Cockpit/interieurverlichting Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Cockpit/interieurverlichting Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17937452
    Mr.F
      Lid sinds:
      3 November 2008

      Als hij tijdens het rijden gaat branden weet ik het he :)

      #17937435
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        @KadAstra-EF wrote:

        @soepkiepe wrote:

        heb je toevallig een foto van het lampje los?
        zo steeklampje bedoel je toch? die heb ik volgens mij nog wel in de garage liggen namelijk.
        maar ga hem dalijk ff stofzuigen en wassen, ik kan me er raar genoeg niet zo druk om maken omdat ik vanaf april al zo rijd zonder ook maar een probleem te hebben gehad :P
        maar dat andere over het volgas en hoge toeren en zo, enig idee wat dat kan zijn..

        we zijn wel heeeeeel erg offtopic trouwens haha

        Ik maak wel een foto van het lampje, moet toch even bij mn voorraad kijken !
        En dat het offtopic gaat…..Tja, het is jouw topic………

        Rik ;)

        ga eens terug naar pagina 1, want dit is niet mijn topic hoor maat ;)
        mijne heete iets van “problemen met dashbord verlichting” ofzoiets wat er op lijkt.
        maja, maakt niet zoveel uit, als de topic starter er problemen mee heeft mmoet hij dat maar ff melden.
        wellicht is het slim om de topic titel aan te passen naar “welke lampjes horen te branden op het dashbord astra f”
        denk dat veel mensen er wat aan hebben of van leren:P

        #17937484
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          ben me een foto geschoten met alle Controle lampjes van de Vectra haha…

          tis me eindelijk gelukt incl trekhaak lampje en gordel lampje:

          Willem

          #17937485
          touro_louco
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2011

            Sorry pplz, ik was ff druk met andere zaken (werk zoeken enzo), maar aangezien de APK er weer aankomt, ga ik mij nu gelijk maar weer ff op het Astraatje richten
            wim-v6: Bedankt voor de info! Jerremy: Het 1ste en 3e indicatorlampje van rechts kan ik niet helemaal ontcijferen, wat zijn dat? Zo ver ik het nu kan zien mis ik dus: oliepijl- en gordelindicator. Er is dus geen indicator voor groot-licht en laag benzinepeil?
            Met interieurverlichting bedoel ik eigenlijk de verlichting van de midden-console. Hercirculatielampje en achterruitverwarminglampje werken dus, nu de rest nog vinden (3 stuks + asbakverlichting).
            Verder werkt de mistlampindicator weer, sinds ik linksvoor een nieuwe H1 erin heb gestopt (?) en de verlichting op de mistlampknoppen werkt ook weer..

            #17937486
            Oenatje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevedraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
              De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.

              Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
              1-> elk lampje een losse fitting,
              2-> Alle lampjes in een grote houder.

              Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.

              Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.

              #17937487
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                moet je wel hele dunne en flexibele vingers hebben als je er bij wilt komen via de radio, ik heb het hele middenconsole er uit gehaald voor die kut lampjes.
                de asbak word helemaal een leuke, vanaf de voorkant kun je er niet bij, ik wou de asbak er ff uit halen… probeer het maar niet, mijne zit nu iets scheef en valt ook niet meer goed te krijgen :P

                hoe ik het gedaan heb…
                bestuurderskant aan de zijkant los gehaald, (middenconsole) die wat aan de kant getrokken, zag ik geen lampje zitten.
                heb die hele bak waat je handrem en versnellingspook in zit er uit gehaald.
                zo uit me hoofd, beide kanten een schroefje waar je voeten normaal staan, hoes om de versnellingspook omhoog halen, handrem hoes omhoog.
                het bakje onder de handrem kun je er met een platte schroevendraaier uit wippen, daar zit een schroefje onder, en als ik me niet vergis onder de asbak voor achterin ook, dan kun je hem er af pakken.
                dan ff met een zaklampje kijken achter je asbak waar het lampje zit en dan op gevoel het lampje er uit halen en de andere er in.
                en dan weer alles terug zetten.

                valt in ieder geval niet mee om dat lampje achter de asbak “ff snel” te vervangen.

                #17937488
                KadAstra-EF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2010

                  @soepkiepe wrote:

                  moet je wel hele dunne en flexibele vingers hebben als je er bij wilt komen via de radio, ik heb het hele middenconsole er uit gehaald voor die kut lampjes.
                  de asbak word helemaal een leuke, vanaf de voorkant kun je er niet bij, ik wou de asbak er ff uit halen… probeer het maar niet, mijne zit nu iets scheef en valt ook niet meer goed te krijgen :P

                  hoe ik het gedaan heb…
                  bestuurderskant aan de zijkant los gehaald, (middenconsole) die wat aan de kant getrokken, zag ik geen lampje zitten.
                  heb die hele bak waat je handrem en versnellingspook in zit er uit gehaald.
                  zo uit me hoofd, beide kanten een schroefje waar je voeten normaal staan, hoes om de versnellingspook omhoog halen, handrem hoes omhoog.
                  het bakje onder de handrem kun je er met een platte schroevendraaier uit wippen, daar zit een schroefje onder, en als ik me niet vergis onder de asbak voor achterin ook, dan kun je hem er af pakken.
                  dan ff met een zaklampje kijken achter je asbak waar het lampje zit en dan op gevoel het lampje er uit halen en de andere er in.
                  en dan weer alles terug zetten.

                  valt in ieder geval niet mee om dat lampje achter de asbak “ff snel” te vervangen.

                  Die van de asbak is een rotklusje.
                  Maar die achter de knoppen onder de radio kun je toch wel goed bij vind ik.
                  Anders heb jij wel hele grote handen :wors

                  Rik :)

                  #17937489
                  soepkiepe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 August 2010

                    ben zelf 1.90 en 100 kilo.. tel uit je winst :P:P

                    ik heb het ook niet geprorbeerd trouwens, heb het eens bekeken daar achter, ik denk, laat maar wezuhhh daar kom ik nie bij met me handen

                    #17937490
                    Oenatje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      @soepkiepe wrote:

                      moet je wel hele dunne en flexibele vingers hebben als je er bij wilt komen via de radio, ik heb het hele middenconsole er uit gehaald voor die kut lampjes.
                      .

                      ik heb erg grote handen maar mij lukte het ook. heel de middenconsole eruit is echt niet nodig

                      #17937491
                      soepkiepe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 August 2010

                        nja ieder zijn ding, ik hou niet zo van dat gepriegel op plekken waar je niet kan kijken wat je doet ;)
                        het zal ook wel mogelijk zijn, dat heb ik ook zekr niet gezegt, k gaf alleen aan dat ik het op een andere manier heb gedaan, wat in mijn ogen makkelijk was, maar zeker een keer zo lang duurde ;)

                        #17937492
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          wipt m er ook zo via de radio uit, heb toch aardige dikke vingers…

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.