Forumindex › Forums › Modellen › Manta › commo b achteras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2010 om 12:21 #17216238
Is een Holden Commodore achteras het zelfde als van een Opel Commodore? Lijkt er in ieder geval veel op
http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-HOLDEN-VN-VP-VR-VS-V6-DIFF-AXLES_W0QQitemZ220537963501QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item33591643ed16 januari 2010 om 12:41 #17590478AnoniemLid sinds:
1 January 1970oef dat durf ik niet met ckerheid te zeggen????
lijkt er inderdaad wel op maar of alles gelijk is????
diff deksel lijkt anders??
maar dat hoeft niets te zeggen over de rest van de asdenk wel dat hte niet goedkoop is zo,n as hier heen te laten komen
dan is er binnen nederland toch ook wel zo,n as te vinden???
16 januari 2010 om 13:01 #17590479hij zoekt eigenlijk een B commodore GSE as met schijven.
dat is volgens mij een commodore C as. en de aansluitpuntpen van de as is anders als commodore B GSE. het kan opzich wel, maar dan zit je geloof ik met de stabilisatiestang te kloten. als je handig bent kan je wel de oren omlassen.
16 januari 2010 om 14:27 #17590480Was eigenlijk alleen benieuwd of dit hetzelfde zou zijn, ben inderdaad niet van plan om er een hierheen te laten verschepen.
gr’s rico16 januari 2010 om 15:13 #17590481zijn vaak meer verschillen als je zou denken
bv rekord e achteras lijkt qua bevestigingspunten ook op commodore as, maar de hoek waaronder de reactiearmen staan is bv ook andersDus zelfs al zouden de bevestigingspunten op de zelfde plek zitten, kan het nog zomaar zijn dat ie niet past
16 januari 2010 om 17:50 #17590482als je n handige klusser bent kun je meerdere assen passend maken
wat ook vaak word gedaan is dat er volvo assen onder opeltjes zitten aan de achterkant.
goedkoop in onderdelen, en n sper zat er dacht ik regelmatig ook inmaargoed, je moet er even voor knutselen
16 januari 2010 om 17:58 #17590483AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door commodore_GS_72
als je n handige klusser bent kun je meerdere assen passend maken
wat ook vaak word gedaan is dat er volvo assen onder opeltjes zitten aan de achterkant.
goedkoop in onderdelen, en n sper zat er dacht ik regelmatig ook inmaargoed, je moet er even voor knutselen
tjah maar dan heb je nog geen steek 5 x 120
en das wel de bedoeling van de topic startermr turbo heeft wel gelijk de hoek van de draagarmen verschilt nog wel eens per type
een rekord as heeft ook n kleinder diff dan de commodore
en ook maar 4 gaatsmaar probeer opel4effer maar eens:thumbup
of erik romijn
die heeft ook nog veel commodore spul;)16 januari 2010 om 18:40 #17590484mijn vader(erik romijn) heeft wel commodore spul. maar heeft geen GSE as met schijven.
17 januari 2010 om 10:27 #17590485AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door bettus accu
mijn vader(erik romijn) heeft wel commodore spul. maar heeft geen GSE as met schijven.ok dan valt die af:P
zat er niet nog 1 onder zo,n grijs ding met een v8 erin:hmmztjah die commo assen worden al redelijk zeldzaam
als ik dat eerder had geweten;);)
heb jaaren geleden wel de kans gehad een aantal op te kopen
maar had toen iets minder ruimte dan nu;)m&m dronten zou ook nog te proberen zijn
die hebben ook wel een aantal commodore,s gedemonteerdgesloopt klinkt zo naar:jerry
17 januari 2010 om 13:28 #17590486Ik zal het eens proberen… als ik er geen aan kan komen moet mn i300 het maar doen met een gewone manta as met sper…
17 januari 2010 om 15:23 #17590487AnoniemLid sinds:
1 January 1970je kan natuurlijk ook nog de draagarmen van
zo,n commodore as op je manta as lassenof een rekord as pakken
daar past die sper van die manta ook in
en dan heb je wel t 4 link systeem wat de 400/300 ook heeft
wel moet je dan eigenlijk nog zien dat je de remmerij van een gse
achteras vind
dat in combi met aangepastte steekassen in n rekord as is ook niet verkeerdis ook vrij lang mijn idee geweest voor m,n ascona
tot ik wel aan een sper voor de commo as kon komen:o;)17 januari 2010 om 15:29 #17590488Ik heb al een 5 gats achteras met sper, dus dat idee wat jij noemt is niet zo verkeerd.
Gr’s Rico29 januari 2010 om 12:27 #17590489ik heb opel4ever gevraagd om een GSE as, deze had hij niet meer alleen trommelassen zei die.
zijn deze verder gelijk op de remmen na?
schijfremmen zijn voor mij verplicht, zou mooi zijn maar kan wel zonder.
zou het voor mijn kadett400 een goed plan zijn om zon as met trommelremmen te gebruiken?ik moet toch het hele spul aan de achterkant ombouwen, dus wil eigenlijk direct een commodore as.
iemand andere ideeën?
29 januari 2010 om 16:14 #17590490origineel gepost door rico523
Ik zal het eens proberen… als ik er geen aan kan komen moet mn i300 het maar doen met een gewone manta as met sper…Heb ooit nog bij je vader een set gekocht, steekassen + alle remdelen. Is alweer weer 5 jaar geleden denk ik.
Persoonlijk zou ik op de Kadett 400 ook voor schijven gaan.
29 januari 2010 om 16:17 #17590491alleen zijn de GSE achterassen zo goed als niet te vinden, en anders onbetaalbaar.
zijn ze kwa ophanging hetzelfde? zodat ik eventueel ooit de trommelas voor een schijvenas kan vervangen?
opel4ever zegt dat ze verder helemaal hetzelfde zijn. ik meende dat ik iets gelezen had over dat de bevestigingspunten iets anders zijn.29 januari 2010 om 20:00 #17590492AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Christian-tsx
alleen zijn de GSE achterassen zo goed als niet te vinden, en anders onbetaalbaar.
zijn ze kwa ophanging hetzelfde? zodat ik eventueel ooit de trommelas voor een schijvenas kan vervangen?
opel4ever zegt dat ze verder helemaal hetzelfde zijn. ik meende dat ik iets gelezen had over dat de bevestigingspunten iets anders zijn.bevestiging is wel gelijk van een as met of zonder schijfremmen
maar b.v bij een ascona 400 was de hoek van de onderste draagarmen anders dan bij een commodore
dus daar zit je verschil
denk dat je dat voor onder je kadett ook moet veranderen(dus wat dat betreft maakt t niet uit welke as je pakt)
heb voor m,n ascona project de gse as ook veranderd;)verder is zo,n as wel om te bouwen naar schijremmen
maar die delen zijn redelijk zeldzaamje moet dan hebben
andere steekassen incl spacer
ankerplaten incl handrem mechanischme
klauwen
schijvenklauwen en schijven is nog niet zo,n grootprobleem
maar de juiste complete steekassen
en complete ankerplaten wordt nog n hele opgave om dat te vindendan kun je beter
doorzoeken naar een as met schijfremmen;)30 januari 2010 om 21:29 #17590493Je zegt dat nou wel iedere keer dat die steekassen anders zijn maar ik heb er voor een as met schijven(gewone en de dikke) en die voor trommels had ik. Echter ik heb niet kunnen ontdekken wat het verschil is. Die van een C-Commo zijn volgens mij ook het zelfde.
30 januari 2010 om 22:04 #17590494As commodore C zou breder moeten zijn, dat is ook zo met het verschil tussen de rekord-D en rekord-E as.
Of er ook een verschil is met de commodore B as met en zonder schijven, dat weet ik niet, ik heb beide wel, maar heb het niet vergeleken.
Misschien is de steekas gelijk en zijn de buizen weer korter.30 januari 2010 om 22:44 #17590495Als een as van een c-kadett om te bouwen is naar schijven dan moet dat met zo’n commodore/rekord as toch ook gewoon gaan? gewoon een kwestie van meten zoeken en proberen lijkt mij…:hmmz
30 januari 2010 om 23:08 #17590496AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door m400
Je zegt dat nou wel iedere keer dat die steekassen anders zijn maar ik heb er voor een as met schijven(gewone en de dikke) en die voor trommels had ik. Echter ik heb niet kunnen ontdekken wat het verschil is. Die van een C-Commo zijn volgens mij ook het zelfde.dat je mij nooit wilt geloven is niet mijn probleem;)
maar zal t wel uitleggen:thumbuper zit wat lengte verschil in de steekassen
valt niet eerder op dan waneer je de steekassen naast elkaar houd
voor schijfremmen zit er n extra blokje spacer op de as
op de foto rood omcirkeld
dat blokje heeft een as met trommels niet die heeft enkel dat dunne plaatje wat net naast die spacer zitdie dikte van dat blokje is de steekas langer:o;)
gebruik je de steekas voor trommels
met die spacer voor schijvendan komt je steekas maar n klein stukje in het diff
heb dit zelf meegemaakt
t was mij ook niet opgevallen dat er verschil in zou zitten
had dus zo,n spacer op m,n steekassen geplaatst
en de ankerplaten+schijven gemonteerdging goed tot ik n keer echt flink optrok
toen draaide de vertandig van de steekas
thuis de boel uit elkaar
toen bleek dat de vertandig maar een mm of 5/6
in het tandwiel van het diff had gezetenheb toen andere steekassen erbij gezocht
naast elkaar gehouden
en toen waren die ander ongeveer 2 / 2,5 cm langer:o:oi rest my case;)
want een steekas met trommels
heeft enkel dat dunne plaatje
wat naast dat blokje zit30 januari 2010 om 23:10 #17590497AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door giuliettaevo
Als een as van een c-kadett om te bouwen is naar schijven dan moet dat met zo’n commodore/rekord as toch ook gewoon gaan? gewoon een kwestie van meten zoeken en proberen lijkt mij…:hmmzopzich wel
enkel is er voor n commodore as standaard iets
wat je kunt gebruiken
incl handremvoor een c kadett is dat er niet
dus daar moet je al klauwen opzetten waar n handrem mechanisme bij op zit
dus das toch n beetje anderswel zou je op zo,n zelfde manier
zo,n commo as kunnen ombouwen
maar t originel systeem vind ik beter
met de handrem binnen in de trommel van de schijf;):thumbup30 januari 2010 om 23:28 #17590498Die handrem in de schijf vind ik juist zo’n onhandig iets..:o Ik zou juist een klauw gebruiken met een handremaansluiting erop.
Maar als je naar 5×120 steek gaat kun je waarschijnlijk met bmw schijven wel iets, die heb je ook met de handrem in de schijf.;)
Origineel is wel zo makkelijk inderdaad en je weet zeker dat het werkt maar als het niet of nauwelijks te vinden is moet je toch iets als je schijven wilt… En als er goed over nagedacht is en alles goed gemaakt is doet het niet onder voor origineel vind ik.
Zo heb ik met een setje adapters gemaakt om schijven op mijn manta as te maken en nu ga ik waarschijnlijk ombouwen naar een Volvo as omdat die sterker is, kan ik weer opnieuw beginnen met mijn remmen e.d.:swear
30 januari 2010 om 23:45 #17590499AnoniemLid sinds:
1 January 1970tuurlijk kun je met andere merken type,s uit de voeten
ik heb mijn zooi allemaal al gekocht toen
het nog niet zo geliefd/bekend wasdus ik heb voor me zelf zat op vooraad
maar inderdaad er is nu vrij lastig aan te komen
en dan schrik je ook nog van de prijzenop m,n ascona heb ik wel n gse as
maar dan weer met klauwen en schijven van een diplomat
die had achter ook geventileerd ;)31 januari 2010 om 00:29 #17590500Ik wil m zo origineel mogelijk opbouwen, dus met handrem in de trommel!
gr rico
31 januari 2010 om 00:40 #17590501AnoniemLid sinds:
1 January 1970deze ff chekken
deze advertentie is van n voorruit
maar als je t verhaaltje leest heeft gaat die de hele auto slopen
op de foto lijkt het mij dat je een remklauw ziet
wie weet is dat wat voor jou:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.