combo b of c? welke de ‘beste’ keus

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) combo b of c? welke de ‘beste’ keus

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    robert_corsa

Hallo,

Stel ik begin voor mijn zelf als schilder.
      Combo zou al een goede keuze zijn aangezien ik zijn grote broer te groot vind.

ik zou dan de beste keuze willen maken.

welk heeft de meest (praktsche) ruimte
      welke is het meest betrouwbaar
      welke is gezien de koste het meest voordelig.
      welke is motorisch gezien het sterkst. Trekkracht, snelheid.

sowieso wordt het een diesel. Vermoedelijk rijd ik veel korte stukken.

Graag jullie feedback, ideeen en suggesties

jeroenk
      Deelnemer

Ruimte zou ik niet precies weten. Weet wel dat in de C combo 2 euro’s passen ;-) Kun je gewoon opzoeken op internet lijikt me.

Betrouwbaar zijn de B-corsa’s motorisch gezien behoorlijk. De 1.7d is niet vooruit te branden (is er ook de 1.5TD in combo?) , maar wel beresterk. De 1.7CDTi die in de C-combo ligt trekt als een beest als de wagen leeg is. Ik stond er echt van te kijken. Kostenplaatje blijft altijd een gok. Maar indien je een goed casco en blok hebt, denk ik dat de B-combo in kosten wel goedkoper is.

Qua prestaties tussen de 1.7D en de 1.7CDTi zit een wereld van verschil. In het voordeel van de laatste…

wim-v6
        Deelnemer

Combo B is inderdaad met 1 Dieselmotor, en 3 Benzine motoren geleverd geweest namelijk:

Benzine:
          C14NZ: 1.4 8V 60pk
          C14SE: 1.4 8V 82pk
          X14SZ: 1.4 8V 60pk

De C14SE is de enige die redelijk rijdt.

Diesel:
          4ee1 C17D X17D: 1.7 8V 60pk
          (nu ligt die 1.5TD er zo in uiteraard, maar nog lekkerder is een 1.7TDS uit een Astra-F of Vectra-A).
          Oerbetrouwbaar, Niet vooruit te trappen, en geen zuinigheids wonder

Combo-C is geleverd met 2 benzinemotoren, 1 aardgasmotor en 4 dieselmotoren

Benzine:
          Z16SE 1.6 8V 85pk
          Z14XEP 1.4 16V Twinport 90pk (relatief zuinig)

Aardgas:
          Y/Z16YNG 1.6 16V 97pk

Diesel:
          Y17DTL: 1.7Di 16V 65pk (laten staan!!!)
          Y17DT(H): 1.7DTi 16V 75pk (Betrouwbaar, maar zeker niet Vlot)
          Z13DT Z13DTJ 1.3CDTi 16V 75pk (Deze heeft wel nukken betreffende de EGR klep en eventuele Roetfilter, ook de Distriketting is wel een zwakke schakel
          Z17DTH 1.7CDTi 16V 100pk (Fijne motor, lekker trekkracht, en kan goed zuinig rijden, 1 op 18 a 1 op 20 is goed haalbaar

Qua Ruimte is de Combo-B wat 4kanter, de C zal niet veel minder bieden, wat meer laadlengte..

Willem

Nina

Ik ben aan het overwegen om een Combo te kopen. Hoe houden Combo’s zich in een land met veel bergen en sneeuw? Iemand ervaring? Verbruik, wegligging, sneeuwbestendigheid. Alle info / ervaringen zijn welkom.

Corsa_GSi
            Deelnemer

Kwestie van goede winterbanden eronder zetten.
              Voor de rest van de kwalen moet je bij de Corsa B of C kijken afhnakelijk welke Combo je neemt.

wim-v6
              Deelnemer

Mijn Combo-B kwam uit een zuid duitse heuvelgebied, enkel een stukje rot van het Bakkie bij het achterwiel, Dorpels keihard, Frontbalk keihard.

was van 1998 en begin dit jaar gesloopt..

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.