commo b achteras

Forumindex Forums Modellen Manta commo b achteras

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 76 tot 93 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • #17590552
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Erik heeft toch de groene Commodore erbij, maar die zal die zeker kompleet willen houden.

      #17590553
      bettus accu
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 March 2009

        ja maar daar zit een sperr diff in, en die heb ik van me vader gekocht. dus die as doet ie nie weg:P

        #17590554
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Hier een aantal diffs die van het model Senator B zijn,die zijn 5cm breder als de smallere diffs van de Commo C/Senator A chassies:

          http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-VN-VP-VR-VS-DIFF-SEDAN-DISC-3-08_W0QQitemZ350324284909QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item5190f45ded

          http://cgi.ebay.com.au/Commodore-VR-VS-DIFF_W0QQitemZ320499254944QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item4a9f3e86a0

          http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-VN-VP-VR-VS-DIFF-3-08-DISC-WAGON_W0QQitemZ350311850371QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item519036a183

          http://cgi.ebay.com.au/Holden-Commodore-VN-VP-88-92Model-Sedan-Rear-Diff_W0QQitemZ390148994644QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item5ad6b13654

          Dit zijn assen zonder sper met een sper as moet je rekening houden met een 300/400$ volgens mijn maar en de dollar is:
          rond de 0,65 euro cent=250€ voor een gesperde as met schijven die tot een 500pk V8 aan kan.

          De in Aus gebruikte assen zijn sterker dan de in NL gebruikte assen,mijn maat had een link met de inwendige gebruikte onderdelen van die assen,maar die hebben 2 tandwielen meer in het midden dan Europa bij de VL-VS gebruikte assen.

          #17590555
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            origineel gepost door GSE
            Hier een aantal diffs die van het model Senator B zijn,die zijn 5cm breder als de smallere diffs van de Commo C/Senator A chassies:

            http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-VN-VP-VR-VS-DIFF-SEDAN-DISC-3-08_W0QQitemZ350324284909QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item5190f45ded

            http://cgi.ebay.com.au/Commodore-VR-VS-DIFF_W0QQitemZ320499254944QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item4a9f3e86a0

            http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-VN-VP-VR-VS-DIFF-3-08-DISC-WAGON_W0QQitemZ350311850371QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item519036a183

            http://cgi.ebay.com.au/Holden-Commodore-VN-VP-88-92Model-Sedan-Rear-Diff_W0QQitemZ390148994644QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item5ad6b13654

            Dit zijn assen zonder sper met een sper as moet je rekening houden met een 300/400$ volgens mijn maar en de dollar is:
            rond de 0,65 euro cent=250€ voor een gesperde as met schijven die tot een 500pk V8 aan kan.

            De in Aus gebruikte assen zijn sterker dan de in NL gebruikte assen,mijn maat had een link met de inwendige gebruikte onderdelen van die assen,maar die hebben 2 tandwielen meer in het midden dan Europa bij de VL-VS gebruikte assen.

            ben ff de weg kwijt hoor:hmmz:P
            die op de plaatjes lijken inderdaad veel
            op wat hier onder b.v een b commodore hangt:thumbup

            maar een a senator en b senaotor heeft hiero toch n los diff met steekassen?;)

            of bedoel je een senator daaro??

            anyway zo rond e 400 voor zo,n as incl sper is cker niet gek
            steek weet je cker niet ????
            mooiste was als dat ook 5×120 is

            enkel ff ophalen???:hmmz:hmmz

            #17590556
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Ja is allemaal 5×120,ik heb zelf de remmen uit Aus gehaalt:

              De Senator A chassies (VK-VL Commodore) hebben allemaal starre assen net als de Senator B modellen VN VP VR VS Commodore (sommige modellen VP VR VS hadden onafhankelijk als optie)
              Maar mijn VR commodore

              Had een V8 5.0 injectie 185kw met 4l60E automaatbak en een starre as met een 3.08 overbrenging en een sper en schijven rondom,het subframe voor en de veerpoten enz is gelijk aan dat van een Monza A Senator A

              De Senator B/Omega modellen VN en VP zijn onder de motorkap hetzelfde als de Senator A modellen hier en hebben alleen het stuur aan de verkeerde kant zitten.

              Hier een foto van een Senator B chassie (Commodore VN) met een standaard 5.0L V8:die voor die motorruimte gemaakt is:

              Die auto,s zijn vanuit de zijkant gezien een Omega A/Senator B onder de motorkap gezien is het een Sennie A,met het stuur aan de verkeerde kant.

              En 50% van die Sennie B modellen VP VR VS hebben een starre as de (VN 88-90 heeft 100% een starre as)..

              Beetje verwarrend allemaal,maar het is 5x120mm en die assen zijn sterker als de Europese assen en moeten vrij gemakkelijk passend te maken zijn,ook zijn der leuke rem upgrades voor te krijgen:

              http://www.pbrperformance.com.au/documents/VB_VPFittingInstructions-PL745.pdf

              Die achter remmen in die link zijn ook voor een starre as.

              De Senator B/Commodore VN VP VR VS assen zijn 5cm breder dan de voorgangers de VB VC VH VK VL Commodore maar zijn wel sterker,mijn maat daaro weet me er alles over te vertellen,maar de zwakkere VB VL as houd makkelijk 250PK uit aldus hem,hij had laatst een sterkere achteras as naar de klote geholpen eerst het dif en een week later de aandrijf as met zijn Holden VK 3.3L turbo met meer als 400pk aan de wielen..

              http://www.youtube.com/user/GREENVK?blend=2&ob=1#p/u/3/azzo8YmVK8Q

              #17590557
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                ok wordt iets duidelijker:thumbup

                maar t gaat dus om de modelen die de zelfde koets hebben als hier de senator a -b en omega toch

                dus daar hebben ze onder de zelfde carresorie langer starre assen gebruikt als hier in europa
                zo kan ik het zien dan???

                van die remmens upgrade vind ik de schijven wel erg mooi
                in ierdegeval achter zou wel wat voor me zijn
                en zou mooi zijn als ik met voor ook uit de voeten kan??

                enkel heb ik niets met enkel werkende klauwen:o

                ik heb t liefst
                een zuiger aan beide kanten van de schijf;):thumbup

                liever nog 2 zuigers aan beide kanten per klauw:thumbup

                kun je de diameter van die upgrade schijven ook eens
                meten?

                dat fimpje ziet er wel stoer uit en pk,s is niet misselijk
                auto ziet er ook leuk uit zover je hem kunt zien:thumbup

                enkel wordt zo,n ding daar verder niet vastgezet????

                en dan nog t punt hoe haal je even zo,n as op????
                of 3 of 4;)

                laten opsturen zou niet echt n optie zijn
                want ik wil zelf chekken of der daadwerkelijk een sper inzit:o

                ben al te vaak verne*kt daarmee
                dat gebeurt me niet nog n x;)

                #17590558
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  origineel gepost door bettus accu
                  ja maar daar zit een sperr diff in, en die heb ik van me vader gekocht. dus die as doet ie nie weg:P

                  Ja, daarom bedoelde ik, die zal die wel willen houden, ha!

                  #17590559
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Klopt ja de starre assen zijn langer gebruikt in Aus:
                    De assen van het A-sennie chassie zijn 5cm korter als van de B-sennie modellen.

                    De assen van de B-sennie modellen zijn sterker als van de A-sennie in grote lijnen,(Laatste model A-sennie had al de sterkere as in de auto,s liggen met een Skyline Nissan RB30DET motor de Commodore VL turbo) die assen zijn 5cm korter dan de opvolgers met dezelfde sterke as maar dan 5cm breder.

                    Mijn maat in Melbourne heeft die grote remmen rondom op zijn Commodore VK zitten ik vraag um morgen wel ff op MSN wat voor diameter achter heeft,pin je er niet op vast maar ik dacht dat het 315x22mm geventileerde schijven zijn.

                    Opsturen van die assen durf ik niet te zeggen,mijn V8 motor en bak en wat klein spul (filters pakkingen bougies rotors en kappen) kost mij omgetelt een 300€ voor een cubic meter en daar passen motor en bak net in.
                    Voor zo,n 3/4/5 achter assen zou je zeker 2 pallats moeten hebben dus 2x 300€ hou maar rekening mee.

                    Ik heb het geluk dat mijn maat daaro zeker voor mij kijkt of der een sper inzit,als ik zo,n assen naar NL zou willen halen,maar ik heb niks met de modellen Commo ABC enz.

                    #17590560
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      tjah ik hoed het even in m,n achterhoofd
                      maar denk dat het me wat te lastig wordt
                      om het versenden enz te regelen

                      + dat ik de ckerheid wl hebben van wel of geen sper
                      ach ik heb al wel eensper as dus 1 zou voor reserve zijn
                      en dan mischien wat voor de handel
                      (om m,n eigen hobby weer wat goedkoper te maken
                      maar denk niet dat dat wordt;)

                      over de schijven
                      de maten van de voorste vind ik het interesantst

                      achter vermoed ik dat ze qua maat gelijk zijn aan de diplomat schijven die ik al heb

                      voor zoek ik nog wat voor in combi met de volvo klauwen en irmscher naven;)

                      #17590561
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Ik heb die grote remmen voor 330mm x28mm met PBR 2x40mm zuigers dacht ik,zijn dezelfde remklauwen als een Corvette C5 heeft.

                        #17590562
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          ok ik ga een zien of ik die maat kwijt kan in combi met de
                          volvo klauwen

                          die schijven zullen toch ook wel zonder klauwen
                          te leveren zijn???

                          #17590563
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Ja hoeveel schijven wil je hebben…hahaha

                            Die zijn los te leveren in Croydon Melbourne in de zaak van die MR-spares of goedkoop op ebay australie te scoren met wat geluk.

                            Als je wilt kun je bij mij op de pallet laten leggen en heb je geen verzend kosten,alleen misschien wat invoer rechten,maar je moet er dan wel 2/3 maanden op wachten.

                            #17590564
                            m400
                              Lid sinds:
                              22 November 2004

                              Je kunt wel van die grote schijven willen maar de blokken van die volvo-klauwen zijn dan gewoon te klein. Ze vallen niet ver over de schijf heen en dus rem je alleen met de buitenkant van de schijf. Grotere blokken is wel te maken maar dan duwen je zuigers ze scheef. Kortom zinloze investering.

                              #17590565
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                zit mischien wel wat in

                                maar je hebt natuurlijk wel meer remkracht
                                als je verder uit het hart kan “knijpen”

                                net als n as van een elektro motor die houd je vaak niet met de hand tegen

                                maar zet er maar een grote schijf op
                                dan wordt het al n stuk makelijker

                                van ander kant ben ik het er wel mee eens
                                dat het zonde is om niet het hele oppervlak van
                                de schijf te gebruiken

                                t aanbod van gse is nog helemaal niet zo gek

                                wat zou zo,n setje schijven gaan kostten denk je
                                dus voor en achter;)

                                2 /3 maand is nog snel in vergelijking met mijn project;):P

                                #17590566
                                m400
                                  Lid sinds:
                                  22 November 2004

                                  Meer remkracht misschien wel maar omdat de blokken te klein zijn te weinig warmte afvoer en dus zeer snel geen remkracht meer. Dus de juiste klauwen bij de juiste schijven(in verhouding)

                                  #17590567
                                  m400
                                    Lid sinds:
                                    22 November 2004

                                    Beter lezen en daarbij veel succes met de zoektocht!

                                    #17590568
                                    Manta-aero
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      Inderdaad ff goed lezen en ff zoeken op dit forum, er staat genoeg. Korte samenvatting:

                                      – Commodore achteras past niet zo makkelijk als je denkt
                                      – Commodore vooras past niet, astappen en naven worden weleens overgezet op Manta vooras maar dan klopt je stuur geometrie niet helemaal meer. Daarvoor heb je 400 stuurarmpjes nodig a minimaal 700 euro.

                                      #17590569
                                      mr-turbo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        origineel gepost door m400
                                        Beter lezen en daarbij veel succes met de zoektocht!

                                        :P

                                        Jongens, er zijn zat betere opties als de commodore / rekord troep, die op veel punten ongeschikt zijn voor motorsport.
                                        En zo sterk zijn ze nou ook niet…

                                      18 berichten aan het bekijken - 76 tot 93 (van in totaal 93)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.