Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2011 om 07:46 #17945197
@sik wrote:
@Jo1 wrote:
Die carterklep, achter bovenin heb ik al besteld. Iemand had mij dat ook al geadviseerd.
Mooi Jo, eindelijk ha ha
welke carterklep heb je het hier over? en oliepomp bouten met locktite vast zetten idd.
Ja, is dat kunstof ding boven achteraan, heeft met de carterbeluchting te maken.
Meer verstand heb ik er ook niet van.
Overigens Sik, dit is een 4.4 (euro3)8 december 2011 om 08:37 #179451988 december 2011 om 17:35 #17945199Hey jo
Het ziet er goed uit, maar ik had ook eigenlijk van je verwacht, als hij loopt gaan we wel eens een stukje rijden, Toch!!!
gr pascal :thumb8 december 2011 om 22:07 #17945200De hele winter ervoor uittrekken Jo? Als ik dit zo zie en jou kennende word het oudejaarsdag dat ie loopt ;)
9 december 2011 om 21:40 #17945201weer n prachtig project :thumb
10 december 2011 om 19:31 #17945202@GSE wrote:
My probleem is echt stuurkant uitlaat…….Links of rechts van het stuurhuis is echt geen plaats enkel tussen tussen stuurhuis en flexplaat is 5.5cm ruimte….
Zal morgen mijn kanaal afstand ook eens meten,misschien zijn BMW spruitstukken wel een goede oplossing…Deze zijn teminste te lassen die gietijzeren dingen zijn niet te lassen..
Ik dacht dat die V8 ombouw bij jou wel zo’n beetje plug and play was???? Je koopt gewoon een Holden weet ik veel V8 want dat is het zelfde als een Sennie A en hoppa….. Maar zo simpel is het dus niet?
11 december 2011 om 17:21 #17945204Eerst de tunnel weer een beetje gedicht.
Makkelijk als je de 740 als donor kan gebruiken.
Ook tevens nog iets meer ruimte gemaakt voor de uitlaten.
Van binnen hier zichtbaar achter de gaspedaal.
Vervolgens een begin gemaakt aan de spruitstukken / uitlaat.
Moeilijk karweitje overigens.
11 december 2011 om 17:56 #17945205past precies, :wors ha ha. volgens mij wordt het een kerstcadeau, als ik zie hoe het vorderd. strikje erom en onder de boom ermee :hmmz
12 december 2011 om 17:45 #17945206Ik ga Jo zijn topic niet vervuilen maar wil ff ingrijpen op M400 zijn opmerking:
http://www.kerrbrosracing.com/tech_efi5lconversion.php” onclick=”window.open(this.href);return false;Die auto is 100% identiek met een europese auto kwa maten enkel het stuur zit aan de andere kant..
Die V8 motor en bak passen perfect,alleen dat ik een paar dingen tegen kwam die ik niet had verwacht,wil niet zeggen dat het niet gaat….
In grote lijnen hoef ik alleen maar de spruitstukken te maken,ik heb een Mercedes stuurhuis van een E-klasse gebruikt van rond 2002..En ik heb geen plaats om de pijp zoals Jo ze leid langs het stuurhuis te leiden,ik moet zoals Holden het origineel doet tussen stuurhuis en bak naar de europese bijrijderskant leiden en daar is nu weinig plaats,denk ik maar een ander stuurhuis neem,waar in de pijp langs kan leiden..
Vind de uitlaten van Jo geweldig zo wil ik ze ook hebben bij mij..
14 december 2011 om 20:53 #17945207Jo ff een klein vraagje dat asje van je stuurhuis naar je stuur kolom,komt dat niet tegen de chassie balk aan????
Op de foto,s ziet het der zo uit als het tegen je chassie balk aan komt als je het onder die hoek monteert.
15 december 2011 om 08:44 #17945173@GSE wrote:
Jo ff een klein vraagje dat asje van je stuurhuis naar je stuur kolom,komt dat niet tegen de chassie balk aan????
Op de foto,s ziet het der zo uit als het tegen je chassie balk aan komt als je het onder die hoek monteert.
dit word in de 2e post duidelijk beschreven met foto’s
15 december 2011 om 11:49 #17945170Wat een prachtig project weer!
Spoort mij ook weer aan om verder te gaan met de mijn projectje.
15 december 2011 om 14:40 #17945208geen b204l nodig heb ik namelijk nog liggen. en een td04 tubo voor die blok
15 december 2011 om 16:36 #17945209Oepsie…had beter moeten lezen…klopt deze gaat door de chassie balk hene,weer eens tevroeg geschreeuw…Had beter moeten lezen..
15 december 2011 om 17:13 #17945210Uiteraard, gaat dat niet zo gemakkelijk als omschreven.
Telkens passen, lassen, weer los maken enz.
De 2e kruiskoppeling zit nl onderaan in de chassisbalk iets onder een hoek.
En moet zeker over al vrij zitten.
Enige wat me nu nog stoort dat iets speling zit in de stuurkolom. Dat komt door het kunststof busje onderaan. Dit wil ik eigenlijk nog vervangen door een lager.
Verder wordt het natuurlijk spannend hoe dit gaat rijden, maar dat gaat nog even duren.
Wel kan ik vertellen dat het een kort stuurhuis overbrenging is geworden.
En dat komt nl weer omdat bij audi/VW het stuurhuis tegen het schutboard aanzit, en dus langere stuurarmen hebben t.o.v. het wiel.
De hele slag van link naar rechts zijn maar 2.25 omwentelingen.
Of ik daar nu blij mee moet zijn, weet ik nog niet.
Ideaal voor driftwerk, weet ik ‘Sik’…..15 december 2011 om 17:25 #17945211Gaaf man,gewoon beginnen we zien het wel :thumb
Alsof je een olifant in een muis aanbrengt :jerry
16 december 2011 om 22:46 #17945172Gewoon fantastisch Jo.
Heb hem vandaag mogen zien en ik moet weer ens zeggen petje af.
moet ik mijn 4 liter toch ens gaan tunen anders zie ik maar nog jou achterlichten.
Ken niet veel mensen die dit klaar kregen en zeker niet met zoveel vakmanschap als jij.
Denk ook dat ik hem dit jaar tenminste nog te horen krijg.
Gr. Peter18 december 2011 om 09:41 #17945212Ik denk niet dat dat nog dit jaar lukt, nee. Maar dat maakt niet uit, de winter moet nog beginnen.
Of tie sneller gaat dan een 4.0, weet ik ook nog niet, vermogen en koppel zal redelijk gelijk zijn, het gewicht zal ook niet veel anders zijn. Maar ook daar gaat het me niet om, heb het geluid van een V8 altijd geweldig gevonden, en als straks de tiptronic-5traps automaatbak goed functioneert, ben ik helemaal tevreden.Ben deze week niet veel verder gekomen dan het eerste stuk uitlaat incl. de lamdasondes t/m de eerste demper.
Het lassen valt idd niet echt mee. Ik moet eerst telkens de binnenpijp aan de buitenpijp vastlassen, voordat ik verder kan.
De 2e demper heb ik verkeerd besteld (denkfout). Hopelijk kan ik die nog ruilen.
De tussenas is inmiddels ook klaar, is iets ingekort.
Morgen (of misschien nog vandaag) gaat het blok weer voor de zoveelste keer eruit. Een aantal dingen moeten nog verder worden afgewerkt. Verder wil ik gaan beginnen met ruimte voor de rembekrachtiger.
Ook moet ik nog iets ruimte maken voor het extern oliefilter.18 december 2011 om 13:39 #17945213wow!
wat een vet project zeg :worsmotoren bouwen kunnen die gasten van BMW wel :thumb
18 december 2011 om 14:37 #17945214pom pom, heb die a met m3 motor een paar keer live gezien, en was daar al van onder de indruk.
na het lezen van het complete onderschrift, dacht ik dat het niet mooier kon.
maar ik zie dat jo ons kan blijven verbazen, ga zo door.groeten.
19 december 2011 om 12:24 #17945215Jo ff een vraagje je km teller hoe ga je die aanpakken aangezien die BMW bak wel geen kabel aansluiting zal hebben?
Neem je de BMW km teller meeover?
19 december 2011 om 14:29 #17945216Deze bmw krijgt het snelheidsignaal niet meer via de achteras maar via de ABS.
Omdat alles om te zetten, wordt me wat veel.
Ik heb dus even geen km-teller, voor de APK geen probleem, juist de stand moet ik af en toe wijzigen.
Zo doe ik het ook met m’n andere M’s
Als snelheidsmeter gebruik ik deze:
Werkt via GPS, en ik moet zeggen best wel secuur, beter dan mijn huidige meter.
is tevens verlicht. Daarom dus APK-goed bevonden. Enig minpuntje is een vertraging van 1-2secondes. Dat is tijdens acceleren minder leuk.Voor de toerenteller moet ik ook nog iets verzinnen.
19 december 2011 om 16:11 #17945217Misschien een tip,ik heb dit ding gekocht in de states aangezien ik het zelfde probleem heb met de bak die geen kabel maar een signaal produceert:
http://www.ebay.com/itm/Cable-X-Electronic-Mechanical-Speedometer-Drive-GM-/330659671838?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item4cfcda2f1e” onclick=”window.open(this.href);return false;
Aldus sommige USA forums werkt het perfect,en moet het toch een paar ton mee gaan..
Je daschbord ziet der dan wat origineler uit.
19 december 2011 om 18:44 #17945218respect :wors
ik had ook een vraag
hoe pak je dat precies aan als je het motormanagement aan gaat sluiten ?
ik heb een 2.5DT motor van een omega b in een a senator gebouwd het technische gedeelte
vond ik leuk om te doen en lukte perfect alles past ook goed
alleen dat met die draaden kom ik niet uit
wat een zooi zeg
misschien is daar een logische stappenplan voor ????
alvast bedankt en veel succes met je project [ik had zelf ook het idee om een 4.0 V8 van bmw in mn bitter CD te bouwen daar ligt nu een 5.4 V8 in dus dat moet ook wel lukken
tot op de draadjes na dan :swear ]
19 december 2011 om 20:07 #17945219Leuk project Jo !
Denk dat ik volgend jaar ga beginnen, dan is mijn geldboom weer vol gebloeid -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.