Combo gloeit te kort na

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    combinatie

Na veel ergernis en wat geëxperimenteer ben ik er achter gekomen dat mijn combo te kort nagloeit. Ik heb begrepen dat dit normaal wel enkele minuten kan duren, doch die van mij houdt er na een paar seconden mee op. Als gevolg, nadat hij prima aanslaat en enkele seconden lekker loopt, dat hij begint te horten en haast een minuut nodig heeft om weer bij te komen. Als ik de gloeipitten rechtstreeks vanaf de accu aanstuur wanneer dit ge-etter begint loopt hij meteen weer normaal.

Wat is er nou aan de hand? :wtf

Kan het aan het gloeirelais liggen, of de temperatuur sensor? Of is het iets anders? Heeft iemand goede tips voor me? Vast bedankt.

McKaamos
      Deelnemer

Nagloeien? ik denk dat je voorgloeien bedoelt ;)
        Diesel toch?

Enkele minuten is echt wel veel. 30sec max als het echt heel erg koud is (-15 ofzo).
        Zijn de gloeistiften al eens vernieuwd?

astraTD

Welk dieselblok heb je?

De mijne gloeit maar 4sec voor en ook met -10 slaat die in een keer aan.

Hoe jij het zegt dat die niet lekker loopt, kan zijn dat een gloeibougie kapot is.

Anoniem

Wat ik mij bedenk. Gaat het gloeilampje kort na het inschakelen van het contact uit? Zo ja even wat langer wachten. Als het heel stil is zou je zelf een klik kunnen horen. Dit heb ik gehad met mijn Combo. Lampje ging te vroeg uit. Even iets langer wachten en dat ging goed

combinatie

Ja, als het koud is dan doe ik hem vaak opnieuw op contact als het lampje uit gaat. Hij slaat prima aan, dus de gloeipitten zijn goed. Doch, na enkele seconden stopt hij met nagloeien, wat volgens mij langer zou moeten duren. Ik heb een 1,7 Isuzu blok trouwens.

Als hij dus stopt met nagloeien begint hij pas te horten, en als ik de gloeipitten op dat moment rechtstreeks vanaf de accu aanstuur begint hij weer mooi te lopen. Dit hou ik dan zo’n 20 sec. vol en dan blijft hij mooi lopen, is dan warm genoeg zeg maar.

Ik heb ergens gelezen dat hij wel 30 seconden tot enkele minuten hoort na te gloeien. Ik ben wel benieuwd waarom die van mij dat niet doet.

combinatie

Ik neem aan dat niemand van jullie ooit een aanvaring het zelfde probleem heeft gehad?

astraTD

Zegt me niks, ik heb al 3 jaar een electro probleem en moet elke morgen een rails inpluggen wil ik hem starten zodra die loopt haal ik de rails eruit.. Als ik de rails laat zitten blijft die door gloeien ook onder het rijden. :wtf
                  Rest van de dag gebruik ik die rails niet en start dan meteen zonder te gloeien..

Dus mijn isuzu blok gloeit elke start niet na want dat onderbreek ik.
                  Ik rij nu al 3 jaar op de zelfde gloeiers, daarvoor heb ik 4setjes binnen een maand gesloopt omdat ik niet wist dat die door bleef gloeien.

Lampje blijft mij trouwens ook 4sec aan.

wim-v6
                  Deelnemer

ja jongens NA gloeien, als hij spanning op de gloeiers zet loopt ie wel goed, dus de motor gloeit te kort NA!!!

een diesel doet Na gloeien, een diesel doet met voorgloeien ook nog minimaal 30 seconden doorgloeien nadat de gloeiers gedoofd zijn.
                    Zelfs als een Direct ingespoten diesel niet voorgloeit in de zomer gloeit deze wel NA na het starten!!

NA gloeien word gestuurd door een temperatuur voeler, zou niet weten welke, maar deze controleerd dat.
                    Dit kan in het gloeirelais zitten, of in deze sensor..

Willem

combinatie

Volgens de garage moet ik de kleppen stellen. Dit moet met speciaal gereedschap, wat erg duur is. Je moet de kleppen naar beneden drukken en vulplaatjes wisselen. Zij vragen er plm 250eu voor, wat me te gortig wordt. Heeft iemand zo’n tool over of heeft iemand zin om me er mee te helpen?

trashmetal
                      Deelnemer

:hmmz dacht dat een 1.7 diesel hydro stoters had

Nick-GSI
                        Deelnemer

nee de 1.7 moet je met plaatjes stellen

wim-v6
                          Deelnemer

@ Trashmetal:

De OPEL 1.6D en 1.7D hebben inderdaad Hydro stoters, echter zijn deze motoren NOOIT in de Corsa geleverd geweest (ivm Bigblock)
                            > Deze zijn geleverd in:
                            Kadett-D: 16D 16DA
                            Ascona-C 16D 16DA
                            Kadett-E (+combo): 16D 16DA 17D 17DA 17DR
                            Astra-F: 17D 17DR
                            Vectra-A: 17D 17DR

De ISUZU 1.5D, 1.5TD, 1.7D, en 1.7TD motoren hebben GEEN hydraulische klepstoters, en deze moet je stellen met Vulplaatjes, en daar heb je speciaal gereedschap en een set vulplaatjes voor nodig.
                            > deze motoren zijn geleverd in:
                            – Corsa-A 1.5D 4ec1, 1.5TD t4ec1
                            – Kadett-E 1.5TD t4ec1
                            – Astra-F 1.7D turbo intercooler tc4ee1, TDS x17dt
                            – Vectra-A 1.7TD tc4ee1
                            – Vectra-B 1.7TD x17dt

Willem

Aapje

@TS: Hoe zeker ben je dat de gloeipitten goed zijn? Goed doorgemeten?

Controleer de hele voorgloeiinstallatie op rotte contacten, weerstand op deze bedrading zorgt ervoor dat de gloeirelais denkt dat de pitten op temperatuur zijn. En schakelt dan de boel over op na-gloeien (lagere voltage zover ik weet).

Het gloeilampje van mijn 1.6 diesel doet ‘t overigens 3,5 sec en daarna gaat ie 30 seconden na gloeien. Ik gloei met nieuwe pitten ‘s ochtends 3 keer voor en dan start ie prima. In de zomerperiode (warm weer) kan ik af met 1 keer gloeien.

Kleine toevoeging aan Wim-v6: Nadeel van de (opel ohc) 1.6~1.7D met Hydraulische stoters: Nokkenas slijtage, dus je moet het nokkenastandwiel bijstellen… Anders loopt de timing niet goed met de klep opening.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.