Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2014 om 09:54 #17945418
Ik gok dat het bmw klauwen zijn. Monza met 4 zuiger klauwen af fabriek is mij niet bekend.
27 december 2014 om 13:05 #17945419Dit zal wel volvo zijn maar passen monza klauwen op een Commodore B dat wil ik weten.
27 december 2014 om 16:39 #17945420Zijn géén volvo klauwen. 3 verschillende merken in één auto wordt me te veel. Oftewel de gok van Manta-aero was juist.
Afstand is ca 90mm.
Zoals ik al eerder schreef niet zoals de meeste opels.8 mei 2015 om 22:27 #179454211 juni 2015 om 07:05 #17945422Mooi project Jo…. zoals de rest van je projecten,
Maar nu heb ik toch ook een vraag over de remmerij.
Ik heb nu een Commo A. En de remmen zijn inderdaad een probleem.
Passen deze BMW remmen ook op de A? En van welk type/serie heb ik de klauwen nodig?Wie kan mij daaraan helpen?
1 juni 2015 om 10:07 #17945423Ik heb ook een commo A en die remt perfect zelfs met een bewerkte C30NE (dus een hoop pk’s)
ik heb geventileerde schijven vooraan met de originele klauwen (met spacers uiteraard)
een commo B GS/E achteras met de originele schijven en klauwen
originele hoofdremcilinder op een rembekrachtiger van een omega A 2.4L
het was mij de bedoeling om een goed remsysteem te vinden dat niet te ingewikkeld is en toch perfect werkt
en hiermee gevonden. Zoals gezegd , remt perfect king:1 juni 2015 om 14:54 #17945424Op de Manta/Ascona 400 zitten ook remmen van een Commo, ik ken d’r genoeg die ook die BMW 4-pots klauwen
hebben gemonteerd. Komen van een 5-serie, bouwjaar weet ik niet meer.1 juni 2015 om 16:35 #17945425H-400, ik weet niet van buiten of de voorste remmen van een commo A en van een commo B dezelfde zijn :hmmz
1 juni 2015 om 21:26 #17945426De mijne zijn van de eerste 7-serie, model E23. Blijkbaar hebben allen dezelfde. Wel bestaat blijkbaar verschil in de aansluiting. Ze zijn nl met 1 of 2 remslang aansluiting. Het makkelijkste is dus 1 aansluiting. Ik ben tevreden wat de remmen van m’n ranger doen, gecombineerd met 23mm Omega A / Senator hrc + bekrachtiger. Van de V8 ben ik minder tevreden, maar dat komt waarschijnlijk door de achterremmen. Moet dus nog aan worden gewerkt!
Inmiddels (december 2015) de ranger diesel ook voorzien van zulke as.
En ook maar gelijk een uitlaat geheel van rvs gemaakt.
2 juni 2015 om 18:18 #17945427@commo67: volgens mij zijn ze idem, zolang je bij hetzelfde type blijft. Dus geventileerd of niet.
Ik dacht dat de Sprint remmen (ook 5-gaats) een maatje kleiner zijn. Het belangrijkste is de hartafstand van de bevestigingsbouten
van de remzadels op het fuséhuis. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.