Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Combo B 2.2 DTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2009 om 00:00 #17388241
weer lekker bezig man :wors:
10 mei 2009 om 05:59 #17388242inderdaad, goed bezig…mooi project king:
is het ook de bedoeling dat je ‘m gaat omkeuren bij de RDW?
10 mei 2009 om 08:18 #17388243origineel gepost door cooperdude
Zo had ik het nog niet gezien hehehe. Niels had het vandaag over zwaardere veren voor de schroefset, ff keertje kijken wat H&R heeft.Dummy-steun verder aangepast tbv uitlijning.
Dummy en uiteindelijke steun in ontwikkeling
Steunstrip er bij in en monteren die hap.
Geheel gereed voor de poedercoater.
losse veren voor een schroefset hebben ze bij v-maxx ook die hebben ook een normale uitvoering en een zwaardere
10 mei 2009 om 08:35 #17388244Het is de bedoeling dat ie naar het RDW gaat, meteen vanaf het begin van het project al op de specificatielijst gezet.
Zwaardere veren zullen er zeker wel komen, beetje comfort en mooi op elkaar afgesemd moet het wel worden jah..
10 mei 2009 om 15:32 #17388245wanneer denk je ongeveer klaar te zijn en er zeker van kunnen genieten , maar dat laatste lukt zeker wel i can tell you
10 mei 2009 om 19:51 #17388246Phoe geen idee, maar binnenkort kan ik met Niels er samen aan werken, paar grote stappen maken.
Dan gaat het wel een stuk opschieten. Nu is alleen de zaterdag dat ik er aan kan sleutelen.Kwil eigelijk van de zomer er een keertje mee naar de RDW.
En het zal idd lekker rijden, was ook de opzet van geheel.
11 mei 2009 om 13:17 #17388247wat voor motorsteunen heb je nu ?
ik had toen der tijd vectra c steunen de vec kwam toen net uit !!
11 mei 2009 om 19:20 #17388248De originele motorrubbers van de 1.7 Zijn steviger dan originele motorrubbers.
Weet niet of je dat bedoeld?Heb je zo nog foto’s van de intercoolertraject?
11 mei 2009 om 19:29 #17388249nope heb alleen die foto die je nu ziet meer heb ik helaas niet. heb al een paar keer m-tech gemaild maar die heeft er niks meer van helaas ..
11 mei 2009 om 19:33 #17388250ik had nog een aantal ‘ombouw’ printjes gekregen toen ik daar de naven en assen kocht.
Maar van inercoolertraject jammergenoeg niet, wordt nog ff puzzelen hehehe.11 mei 2009 om 19:38 #17388251origineel gepost door cooperdude
De originele motorrubbers van de 1.7 Zijn steviger dan originele motorrubbers.
Weet niet of je dat bedoeld?Heb je zo nog foto’s van de intercoolertraject?
nee ik bedoel niet de rubbers maar echt de motorsteunen .. 1.7 lijkt me nogal licht ervoor .
maarja weet ook niet of me corsa dti nog rijd druk opzoek maar zonder resultaat.. ombouw van tig roodjes maar zou t zo weer doen .. het is en blijft uniek van 55 pk na ong 140 :vertag
12 mei 2009 om 11:03 #17388252Gebruik alleen de achterste baksteun nog van de corsa, sterk zat.
De motorsteun aan de motorkant, die aan de auto gelast zit, is dezelfde als die bij jouw oude crossatje. Misschien iets dikker, standaar motorrubber erin.
De bakkant is de laatste die ontwikkeld is in dit topic. Volgensmij beide 6mm dik…Vooral toename koppel is lekker en de voornaamste ‘snellermaker’
Chippe gaat er wel komen, eerst lekker standaard rijden…
12 mei 2009 om 12:50 #17388253chippie had ik er ook in ,. grotere intercooler twister luchtfilter en groep a had ik , meer kon toen nog niet anders had ik t wel .. tsja vroeguhh had ik geld hahaha
19 juni 2009 om 19:22 #17388254Zo, ABS gebeuren opgehaald vanavond. Morgen ff plaatsje voor maken op de originele plek.
Rest van de onderdelen aan het monteren om alles een plek te geven voordat de motorruimte weer kaal gemaakt wordt.
Paar leuke dingetjes en ideetjes gezien bij Corsaboy.Morgen ff aantal foto’tjes maken.
19 juni 2009 om 19:54 #17388255ik zit net ff de andere foto’s te bekijken harold..
Zit idd beetje verschil..Maar goed als ik nog ergens foto’s van moet maken, dan moet je het zeggen.
20 juni 2009 om 05:17 #17388256Prima, gaat denkik wel lukken. Verzin ik wel iets voor.
Die gaten aan de buitenkant zitten er wel in volgensmij, alleen die in de kokerbalken niet, locatie is wel bekend dan.20 juni 2009 om 16:32 #17388257Haha, ABS-gedoe past… Ikke blij.
Waar de beugel zat voor de Dieselfilter worden de twee bovenste stiftbouten voor de ABS unit gebruikt. Aan de achterkant bestel ik een tweetal originele moeren.
Alleen het reservoir van de 2.2DTi past dan niet meer, dan maar de originele van de Combo er weer in.
Rembekrachtiger gestraald en gespoten.
20 juni 2009 om 16:39 #17388258top..
:kewlpics4 juli 2009 om 07:07 #17388259Update is dat de meeste onderdelen er zo een beetje inzitten.
Het intercoolertraject moet nu nog ‘even’ uitgezocht worden.Eindelijk leuke achterlampjes in de Combo…..
Beetje in de Zwart/Wit stijl
4 juli 2009 om 09:38 #17388260Dik zeg een combo met een 2.2 diesel turbo, dan laat je kaken vallen bij de stoplichten als het moet haha
:wors
1 augustus 2009 om 17:10 #17388261Vette combo opa is ook blij :jerry :jerry
12 augustus 2009 om 15:06 #17388262Opa een nieuw hoedje…..
Mooie gladde, past mooi bij de Riegerbumper qua gladde vormen.
(Beschermrand zit er nog omheen)
Geen los velletje zoals op MP te vinden is, maar de echte…
Meegelamineerde moeren en afdichting, past op de originele montagegaten.
12 augustus 2009 om 16:05 #17388263Ik kom em al niet meer vinden, het blijft echt een stoer dingetje om te zien hoor! Keep up the good work!:kewlpics
12 augustus 2009 om 17:15 #17388264Mooi man..
Echt een super dikke Combo. 2 weken terug nog even staan bekijken toen ik bij Niels was, me bestelde spullen halen..Ondanks laagje stof zit er al wel vooruitgang in, en is toch wel een dikke machine in wording :thumbup
Hoelang ben je ernu al zo mee bezig onderhand ?
Wat is zijn verdere plannen (als je die hebt).. Keuring etc. neem ik aan.
Hoop dat je met je aslasten uit gaat komen. Hoewel die van een Combo hoger zijn dan die van de Corsa B. Dat scheelt dan weer. Omdat een V6 en Corsa B al zowiet niet te doen meer is mbt. aslasten naar het schijnt.Ben echt benieuwd.
succes verders, and keep posting ! :kewlpics
13 oktober 2009 om 08:23 #17388265Toch maar weer een update, intercoolertraject.
Knopen doorgehakt met Mr. DHZ-twente (aka Rallyastra):
Traject gaat links om het blok lopen zodat (als je voor de auto staat en naar de motorruimte kijkt)
– andere intercooler(ander formaat en mooier)
– accu naar de achterkant verplaatsen (tevens gewichtsverdeling)
– luchtfilter en dieselheater/filter op plaats van accu
– ‘uitlaat’ van turbo linksom het blok
– kentekenbalk uit Riegerbumper halen tbv ‘open-oppervlak’ intercooler, kenteken ‘los’ op het gaas bevestigen
– Trekoog demontabel, huidige zit iets in de weg en is lelijkBeetje aan het passen geweest met de onderdeeltjes voor de globale indicatie.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.