commo b achteras

Forumindex Forums Modellen Manta commo b achteras

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • #17590527
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      origineel gepost door Koekie
      zo’n bodem krijgt met een onafhankelijke as veel meer te verduren als met een starre en bij die BMW’s scheuren de steunen ook zo uit de bodem.(typisch kwaaltje van een e36)
      doe mij maar star,en niet al dat gewicht aan je bodem hangen als je het ook gewoon op de weg kan laten staan.

      is ook wat voor te zeggen;)

      #17590528
      giuliettaevo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 November 2006

        e36 is idd waardeloos. Bij de meeste pleurt het diff omlaag als er enthousiast mee gereden wordt. :o Alleen de 3.2 M3 is verstevigd. E30 is wat dat betreft veel beter, scheurt ook niet uit.

        Onafgeveerd gewicht wil je zo laag mogelijk houden en onafhankelijke wielophanging achter is in de bochten wel beter in staat om het loopvlak van de banden aan de grond te houden. Geometrie is heel anders als met een starre as, is ook moeilijk te vergelijken.

        Starre as wordt vaak wel van gezegd dat het beter te controleren/ aan te voelen is wat er gaat gebeuren.

        KISS principe staat mij ook wel aan ; Keep It Simple Stupid.:cool:

        #17590529
        jorien
          Lid sinds:
          6 July 2005

          wat is zo,n commodore gse achteras (met schijven) nu waard?

          #17590530
          giuliettaevo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 November 2006

            wat de gek er voor geeft…:jerry

            Het is zeldzaam en er is vraag naar, dat drijft de prijs omhoog. Ik heb niks aan zo’n as en zou er nog geen 100 euro voor willen geven maar ik denk dat Louwe of Christian er wel meer voor wil geven…:D

            Goede as? goede lagers en diff? met schijven en klauwen of zonder? allemaal dingen die van invloed zijn…

            #17590531
            bettus accu
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 March 2009

              ik denk dat die assen nu ongeveer zo’n 600 a 700 euries waard zijn. een komplete goede as. maar wel zonder sperre diff.

              #17590532
              Christian-tsx
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2008

                te duur voor mij, aangezien dat niet het enige is wat aangeschaft moet worden.

                ik ben nu achter een volvo as aan, van een 240, alleen zonder sper.
                een sper ben ik nu aan het regelen.

                #17590533
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  origineel gepost door giuliettaevo
                  wat de gek er voor geeft…:jerry

                  Het is zeldzaam en er is vraag naar, dat drijft de prijs omhoog. Ik heb niks aan zo’n as en zou er nog geen 100 euro voor willen geven maar ik denk dat Louwe of Christian er wel meer voor wil geven…:D

                  Goede as? goede lagers en diff? met schijven en klauwen of zonder? allemaal dingen die van invloed zijn…

                  als ik der nog 1 nodig was wel inderdaad
                  gelukkig heb ik m,n delen al gekocht toen er maar weinig interesse hadden in deze assen

                  dus voor weinig wil ik der wel wat extra op reserve leggen
                  maar ik heb eigenlijk genoeg;):thumbup

                  hoor al prijzen van rond de 1000 euro voor n gse as
                  dus met schijven

                  maar nog steeds zonder sper:o:o
                  dus ook deze prijzen lijken al nergens meer naar:thumbdown

                  #17590534
                  bettus accu
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 March 2009

                    ja, de prijzen stijgen met de dag.

                    #17590535
                    jorien
                      Lid sinds:
                      6 July 2005

                      dat zijn dan prijzige assen.:o

                      #17590536
                      mr-turbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        origineel gepost door m400

                        er zit wat lengte verschil in de steekassen
                        valt niet eerder op dan waneer je de steekassen naast elkaar houd
                        voor schijfremmen zit er n extra blokje spacer op de as
                        op de foto rood omcirkeld
                        dat blokje heeft een as met trommels niet die heeft enkel dat dunne plaatje wat net naast die spacer zit

                        Nee, ik geloof je niet. Heb net even de assen opgemeten( de lengte van de buizen en het diff) van een met trommels en een van een GS/E. Beide zijn even lang. Als het klopt wat jij zegt dan komt de flens waar de schijf/trommel tegenaan komt dus ook 2,5 cm meer naar buiten. Dit geeft een totale spoorbreedte van 5cm meer voor de GS/E. Echter ik heb even in wat instructie boekjes gekeken en de spoorbreedte bedraagt 1412mm voor trommels en 1410mm met schijven. Rara??
                        Daarbij wil ik wel eens weten in welke as je dat verhaal in gebeurd.

                        Gr, Marcel

                        het grappige is dat toen ik de commodore as kapot had gereden er ff een andere tijdelijke commodore as onder had gestopt totdat ik de ford as eronder zou doen, er een verschil in breedte was tussen de eerste as en de 2e commodore as.
                        dit was toen nergens terug te vinden, maar wel degelijk aanwezig.
                        het verschil was niet groot, maar wel tussen net vrijlopen van links en rechts of net niet vrijlopen van de velgen en banden (ik schat een 0,5-1 cm ofzo)
                        En beide assen waren met trommel…

                        Later kreeg ik een u2u op het bigopels van een ouder iemand die vertelde dat er inderdaad verschil heeft gezeten in spoorbreedte in de B assen (en dan niet alleen tussen gse/gs)

                        #17590537
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          origineel gepost door mr-turbo

                          origineel gepost door m400

                          er zit wat lengte verschil in de steekassen
                          valt niet eerder op dan waneer je de steekassen naast elkaar houd
                          voor schijfremmen zit er n extra blokje spacer op de as
                          op de foto rood omcirkeld
                          dat blokje heeft een as met trommels niet die heeft enkel dat dunne plaatje wat net naast die spacer zit

                          Nee, ik geloof je niet. Heb net even de assen opgemeten( de lengte van de buizen en het diff) van een met trommels en een van een GS/E. Beide zijn even lang. Als het klopt wat jij zegt dan komt de flens waar de schijf/trommel tegenaan komt dus ook 2,5 cm meer naar buiten. Dit geeft een totale spoorbreedte van 5cm meer voor de GS/E. Echter ik heb even in wat instructie boekjes gekeken en de spoorbreedte bedraagt 1412mm voor trommels en 1410mm met schijven. Rara??
                          Daarbij wil ik wel eens weten in welke as je dat verhaal in gebeurd.

                          Gr, Marcel

                          het grappige is dat toen ik de commodore as kapot had gereden er ff een andere tijdelijke commodore as onder had gestopt totdat ik de ford as eronder zou doen, er een verschil in breedte was tussen de eerste as en de 2e commodore as.
                          dit was toen nergens terug te vinden, maar wel degelijk aanwezig.
                          het verschil was niet groot, maar wel tussen net vrijlopen van links en rechts of net niet vrijlopen van de velgen en banden (ik schat een 0,5-1 cm ofzo)
                          En beide assen waren met trommel…

                          Later kreeg ik een u2u op het bigopels van een ouder iemand die vertelde dat er inderdaad verschil heeft gezeten in spoorbreedte in de B assen (en dan niet alleen tussen gse/gs)

                          :o:o
                          zal ik dan toch alweer gelijk krijgen????????
                          of zal er nu weer gewoon niet gereageerd worden????????

                          #17590538
                          m400
                            Lid sinds:
                            22 November 2004

                            Je krijgt geen gelijk……. Jij zegt 2-2,5 centimeter, ik zeg geen verschil en Mr-Turbo zegt MISSCHIEN 0,5-1 centimeter.

                            #17590539
                            Jo1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 September 2004

                              Volhouden Volhouden!!

                              #17590540
                              mr-turbo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                ik ben in deze kwestie zwitserland en blijf neutraal :P

                                en heb ook zeker niet jullie hele traject gevolgd, maar zou het e.e.a. ermee te maken kunnen hebben met het verschil tussen een commodore A en B of C as :) ( in jullie geval dan)

                                #17590541
                                Christian-tsx
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 May 2008

                                  ik ben eruit wat het gaat worden, volvo achteras met platensper, waarschijnlijk ga ik hier zaterdagmorgen voor op pad.
                                  omdat ik een heel stuk breder moet ivm de uitbouwset gebruik ik spacers direct na steek 5×120. dit na advies van sik die mij ook het adres voor de achteras heeft gegeven:thumbup:thumbup

                                  dus straks alsnog 5 gaats met een mooie asje eronder.:)

                                  #17590542
                                  m400
                                    Lid sinds:
                                    22 November 2004

                                    origineel gepost door mr-turbo
                                    ik ben in deze kwestie zwitserland en blijf neutraal :P

                                    en heb ook zeker niet jullie hele traject gevolgd, maar zou het e.e.a. ermee te maken kunnen hebben met het verschil tussen een commodore A en B of C as :) ( in jullie geval dan)

                                    Dat denk ik wel.

                                    #17590543
                                    frademaker
                                      Lid sinds:
                                      4 May 2005

                                      origineel gepost door Christian-tsx
                                      ik ben eruit wat het gaat worden, volvo achteras met platensper, waarschijnlijk ga ik hier zaterdagmorgen voor op pad.
                                      omdat ik een heel stuk breder moet ivm de uitbouwset gebruik ik spacers direct na steek 5×120. dit na advies van sik die mij ook het adres voor de achteras heeft gegeven:thumbup:thumbup

                                      dus straks alsnog 5 gaats met een mooie asje eronder.:)

                                      Heb ik nog wel een mooi setje velgen voor je liggen:P azev a

                                      #17590544
                                      Christian-tsx
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 May 2008

                                        origineel gepost door frademaker

                                        origineel gepost door Christian-tsx
                                        ik ben eruit wat het gaat worden, volvo achteras met platensper, waarschijnlijk ga ik hier zaterdagmorgen voor op pad.
                                        omdat ik een heel stuk breder moet ivm de uitbouwset gebruik ik spacers direct na steek 5×120. dit na advies van sik die mij ook het adres voor de achteras heeft gegeven:thumbup:thumbup

                                        dus straks alsnog 5 gaats met een mooie asje eronder.:)

                                        Heb ik nog wel een mooi setje velgen voor je liggen:P azev a

                                        kom wel een keer langs, heb al wel wat moois gezien, maar hangt wel een prijskaartje aan:hmmz

                                        #17590545
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          origineel gepost door mr-turbo
                                          ik ben in deze kwestie zwitserland en blijf neutraal :P

                                          en heb ook zeker niet jullie hele traject gevolgd, maar zou het e.e.a. ermee te maken kunnen hebben met het verschil tussen een commodore A en B of C as :) ( in jullie geval dan)

                                          zou best kunnen
                                          daar ik geen steekassen uit n as gehaald heb en dus niet weet van welk type commodore de steekassen zijn/waren

                                          maar dan nog blijft het vreemd
                                          dat als ik m,n as ombouw naar schijremmen
                                          dmv de ankerplaten en spacer enz van een b commodore
                                          met dezelfde steekassen die ik gebruikte met de trommels
                                          dat dan opeens de vertanding minder ver in t diff steken
                                          :hmmz:hmmz:hmmz

                                          dan is mijn conclusie toch niet zo gek dat er lengte verschil zit in de steekassen tussen trommels en schijven

                                          te meer omdat ik bij n kameraad opzolder wel n setje steekassen vond die net zo veel langer waren dat ze wel met de
                                          schijremsetup ver genoeg in te diff steken:o:o

                                          #17590546
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            origineel gepost door frademaker

                                            origineel gepost door Christian-tsx
                                            ik ben eruit wat het gaat worden, volvo achteras met platensper, waarschijnlijk ga ik hier zaterdagmorgen voor op pad.
                                            omdat ik een heel stuk breder moet ivm de uitbouwset gebruik ik spacers direct na steek 5×120. dit na advies van sik die mij ook het adres voor de achteras heeft gegeven:thumbup:thumbup

                                            dus straks alsnog 5 gaats met een mooie asje eronder.:)

                                            Heb ik nog wel een mooi setje velgen voor je liggen:P azev a

                                            heb je ook maten van die azev s??

                                            #17590547
                                            frademaker
                                              Lid sinds:
                                              4 May 2005

                                              origineel gepost door louwe 16 klepper

                                              origineel gepost door frademaker

                                              origineel gepost door Christian-tsx
                                              ik ben eruit wat het gaat worden, volvo achteras met platensper, waarschijnlijk ga ik hier zaterdagmorgen voor op pad.
                                              omdat ik een heel stuk breder moet ivm de uitbouwset gebruik ik spacers direct na steek 5×120. dit na advies van sik die mij ook het adres voor de achteras heeft gegeven:thumbup:thumbup

                                              dus straks alsnog 5 gaats met een mooie asje eronder.:)

                                              Heb ik nog wel een mooi setje velgen voor je liggen:P azev a

                                              heb je ook maten van die azev s??

                                              zijn voor smaller als achter 17 inch zal et en aantal j’s nog wel ff bekijken:)

                                              #17590548
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                origineel gepost door frademaker

                                                origineel gepost door louwe 16 klepper

                                                origineel gepost door frademaker

                                                origineel gepost door Christian-tsx
                                                ik ben eruit wat het gaat worden, volvo achteras met platensper, waarschijnlijk ga ik hier zaterdagmorgen voor op pad.
                                                omdat ik een heel stuk breder moet ivm de uitbouwset gebruik ik spacers direct na steek 5×120. dit na advies van sik die mij ook het adres voor de achteras heeft gegeven:thumbup:thumbup

                                                dus straks alsnog 5 gaats met een mooie asje eronder.:)

                                                Heb ik nog wel een mooi setje velgen voor je liggen:P azev a

                                                heb je ook maten van die azev s??

                                                zijn voor smaller als achter 17 inch zal et en aantal j’s nog wel ff bekijken:)

                                                ok maar 17″ is voor mij niet zo interesant
                                                die banden zijn nogal wat duurder dan 16″
                                                en zal toch regelmatig banden moeten wisselen

                                                zelf heb ik al 2 setjes 9jx16 et10

                                                daar wil ik er nog wel wat van bij;)

                                                #17590549
                                                Tomvt
                                                  Lid sinds:
                                                  2 July 2004

                                                  origineel gepost door Christian-tsx
                                                  ik ben eruit wat het gaat worden, volvo achteras met platensper, waarschijnlijk ga ik hier zaterdagmorgen voor op pad.
                                                  omdat ik een heel stuk breder moet ivm de uitbouwset gebruik ik spacers direct na steek 5×120. dit na advies van sik die mij ook het adres voor de achteras heeft gegeven:thumbup:thumbup

                                                  dus straks alsnog 5 gaats met een mooie asje eronder.:)

                                                  dan zou ik voor de 740 as gaan die is 9 cm breder dan de manta as

                                                  #17590550
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Ff terug bij de eerste vraag:

                                                    Of een Holden Commo as gelijk aan die van een Commo B:
                                                    Weet ik niet aangezien der in Aus geen Commo B gemaakt durf ik je niet met zekerheid te zeggen…En ik nooit een Commo B heb gehad kan ik je dat niet zeggen.

                                                    Als je zeker weet dat die assen passen kwa formaat (chassie is van een Commodorre C/Senator A).

                                                    Laat je der toch een aantal 5/6/7 naar NL komen en maakt ze passend voor een Commo B door de Commo/Manta steunen derop te lassen als dat nodig is.
                                                    Die assen kosten daar geen flikker en der zijn er zat met schijven en een sper in 5×120 en der zijn der bij die zo sterk zijn dat ze 10sec op de kwart mijl neerzetten.

                                                    http://www.youtube.com/watch?v=8P956FbnwhI

                                                    Dat is een serie VL turbo as,die zijn wel duur,maar de iets bredere versie van die assen in de modellen VR kosten geen fuck (200$=130€ heb je der 1 die goed is)en zijn net zo sterk maar een paar cm breder.

                                                    Jammer dat mijn achter as te breed is voor naar NL te halen (past niet op pallet) van mijn Commodore VR V8,deze heeft een sper en een 3.08 overbrenging met schijven in 5×120.

                                                    http://www.youtube.com/watch?v=KetNpbqU5nU

                                                    Na mijn idee zijn de Aus sterker dan de NL assen omdat die gemaakt zijn om het koppel van de V8,s te houden en das zo,n beetje 400+ nm in de HSV auto,s en in Europa kwam men amper boven de 250NM.

                                                    Ik zou geen V8 met 400NM bij 3500 toeren aan een Commo B/C Rekord E as willen hangen en daar wat lomp mee omgaan en in Aus gebeurt der niks mee.

                                                    Daarom zou een aantal assen naar NL halen en ombouwen als dat gaat en verkopen nog niet eens zo,n slecht idee zijn.

                                                    #17590551
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      heb je een linkje of anders een plaatje van zo,n as met sper en 5×120
                                                      die je bedoeld???

                                                      en geen fliker kostten wat voor prijzen praten we dan??????
                                                      transporten is ff wat lastig
                                                      maar verder klinkt het interesant

                                                      wil zelf wel 1 op reserve

                                                      en een antal verkopen moet ook lukken;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 93)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.