Forumindex › Forums › Techniek › Cih › combustion chamber cleaner
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2009 om 15:36 #17210631
Iemand ervaring met het cleanen van de verbrandingsruimte van de motor?
Ik heb er nogal wat koolstof in zitten en kom wel eens producten tegen die dat schoon zouden moeten maken.
Vroeg me af of het werkt en of het misschien zelfs schadelijk kan zijn.12 juli 2009 om 09:55 #17499586waar ik wel van weet wat goed werkt is remolie
deden ze bij een garagebedrijf hier in de buurt wel eens en volgens hen werd ie dan brandschoon.motor warm rijden . dan met draaiende motor wat remolie in je inlaat spuiten. en dan moet alles weer schoon branden.
hij gaat op dat moment wel onwijs roken dus zou het niet in de straat doen.waarom het dan schoon wordt weet ik niet maar hier geloven ze er heilig in
12 juli 2009 om 18:13 #17499587Hoe weet je dat je koolstof in je kop hebt zitten?
12 juli 2009 om 21:03 #17499588Remolie in je inlaat spuiten, hoe moet ik dat voor me zien?
12 juli 2009 om 22:36 #17499589Damn,
Remolie in m’n motor spuiten… no way.
Wat je wel vaak terugvindt is waterinjecteren, voor het reinigen van carbon.
Motor eerst warm rijden en laten draaien op minimum 2000tr en dan water injecteren gedurende een tijd.
Een flinke hoeveelheid .De stoom zou de verbrandingskamers flink reinigen.
Ik heb het nog niet toegepast….
Geert
14 juli 2009 om 07:33 #17499590staan op google ook og wat filmpjes van dit spul
http://video.google.nl/videosearch?q=combustion+chamber+cleaner&hl=nl&emb=0&aq=2&oq=combustion+ch#14 juli 2009 om 19:49 #17499591kijk maar uit met water injecteren
als je te veel doet kan de zuiger het niet samen persen en gaat er iets stuk
zuiger drijfstang kop pakking:o19 juli 2009 om 11:31 #17499592Normale ovenreiniger, zoals ‘Quick n Brite’ werkt ook goed :).
Zou ik wel alleen gebruiken als je je delen gedemonteerd hebt liggen. Dat je het b.v. niet bovenop je zuigers spuit en het lekker langs de zuigveren je cilinders in lekt.26 juli 2009 om 12:03 #17499593Ik ben van mening dat je het niet schoon zal krijgen zonder demontage.
Remolie d’r in, no way. Hoe zien degenen die dat toepassen, dat hij echt schoon word? De rook word door wat anders veroorzaakt…
Water d’r in, ik kan me niet voorstellen dat dat stoomverhaal waar zal zijn. Volgens mij creeer je hiermee ook gewoon een te hoge druk, doordat water niet zo best te comprimeren is.
Maar wat is de reden dat je de koolstof eruit wil hebben? Vallen de prestaties tegen?
Hoeveel heeft de motor gedraait?
26 juli 2009 om 22:08 #17499594Forté en een goeie injektor of carburateurreiniger , dat helpt!
PS als je wat hebt voor die”combustion chamber”dan moet je me bellen: dat kunnen we heel goed gebruiken bij de vliegtuigmotoren , want daar zit ook een combustion chamber in!!!:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.