Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Code P0380-08 glow device general error
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2011 om 09:17 #17232628
Hallo,
Als ik mijn auto start brand het motor storing lampje (auto met sleutel er in). Het lampje blijft meestal nog een minuut of 2 na branden na het starten. Dit doet hij alleen als ik hem koud start. Als ik de auto warm start brand het storing lampje alleen als ik hem op contact zet.
Volgens het boekje betekend het branden van het storing lampje een storing in de automaat, of in het motormanagement en loopt hij in noodloop. Beide opties zijn uitgesloten want ik heb een handbak en de motor loopt prima. Volgens het boekje zou er ook nog vocht in het benzine filter kunnen zitten. Ik zou dit graag willen controleren maar weet niet waar deze filter zit en ho ik daar eventueel het vocht kan aflaten.
Kan iemand me verder helpen?
12 februari 2011 om 09:24 #17815592als je m uit laat lezen, dan kan je er achter komen wat het is.
Meestal als dit lampje blijft branden na de start komt dit op kapotte of versleten gloeiers.
Willem
12 februari 2011 om 09:51 #17815593Ik denk, maar dat is maar een gok..heb namelijk hetzelfde gehad…dat wanneer je hem uit leest de melding krijgt gloeitiming probleem…
Dan is hoogstwaarschijnlijk 1 van je gloeistiften slecht… dat deed ie van mij ook…echter na het vervangen van alle gloeistiften, probleem opgelost…
Maar uitlezen blijft het beste…Maar omdat je schrijft dat hij dat alleen doet bij een koude start(dat had ik dus ook) want met een warme motor werkt je gloeicircuit niet!!
Als je een dag later met een koude motor start, start hij wel normaal!!
Je kunt dit kontroleren aan het gloeispiraal indicatortje op je dashboard.Kijk naar het lampje bij een koude start, als hij minder dan 1 seconden brand en gelijk de storing in je toerenteller
laat zien , heb je een gloeitiming probleem….gloeistiften dus…12 februari 2011 om 11:43 #17815594Heb ik ook gehad, bleek een vol dpf te zijn. Ondanks de eds regeneratie interval modificatie.
Dus idd ff uitlezen.
Safe driving Jurgen13 februari 2011 om 16:53 #17815595Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.
Vreemd dat 1 van deze weer stuk is, 2 jaar geleden zijn deze ook al onder garantie vervangen.
13 februari 2011 om 17:17 #17815596heb dat ook eens gehad bij het starten na een lange tijd stil te staan,
hij bleek vol met fouten te zitten(rond de 20).
heb hem laten uitlezen en dit bleek te wijken zijn aan een lage spanning.
er stond dus overal bij,lage spanning.
nadien niet meer gehad,misschien was men accu aan de lege kant aan het gaan.
mvg kevin13 februari 2011 om 17:31 #17815597[rquote=1867694&tid=142508&author=Erwin]Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.
Vreemd dat 1 van deze weer stuk is, 2 jaar geleden zijn deze ook al onder garantie vervangen. [/rquote]
Heb je een digitale of analoge multimeter??
Meet de weerstand van de stiften maar eens, en kijk maar naar een afwijkende waarde…daar zit jou probleem…
Of je moet een verschrikkelijk overgangsweerstand in 1 van de stekkers hebben die op je gloeistiften zitten.13 februari 2011 om 18:22 #17815598[rquote=1867734&tid=142508&author=afterburner27][rquote=1867694&tid=142508&author=Erwin]Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.
Vreemd dat 1 van deze weer stuk is, 2 jaar geleden zijn deze ook al onder garantie vervangen. [/rquote]
Heb je een digitale of analoge multimeter??
Meet de weerstand van de stiften maar eens, en kijk maar naar een afwijkende waarde…daar zit jou probleem…
Of je moet een verschrikkelijk overgangsweerstand in 1 van de stekkers hebben die op je gloeistiften zitten.[/rquote]
Ik wil ze wel een keer doormeten. Waar zitten die dingen ergens?
14 februari 2011 om 19:32 #17815599Helaas storing is weer terug.
Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?
15 februari 2011 om 08:37 #17815600[rquote=1868793&tid=142508&author=Erwin]Helaas storing is weer terug.
Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?[/rquote]
Waarom niet??
15 februari 2011 om 11:01 #17815601Dit euvel heb ik ook met mijn astra 2.0 16v DI (X20DTL). Alleen bij een koude start blijft bij mij ook het Motormanagement lampje branden en gaat na 15 seconden weer uit.
Mijn monteur vertelde dat het inderdaad de gloei spiralen kunnen zijn. Maar rij er nu al ruim 2 jaar mee rond.
Als de auto gestart is geweest komt het alleen opnieuw voor als hij 1 dag heeft stil gestaan.15 februari 2011 om 11:21 #17815602Ik heb hetzelfde probleem, ik heb de gloeistiften laten testen, maar deze waren het probleem niet.
Aankomende donderdag gaat de auto weer terug naar de garage om het hele voorgloeicircuit te testen, dus relais bekabeling etc.
Dit probleem heb ik al sinds de zomervakantie van vorig jaar, is een tijdje weggeweest en sinds een paar weken weer terug :fy116 februari 2011 om 17:01 #17815603[rquote=1869193&tid=142508&author=afterburner27][rquote=1868793&tid=142508&author=Erwin]Helaas storing is weer terug.
Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?[/rquote]
Waarom niet??[/rquote]
Waar zitten die dingen dan en welke gereedschap kun je deze vervangen? De vorige keer heeft de Bosch garage er een uur voor geteld (wel onder garantie)
17 februari 2011 om 18:41 #17815604kijk uit met gloeiers zelf vervangen , willen nog wel eens afbreken .
18 februari 2011 om 18:09 #17815605Vandaag de auto teruggekregen en de storing is nu weg.
Ze hebben de spiralen wederom doorgemeten, de waarden waren goed, maar er blijkt ook een weerstand (of meerdere, pin me er niet op vast) over de spiralen te lopen en als die een te hoge waarde aangeven (b.v. 10,5 ohm i.p.v. 10 ohm)krijg je ook dezelfde foutmelding.
Maar weer afwachten dus…9 maart 2011 om 17:34 #17815606Waar zitten die dingen dan en welke gereedschap kun je deze vervangen? De vorige keer heeft de Bosch garage er een uur voor geteld (wel onder garantie), ben niet van plan hier voor te gaan betalen als ik het zelf ook kan. Iemand een how to?
9 maart 2011 om 18:52 #17815607[rquote=1871338&tid=142508&author=stefanDTI]kijk uit met gloeiers zelf vervangen , willen nog wel eens afbreken . [/rquote]
Yep, dat heb ik dus :thumbdown
Ik had/heb hetzelfde probleem. Bij de Y22DTH was het de Luchtmassameter die ‘opstart problemen’ had. Meestal brandde het lampje tijdens en na koude start. Na 500 meter en dus een paar keer turbo-druk was het weg.
Op een zondagmiddag voor vertrek naar Opa en Oma (:fy1) was ie echt stuk en kwam de Omega helemaal niet meer vooruit. Heb nog geprobeerd om hem schoon te maken, had al eerder gezien dan de slang waar de meter in gemonteerd zit altijd ietwat motorolie bevat wat de meter natuurlijk vervuilt.
Kostte me inclusief uitlezen en montage +/- €180,-.
Tegenwoordig brand het lampje smorgens weer vrolijk, eventjes, dus ik kan niet wachten op mijn bestelde OPCOM.10 maart 2011 om 20:43 #17815608Geen how to’s?
13 maart 2011 om 18:25 #17815609Iemand dan misschien een foto met uitleg waar de gloei spiralen zitten?
13 maart 2011 om 18:37 #17815610je ziet ze zitten op de bovenstaande foto, de pennetjes die je ziet zitten.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.