Forumindex › Forums › Modellen › Manta › commo b achteras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2010 om 19:48 #17590552AnoniemLid sinds:
1 January 1970Erik heeft toch de groene Commodore erbij, maar die zal die zeker kompleet willen houden.
16 maart 2010 om 20:16 #17590553ja maar daar zit een sperr diff in, en die heb ik van me vader gekocht. dus die as doet ie nie weg:P
16 maart 2010 om 21:04 #17590554Hier een aantal diffs die van het model Senator B zijn,die zijn 5cm breder als de smallere diffs van de Commo C/Senator A chassies:
Dit zijn assen zonder sper met een sper as moet je rekening houden met een 300/400$ volgens mijn maar en de dollar is:
rond de 0,65 euro cent=250€ voor een gesperde as met schijven die tot een 500pk V8 aan kan.De in Aus gebruikte assen zijn sterker dan de in NL gebruikte assen,mijn maat had een link met de inwendige gebruikte onderdelen van die assen,maar die hebben 2 tandwielen meer in het midden dan Europa bij de VL-VS gebruikte assen.
16 maart 2010 om 22:00 #17590555AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Hier een aantal diffs die van het model Senator B zijn,die zijn 5cm breder als de smallere diffs van de Commo C/Senator A chassies:Dit zijn assen zonder sper met een sper as moet je rekening houden met een 300/400$ volgens mijn maar en de dollar is:
rond de 0,65 euro cent=250€ voor een gesperde as met schijven die tot een 500pk V8 aan kan.De in Aus gebruikte assen zijn sterker dan de in NL gebruikte assen,mijn maat had een link met de inwendige gebruikte onderdelen van die assen,maar die hebben 2 tandwielen meer in het midden dan Europa bij de VL-VS gebruikte assen.
ben ff de weg kwijt hoor:hmmz:P
die op de plaatjes lijken inderdaad veel
op wat hier onder b.v een b commodore hangt:thumbupmaar een a senator en b senaotor heeft hiero toch n los diff met steekassen?;)
of bedoel je een senator daaro??
anyway zo rond e 400 voor zo,n as incl sper is cker niet gek
steek weet je cker niet ????
mooiste was als dat ook 5×120 isenkel ff ophalen???:hmmz:hmmz
16 maart 2010 om 23:10 #17590556Ja is allemaal 5×120,ik heb zelf de remmen uit Aus gehaalt:
De Senator A chassies (VK-VL Commodore) hebben allemaal starre assen net als de Senator B modellen VN VP VR VS Commodore (sommige modellen VP VR VS hadden onafhankelijk als optie)
Maar mijn VR commodore
Had een V8 5.0 injectie 185kw met 4l60E automaatbak en een starre as met een 3.08 overbrenging en een sper en schijven rondom,het subframe voor en de veerpoten enz is gelijk aan dat van een Monza A Senator A
De Senator B/Omega modellen VN en VP zijn onder de motorkap hetzelfde als de Senator A modellen hier en hebben alleen het stuur aan de verkeerde kant zitten.
Hier een foto van een Senator B chassie (Commodore VN) met een standaard 5.0L V8:die voor die motorruimte gemaakt is:
Die auto,s zijn vanuit de zijkant gezien een Omega A/Senator B onder de motorkap gezien is het een Sennie A,met het stuur aan de verkeerde kant.
En 50% van die Sennie B modellen VP VR VS hebben een starre as de (VN 88-90 heeft 100% een starre as)..
Beetje verwarrend allemaal,maar het is 5x120mm en die assen zijn sterker als de Europese assen en moeten vrij gemakkelijk passend te maken zijn,ook zijn der leuke rem upgrades voor te krijgen:
http://www.pbrperformance.com.au/documents/VB_VPFittingInstructions-PL745.pdf
Die achter remmen in die link zijn ook voor een starre as.
De Senator B/Commodore VN VP VR VS assen zijn 5cm breder dan de voorgangers de VB VC VH VK VL Commodore maar zijn wel sterker,mijn maat daaro weet me er alles over te vertellen,maar de zwakkere VB VL as houd makkelijk 250PK uit aldus hem,hij had laatst een sterkere achteras as naar de klote geholpen eerst het dif en een week later de aandrijf as met zijn Holden VK 3.3L turbo met meer als 400pk aan de wielen..
http://www.youtube.com/user/GREENVK?blend=2&ob=1#p/u/3/azzo8YmVK8Q
17 maart 2010 om 10:27 #17590557AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok wordt iets duidelijker:thumbup
maar t gaat dus om de modelen die de zelfde koets hebben als hier de senator a -b en omega toch
dus daar hebben ze onder de zelfde carresorie langer starre assen gebruikt als hier in europa
zo kan ik het zien dan???van die remmens upgrade vind ik de schijven wel erg mooi
in ierdegeval achter zou wel wat voor me zijn
en zou mooi zijn als ik met voor ook uit de voeten kan??enkel heb ik niets met enkel werkende klauwen:o
ik heb t liefst
een zuiger aan beide kanten van de schijf;):thumbupliever nog 2 zuigers aan beide kanten per klauw:thumbup
kun je de diameter van die upgrade schijven ook eens
meten?dat fimpje ziet er wel stoer uit en pk,s is niet misselijk
auto ziet er ook leuk uit zover je hem kunt zien:thumbupenkel wordt zo,n ding daar verder niet vastgezet????
en dan nog t punt hoe haal je even zo,n as op????
of 3 of 4;)laten opsturen zou niet echt n optie zijn
want ik wil zelf chekken of der daadwerkelijk een sper inzit:oben al te vaak verne*kt daarmee
dat gebeurt me niet nog n x;)17 maart 2010 om 12:58 #17590558AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door bettus accu
ja maar daar zit een sperr diff in, en die heb ik van me vader gekocht. dus die as doet ie nie weg:PJa, daarom bedoelde ik, die zal die wel willen houden, ha!
17 maart 2010 om 17:26 #17590559Klopt ja de starre assen zijn langer gebruikt in Aus:
De assen van het A-sennie chassie zijn 5cm korter als van de B-sennie modellen.De assen van de B-sennie modellen zijn sterker als van de A-sennie in grote lijnen,(Laatste model A-sennie had al de sterkere as in de auto,s liggen met een Skyline Nissan RB30DET motor de Commodore VL turbo) die assen zijn 5cm korter dan de opvolgers met dezelfde sterke as maar dan 5cm breder.
Mijn maat in Melbourne heeft die grote remmen rondom op zijn Commodore VK zitten ik vraag um morgen wel ff op MSN wat voor diameter achter heeft,pin je er niet op vast maar ik dacht dat het 315x22mm geventileerde schijven zijn.
Opsturen van die assen durf ik niet te zeggen,mijn V8 motor en bak en wat klein spul (filters pakkingen bougies rotors en kappen) kost mij omgetelt een 300€ voor een cubic meter en daar passen motor en bak net in.
Voor zo,n 3/4/5 achter assen zou je zeker 2 pallats moeten hebben dus 2x 300€ hou maar rekening mee.Ik heb het geluk dat mijn maat daaro zeker voor mij kijkt of der een sper inzit,als ik zo,n assen naar NL zou willen halen,maar ik heb niks met de modellen Commo ABC enz.
17 maart 2010 om 20:02 #17590560AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah ik hoed het even in m,n achterhoofd
maar denk dat het me wat te lastig wordt
om het versenden enz te regelen+ dat ik de ckerheid wl hebben van wel of geen sper
ach ik heb al wel eensper as dus 1 zou voor reserve zijn
en dan mischien wat voor de handel
(om m,n eigen hobby weer wat goedkoper te maken
maar denk niet dat dat wordt;)over de schijven
de maten van de voorste vind ik het interesantstachter vermoed ik dat ze qua maat gelijk zijn aan de diplomat schijven die ik al heb
voor zoek ik nog wat voor in combi met de volvo klauwen en irmscher naven;)
17 maart 2010 om 20:08 #17590561Ik heb die grote remmen voor 330mm x28mm met PBR 2x40mm zuigers dacht ik,zijn dezelfde remklauwen als een Corvette C5 heeft.
17 maart 2010 om 20:36 #17590562AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok ik ga een zien of ik die maat kwijt kan in combi met de
volvo klauwendie schijven zullen toch ook wel zonder klauwen
te leveren zijn???25 maart 2010 om 12:08 #17590563Ja hoeveel schijven wil je hebben…hahaha
Die zijn los te leveren in Croydon Melbourne in de zaak van die MR-spares of goedkoop op ebay australie te scoren met wat geluk.
Als je wilt kun je bij mij op de pallet laten leggen en heb je geen verzend kosten,alleen misschien wat invoer rechten,maar je moet er dan wel 2/3 maanden op wachten.
25 maart 2010 om 18:54 #17590564Je kunt wel van die grote schijven willen maar de blokken van die volvo-klauwen zijn dan gewoon te klein. Ze vallen niet ver over de schijf heen en dus rem je alleen met de buitenkant van de schijf. Grotere blokken is wel te maken maar dan duwen je zuigers ze scheef. Kortom zinloze investering.
26 maart 2010 om 12:23 #17590565AnoniemLid sinds:
1 January 1970zit mischien wel wat in
maar je hebt natuurlijk wel meer remkracht
als je verder uit het hart kan “knijpen”net als n as van een elektro motor die houd je vaak niet met de hand tegen
maar zet er maar een grote schijf op
dan wordt het al n stuk makelijkervan ander kant ben ik het er wel mee eens
dat het zonde is om niet het hele oppervlak van
de schijf te gebruikent aanbod van gse is nog helemaal niet zo gek
wat zou zo,n setje schijven gaan kostten denk je
dus voor en achter;)2 /3 maand is nog snel in vergelijking met mijn project;):P
26 maart 2010 om 19:05 #17590566Meer remkracht misschien wel maar omdat de blokken te klein zijn te weinig warmte afvoer en dus zeer snel geen remkracht meer. Dus de juiste klauwen bij de juiste schijven(in verhouding)
5 april 2010 om 17:59 #17590567Beter lezen en daarbij veel succes met de zoektocht!
5 april 2010 om 18:16 #17590568Inderdaad ff goed lezen en ff zoeken op dit forum, er staat genoeg. Korte samenvatting:
– Commodore achteras past niet zo makkelijk als je denkt
– Commodore vooras past niet, astappen en naven worden weleens overgezet op Manta vooras maar dan klopt je stuur geometrie niet helemaal meer. Daarvoor heb je 400 stuurarmpjes nodig a minimaal 700 euro.5 april 2010 om 21:49 #17590569origineel gepost door m400
Beter lezen en daarbij veel succes met de zoektocht!:P
Jongens, er zijn zat betere opties als de commodore / rekord troep, die op veel punten ongeschikt zijn voor motorsport.
En zo sterk zijn ze nou ook niet… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.