Combo gekocht!

Forumindex Forums Modellen Corsa Combo gekocht!

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    blade_revhappy

Jaja, ik ben sinds afgelopen Zaterdag de trotse eigenaar van een Opel Combo C. Ik weet dat de meeste posts over Combo’s in een ander forumgedeelte staan maar aangezien de Combo verwant is aan de Corsa zet ik mijn blijde boodschap hier.:P
      (Hope you don’t mind)

Ik ben in het verleden meestal actief geweest op het kadett en Calibra gedeelte. Maar sinds de aanschaf van de Astra(station) ben ik voornamelijk lurker geweest. Elke dag ff checken maar niks te melden zullen we maar zeggen….

Maar nu heb ik dus een knalgele Opel Combo C 1.3 CDTI gekocht. Bouwjaar 2007 met absoluut geen opties!
      Ja, radio CD met stuurbediening, dat is het enige. Geen electrische ramen, CV of airco voor mij in dit geval. Het is dan ook een werkpaard dus alleen een trekhaak is voldoende. Nee…….ook geen zijdeur! Hahaha.
      Ik heb de wagen gekocht zonder garantie bij een autobedrijf en kon hem voor deze prijs niet laten staan. Ook al heeft de auto een respectabele 2K gelopen.
      Maar op de rit naar huis ging het motroniclampje branden. Ook brande de welbekende “INSP” op de dagteller. Ik dacht eerst dat dit met de onderhoudsbeurt te maken had die waarschijnlijk was overgeslagen. Maar na het resetten van deze melding bleek het lampje van de motronic te blijven branden. Op Zondagochtend gelijk aan de OP-COM gehangen om te checken wat er mis was. Deze gaf melding van een te lage spanning op de regelaar van de gloeispiralen. Op Maandag contact opgenomen met autobedrijf Verweij (waar ik hem gekocht heb) en verteld wat er aan de hand was. Ondanks dat ik geen garantie erbij had mocht ik wel terugkomen om de zaak uit te zoeken. De monteur aldaar heeft de auto wederom uitgelezen en daaruit bleek dat er iets mis was met de gloeispiralen. Na het checken van de weerstand ervan dachten we dat deze goed waren. Maar na het checken van enkele websites toch de conclusie getrokken dat deze moesten worden vervangen. (lang leve internet op je mobiel) Nadat we deze hadden vervangen was de melding weg en is deze niet meer terug gekomen.
      Hulde voor Wout Verweij omdat deze ondanks alles toch heeft geholpen(kosteloos) Dat mag vast wel eens worden gezegd.

Tot nu toe niks dan lof voor de Chupachup. De 1.3 is vlot en zuinig. Qua comfort een stuk beter dan de H200 die ik de deur uit heb geschopt. En toch ruimte genoeg. Toch heb ik nog genoeg te wensen hoor. Maar dat is allemaal voor latere zorg.
      Foto’s knal ik ZSM op het forum. Heb ik hier op mijn werk ff niet bij de hand.

SRLandgraaf
      Deelnemer

:kewlpics

wim-v6
        Deelnemer

Combo-B en C kan je het beste hier vragen en posten inderdaad.

We hebben een proefCombo op de zaak gehad met 1.3CDTi erin, maar dat was m niet geworden.

Airco aan en helemaal niet meer vooruit te schijten.

We hebben op de zaak Combo’s C 1.7CDTi’s met Veel opties

Fijne karren trouwens, zeker in Combi met de Superzuinige 100pk 1.7 dieselmotor (gem 1 op 19 stad)

Ikzelf heb ook een Combo, een Combo-B van ’98 met benzine motor, deze is omgebouwd, ligt nu een Corsa-B GSi motor is, rijdt een stuk prettiger als de 60pk 1.4

Veel plezier met de Combo!!

Willem

Vipertjegts

Welkom op dit gedeelte van het forum en gefeliciteerd met je aankoop en veel rijplezier gewenst, maar dat zal wel lukken als je een H 200 gewend bent ;);):D

origineel gepost door blade_revhappy

Nee…….ook geen zijdeur! Hahaha.

Ik wist niet eens dat ze zonder zijdeur geleverd waren. Das toch niet handig (ondanks de geringe lengte)? Vindt het bij Pa zijn B Combo soms ook irri dat ie geen zijdeur heeft.

opel123

congrats en we willen wel :kewlpics zien he

blade_revhappy

Originally posted by wim-v6
                Fijne karren trouwens, zeker in Combi met de Superzuinige 100pk 1.7 dieselmotor (gem 1 op 19 stad)

Willem

Thanxx voor de verwelkomig op dit forumgedeelte!
                Wat betreft de 1.7 cdti….Mijn zwager heeft er 1 uit 2008 geloof ik. Maar hij haalt er gemiddeld maar 1 op 12 a 13 mee.
                Owkee, hij heeft een zware rechtervoet (dit kan ik nu veilig neerzetten want hij is op vakantie) maar hij haalt bij langena geen 1 op 19. Ik heb inmiddels de 1e keer tanken achter de rug en uitgerekend dat ik 1 op 16,9 heb gehaald. Een hele verbetering ten opzichte van de H200 waar ik per liter slechts 8 a 9 km mee haalde.
                Een zijdeur was mischien wel handig geweest. Ik zie het optimistich in en zeg gewoon dat het mooi uitkomt met de reclame die erop komt. (Tjakkaa, positief blijven) Foto’s plaats ik Maandag, het weekend is voor mijn vriendin en de kinderen. Dan is er geen tijd voor de auto’s want anders :argue

Heeft er iemand tips mbt het inbouwen van electrische ramen? Is er een aftermarket type/merk wat goed in te bouwen is of kan ik beter op de sloop zoeken. Ik wil wel graag originele schakelaars in de deuren hebben.
                Ook wil ik CV inbouwen en daar heb ik al een paar setjes van gevonden voor niet al teveel geld.
                Alle tips zijn welkom!

Greetzzz,
                Blade_revhappy

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.