commo b achteras

Forumindex Forums Modellen Manta commo b achteras

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 93)
  • Auteur
    rico523
    Deelnemer

Is een Holden Commodore achteras het zelfde als van een Opel Commodore? Lijkt er in ieder geval veel op
      http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-HOLDEN-VN-VP-VR-VS-V6-DIFF-AXLES_W0QQitemZ220537963501QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item33591643ed

Anoniem

oef dat durf ik niet met ckerheid te zeggen????

lijkt er inderdaad wel op maar of alles gelijk is????
        diff deksel lijkt anders??
        maar dat hoeft niets te zeggen over de rest van de as

denk wel dat hte niet goedkoop is zo,n as hier heen te laten komen

dan is er binnen nederland toch ook wel zo,n as te vinden???

bv bij /via :
        http://www.google.nl/url?q=http://www.opel4ever.nl/&ei=77NRS-3AMsXv-Qb9mpnaCA&sa=X&oi=spellmeleon_result&resnum=1&ct=result&ved=0CAcQhgIwAA&usg=AFQjCNFVOZYmouJGGBSwWeWwQfq1_TqDHQ

bettus accu
        Deelnemer

hij zoekt eigenlijk een B commodore GSE as met schijven.

dat is volgens mij een commodore C as. en de aansluitpuntpen van de as is anders als commodore B GSE. het kan opzich wel, maar dan zit je geloof ik met de stabilisatiestang te kloten. als je handig bent kan je wel de oren omlassen.

rico523
          Deelnemer

Was eigenlijk alleen benieuwd of dit hetzelfde zou zijn, ben inderdaad niet van plan om er een hierheen te laten verschepen.
            gr’s rico

mr-turbo
            Deelnemer

zijn vaak meer verschillen als je zou denken
              bv rekord e achteras lijkt qua bevestigingspunten ook op commodore as, maar de hoek waaronder de reactiearmen staan is bv ook anders

Dus zelfs al zouden de bevestigingspunten op de zelfde plek zitten, kan het nog zomaar zijn dat ie niet past

commodore_GS_72
              Deelnemer

als je n handige klusser bent kun je meerdere assen passend maken
                wat ook vaak word gedaan is dat er volvo assen onder opeltjes zitten aan de achterkant.
                goedkoop in onderdelen, en n sper zat er dacht ik regelmatig ook in

maargoed, je moet er even voor knutselen

Anoniem

origineel gepost door commodore_GS_72
                  als je n handige klusser bent kun je meerdere assen passend maken
                  wat ook vaak word gedaan is dat er volvo assen onder opeltjes zitten aan de achterkant.
                  goedkoop in onderdelen, en n sper zat er dacht ik regelmatig ook in

maargoed, je moet er even voor knutselen

tjah maar dan heb je nog geen steek 5 x 120
                  en das wel de bedoeling van de topic starter

mr turbo heeft wel gelijk de hoek van de draagarmen verschilt nog wel eens per type

een rekord as heeft ook n kleinder diff dan de commodore
                  en ook maar 4 gaats

maar probeer opel4effer maar eens:thumbup
                  of erik romijn
                  die heeft ook nog veel commodore spul;)

bettus accu
                  Deelnemer

mijn vader(erik romijn) heeft wel commodore spul. maar heeft geen GSE as met schijven.

Anoniem

origineel gepost door bettus accu
                      mijn vader(erik romijn) heeft wel commodore spul. maar heeft geen GSE as met schijven.

ok dan valt die af:P
                      zat er niet nog 1 onder zo,n grijs ding met een v8 erin:hmmz

tjah die commo assen worden al redelijk zeldzaam
                      als ik dat eerder had geweten;);)
                      heb jaaren geleden wel de kans gehad een aantal op te kopen
                      maar had toen iets minder ruimte dan nu;)

m&m dronten zou ook nog te proberen zijn
                      die hebben ook wel een aantal commodore,s gedemonteerd

gesloopt klinkt zo naar:jerry

rico523
                      Deelnemer

Ik zal het eens proberen… als ik er geen aan kan komen moet mn i300 het maar doen met een gewone manta as met sper…

Anoniem

je kan natuurlijk ook nog de draagarmen van
                          zo,n commodore as op je manta as lassen

of een rekord as pakken
                          daar past die sper van die manta ook in
                          en dan heb je wel t 4 link systeem wat de 400/300 ook heeft
                          wel moet je dan eigenlijk nog zien dat je de remmerij van een gse
                          achteras vind
                          dat in combi met aangepastte steekassen in n rekord as is ook niet verkeerd

is ook vrij lang mijn idee geweest voor m,n ascona
                          tot ik wel aan een sper voor de commo as kon komen:o;)

rico523
                          Deelnemer

Ik heb al een 5 gats achteras met sper, dus dat idee wat jij noemt is niet zo verkeerd.
                            Gr’s Rico

Christian-tsx
                            Deelnemer

ik heb opel4ever gevraagd om een GSE as, deze had hij niet meer alleen trommelassen zei die.
                              zijn deze verder gelijk op de remmen na?
                              schijfremmen zijn voor mij verplicht, zou mooi zijn maar kan wel zonder.
                              zou het voor mijn kadett400 een goed plan zijn om zon as met trommelremmen te gebruiken?

ik moet toch het hele spul aan de achterkant ombouwen, dus wil eigenlijk direct een commodore as.

iemand andere ideeën?

Manta-aero
                              Deelnemer

origineel gepost door rico523
                                Ik zal het eens proberen… als ik er geen aan kan komen moet mn i300 het maar doen met een gewone manta as met sper…

Heb ooit nog bij je vader een set gekocht, steekassen + alle remdelen. Is alweer weer 5 jaar geleden denk ik.

Persoonlijk zou ik op de Kadett 400 ook voor schijven gaan.

Christian-tsx
                                Deelnemer

alleen zijn de GSE achterassen zo goed als niet te vinden, en anders onbetaalbaar.
                                  zijn ze kwa ophanging hetzelfde? zodat ik eventueel ooit de trommelas voor een schijvenas kan vervangen?
                                  opel4ever zegt dat ze verder helemaal hetzelfde zijn. ik meende dat ik iets gelezen had over dat de bevestigingspunten iets anders zijn.

Anoniem

origineel gepost door Christian-tsx
                                    alleen zijn de GSE achterassen zo goed als niet te vinden, en anders onbetaalbaar.
                                    zijn ze kwa ophanging hetzelfde? zodat ik eventueel ooit de trommelas voor een schijvenas kan vervangen?
                                    opel4ever zegt dat ze verder helemaal hetzelfde zijn. ik meende dat ik iets gelezen had over dat de bevestigingspunten iets anders zijn.

bevestiging is wel gelijk van een as met of zonder schijfremmen

maar b.v bij een ascona 400 was de hoek van de onderste draagarmen anders dan bij een commodore
                                    dus daar zit je verschil
                                    denk dat je dat voor onder je kadett ook moet veranderen

(dus wat dat betreft maakt t niet uit welke as je pakt)
                                    heb voor m,n ascona project de gse as ook veranderd;)

verder is zo,n as wel om te bouwen naar schijremmen
                                    maar die delen zijn redelijk zeldzaam

je moet dan hebben
                                    andere steekassen incl spacer
                                    ankerplaten incl handrem mechanischme
                                    klauwen
                                    schijven

klauwen en schijven is nog niet zo,n grootprobleem

maar de juiste complete steekassen
                                    en complete ankerplaten wordt nog n hele opgave om dat te vinden

dan kun je beter
                                    doorzoeken naar een as met schijfremmen;)

m400

Je zegt dat nou wel iedere keer dat die steekassen anders zijn maar ik heb er voor een as met schijven(gewone en de dikke) en die voor trommels had ik. Echter ik heb niet kunnen ontdekken wat het verschil is. Die van een C-Commo zijn volgens mij ook het zelfde.

henk 400rr
                                      Deelnemer

As commodore C zou breder moeten zijn, dat is ook zo met het verschil tussen de rekord-D en rekord-E as.

Of er ook een verschil is met de commodore B as met en zonder schijven, dat weet ik niet, ik heb beide wel, maar heb het niet vergeleken.
                                        Misschien is de steekas gelijk en zijn de buizen weer korter.

giuliettaevo
                                        Deelnemer

Als een as van een c-kadett om te bouwen is naar schijven dan moet dat met zo’n commodore/rekord as toch ook gewoon gaan? gewoon een kwestie van meten zoeken en proberen lijkt mij…:hmmz

Anoniem

origineel gepost door m400
                                            Je zegt dat nou wel iedere keer dat die steekassen anders zijn maar ik heb er voor een as met schijven(gewone en de dikke) en die voor trommels had ik. Echter ik heb niet kunnen ontdekken wat het verschil is. Die van een C-Commo zijn volgens mij ook het zelfde.

dat je mij nooit wilt geloven is niet mijn probleem;)
                                            maar zal t wel uitleggen:thumbup

er zit wat lengte verschil in de steekassen
                                            valt niet eerder op dan waneer je de steekassen naast elkaar houd
                                            voor schijfremmen zit er n extra blokje spacer op de as
                                            op de foto rood omcirkeld
                                            dat blokje heeft een as met trommels niet die heeft enkel dat dunne plaatje wat net naast die spacer zit

die dikte van dat blokje is de steekas langer:o;)

gebruik je de steekas voor trommels
                                            met die spacer voor schijven

dan komt je steekas maar n klein stukje in het diff
                                            heb dit zelf meegemaakt
                                            t was mij ook niet opgevallen dat er verschil in zou zitten
                                            had dus zo,n spacer op m,n steekassen geplaatst
                                            en de ankerplaten+schijven gemonteerd

ging goed tot ik n keer echt flink optrok

toen draaide de vertandig van de steekas

thuis de boel uit elkaar
                                            toen bleek dat de vertandig maar een mm of 5/6
                                            in het tandwiel van het diff had gezeten

heb toen andere steekassen erbij gezocht
                                            naast elkaar gehouden
                                            en toen waren die ander ongeveer 2 / 2,5 cm langer:o:o

i rest my case;)

want een steekas met trommels
                                            heeft enkel dat dunne plaatje
                                            wat naast dat blokje zit

Anoniem

origineel gepost door giuliettaevo
                                              Als een as van een c-kadett om te bouwen is naar schijven dan moet dat met zo’n commodore/rekord as toch ook gewoon gaan? gewoon een kwestie van meten zoeken en proberen lijkt mij…:hmmz

opzich wel
                                              enkel is er voor n commodore as standaard iets
                                              wat je kunt gebruiken
                                              incl handrem

voor een c kadett is dat er niet
                                              dus daar moet je al klauwen opzetten waar n handrem mechanisme bij op zit
                                              dus das toch n beetje anders

wel zou je op zo,n zelfde manier
                                              zo,n commo as kunnen ombouwen
                                              maar t originel systeem vind ik beter
                                              met de handrem binnen in de trommel van de schijf;):thumbup

giuliettaevo
                                              Deelnemer

Die handrem in de schijf vind ik juist zo’n onhandig iets..:o Ik zou juist een klauw gebruiken met een handremaansluiting erop.

Maar als je naar 5×120 steek gaat kun je waarschijnlijk met bmw schijven wel iets, die heb je ook met de handrem in de schijf.;)

Origineel is wel zo makkelijk inderdaad en je weet zeker dat het werkt maar als het niet of nauwelijks te vinden is moet je toch iets als je schijven wilt… En als er goed over nagedacht is en alles goed gemaakt is doet het niet onder voor origineel vind ik.

Zo heb ik met een setje adapters gemaakt om schijven op mijn manta as te maken en nu ga ik waarschijnlijk ombouwen naar een Volvo as omdat die sterker is, kan ik weer opnieuw beginnen met mijn remmen e.d.:swear

Anoniem

tuurlijk kun je met andere merken type,s uit de voeten

ik heb mijn zooi allemaal al gekocht toen
                                                  het nog niet zo geliefd/bekend was

dus ik heb voor me zelf zat op vooraad
                                                  maar inderdaad er is nu vrij lastig aan te komen
                                                  en dan schrik je ook nog van de prijzen

op m,n ascona heb ik wel n gse as
                                                  maar dan weer met klauwen en schijven van een diplomat
                                                  die had achter ook geventileerd ;)

rico523
                                                  Deelnemer

Ik wil m zo origineel mogelijk opbouwen, dus met handrem in de trommel!

gr rico

Anoniem

deze ff chekken
                                                      deze advertentie is van n voorruit
                                                      maar als je t verhaaltje leest heeft gaat die de hele auto slopen
                                                      op de foto lijkt het mij dat je een remklauw ziet
                                                      wie weet is dat wat voor jou:thumbup

http://cgi.ebay.de/COMMODORE-B-GS-E-COLOR-SCHEIBE-YOUNGTIMER-CIH-Steinmetz_W0QQitemZ180463193206QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2a0471cc76

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 93)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.