Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 251 tot 260 (van in totaal 260)
  • Auteur
    Manta-aero
    Deelnemer

Ik gok dat het bmw klauwen zijn. Monza met 4 zuiger klauwen af fabriek is mij niet bekend.

GSE
      Deelnemer

Dit zal wel volvo zijn maar passen monza klauwen op een Commodore B dat wil ik weten.

Jo1
        Deelnemer

Zijn géén volvo klauwen. 3 verschillende merken in één auto wordt me te veel. Oftewel de gok van Manta-aero was juist.
          Afstand is ca 90mm.
          Zoals ik al eerder schreef niet zoals de meeste opels.

dqp-sammy
          Deelnemer

De afstand van de bouten van de commodore B klauen is 3.5″ ipv 3 ” bij de andere opels geloof alleen de admiral heeft ook nog dit maat . Die BMW 4 zuigerklauen rij ik al sins en paar jaren en remt perfekt, is de beste oplossing voor de commo.

Hulkie
            Deelnemer

Mooi project Jo…. zoals de rest van je projecten,
              Maar nu heb ik toch ook een vraag over de remmerij.
              Ik heb nu een Commo A. En de remmen zijn inderdaad een probleem.
              Passen deze BMW remmen ook op de A? En van welk type/serie heb ik de klauwen nodig?

Wie kan mij daaraan helpen?

commo 67
              Deelnemer

Ik heb ook een commo A en die remt perfect zelfs met een bewerkte C30NE (dus een hoop pk’s)
                ik heb geventileerde schijven vooraan met de originele klauwen (met spacers uiteraard)
                een commo B GS/E achteras met de originele schijven en klauwen
                originele hoofdremcilinder op een rembekrachtiger van een omega A 2.4L
                het was mij de bedoeling om een goed remsysteem te vinden dat niet te ingewikkeld is en toch perfect werkt
                en hiermee gevonden. Zoals gezegd , remt perfect king:

H-400
                Deelnemer

Op de Manta/Ascona 400 zitten ook remmen van een Commo, ik ken d’r genoeg die ook die BMW 4-pots klauwen
                  hebben gemonteerd. Komen van een 5-serie, bouwjaar weet ik niet meer.

commo 67
                  Deelnemer

H-400, ik weet niet van buiten of de voorste remmen van een commo A en van een commo B dezelfde zijn :hmmz

Jo1
                    Deelnemer

De mijne zijn van de eerste 7-serie, model E23. Blijkbaar hebben allen dezelfde. Wel bestaat blijkbaar verschil in de aansluiting. Ze zijn nl met 1 of 2 remslang aansluiting. Het makkelijkste is dus 1 aansluiting. Ik ben tevreden wat de remmen van m’n ranger doen, gecombineerd met 23mm Omega A / Senator hrc + bekrachtiger. Van de V8 ben ik minder tevreden, maar dat komt waarschijnlijk door de achterremmen. Moet dus nog aan worden gewerkt!

Inmiddels (december 2015) de ranger diesel ook voorzien van zulke as.

En ook maar gelijk een uitlaat geheel van rvs gemaakt.

H-400
                      Deelnemer

@commo67: volgens mij zijn ze idem, zolang je bij hetzelfde type blijft. Dus geventileerd of niet.
                        Ik dacht dat de Sprint remmen (ook 5-gaats) een maatje kleiner zijn. Het belangrijkste is de hartafstand van de bevestigingsbouten
                        van de remzadels op het fuséhuis.

10 berichten aan het bekijken - 251 tot 260 (van in totaal 260)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.