Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 251 tot 260 (van in totaal 260)
  • Auteur
    Berichten
  • #17945418
    Manta-aero
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Ik gok dat het bmw klauwen zijn. Monza met 4 zuiger klauwen af fabriek is mij niet bekend.

      #17945419
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Dit zal wel volvo zijn maar passen monza klauwen op een Commodore B dat wil ik weten.

        #17945420
        Jo1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 September 2004

          Zijn géén volvo klauwen. 3 verschillende merken in één auto wordt me te veel. Oftewel de gok van Manta-aero was juist.
          Afstand is ca 90mm.
          Zoals ik al eerder schreef niet zoals de meeste opels.

          #17945421
          dqp-sammy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2009

            De afstand van de bouten van de commodore B klauen is 3.5″ ipv 3 ” bij de andere opels geloof alleen de admiral heeft ook nog dit maat . Die BMW 4 zuigerklauen rij ik al sins en paar jaren en remt perfekt, is de beste oplossing voor de commo.

            #17945422
            Hulkie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 May 2008

              Mooi project Jo…. zoals de rest van je projecten,
              Maar nu heb ik toch ook een vraag over de remmerij.
              Ik heb nu een Commo A. En de remmen zijn inderdaad een probleem.
              Passen deze BMW remmen ook op de A? En van welk type/serie heb ik de klauwen nodig?

              Wie kan mij daaraan helpen?

              #17945423
              commo 67
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2013

                Ik heb ook een commo A en die remt perfect zelfs met een bewerkte C30NE (dus een hoop pk’s)
                ik heb geventileerde schijven vooraan met de originele klauwen (met spacers uiteraard)
                een commo B GS/E achteras met de originele schijven en klauwen
                originele hoofdremcilinder op een rembekrachtiger van een omega A 2.4L
                het was mij de bedoeling om een goed remsysteem te vinden dat niet te ingewikkeld is en toch perfect werkt
                en hiermee gevonden. Zoals gezegd , remt perfect king:

                #17945424
                H-400
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2006

                  Op de Manta/Ascona 400 zitten ook remmen van een Commo, ik ken d’r genoeg die ook die BMW 4-pots klauwen
                  hebben gemonteerd. Komen van een 5-serie, bouwjaar weet ik niet meer.

                  #17945425
                  commo 67
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2013

                    H-400, ik weet niet van buiten of de voorste remmen van een commo A en van een commo B dezelfde zijn :hmmz

                    #17945426
                    Jo1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 September 2004

                      De mijne zijn van de eerste 7-serie, model E23. Blijkbaar hebben allen dezelfde. Wel bestaat blijkbaar verschil in de aansluiting. Ze zijn nl met 1 of 2 remslang aansluiting. Het makkelijkste is dus 1 aansluiting. Ik ben tevreden wat de remmen van m’n ranger doen, gecombineerd met 23mm Omega A / Senator hrc + bekrachtiger. Van de V8 ben ik minder tevreden, maar dat komt waarschijnlijk door de achterremmen. Moet dus nog aan worden gewerkt!

                      Inmiddels (december 2015) de ranger diesel ook voorzien van zulke as.




                      En ook maar gelijk een uitlaat geheel van rvs gemaakt.

                      #17945427
                      H-400
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 November 2006

                        @commo67: volgens mij zijn ze idem, zolang je bij hetzelfde type blijft. Dus geventileerd of niet.
                        Ik dacht dat de Sprint remmen (ook 5-gaats) een maatje kleiner zijn. Het belangrijkste is de hartafstand van de bevestigingsbouten
                        van de remzadels op het fuséhuis.

                      10 berichten aan het bekijken - 251 tot 260 (van in totaal 260)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.