Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Combo b accu lampje brand bij koude start
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2016 om 21:58 #17275290
Hallo allemaal.
Als ik ‘s ochtends m’n combo start dan blijft de toerental teller iets boven de 0 hangen en als je dan gas geeft duurd het even voor dat de teller ook mee omhoog gaat.
Dan stuurt hij heel zwaar en begint de accu lampje branden.
Als de motor op temperatuur is is er weinig meer aan de hand.
Ik hoor ook geen snaar piepen.Wat kan dat zijn?
Gr Dirkjan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
4 februari 2016 om 21:59 #18309891Ter aanvulling is een 1300 diesel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
4 februari 2016 om 23:07 #18309892AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dynamo eens controleren! Of een andere accu proberen… Zo te horen krijgt hij te weinig stroom. Hierdoor schakelt hij grootverbruikers (lees: stuurbekrachtiging) automatisch uit. Om, je raad het al, stroom te besparen. Laat de accu anders eens testen bij een autozaak of garage. Dit wordt vaak kostenloos gedaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
5 februari 2016 om 19:41 #18309893Accu heb ik vorig jaar vervangen maar dan zal ik de dinamo eens door meten. Bedankt alvast
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
5 februari 2016 om 20:10 #18309894Contact op nemen met wim-v6.. Hij is van de combo diesels en vectra v6en o.a.
5 februari 2016 om 20:55 #18309895AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kan goed zijn dat er een verkeerde accu in is gekomen. Of dat de accu weer defect is (lijkt me na een jaar erg snel maar kan natuurlijk altijd) om dit uit te sluiten gewn ff laten testen. succes ermee
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
6 februari 2016 om 22:13 #18309896Ik laat hem eerst ff door meten daarna weten we meer.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
7 februari 2016 om 01:44 #18309897AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je accu doormeet met een multimeter moet hij bij stationair boven de 14 volt aangeven, als auto niet loopt gewoon 12v
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9 februari 2016 om 08:58 #18309898Dan kan ik dat ook zelf met m’n multimeter ga proberen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9 februari 2016 om 19:01 #18309899Ik meet 12,3 volt stationair
Zou de dinamo dan stuk of bijna stuk zijnVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9 februari 2016 om 19:07 #18309900AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ben bang van wel, volgensmij moet de laadspanning ergens tussen de 13 en 14,4 liggen bij stationair lopen. Voor de zekerheid zou iemand dit even moeten bevestigen maar ga er van uit dat je dynamo aan z’n eind is! Zeker met de symptomen die je al beschreven had
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9 februari 2016 om 21:46 #18309901Jazeker, die moet 13volt of hoger zijn bij stationair.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
11 februari 2016 om 09:06 #18309902Dus dat wordt een nieuwe dinamo?
Maar als de motor op temperatuur is werkt de toerental teller wel goed. Maar voor de zekerheid gooi ik er maar een nieuwe inVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
11 februari 2016 om 09:23 #18309903AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat is de laadspanning als de motor op temperatuur is? Riem gecontroleerd? Zowel bij koude als warme motor?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.