commo b achteras

Forumindex Forums Modellen Manta commo b achteras

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216238
    rico523
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 January 2008

      Is een Holden Commodore achteras het zelfde als van een Opel Commodore? Lijkt er in ieder geval veel op
      http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-HOLDEN-VN-VP-VR-VS-V6-DIFF-AXLES_W0QQitemZ220537963501QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item33591643ed

      #17590478
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        oef dat durf ik niet met ckerheid te zeggen????

        lijkt er inderdaad wel op maar of alles gelijk is????
        diff deksel lijkt anders??
        maar dat hoeft niets te zeggen over de rest van de as

        denk wel dat hte niet goedkoop is zo,n as hier heen te laten komen

        dan is er binnen nederland toch ook wel zo,n as te vinden???

        bv bij /via :
        http://www.google.nl/url?q=http://www.opel4ever.nl/&ei=77NRS-3AMsXv-Qb9mpnaCA&sa=X&oi=spellmeleon_result&resnum=1&ct=result&ved=0CAcQhgIwAA&usg=AFQjCNFVOZYmouJGGBSwWeWwQfq1_TqDHQ

        #17590479
        bettus accu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2009

          hij zoekt eigenlijk een B commodore GSE as met schijven.

          dat is volgens mij een commodore C as. en de aansluitpuntpen van de as is anders als commodore B GSE. het kan opzich wel, maar dan zit je geloof ik met de stabilisatiestang te kloten. als je handig bent kan je wel de oren omlassen.

          #17590480
          rico523
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 January 2008

            Was eigenlijk alleen benieuwd of dit hetzelfde zou zijn, ben inderdaad niet van plan om er een hierheen te laten verschepen.
            gr’s rico

            #17590481
            mr-turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              zijn vaak meer verschillen als je zou denken
              bv rekord e achteras lijkt qua bevestigingspunten ook op commodore as, maar de hoek waaronder de reactiearmen staan is bv ook anders

              Dus zelfs al zouden de bevestigingspunten op de zelfde plek zitten, kan het nog zomaar zijn dat ie niet past

              #17590482
              commodore_GS_72
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2007

                als je n handige klusser bent kun je meerdere assen passend maken
                wat ook vaak word gedaan is dat er volvo assen onder opeltjes zitten aan de achterkant.
                goedkoop in onderdelen, en n sper zat er dacht ik regelmatig ook in

                maargoed, je moet er even voor knutselen

                #17590483
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  origineel gepost door commodore_GS_72
                  als je n handige klusser bent kun je meerdere assen passend maken
                  wat ook vaak word gedaan is dat er volvo assen onder opeltjes zitten aan de achterkant.
                  goedkoop in onderdelen, en n sper zat er dacht ik regelmatig ook in

                  maargoed, je moet er even voor knutselen

                  tjah maar dan heb je nog geen steek 5 x 120
                  en das wel de bedoeling van de topic starter

                  mr turbo heeft wel gelijk de hoek van de draagarmen verschilt nog wel eens per type

                  een rekord as heeft ook n kleinder diff dan de commodore
                  en ook maar 4 gaats

                  maar probeer opel4effer maar eens:thumbup
                  of erik romijn
                  die heeft ook nog veel commodore spul;)

                  #17590484
                  bettus accu
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 March 2009

                    mijn vader(erik romijn) heeft wel commodore spul. maar heeft geen GSE as met schijven.

                    #17590485
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      origineel gepost door bettus accu
                      mijn vader(erik romijn) heeft wel commodore spul. maar heeft geen GSE as met schijven.

                      ok dan valt die af:P
                      zat er niet nog 1 onder zo,n grijs ding met een v8 erin:hmmz

                      tjah die commo assen worden al redelijk zeldzaam
                      als ik dat eerder had geweten;);)
                      heb jaaren geleden wel de kans gehad een aantal op te kopen
                      maar had toen iets minder ruimte dan nu;)

                      m&m dronten zou ook nog te proberen zijn
                      die hebben ook wel een aantal commodore,s gedemonteerd

                      gesloopt klinkt zo naar:jerry

                      #17590486
                      rico523
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 January 2008

                        Ik zal het eens proberen… als ik er geen aan kan komen moet mn i300 het maar doen met een gewone manta as met sper…

                        #17590487
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          je kan natuurlijk ook nog de draagarmen van
                          zo,n commodore as op je manta as lassen

                          of een rekord as pakken
                          daar past die sper van die manta ook in
                          en dan heb je wel t 4 link systeem wat de 400/300 ook heeft
                          wel moet je dan eigenlijk nog zien dat je de remmerij van een gse
                          achteras vind
                          dat in combi met aangepastte steekassen in n rekord as is ook niet verkeerd

                          is ook vrij lang mijn idee geweest voor m,n ascona
                          tot ik wel aan een sper voor de commo as kon komen:o;)

                          #17590488
                          rico523
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 January 2008

                            Ik heb al een 5 gats achteras met sper, dus dat idee wat jij noemt is niet zo verkeerd.
                            Gr’s Rico

                            #17590489
                            Christian-tsx
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 May 2008

                              ik heb opel4ever gevraagd om een GSE as, deze had hij niet meer alleen trommelassen zei die.
                              zijn deze verder gelijk op de remmen na?
                              schijfremmen zijn voor mij verplicht, zou mooi zijn maar kan wel zonder.
                              zou het voor mijn kadett400 een goed plan zijn om zon as met trommelremmen te gebruiken?

                              ik moet toch het hele spul aan de achterkant ombouwen, dus wil eigenlijk direct een commodore as.

                              iemand andere ideeën?

                              #17590490
                              Manta-aero
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                origineel gepost door rico523
                                Ik zal het eens proberen… als ik er geen aan kan komen moet mn i300 het maar doen met een gewone manta as met sper…

                                Heb ooit nog bij je vader een set gekocht, steekassen + alle remdelen. Is alweer weer 5 jaar geleden denk ik.

                                Persoonlijk zou ik op de Kadett 400 ook voor schijven gaan.

                                #17590491
                                Christian-tsx
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 May 2008

                                  alleen zijn de GSE achterassen zo goed als niet te vinden, en anders onbetaalbaar.
                                  zijn ze kwa ophanging hetzelfde? zodat ik eventueel ooit de trommelas voor een schijvenas kan vervangen?
                                  opel4ever zegt dat ze verder helemaal hetzelfde zijn. ik meende dat ik iets gelezen had over dat de bevestigingspunten iets anders zijn.

                                  #17590492
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    origineel gepost door Christian-tsx
                                    alleen zijn de GSE achterassen zo goed als niet te vinden, en anders onbetaalbaar.
                                    zijn ze kwa ophanging hetzelfde? zodat ik eventueel ooit de trommelas voor een schijvenas kan vervangen?
                                    opel4ever zegt dat ze verder helemaal hetzelfde zijn. ik meende dat ik iets gelezen had over dat de bevestigingspunten iets anders zijn.

                                    bevestiging is wel gelijk van een as met of zonder schijfremmen

                                    maar b.v bij een ascona 400 was de hoek van de onderste draagarmen anders dan bij een commodore
                                    dus daar zit je verschil
                                    denk dat je dat voor onder je kadett ook moet veranderen

                                    (dus wat dat betreft maakt t niet uit welke as je pakt)
                                    heb voor m,n ascona project de gse as ook veranderd;)

                                    verder is zo,n as wel om te bouwen naar schijremmen
                                    maar die delen zijn redelijk zeldzaam

                                    je moet dan hebben
                                    andere steekassen incl spacer
                                    ankerplaten incl handrem mechanischme
                                    klauwen
                                    schijven

                                    klauwen en schijven is nog niet zo,n grootprobleem

                                    maar de juiste complete steekassen
                                    en complete ankerplaten wordt nog n hele opgave om dat te vinden

                                    dan kun je beter
                                    doorzoeken naar een as met schijfremmen;)

                                    #17590493
                                    m400
                                      Lid sinds:
                                      22 November 2004

                                      Je zegt dat nou wel iedere keer dat die steekassen anders zijn maar ik heb er voor een as met schijven(gewone en de dikke) en die voor trommels had ik. Echter ik heb niet kunnen ontdekken wat het verschil is. Die van een C-Commo zijn volgens mij ook het zelfde.

                                      #17590494
                                      henk 400rr
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        As commodore C zou breder moeten zijn, dat is ook zo met het verschil tussen de rekord-D en rekord-E as.

                                        Of er ook een verschil is met de commodore B as met en zonder schijven, dat weet ik niet, ik heb beide wel, maar heb het niet vergeleken.
                                        Misschien is de steekas gelijk en zijn de buizen weer korter.

                                        #17590495
                                        giuliettaevo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 November 2006

                                          Als een as van een c-kadett om te bouwen is naar schijven dan moet dat met zo’n commodore/rekord as toch ook gewoon gaan? gewoon een kwestie van meten zoeken en proberen lijkt mij…:hmmz

                                          #17590496
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            origineel gepost door m400
                                            Je zegt dat nou wel iedere keer dat die steekassen anders zijn maar ik heb er voor een as met schijven(gewone en de dikke) en die voor trommels had ik. Echter ik heb niet kunnen ontdekken wat het verschil is. Die van een C-Commo zijn volgens mij ook het zelfde.

                                            dat je mij nooit wilt geloven is niet mijn probleem;)
                                            maar zal t wel uitleggen:thumbup

                                            er zit wat lengte verschil in de steekassen
                                            valt niet eerder op dan waneer je de steekassen naast elkaar houd
                                            voor schijfremmen zit er n extra blokje spacer op de as
                                            op de foto rood omcirkeld
                                            dat blokje heeft een as met trommels niet die heeft enkel dat dunne plaatje wat net naast die spacer zit

                                            die dikte van dat blokje is de steekas langer:o;)

                                            gebruik je de steekas voor trommels
                                            met die spacer voor schijven

                                            dan komt je steekas maar n klein stukje in het diff
                                            heb dit zelf meegemaakt
                                            t was mij ook niet opgevallen dat er verschil in zou zitten
                                            had dus zo,n spacer op m,n steekassen geplaatst
                                            en de ankerplaten+schijven gemonteerd

                                            ging goed tot ik n keer echt flink optrok

                                            toen draaide de vertandig van de steekas

                                            thuis de boel uit elkaar
                                            toen bleek dat de vertandig maar een mm of 5/6
                                            in het tandwiel van het diff had gezeten

                                            heb toen andere steekassen erbij gezocht
                                            naast elkaar gehouden
                                            en toen waren die ander ongeveer 2 / 2,5 cm langer:o:o

                                            i rest my case;)

                                            want een steekas met trommels
                                            heeft enkel dat dunne plaatje
                                            wat naast dat blokje zit

                                            #17590497
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              origineel gepost door giuliettaevo
                                              Als een as van een c-kadett om te bouwen is naar schijven dan moet dat met zo’n commodore/rekord as toch ook gewoon gaan? gewoon een kwestie van meten zoeken en proberen lijkt mij…:hmmz

                                              opzich wel
                                              enkel is er voor n commodore as standaard iets
                                              wat je kunt gebruiken
                                              incl handrem

                                              voor een c kadett is dat er niet
                                              dus daar moet je al klauwen opzetten waar n handrem mechanisme bij op zit
                                              dus das toch n beetje anders

                                              wel zou je op zo,n zelfde manier
                                              zo,n commo as kunnen ombouwen
                                              maar t originel systeem vind ik beter
                                              met de handrem binnen in de trommel van de schijf;):thumbup

                                              #17590498
                                              giuliettaevo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 November 2006

                                                Die handrem in de schijf vind ik juist zo’n onhandig iets..:o Ik zou juist een klauw gebruiken met een handremaansluiting erop.

                                                Maar als je naar 5×120 steek gaat kun je waarschijnlijk met bmw schijven wel iets, die heb je ook met de handrem in de schijf.;)

                                                Origineel is wel zo makkelijk inderdaad en je weet zeker dat het werkt maar als het niet of nauwelijks te vinden is moet je toch iets als je schijven wilt… En als er goed over nagedacht is en alles goed gemaakt is doet het niet onder voor origineel vind ik.

                                                Zo heb ik met een setje adapters gemaakt om schijven op mijn manta as te maken en nu ga ik waarschijnlijk ombouwen naar een Volvo as omdat die sterker is, kan ik weer opnieuw beginnen met mijn remmen e.d.:swear

                                                #17590499
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  tuurlijk kun je met andere merken type,s uit de voeten

                                                  ik heb mijn zooi allemaal al gekocht toen
                                                  het nog niet zo geliefd/bekend was

                                                  dus ik heb voor me zelf zat op vooraad
                                                  maar inderdaad er is nu vrij lastig aan te komen
                                                  en dan schrik je ook nog van de prijzen

                                                  op m,n ascona heb ik wel n gse as
                                                  maar dan weer met klauwen en schijven van een diplomat
                                                  die had achter ook geventileerd ;)

                                                  #17590500
                                                  rico523
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 January 2008

                                                    Ik wil m zo origineel mogelijk opbouwen, dus met handrem in de trommel!

                                                    gr rico

                                                    #17590501
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      deze ff chekken
                                                      deze advertentie is van n voorruit
                                                      maar als je t verhaaltje leest heeft gaat die de hele auto slopen
                                                      op de foto lijkt het mij dat je een remklauw ziet
                                                      wie weet is dat wat voor jou:thumbup

                                                      http://cgi.ebay.de/COMMODORE-B-GS-E-COLOR-SCHEIBE-YOUNGTIMER-CIH-Steinmetz_W0QQitemZ180463193206QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2a0471cc76

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 93)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.