Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Cockpit/interieurverlichting Astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2011 om 09:07 #17937434
oke, zoals ik het nu dus lees (en had rik dus wel gelijk:P) heb ik geen benzine meter lampje, heb namelijk geen toerenteller.
enkel dat oranje lampje met een motortje er in, en die rooie, weet zo niet als dat mijn handrem is of mijn olie lampje :P
maar nu heb ik de rest blauw, waneer ik daar ook blauwen in druk veranderd er niets toch?
heb de originelennog waar de blauwen in zaten, dus kan k die wel ff achter het accu lampje drukken ;)bedankt weer wim ;)
6 november 2011 om 09:09 #17937433@soepkiepe wrote:
dus mijn accu hoort ook te branden?
nog meer lampjes die horen te branden? moet dat gebeuren er toch nog een keer uit hebben, dus als ik weet wat kapot is kan ik het gelijk allemaal ff vervangen, ben ik er in 1 kkeer af;)ja, maar dat is een ander lampje dan de anderen, deze is groter namelijk.
Rik ;)
6 november 2011 om 09:11 #17937450Accu is inderdaad een T10 ipv een T5 lampje
@ soepkiepe: dit betekend wel dat je lekker doorscheurt!!!
als het dynamo lampje kapot is gaat de dynamo pas laden als je de 4000 toeren overschrijd …
het lampje van de laadstroom is namelijk ook de voorschakelweerstand voor de Dynamo.
Willem
6 november 2011 om 09:14 #17937437Bruine fitting in dit geval:
6 november 2011 om 09:14 #17937444En het lampje voor de aangetrokken handremkabel toch ?
Rik ;)
6 november 2011 om 09:15 #17937443In geval van na 1994 wel, daarvoor is het enkel de ! en heb je de P voor de handrem
Willem
6 november 2011 om 09:17 #17937436@wim-v6 wrote:
Accu is inderdaad een T10 ipv een T5 lampje
@ soepkiepe: dit betekend wel dat je lekker doorscheurt!!!
als het dynamo lampje kapot is gaat de dynamo pas laden als je de 4000 toeren overschrijd …
het lampje van de laadstroom is namelijk ook de voorschakelweerstand voor de Dynamo.
Willem
Mischien wat offtopic maar kan ik dit lampje zien als een zekering ?
Als er piekstroom is dat hij knapt zeg maar om de spullen te beschermen ?Rik ;)
6 november 2011 om 09:19 #17937459Nope, is geen zekering..
Dit lampje laat een kleine + stroom door naar de diode plaat van de dynamo, waardoor deze zijn startspanning krijgt om de dynamo opdracht te geven te gaan laden..
als deze schakeling er niet op zou zitten, zou bij uitstaande motor de dynamo de accu leeg trekken namelijk.
is enkel een voorschakel stroom doorvoer, daarom is het een zwaarder lampje.
Willem
6 november 2011 om 09:19 #17937456@wim-v6 wrote:
Accu is inderdaad een T10 ipv een T5 lampje
@ soepkiepe: dit betekend wel dat je lekker doorscheurt!!!
als het dynamo lampje kapot is gaat de dynamo pas laden als je de 4000 toeren overschrijd …
het lampje van de laadstroom is namelijk ook de voorschakelweerstand voor de Dynamo.
Willem
nou… om eerlijk te zijn rijd ik met dit autotje meer als een ouwe lul..
50 a 60 in de 5, in de 3e over de rotonde, dus weinig toeren.
heel af en toe als ie warm is krijgt ie eens op zijn flikker.
zo ben ik er dus ook achter gekomen dat waneer ik het gas op zijn diepst weg trap hij niet zo snel trekt als wanneer ik hem heel iets terug laat komen.
ook krijgt ie een zwaarder geluid als ik het gas helemaal weg trap, denk niet dat deze 2 laatste dingen zo hoort :P
soms als ik op de stoplichten afrij en ik laat hem uitrollen houd ie ook ff hogere toeren aan (heb geen toerenteller dus weet niet hoeveel)
maja, het is ma een 1.4, dus snel zal ie nooit zijn, als is ie al zeker een stuk pittiger dan toen ik hem gekocht heb.6 november 2011 om 09:24 #17937460je komt in iedergeval wel boven de 4000 toeren, dan schakelt je dynamo pas in als het lampje stuk is…
Willem
6 november 2011 om 09:26 #17937446ja jij zegt het :P
ik kan het niet zien, maar ik weet wel zeker dat ie daar niet elk ritje boven uit komt, maar weet nu wel dat ik hem maar ff moet vervangen dan, word alleen lastig om zo lampje op een zondag te kopen :P6 november 2011 om 09:29 #17937476haha, zijn dezelfde als stadslicht, misschien in je lampendoosje..
Willem
6 november 2011 om 09:32 #17937453heb je toevallig een foto van het lampje los?
zo steeklampje bedoel je toch? die heb ik volgens mij nog wel in de garage liggen namelijk.
maar ga hem dalijk ff stofzuigen en wassen, ik kan me er raar genoeg niet zo druk om maken omdat ik vanaf april al zo rijd zonder ook maar een probleem te hebben gehad :P
maar dat andere over het volgas en hoge toeren en zo, enig idee wat dat kan zijn..we zijn wel heeeeeel erg offtopic trouwens haha
6 november 2011 om 09:34 #17937457jup, zon steeklampje..
en gevoel van smoren (brommen bij volgas) en inhouden is gemeengoed voor deze motortjes..
Willem
6 november 2011 om 09:44 #17937461oke, valt niks aan te doen dus (vind het geluid wel moi trouwens haha)
hij gromt bij normaal rijden ook wel leuk haha, is niet snel maar hoeft ook niet, als ik ooit rijk word donder ik er wel een 3.0 in of zo hahaha6 november 2011 om 09:53 #17937442@soepkiepe wrote:
heb je toevallig een foto van het lampje los?
zo steeklampje bedoel je toch? die heb ik volgens mij nog wel in de garage liggen namelijk.
maar ga hem dalijk ff stofzuigen en wassen, ik kan me er raar genoeg niet zo druk om maken omdat ik vanaf april al zo rijd zonder ook maar een probleem te hebben gehad :P
maar dat andere over het volgas en hoge toeren en zo, enig idee wat dat kan zijn..we zijn wel heeeeeel erg offtopic trouwens haha
Ik maak wel een foto van het lampje, moet toch even bij mn voorraad kijken !
En dat het offtopic gaat…..Tja, het is jouw topic………Rik ;)
6 november 2011 om 09:54 #179374416 november 2011 om 09:57 #17937448:thumbup
haha, wim was me voor :thumb
Rik ;)
6 november 2011 om 10:03 #17937445gewoon effe googelen haha…
6 november 2011 om 10:15 #179374542 edities terug in de Kampioen van de ANWB stond een stukje dat ging over wat basis dingen van de auto.
Daarin werd gesuggereerd dat veel mensen niet weten wat de lampjes betekenen en/of wat ze moeten dan als ze branden. (wat ook wel klopt volgens mij)Bij onderstaande lampje beweerde men dat als die brand, de handrem/parkeer rem ingeschakeld is.
Volgens mij gaat deze ook branden als je rvs peil te laag is (lekkage bijv.)
Of zit ik er nou naast ? Bij een Opel iig wel volgens mij. Goed geinformeerd weer dat ANWB Autokampioen..6 november 2011 om 10:21 #17937449Jup Jeroen, inderdaad, dit lampje is zelfs voor meer dingen in gebruik..
Bij de Opels die wij rijden word deze zowel gebruikt voor de handrem, en remvloeistofpeil.
bij merken met meer remelectronica (electrisch gestuurde remsystemen (mercedes / BMW en anderen in dit segment), word deze okk gebruikt voor storingen aan de electronica van het remsysteem.
het is qua lamp een vrij algmeen geval, het geeft aan, dat er iets mis is met het remsysteem, wat het is kan vanalles zijn.
het uitroep teken is daar namelijk lekker algemeen in.
ik vind het dan inderdaad ook slecht dat bedrijven als de ANWB dit zo vermelden, zij zijn de gene die de veiligheid op de weg moet zien te waarborgen..
maar waarschijnlijk is dat weer geschreven door zo’n redacteurtje die met zijn dikke lease auto altijd voor elk wissewasje bij een dealer staat, en dus net even te weinig kennis heeft van zaken zoals deze (simpele dingen).
Willem
6 november 2011 om 10:28 #17937447@Jerremy wrote:
2 edities terug in de Kampioen van de ANWB stond een stukje dat ging over wat basis dingen van de auto.
Daarin werd gesuggereerd dat veel mensen niet weten wat de lampjes betekenen en/of wat ze moeten dan als ze branden. (wat ook wel klopt volgens mij)Bij onderstaande lampje beweerde men dat als die brand, de handrem/parkeer rem ingeschakeld is.
Volgens mij gaat deze ook branden als je rvs peil te laag is (lekkage bijv.)
Of zit ik er nou naast ? Bij een Opel iig wel volgens mij. Goed geinformeerd weer dat ANWB Autokampioen..Bij mijn F zijn deze functies gescheiden.
het hierboven afgebeeld lampje is in mijn geval alleen voor de remvloeistofpeil.
Als ik mijn handrem aantrek komt er direkt naast een ander lampje (p) tevoorschijn.
dat is voor de handrem (is dan aangetrokken)Rik ;)
6 november 2011 om 10:32 #17937439En dat heb ik dan weer niet in mn MY94
Ik heb alleen de (!), werkt op de handrem.6 november 2011 om 10:32 #17937440Nee idd. een rood uitroeptekenen betekent niet veel goeds doorgaans. Wel raar, dat een ‘instituut’ als de ANWB halve informatie verkondigd,
maar erger nog, dan ook nog in een stuk dat verkondigd dat veel mensen niet weten wat de lampjes betekenen.Maar ja, niet elke auto is ook weer dezelfde natuurlijk, dus misschien dat ze bij de ANWB een ‘standaard’ hebben genomen.
Want bij peugeots heb je zelfs een lampje met de tekst ‘ STOP ! ‘ in het rood.. En die knippert ook nog is volgens mij.6 november 2011 om 10:36 #17937438@Mr.F wrote:
En dat heb ik dan weer niet in mn MY94
Ik heb alleen de (!), werkt op de handrem.ja, en die is ook voor de RVS peil. Dubbele functie dus.
Eerlijk gezegd vind ik het RVS belangrijker. Het verschil tussen veilig tot stilstand komen, of verongelukken.
Als me handrem er nog (goed) op zou staan, merk je dat wel met rijden.. En je gaat ‘t op den duur wel ruiken ook denk.
Hoewel dat ook niet goed is natuurlijk. Menig trailer en aanhanger is er door afgefikt omdat de handrem er nog opzat of blijft hangen of vastzit.Maar dan nog, je handrem vast zou zitten of blijven hangen, maar de hevel binnen gaat naar beneden en de schakelaar bij een F zit volgens
mij binnen onder de hevel toch. Dan gaat het lampje uit, maar zit je handrem vast.. :???:
heb ik jaren terug is gehad met vorst. Gewoon vast gevrorern. Nou waren de handremkabel ook behoorlijk gaar op die auto. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.