Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › combo motor ombouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2010 om 18:41 #17754090
Jupzz de C16XE is alleen geleverd in de Corsa-B GSi van 1993 1994
Willem
6 november 2010 om 22:45 #17754091ga dan gewoon voor een c20ne…
Ombouw delen zijn echt wel voordelig aan te komen en die motoren kosten geen drol..En is nog sneller ook nog, dan een standaard en licht gekietelde 16xe…
7 november 2010 om 11:10 #17754092dus wim een c16xe lijkt jou een goei aanrader?
zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
groet peter10 november 2010 om 21:39 #17754093– Als je een goeie kan vinden ja dan is dat goed te doen.
– ik heb nog een hoop motor aanbouwdelen liggen van een C16XE.C20NE:
Deze zal denk ik wel zuiniger zijn als de C16XE
maar sneller, nee denk het niet..
Zal aardig gelijk liggen denk ik zo.
Mijn astra station C20NE deed er langer over naar de 190km/u
Mijn X16XE:
– Mantzel powerbox
– Lexmaul Spagetti
– Niet gechipped
– lambda maar op 1 pijp van de spagetti
– Volgens Vele van hier niet goede powerbox bougies, maar lopen wel 100x beter als de hier vaak aangeraden bosch bougies (namelijk NGK BKR6EK 2 punts bougies) geen Veel langer mee en zijn nog goeiekoper ook.je hahd het bekkie moeten zien van de VW rijder die ik zat te zieken met zijn 130pk 1.8-16V KR Golf-II op de snelweg
Willem
11 november 2010 om 09:08 #17754094Wim, een standaard c20NE behoor je niet te vergelijken met een gekietelde (C/X)16XE.
Kosten voor een gekietelde 16XE zijn hoger. Powerbox + spaghetti zijn toch een behoorlijke investering, niet iedereen heeft mazzel die spullen voor weinig te vinden.
Als je een C20NE neemt en je kietelt die ben je ook sneller en dat lukt je ook met een Lexmaul + Spaghetti.Standaard Motoren:
16XE, 106 PK, 150NM
C20NE, 115 PK, 170NmReken voor jezelf de kosten uit als je alles bij elkaar optelt dan weet je wat de beste optie is.
Een standaard 16XE is qua onderdelen redelijk makkelijk om te bouwen maar let er dan wel op dat je de juiste motorsteunen hebt. Ook moet je kijken of je Stuurbekrachtinging hebt of wilt.
Makkelijkste naar mijn mening is een complete corsa 16XE GSI te kopen en daar alles van over te bouwen, 1 op 1. Dan mis je niets en kun je alles zo aansluiten, ook je remmen, radiateur, koelwatertankje (3 aansluitingen ipv 2). Zelfs de SB kun je dan monteren. je hebt ook meteen je juiste dashbpord met toerenteller en al het andere wat je nog over wilt zetten, stoelen b.v.
Corsa GSI’s rotten goed dus moeten voor weinig te vinden zijn. Vraag desnoods bij enkele sloperijen aan als ze er een binnen krijgen dat ze kontact met je opnemen.Een C20NE past ook maar dan heb je een ombouwset nodig en je bent meer onderdelen aan het zoeken.
Ik weet niet wat je budget is maar de keuze is aan jou.
11 november 2010 om 10:09 #17754095Een C20NE heeft het koppel al bij veel lagere toeren dan een 1600 motor.
Bovendien kun je een C20NE ook ombouwen naar turbo, dan haal je makkelijk 180 pk en 280Nm ;)
Als ik moest kiezen nam ik een standaard C20NE, dat is de goedkoopste en meeste koppel onderin voor je geld :)
11 november 2010 om 15:16 #17754096Een leuke basis om te gebruiken voor de 14SE naar 16xe ombouw, alleen voor de onderdelen dus niet naar het uiterlijk van auto zelf kijken.
Ja, hij heeft wel veel KM gedraaid maar daar is de prijs ook naar.
http://link.marktplaats.nl/390328676Deze is wat beter met veeeel minder km’s + SB en CV die je over kunt bouwen, eventueel de electrische ramen maar dat weet ik niet zeker op een combo.
http://link.marktplaats.nl/388665559Andere opties:
http://link.marktplaats.nl/393077095
http://link.marktplaats.nl/387195679Dus voor ongeveer 600 euro heb je alles wat je nodig hebt + meer. Vergeet niet dat je altijd nog moet rekenen met extra onkosten!!
Als je geen SB hebt neem dan alleen de C16XE motor en bouw dan de motorsteun + dynamo met steunen en krukaspoelie van SE op je XE. Maakt je het jezelf veel makkelijker mee.
Indien je toch voor een C20NE wilt gaan.
Bij een C20NE met je originele versnellingsbak (F13), moet je wat meer doen, even omdenken.
Hier zijn verschillende opties mogelijk, het is niet 1 op 1 overzetten als bij de 16XEMotor vind je voor 150 euro en een steun kun je zelf (laten) maken. Vliegwiel is ook voor weinig te vinden, of aan te passen. Freek weet precies welke je moet hebben.
Steun (laten) maken.
benzinepomp hoef je niet daar je al een 14 SE hebt = multiepoint 82 PK.
Uitlaat aanpassen.
Remmen naar grotere versie!C20NE is wel makkelijker sleutelen dan een 16XE want daar kom je nergens echt goed bij.
Ook kan er bij een C20NE minder stuk, en ze staan niet te boek als oliezuiper. Onderdelen zijn goedkoop. Geen EGR klep.
Een 16XE heeft toch vaak problemen met de EGR en hoog olieverbruik bij hogere km standen. Ook de koppaking komt er na 130000 km graag een keertje uit en je moet erg goed letten op de getande riem en de waterpomp.Bekijk eens:
http://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8vF13.htm11 november 2010 om 15:45 #17754097Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel.
MSN
Mail
U2UHet is allemaal wel te vinden van mij hier op het forum ;)
15 november 2010 om 20:20 #17754098badank jongens voor jullie reactie en inzet
sorry dat ik zo laat reageer ben een paar dagen weg geweest en
krijg geen email als jullie wat zeggen.
maar denk toch dat ik een goeie c16 se ga proberen te vinden.
hoop dat dat lukt.
groet peter15 november 2010 om 20:22 #17754099ik had achteraf ook een gsi er bij moeten kopen
woonde toen nog bij mijn ouders.
dat zit er nu niet meer in.15 november 2010 om 20:25 #17754100Fijne torretjes hoor, die C16SE blokkies.
willem
19 november 2010 om 10:19 #17754101hallo
als er iemand een C16SE.
weet of heeft
hoor het graag van jullie
groet peter20 november 2010 om 19:13 #17754102k had een leuk c16se blokje in mijn oude b
helaas ding naar sloop gedaan met motor
en dat loopt kan ik je vertellen
25 december 2010 om 11:03 #17754103hallo jongens
ik heb er een een C16SE 160000 gelopen uit zwolle
ziet er netjes uit dus het inbouwen kan beginnen
groet peter:D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.