Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › CO2 te hoog (APK afkeur)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2012 om 14:50 #17249271
Mensen vandaag was de dag waar iedere auto rijder voor vreest.
Vandaag mijn apk gehad en afgekeurd op paar kleine dingen maar 1 belangrijk ding.
Mijn CO2 was namelijk te hoog en ik hoop dat jullie misschien weten hoe dit zo goedkoop mogelijk door de APK heen krijg.
Ik heb een sport uitlaat van voor tot achter zonder midden demper.
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Me huidige km stand is 157.xxx.Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Mvg, Maikel
5 juni 2012 om 14:52 #18033567ben je vanaf huis gelijk naar de garage gereden?
normaal wil het nog wel eens helpen om de auto ff flink warm te rijden, en dan ook ff op een pittige manier.
wil nog wel eens helpen ;)5 juni 2012 om 14:54 #18033568Ik ben van huis erheen gereden ja en ik heb hem ook vaker doorgetrokken omdat ik daar al rekening mee had gehouden.
5 juni 2012 om 15:12 #18033569Zit daar wel een kat onder?
5 juni 2012 om 15:18 #180335702 opties:
Of op de sloop goedkoop een uitlaat halen en er tijdelijk onder kwakken
Of een andere APK boer die wat ‘milder’ is in de APK. Ik betaal €10 extra om door de CO2 test te komen…Greetz Emiel
5 juni 2012 om 15:52 #18033571@Dr.Ed wrote:
Zit daar wel een kat onder?
Ja deze zit er nog onder.
@TWA wrote:
2 opties:
Of op de sloop goedkoop een uitlaat halen en er tijdelijk onder kwakken
Of een andere APK boer die wat ‘milder’ is in de APK. Ik betaal €10 extra om door de CO2 test te komen…Greetz Emiel
Kan ik nog van bedrijf veranderen als ik al apk afkeur heb?
En geen andere opties?5 juni 2012 om 16:02 #18033572verlichting aan. kachel op stand 4. achterruit verwarming aan.. dit alles wil ook nog wel is helpen..
hoe hoog is je CO dan?5 juni 2012 om 16:06 #18033573Zou met een flinke omweg beetje hoog in de toeren houden erna toe gaan.
Dit moet ik ook doen vanwege de roetmeting.. maar helpt wel altijd.
5 juni 2012 om 16:14 #18033574Hoeveel te hoog dan? Als ie net te hoog is kun je m eens flink warm trappen, als het veel te hoog is zit de oorzaak ergens anders.
5 juni 2012 om 16:25 #18033575hey, de auto heeft wel geen middendemper… alleen een kat en einddemper, zou dit problemen kunnen geven bij zijn co2?
Kan hij ergens anders op apk gaan met zijn auto??? dus een mildere apk-boer zoeken?
5 juni 2012 om 16:37 #18033576Ik kan nu wel op het gas gaan trappen maar ik gaf net al aan dat ik dat vanmorgen al gedaan heb. En als ik er nu niet doorheen kom ben ik nog verder van huis vandaar dat ik dit risico liever niet ga nemen. De precieze meeting durf ik niet te zeggen.
5 juni 2012 om 16:57 #18033577controleer je lamda sonde eens,
John
5 juni 2012 om 17:14 #180335785 juni 2012 om 17:27 #18033579Uitlezen met Opcom…
Maar jah je kan ergens anders een APK doen, ook na afkeur. Je hebt nu 2 weken de tijd voor de herkeuring nl.
Loopt de motor normaal?
5 juni 2012 om 17:43 #18033580ligt er aan of ie al direct apk afkeur is afgemeld, dan mag je er niet meer mee rijden ;)
5 juni 2012 om 17:52 #18033581@*Jurgen* wrote:
ligt er aan of ie al direct apk afkeur is afgemeld, dan mag je er niet meer mee rijden ;)
shit…
@TWA wrote:
Uitlezen met Opcom…
Maar jah je kan ergens anders een APK doen, ook na afkeur. Je hebt nu 2 weken de tijd voor de herkeuring nl.
Loopt de motor normaal?
Motor loopt goed. Kan dit ook via de paperclip methode? Of beter bij opel dealer?
5 juni 2012 om 17:56 #18033582ff via Wiki gevonden, maar zo klopt t wel:
“Als een auto naar aanleiding van de APK reparaties nodig heeft, wordt deze afgekeurd. De eigenaar krijgt dan tot de vervaldatum de tijd om zijn auto te laten repareren. Gedurende de periode tot de vervaldatum mag met de auto alleen op de openbare weg worden gereden van het APK-station naar het reparatiebedrijf. Als de auto weer gerepareerd is, wordt deze alsnog goedgekeurd en afgemeld bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). De reparaties moeten vóór de vervaldatum van de lopende periode worden uitgevoerd. De APK mag vanaf twee maanden vóór de vervaldatum plaatsvinden”
en uitlezen maakt niet heel veel uit, als je zeker weet dat de paperclip methode de juiste melding geeft
5 juni 2012 om 18:06 #18033583@TWA wrote:
ff via Wiki gevonden, maar zo klopt t wel:
“Als een auto naar aanleiding van de APK reparaties nodig heeft, wordt deze afgekeurd. De eigenaar krijgt dan tot de vervaldatum de tijd om zijn auto te laten repareren. Gedurende de periode tot de vervaldatum mag met de auto alleen op de openbare weg worden gereden van het APK-station naar het reparatiebedrijf. Als de auto weer gerepareerd is, wordt deze alsnog goedgekeurd en afgemeld bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). De reparaties moeten vóór de vervaldatum van de lopende periode worden uitgevoerd. De APK mag vanaf twee maanden vóór de vervaldatum plaatsvinden”
en uitlezen maakt niet heel veel uit, als je zeker weet dat de paperclip methode de juiste melding geeft
Dus zoals ik snap mag ik wel rijden en ook ergens anders gaan? En ik ga het proberen via de paperclip
5 juni 2012 om 18:07 #18033584Dat is in ieder geval wat je de politie agent moet zien te overtuigen :jerry
Dus voor de spiegel oefenen :angel
Succes man…
5 juni 2012 om 18:12 #18033585Op vrijdagmiddag even naar die turkse garage is in Groningen (en omgeving) een begrip. Zelfs schroot met kentekenplaat gaat daar door de keuring (voor de juiste prijs natuurlijk)….
Vindt ik persoonlijk maar helemaal nix……….maar het kan!
5 juni 2012 om 18:29 #18033586zo is het idd. Als je verder geen op of aanmerkingen hebt gehoord, behalve die co2, dan is ie verder a ok en veilig. Zo kan je weer een jaartje verder denken hoe ie de volgende keer er wel doorheen komt :thumb
5 juni 2012 om 18:48 #18033587afkeur betekend nogwel dat je mag rijden tot je uiterste keuringsdatum.
Je zegt hoog co……
Bedoelen ze niet gewoon lambda waarde te hoog?
Wanneer is die te hoog, stationair of op toeren?Uitlaat moet goed gasdicht zijn, zelfs een afwateringsgaatje wil al voor een hoge lambda waarde zorgen
Motor goed warm, en alle elecktrische verbruikters mogen ingeschakeld zijn.Check zoiezo je lambda sensor en temp. sensor, als je dan toch al bezig bent gelijk even foutcodes uitlezen.
Zorg dus dat je weet wat er niet klopt….een hoog co zeggen ze bij alle garages, maar meestal bedoelen ze wat anders. Zoals een te hoge lambda waarde.
5 juni 2012 om 23:00 #18033588@Fearless wrote:
afkeur betekend nogwel dat je mag rijden tot je uiterste keuringsdatum.
Je zegt hoog co……
Bedoelen ze niet gewoon lambda waarde te hoog?
Wanneer is die te hoog, stationair of op toeren?Uitlaat moet goed gasdicht zijn, zelfs een afwateringsgaatje wil al voor een hoge lambda waarde zorgen
Motor goed warm, en alle elecktrische verbruikters mogen ingeschakeld zijn.Check zoiezo je lambda sensor en temp. sensor, als je dan toch al bezig bent gelijk even foutcodes uitlezen.
Zorg dus dat je weet wat er niet klopt….een hoog co zeggen ze bij alle garages, maar meestal bedoelen ze wat anders. Zoals een te hoge lambda waarde.
Ik weet dat mijn CO2 te hoog is bij stationeer toerental staat op de afkeur met code erbij etc weet niet als je hier wat aan hebt?
5 juni 2012 om 23:01 #18033589Bedankt voor al jullie reacties, maar vandaag hoorde ik dat een jongen die altijd een del sol heeft gehad het zelfde probleem had en met geen enkele mogelijkheid door de APK heen kreeg. Hij heeft hier in de buurt een of ander flesje gehaald en deze bij de motorolie gedaan. Hierdoor kwam die uit op een meeting van 0.4. Hoe denken jullie hierover?
6 juni 2012 om 06:39 #18033590@topicstarter, volgens mij word je auto niet afgekeurd op een te hoog CO2, maar een te hoog CO. CO (koolstofmonoxide) is wat anders dan CO2 (koolstofdioxide).
Goed warm rijden is noodzakelijk voor een juiste CO-meting.
Mijn auto kwam ook alleen door de viergassenmeting als ik er ieder jaar een andere katalysator onder hing omdat deze verbrandde door de LPG. Zonder kat kwam ik er helaas (ook op LPG) niet door. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.