit punt bij normaal gebruik erg mee. Ik kijk dan ook even naar de extremere belastingen, snel bochtenwerk en langdurige trillingen.

                                  #17945260
                                  gsi-maffia
                                    Lid sinds:
                                    15 December 2006

                                    Ziet er erg goed uit..

                                    Dikke motor in een dikke auto.
                                    Plaats je het DME en de Automaat ECU in de auto, of in de motorruimte?

                                    #17945261
                                    gsipiloot
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 January 2009

                                      Ontzettend gaaf project ziet er heel erg mooi uit

                                      #17945262
                                      Jo1
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        15 September 2004

                                        Peter, hrc is van kadett 16V, 22mm

                                        Stefan, de steunen maak ik idd normaalgesproken ‘overdreven’ sterk.
                                        Ook bij deze heb ik overwogen om nog een opstaande rand tegen de strip aan te lassen, wat ik alsnog kan doen.
                                        Maar door de vorm, en de dikte van het staal, is nu in dit geval 5-6mm, leek me sterk genoeg.
                                        Wanneer het enkel een vlakke strip was van links naar rechts, dan was dat wel nodig.
                                        Wat trillingen e.d. betreft komen maar weinig krachten op de steunen, want de boel hangt in rubbers, die dit moeten opvangen.
                                        Grotere krachten die optreden, zijn eerder het kantelen van het blok tijdens acceleren, wat weer meer invloed heeft op de motorsteunen, en verder nog het schuiven van blok tijdens hard remmen.
                                        Maar je hebt wel gelijk, normaalgesproken maak ik ze anders. Ik zal het nog iets wijzigen.

                                        Eric, de ECU’s, gaan naar binnen.
                                        Naast de bestaande 2 grote gaten van voormalige ombouw’s komt vandaag nog een groot rechthoekig gat.
                                        Mooie van deze bedrading is dat werkelijk alles direct naar binnen gaat.
                                        Nadeel daarvan is dan weer dat ik de bedrading van de auto ook terug naar binnen moet leiden. Wordt trouwens ook nog een heel karwei.

                                        #17945263
                                        GSE
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 August 2006

                                          Jo als ik het ff zo bekijk:
                                          stuur systeem done
                                          koel systeem done
                                          uitlaten …zo goed als done
                                          bak en aandrijflijn done

                                          Het is in feite nog bedrading en wat kleine dingen of niet?
                                          Als je zo doorgaat loopt ie toch in een week of niet?

                                          #17945264
                                          marcV
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            16 June 2005

                                            En de gasstukken zitten er nog niet tussen. Zal wel 1 grote worden,…even naar Gramsbergen…haha.

                                            #17945171
                                            Jo1
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              15 September 2004

                                              @GSE wrote:

                                              Jo als ik het ff zo bekijk:
                                              stuur systeem done
                                              koel systeem done
                                              uitlaten …zo goed als done
                                              bak en aandrijflijn done

                                              Het is in feite nog bedrading en wat kleine dingen of niet?
                                              Als je zo doorgaat loopt ie toch in een week of niet?

                                              Uitlaat, bezig met, wachten op 2 bochten
                                              Stuurkogels nog borgen, en een stofhoes vervangen, uitlijnen
                                              Benzineleidingen gewijzigd, aangesloten, echter pomp wil ik nog vervangen
                                              gaskabel gisteren geklaard
                                              Rembekr. en hrc leidingen en vacuum aangesloten, pedaal afgesteld, enkel nog vullen/ontluchten
                                              vloeistofreservoires idem klaar, enkel alles nog vullen
                                              geen koelleiding gemaakt voor de stuurbekr. twijfel of dit nodig is.
                                              2 steuntjes nog maken voor de radiateur, echter is dit afhankelijk hoe een verstevigingsprofiel van de motorkap hier past.
                                              stabilisatorstang past niet, wijzigen.
                                              automaatpook zit er in, maar afwerken van de console moet nog
                                              gasstuk idd, maar daar ga ik niet voor naar de kop van overrijssel, is iets voor HansV.
                                              bedrading lpg
                                              Bedrading motor valt wel mee, maar van de bak is ook nog een boel.
                                              afstellen kabel automaatpook
                                              Aansluiten van het EWS-systeem,
                                              contactslot met kabel. dit is nodig, anders gaat tie niet uit de ‘P’
                                              Een week ga ik niet redden, als ze volgende maand bromt, ben ik tevreden.
                                              En als ze dan werkelijk loopt, is natuurlijk de vraag of als naar wens is gelukt. Tis niet de eerste (en ook niet 2e-3e-4e…)keer dat het tijdens een proefrun fout gaat.

                                              #17945265
                                              Manta 24V
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 September 2004

                                                pfffffffffffffff wat een werk weer.

                                                Lijkt wel af fabriek zo een v8 in de commo.

                                                En natuurlijk een voorspoedig 2012

                                                #17945266
                                                Jo1
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  15 September 2004

                                                  Verder met de uitlaat

                                                  Stefan, de versnellingsbaksteun heb ik me nog eens even bekeken.
                                                  De strip is geen 5/6, maar 8mm dik (8.5 gemeten).
                                                  Wat denk je, moet ik hier nog 1-2 schotten tegen aan bakken?

                                                  #17945267
                                                  Oenatje
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    wat een fucking gaaf project is dit.

                                                    respect

                                                    #17945268
                                                    GSI Racer
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 June 2009

                                                      @Oenatje wrote:

                                                      wat een fucking gaaf project is dit.

                                                      respect

                                                      Misschien een leuk idee voor je Astra? :jerry

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 260)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.