Cold intake voor Insignia 2.8T OPC gezocht

Forumindex Forums Modellen Insignia Cold intake voor Insignia 2.8T OPC gezocht

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Opeeceetje
    Deelnemer

:wacko:   Ik zoek dus een Cold intake voor Insignia 2.8T OPC. :unsure:   Ik kan er legio vinden alleen zijn die allemaal voor de 2.0. Wie kan me helpen? :yahoo:

stanneman
      Deelnemer

Deze past: https://www.do88performance.eu/en/artiklar/saab-9-5-28t-v6-2010-2011-intake-system.html

Heb ‘m een aantal weken geleden ook gemonteerd op mijn 2.8 (niet OPC) 20240721_152805

Thoma_s
        Deelnemer

kan je LMM tegen de olie van dat filter ?

en zijn je IAt’s dan gezakt door die setup ?

Opeeceetje
          Deelnemer

Super, bedankt, ga ik achter aan! Geeft dit systeem ook 6 – 8 PK?

stanneman
            Deelnemer

Kan best dat het een paar PK extra geeft, maar zal niet zoveel verschil maken denk ik. Heb dit verder niet getest op een test bank, wil ik misschien nog doen, en dan meteen laten chippen.

Het geluid is vooral een stuk bruter en de auto lijkt beter te reageren op het gas. Je hoort dat aanzuig geluid heel goed, en bij gas los hoor je de turbo afblazen.

Thoma_s
              Deelnemer

het is er enkel voor het geluid , performance wise is het een placebo product . de luchtstroom moet over de lmm lopen zoals de fabrikant dat voorzien heeft . een dikkere buis brengt dus niets op een geblazen motor . ze zuigen eerder de warme lucht op uit de motor ruimte , en dat wil je eigenlijk niet ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.