Code 0141 en 0036

Forumindex Forums Modellen Corsa Code 0141 en 0036

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Emerson
    Deelnemer

Ik heb 2 weken geleden de uitlaat laten vervangen van mijn Opel Corsa D (2009,LPG). Kort daarna is het motormanagement lampje gaan branden, maar merkte verder niet zo veel verschil aan de auto. Toch maar eens gaan uitlezen vandaag en auto geeft codes 0141 (02 sensor heater circuit bank 1 sensor 2) en 0036 (h02s heater control circuit bank 1 sensor 2). Na een beetje Googlen lees ik met name vooral dat het aan de lambdasonde zou moeten liggen. Kan het zijn dat het met monteren iets verkeerd is gegaan waardoor dit is veroorzaakt? Aangezien het vrijwel snel na de montage is gaan branden. Ik heb niet veel kennis dus alle beetjes helpen :)

richardschaeks
      Deelnemer

Voorverwarming achter sonde werkt niet meer, dan zijn ze niet voorzichtig genoeg geweest met het vervangen van de uitlaat, deze sonde(bosch) kun je kopen voor een 90/95 euro zonder stekker( dus zelf de stekker omsolderen om geld uit te sparen) normaal kosten deze achterste sonde al snel 180 euro anders. Het komt weleens voor dat ze beschadigd raken, ze gaan er moeilijk uit zeker als de uitlaat er al lang onder ligt. Voorste sonde is normaal wat duurder(230 euro orgineel bosch) let op pak NOOIT  goedkope sondes van 30 euro ofzo want dat is vragen om problemen. En aangezien je auto na 2006 is is dit motorstoringslampje ook nog eens apk afkeur.

Emerson
        Deelnemer

Dankje! Nog een vraag. Hoe weet ik welke lambdasonde ik moet bestellen? Die achter sonde is dan degene die NA de katalysator komt of?

Is deze juist bijvoorbeeld? van Bosch is incl stekker al voor een mooie prijs https://www.winparts.nl/uitlaatsysteem/lambdasonde/opel/corsa-d-s07-bouwjaar-2006-07-2014-08/c1627-588-14695/lambdasonde/p762029.html#specificaties

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.