commo b achteras

Forumindex Forums Modellen Manta commo b achteras

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • #17590502
    rico523
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 January 2008

      is gemaild!

      #17590503
      Christian-tsx
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        dus als ik het goed begrijp kan een commo as met trommels, eventueel WEL omgebouwd worden na schijven? natuurlijk niet zo 1, 2, 3 magoed.

        en hoe zit het met een sper voor zon commo as, zijn deze nog een beetje te vinden, en betaalbaar?

        #17590504
        rico523
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 January 2008

          @ christian: Ga er maar vanuit dat niets wat 400 gerelateerd is, nog betaalbaar is! En geloof me, ik kan het weten. Ik ben al een tijd op onderdelenjacht, en de prijzen rijzen de pan uit!

          gr’s Rico

          #17590505
          giuliettaevo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 November 2006

            Als je bij ‘Projecten’ kijkt en dan bij Sik’s driftauto’s dan zie je dat Sik een Volvo as heeft aangepast naar 5×120 steek. Misschien wil hij nog wel een as maken?:)

            Volvo assen zijn goedkoop en er is een sper voor te krijgen. Alleen is het niet origineel Opel….;)

            #17590506
            Christian-tsx
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2008

              ben niet bang om zelf zoiets aan te passen, alleen heb ik nog nooit zon as in handen gehad, dus wil even weten wat wel en niet kan.

              kijk, voor 250 euro kan ik een commo as halen, met trommels.
              deze kan ik onder mijn kadett bouwen, maar hier moet wel een sper in komen, en misschien op den duur ombouwen na schijfremmen.

              maar dan moet ik wel zeker weten of het kan, zodat ik niet later alles nog een keer om moet bouwen, liever in 1x goed.

              als iemand wat weet of die sper-div, hoor ik dat graag.

              #17590507
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                sper voor n commo as is moeilijk te vinden

                en cker niet goedkoop
                ik heb voor de meine 900 betaald;)
                en was al in de euro tijd:o

                #17590508
                m400
                  Lid sinds:
                  22 November 2004

                  er zit wat lengte verschil in de steekassen
                  valt niet eerder op dan waneer je de steekassen naast elkaar houd
                  voor schijfremmen zit er n extra blokje spacer op de as
                  op de foto rood omcirkeld
                  dat blokje heeft een as met trommels niet die heeft enkel dat dunne plaatje wat net naast die spacer zit

                  Nee, ik geloof je niet. Heb net even de assen opgemeten( de lengte van de buizen en het diff) van een met trommels en een van een GS/E. Beide zijn even lang. Als het klopt wat jij zegt dan komt de flens waar de schijf/trommel tegenaan komt dus ook 2,5 cm meer naar buiten. Dit geeft een totale spoorbreedte van 5cm meer voor de GS/E. Echter ik heb even in wat instructie boekjes gekeken en de spoorbreedte bedraagt 1412mm voor trommels en 1410mm met schijven. Rara??
                  Daarbij wil ik wel eens weten in welke as je dat verhaal in gebeurd.

                  Gr, Marcel

                  #17590509
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    blijft vreemd
                    t is inderdaad in een aangepaste (as is uitgehoond en gekotterd voor de iets groter commo lagers)manta as gebeurd
                    dat klopt inderdaad

                    maar wel met steekassen van een commodore
                    dus ik blijf bij m,n verhaal dat er verschil zit
                    in de lengte van commo steek assen

                    van andere kant heb je wel gelijk t lijkt mij ook sterk dat de spoorbreedte van een gse meer zou zijn dan van een niet gse

                    t is trouwens iets minder dan 25 mm

                    maar waarom bestaan er dan verschillende lengtes steekassen???????

                    kan dus best zijn dat ik mis zit realiseer ik me nu:hmmz
                    maar dan nog weet ik niet waarom er lengte verschil is
                    kan het helaas op n foto niet laten zien
                    heb geen steekassen meer losliggen

                    zo je ziet ik kan t best toegeven als ik t mis heb;):thumbup

                    weet het ook niet meer 100% cker
                    omdat het al lang geleden is
                    maar volgens mij had ik toen de steekassen gebruikt die ik eerst met trommels had
                    maar dan incl nieuwe lagers en de blokjes
                    voor de schifremmen
                    die bleken achteraf toch te kort??????????

                    #17590510
                    m400
                      Lid sinds:
                      22 November 2004

                      Een Manta-B as heeft steekassen die al 2,5cm korter zijn dus is het al helemaal vreemd. En nee, ik hoef geen gelijk….

                      #17590511
                      giuliettaevo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 November 2006

                        Als ik de twee bovenstaande berichten lees zie ik het volgende:

                        t is inderdaad in een aangepaste (as is uitgehoond en gekotterd voor de iets groter commo lagers)manta as gebeurd.maar wel met steekassen van een commodore
                        dus ik blijf bij m,n verhaal dat er verschil zit
                        in de lengte van commo steek assen

                        Een Manta-B as heeft steekassen die al 2,5cm korter zijn

                        Misschien de Commodore steekassen vergeleken met de Manta steekassen?:hmmz

                        #17590512
                        m400
                          Lid sinds:
                          22 November 2004

                          mijn idee ook……

                          #17590513
                          Jo1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 September 2004

                            korter, langer, wel gelijk of géén gelijk.
                            Ik waardeer het toch al een beetje dat van ene kant al iets wordt toegegeven.:thumbup
                            Misschien bestaat er toch wel een kans dat jullie het ooit eens worden.

                            #17590514
                            Christian-tsx
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 May 2008

                              ach, het is niet de grootste discussie hier op het forum:P

                              @ louwe, ik denk dat die sper-div tegenwoordig nog wel meer kost, + het eventueel ombouwen na schijfremmen kost ook weer veel.

                              tja, dan heb ik er straks een as van minimaal 2000 euro onder zitten, gaat me net wat te ver denk ik, komt bij dat ik binnenkort al aan de achteras toe ben.

                              misschien is het een beter idee om gewoon een manta-as eronder te bouwen, sper is genoeg aan te komen, en ombouwen na 5 gaats (eventueel schijfrem) is ook nog wel te doen.

                              ik denk dat ik er wel uit ben wat ik ga doen, of ik moet stomtoevallig een mooie (niet al te dure) GSE as tegenkomen, binnen nu en een paar weken:hmmz

                              #17590515
                              sik
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                origineel gepost door Christian-tsx
                                ben niet bang om zelf zoiets aan te passen, alleen heb ik nog nooit zon as in handen gehad, dus wil even weten wat wel en niet kan.

                                kijk, voor 250 euro kan ik een commo as halen, met trommels.
                                deze kan ik onder mijn kadett bouwen, maar hier moet wel een sper in komen, en misschien op den duur ombouwen na schijfremmen.

                                maar dan moet ik wel zeker weten of het kan, zodat ik niet later alles nog een keer om moet bouwen, liever in 1x goed.

                                als iemand wat weet of die sper-div, hoor ik dat graag.

                                als je een beetje geduld heb kan je een volvo as vinden met sper en schijven voor 150 – 200 euro.

                                steekassen vermaken en steunen van een e-rekord er aan lassen en het valt niemand van de buitenkant op dat het geen opel as is ;)

                                #17590516
                                Koekie
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  niet iedereen vertellen straks zijn ze op:jerry

                                  #17590517
                                  Jo1
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 September 2004

                                    Het valt me toch wel op dat men hier steeds meer de keus geeft / handhaaft aan een starre as, i.p.v. onafhankelijke ophanging zoals BMW dat heeft.
                                    Oftewel lijkt het wel zelfs dat de ‘Volvo-as’ telkens bovenaan staat.
                                    Waarom eigenlijk?

                                    #17590518
                                    Christian-tsx
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 May 2008

                                      en van welk type moet die achteras dan zijn? 240 of 940 of nog wat anders?

                                      http://link.marktplaats.nl/302844778

                                      is dit wat?

                                      #17590519
                                      giuliettaevo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 November 2006

                                        240 as is een stuk smaller als een 740/940 as. Denk dat de 740 as meer in de richting van de Commodore as komt qua lengte. Ik ga een 240 as onder mijn kadett gebruiken in ieder geval.

                                        #17590520
                                        Christian-tsx
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 May 2008

                                          ook met steunen van een e rekord?

                                          #17590521
                                          Koekie
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            origineel gepost door Jo
                                            Het valt me toch wel op dat men hier steeds meer de keus geeft / handhaaft aan een starre as, i.p.v. onafhankelijke ophanging zoals BMW dat heeft.
                                            Oftewel lijkt het wel zelfs dat de ‘Volvo-as’ telkens bovenaan staat.
                                            Waarom eigenlijk?

                                            Omdat naar mijn mening een onafhankelijke ophanging niks bijdraagt onder een manta of ascona,buiten het feit dat het misschien wies is om te vertellen dat je er eentje onder hebt zitten.

                                            #17590522
                                            giuliettaevo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 November 2006

                                              origineel gepost door Christian-tsx
                                              ook met steunen van een e rekord?

                                              Niet onder mijn ckadett…
                                              denk dat het een mooi setje van rally design wordt.

                                              #17590523
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                origineel gepost door Jo
                                                korter, langer, wel gelijk of géén gelijk.
                                                Ik waardeer het toch al een beetje dat van ene kant al iets wordt toegegeven.:thumbup
                                                Misschien bestaat er toch wel een kans dat jullie het ooit eens worden.

                                                als t aan mij ligt wel:thumbup
                                                maar ik kan wel met 100% ckerheid zeggen
                                                dat dat lengte verschil niet zat tussen een manta steekas en een commodore steekas

                                                want beide steekassen waren standaard 5 gaats
                                                geen van beide was een omgeboorde steekas

                                                niet dat ik er iemand anders bij in betrekken wil
                                                maar gt/w heeft dat verschil toen ook gezien
                                                want die langere steekasen
                                                kwamen bij hem weg;);)

                                                #17590524
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  origineel gepost door Jo
                                                  Het valt me toch wel op dat men hier steeds meer de keus geeft / handhaaft aan een starre as, i.p.v. onafhankelijke ophanging zoals BMW dat heeft.
                                                  Oftewel lijkt het wel zelfs dat de ‘Volvo-as’ telkens bovenaan staat.
                                                  Waarom eigenlijk?

                                                  weet ik geen andwoord op
                                                  ik ben voor de commo as gegaan
                                                  omdat ik van mijn ascona een zo goed mogelijk lijkende nep 400 wil maken

                                                  met uitzondering van de motor
                                                  dat wordt mij financieel wel te gortig
                                                  temeer omdat de onderdelen ook stervens duur zijn als je er wel wat mee krijgt
                                                  ;)

                                                  maar anders zou ik denk ik ook eerder aan iets van n bmw as gaan denken
                                                  ;)

                                                  #17590525
                                                  m400
                                                    Lid sinds:
                                                    22 November 2004

                                                    origineel gepost door Koekie

                                                    origineel gepost door Jo
                                                    Het valt me toch wel op dat men hier steeds meer de keus geeft / handhaaft aan een starre as, i.p.v. onafhankelijke ophanging zoals BMW dat heeft.
                                                    Oftewel lijkt het wel zelfs dat de ‘Volvo-as’ telkens bovenaan staat.
                                                    Waarom eigenlijk?

                                                    Omdat naar mijn mening een onafhankelijke ophanging niks bijdraagt onder een manta of ascona,buiten het feit dat het misschien wies is om te vertellen dat je er eentje onder hebt zitten.

                                                    Niet dat ik er ervaring mee heb, maar in de tijd dat ik nog wat aan rally deed klaagden de BMW E30-E36 rijders enorm over het onvoorspelbare gedrag van de auto in bochten. De meeste reden voor de BMW’s gewoon Opeltjes. Misschien is een ouderwetse starre as zo slecht nog niet.

                                                    #17590526
                                                    Koekie
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      zo’n bodem krijgt met een onafhankelijke as veel meer te verduren als met een starre en bij die BMW’s scheuren de steunen ook zo uit de bodem.(typisch kwaaltje van een e36)
                                                      doe mij maar star,en niet al dat gewicht aan je bodem hangen als je het ook gewoon op de weg kan laten staan.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 93)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.