Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › combo/corsa schokt bij wegrijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2014 om 01:49 #17262997
hallo,
wist niet direct waar ik dit moest plaatsen maar het gaat over een combo dus dacht ik, plaats ik dat maar even hier aangezien de combo/corsa eigenlijk qua Mécanique ongeveer gelijk zijn…
sinds ik de motor van men corsa (1.5td) in de combo heb gebouwd schokt hij redelijk erg bij wegrijden, is moeilijk te beschrijven is gelijk dat je de koppeling heel snel in en uit duwt in versnelling gelijk bokken of hoe moet je dit zeggen :hmmz heb dit enkel met het op laten komen van de koppeling, keer hij bolt enz is er niets aan de hand…
ik heb vroeger eens iets gelijkaardigs gehad (ergere vorm) bij een golf 3 dit kwam dan door de motersteunen die gaar waren, en als je wilde aanzetten kantelde dan de motor met als gevolg dat de koppelingskabel dan ook mee ging bewegen…
maar in dit geval zijn de motorsteunen 100procent ok, koppelingskit is nieuw, en aan de motor ligt het zeker niet maar aan wat dan wel? :wtf
1 januari 2014 om 12:52 #18203901Bij die ouwe VW’s waren de motorsteunen bij nieuwaflevering al gaar volgens mij.
Ik heb precies hetzelfde, voornamelijk het ergst bij koude motor, warm niet heel veel problemen.
Dit ligt puur en alleen aan je koppelingsset.
Ik laat het lekker zo!!
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
1 januari 2014 om 14:17 #18203902hehe helemaal gelijk wim van die vw’s :p heb er zo een hoop gescheurd/gebroken :D
daar zat ik ook al aan te denken, en idd keer hij warm staat is het zo goed als weg, maar koud kan dat soms nogal wat schokken geven soms wel erg irritant.
bij mij zit er nu zo een setje in van VALEO, had meschien toch beter de nieuwe LUK geplaatst :hmmz enigste voordeel is dat ze meschien minder snel zal slijten.
maaruh klaat het dan wel zo :-P
1 januari 2014 om 16:02 #18203903LUK is origineel, ik heb er geen nieuwe in zitten, maar een die knap op is eigenlijk, slippen zal ze voorlopig niet, maar heel veel vrije slag heb ik niet meer.
Willem
1 januari 2014 om 22:22 #18203904als je er nog 1tje zoekt wim, ik heb hier nog een splinternieuwe kit van LUK, mag weg voor een klein prijsje ;)
4 januari 2014 om 23:21 #18203905Klinkt interessant, en die is voor een 1.5TD bedoeld, of zijn die koppelingen van de 1.5TD en 1.7D gelijk???
Willem
6 januari 2014 om 00:00 #18203906durf het niet met zekerheid zeggen maar volgens ik gezien heb, zijn deze qua afmetingen gelijk,
moet wel zeggen dat de VALEO wel beter gemaak is tov de LUK bedoel dan qua drukgroep ( punt waar druklager op drukgroep komt) deze is bij de luk dunner dan de valeo, (prijsverschil zal ergens zitten) maar verder lijken ze identiek…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.