Code P0380-08 glow device general error

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Code P0380-08 glow device general error

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232628
    Erwin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo,

      Als ik mijn auto start brand het motor storing lampje (auto met sleutel er in). Het lampje blijft meestal nog een minuut of 2 na branden na het starten. Dit doet hij alleen als ik hem koud start. Als ik de auto warm start brand het storing lampje alleen als ik hem op contact zet.

      Volgens het boekje betekend het branden van het storing lampje een storing in de automaat, of in het motormanagement en loopt hij in noodloop. Beide opties zijn uitgesloten want ik heb een handbak en de motor loopt prima. Volgens het boekje zou er ook nog vocht in het benzine filter kunnen zitten. Ik zou dit graag willen controleren maar weet niet waar deze filter zit en ho ik daar eventueel het vocht kan aflaten.

      Kan iemand me verder helpen?

      #17815592
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        als je m uit laat lezen, dan kan je er achter komen wat het is.

        Meestal als dit lampje blijft branden na de start komt dit op kapotte of versleten gloeiers.

        Willem

        #17815593
        afterburner27
          Lid sinds:
          9 September 2010

          Ik denk, maar dat is maar een gok..heb namelijk hetzelfde gehad…dat wanneer je hem uit leest de melding krijgt gloeitiming probleem…
          Dan is hoogstwaarschijnlijk 1 van je gloeistiften slecht… dat deed ie van mij ook…echter na het vervangen van alle gloeistiften, probleem opgelost…
          Maar uitlezen blijft het beste…

          Maar omdat je schrijft dat hij dat alleen doet bij een koude start(dat had ik dus ook) want met een warme motor werkt je gloeicircuit niet!!

          Als je een dag later met een koude motor start, start hij wel normaal!!
          Je kunt dit kontroleren aan het gloeispiraal indicatortje op je dashboard.

          Kijk naar het lampje bij een koude start, als hij minder dan 1 seconden brand en gelijk de storing in je toerenteller
          laat zien , heb je een gloeitiming probleem….gloeistiften dus…

          #17815594
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Heb ik ook gehad, bleek een vol dpf te zijn. Ondanks de eds regeneratie interval modificatie.

            Dus idd ff uitlezen.
            Safe driving Jurgen

            #17815595
            Erwin
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.

              Vreemd dat 1 van deze weer stuk is, 2 jaar geleden zijn deze ook al onder garantie vervangen.

              #17815596
              kevin87
                Lid sinds:
                25 January 2009

                heb dat ook eens gehad bij het starten na een lange tijd stil te staan,
                hij bleek vol met fouten te zitten(rond de 20).
                heb hem laten uitlezen en dit bleek te wijken zijn aan een lage spanning.
                er stond dus overal bij,lage spanning.
                nadien niet meer gehad,misschien was men accu aan de lege kant aan het gaan.
                mvg kevin

                #17815597
                afterburner27
                  Lid sinds:
                  9 September 2010

                  [rquote=1867694&tid=142508&author=Erwin]Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.

                  Vreemd dat 1 van deze weer stuk is, 2 jaar geleden zijn deze ook al onder garantie vervangen. [/rquote]

                  Heb je een digitale of analoge multimeter??
                  Meet de weerstand van de stiften maar eens, en kijk maar naar een afwijkende waarde…daar zit jou probleem…
                  Of je moet een verschrikkelijk overgangsweerstand in 1 van de stekkers hebben die op je gloeistiften zitten.

                  #17815598
                  Erwin
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    [rquote=1867734&tid=142508&author=afterburner27][rquote=1867694&tid=142508&author=Erwin]Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.

                    Vreemd dat 1 van deze weer stuk is, 2 jaar geleden zijn deze ook al onder garantie vervangen. [/rquote]

                    Heb je een digitale of analoge multimeter??
                    Meet de weerstand van de stiften maar eens, en kijk maar naar een afwijkende waarde…daar zit jou probleem…
                    Of je moet een verschrikkelijk overgangsweerstand in 1 van de stekkers hebben die op je gloeistiften zitten.

                    [/rquote]

                    Ik wil ze wel een keer doormeten. Waar zitten die dingen ergens?

                    #17815599
                    Erwin
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Helaas storing is weer terug.

                      Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?

                      #17815600
                      afterburner27
                        Lid sinds:
                        9 September 2010

                        [rquote=1868793&tid=142508&author=Erwin]Helaas storing is weer terug.

                        Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?[/rquote]

                        Waarom niet??

                        #17815601
                        Dolby
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          Dit euvel heb ik ook met mijn astra 2.0 16v DI (X20DTL). Alleen bij een koude start blijft bij mij ook het Motormanagement lampje branden en gaat na 15 seconden weer uit.

                          Mijn monteur vertelde dat het inderdaad de gloei spiralen kunnen zijn. Maar rij er nu al ruim 2 jaar mee rond.
                          Als de auto gestart is geweest komt het alleen opnieuw voor als hij 1 dag heeft stil gestaan.

                          #17815602
                          tonnie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 February 2006

                            Ik heb hetzelfde probleem, ik heb de gloeistiften laten testen, maar deze waren het probleem niet.
                            Aankomende donderdag gaat de auto weer terug naar de garage om het hele voorgloeicircuit te testen, dus relais bekabeling etc.
                            Dit probleem heb ik al sinds de zomervakantie van vorig jaar, is een tijdje weggeweest en sinds een paar weken weer terug :fy1

                            #17815603
                            Erwin
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              [rquote=1869193&tid=142508&author=afterburner27][rquote=1868793&tid=142508&author=Erwin]Helaas storing is weer terug.

                              Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?[/rquote]

                              Waarom niet??[/rquote]

                              Waar zitten die dingen dan en welke gereedschap kun je deze vervangen? De vorige keer heeft de Bosch garage er een uur voor geteld (wel onder garantie)

                              #17815604
                              stefanDTI
                                Lid sinds:
                                10 May 2007

                                kijk uit met gloeiers zelf vervangen , willen nog wel eens afbreken .

                                #17815605
                                tonnie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 February 2006

                                  Vandaag de auto teruggekregen en de storing is nu weg.
                                  Ze hebben de spiralen wederom doorgemeten, de waarden waren goed, maar er blijkt ook een weerstand (of meerdere, pin me er niet op vast) over de spiralen te lopen en als die een te hoge waarde aangeven (b.v. 10,5 ohm i.p.v. 10 ohm)krijg je ook dezelfde foutmelding.
                                  Maar weer afwachten dus…

                                  #17815606
                                  Erwin
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Waar zitten die dingen dan en welke gereedschap kun je deze vervangen? De vorige keer heeft de Bosch garage er een uur voor geteld (wel onder garantie), ben niet van plan hier voor te gaan betalen als ik het zelf ook kan. Iemand een how to?

                                    #17815607
                                    Henkieo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 February 2011

                                      [rquote=1871338&tid=142508&author=stefanDTI]kijk uit met gloeiers zelf vervangen , willen nog wel eens afbreken . [/rquote]

                                      Yep, dat heb ik dus :thumbdown

                                      Ik had/heb hetzelfde probleem. Bij de Y22DTH was het de Luchtmassameter die ‘opstart problemen’ had. Meestal brandde het lampje tijdens en na koude start. Na 500 meter en dus een paar keer turbo-druk was het weg.
                                      Op een zondagmiddag voor vertrek naar Opa en Oma (:fy1) was ie echt stuk en kwam de Omega helemaal niet meer vooruit. Heb nog geprobeerd om hem schoon te maken, had al eerder gezien dan de slang waar de meter in gemonteerd zit altijd ietwat motorolie bevat wat de meter natuurlijk vervuilt.
                                      Kostte me inclusief uitlezen en montage +/- €180,-.
                                      Tegenwoordig brand het lampje smorgens weer vrolijk, eventjes, dus ik kan niet wachten op mijn bestelde OPCOM.

                                      #17815608
                                      Erwin
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Geen how to’s?

                                        #17815609
                                        Erwin
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Iemand dan misschien een foto met uitleg waar de gloei spiralen zitten?

                                          #17815610
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            je ziet ze zitten op de bovenstaande foto, de pennetjes die je ziet zitten.

                                            Willem

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.