Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › CO te hoog?? OPGELOST!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2010 om 11:38 #17222382
Laatst is mijn tigra voor de APK geweest en is (met 1 oog dicht) goed gekeurd. Mijn CO was namelijk iets te hoog.
Nu heb ik een nieuwe kat gekocht (standaard tigra) en deze pas laten maken zodat de standaard uitlaat er weer onder kan. Maar de CO blijft te hoog.
Is er een manier om de CO omlaag te krijgen.
Hij geeft nu een waarde van 0,8 en mag maar max. 0,5 zijn.Setup:
– garrett GT28RS
– Vmax fase 2
– open air filter
– 470ccm injectoren
– regelbare benzine druk (Vmax)
– standaard bosch bougies
– magnecor bougiekabelsIemand een idee?? :hmmz
12 juni 2010 om 13:35 #17686875benzinedruk omlaag zetten ivm grotere injectoren?
12 juni 2010 om 13:37 #17686876benzinedruk omlaag zetten ivm grotere injectoren?
12 juni 2010 om 14:17 #17686877Hebben we al gedaan, helaas zonder resultaat.
Waarde bleef het zelfde.12 juni 2010 om 14:26 #17686878Cat goed warmrijden en als laatste redmiddel een vacuumlek maken
door een vacuumslangetje eraf te halen.
En anders een andere meeting bij een ander station doen , had laatst
ook hetzelfde bij de 1 te hoog bij de ander helemaal goed!!??12 juni 2010 om 15:35 #17686879Kat was goed warm gereden. Zelf gedaan :D
Zou het inderdaad elders kunnen laten meten ja.Het vreemde is dat het stationair draaien wel een goede waarde afgeeft. Maar bij 3000rpm is de CO te hoog.
En waar zou ik volgens jou het best een vacuumslang los kunnen halen dan??
12 juni 2010 om 17:07 #17686880Bij je gasklep i/d buurt zitten er diverse oa. van je brandstofdrukregelaar
tankontluchting.
En bij mij meten ze alleen stationair , dus gaat dit wel goed?(forumlid met APK pap.
antw. svp)
Je kunt deze vraag ook even in het APK forum plaatsen.13 juni 2010 om 20:49 #17686881Dit komt mij bekend voor tot 2keer gehad bij de apk.Het was bij mij steeds de Lambda sonde. Wel 1tje van bosch doen.
15 juni 2010 om 05:30 #17686882Ga zaterdag even langs Mtech voor een nieuwe lambdasonde en standaard C20LET chips. Kijken of het hiermee gaat lukken. :thumbup
21 juni 2010 om 17:34 #17686883Zojuist even de standaard chips in de motronic geplaatst en een nieuwe lambda-sensor gemonteerd.
CO gemeten en WEER niet goed!! Stationair is alles dik in orde, bij 3000rpm gaat het fout.Nu het volgende:
Ik heb de grotere (blauwe) injectoren gemonteerd NA het chippen. De chip is daarna nooit meer aangepast op deze injectoren.
Kan dit het probleem zijn??!!21 juni 2010 om 17:40 #17686884Ander station al geprobeerd?
Desnoods eerst vragen of ze alleen je CO willen meten voor je.
groet Marcel.21 juni 2010 om 17:49 #17686885Deze garage ken ik goed, dus betaal niets voor een CO meting ;)
Maar dit word wel frustrerend zo!!Dit weekeind weer andere chips proberen (met ingeregelde blauwe injectoren). Als dit niet werkt, dan de standaard injectoren weer terug bouwen.
JOEPIE!!! :argue
21 juni 2010 om 18:01 #17686886maus, is je kat niet gewoon overleden?
daar lijkt het wel een beetje op.heb ik ook wel eens gehad, stationair goed, verhoogd niet goed..
Andere kat eronder en klaar..21 juni 2010 om 18:51 #17686887ik heb fhase 3 en blauwe injectoren en een 200cell cat en simins uitlaat ik kom er wel doorheen
dus aan injectoren en chips licht het niet aan21 juni 2010 om 19:50 #17686888Originally posted by corsaboy
maus, is je kat niet gewoon overleden?
daar lijkt het wel een beetje op.heb ik ook wel eens gehad, stationair goed, verhoogd niet goed..
Andere kat eronder en klaar..Er zit net een splinternieuwe (standaard) kat onder!
Dus daar mag het niet aan liggen.Volgens Mtech ligt het echt aan de chips die niet zijn afgesteld op de injectoren. Omdat ik ze achteraf heb ingebouwd. Net nog even bij een Rally rijder geweest, en ook hij zegt dat het heel goed aan de afstelling kan liggen.
21 juni 2010 om 19:55 #17686889dan regelt jou chip totaal niet, want verhoogd toerental is nog steeds deellast en dat moet ie afregelen op je lambda…
Of hij kan niet meer terug regelen, of er is iets anders aan de hand..
defecte tempsensor ofzo21 juni 2010 om 20:10 #17686890Temp sensor heb ik inderdaad nog niet vervangen. Waar zit dat kreng ergens?? :P
21 juni 2010 om 20:11 #17686891voorop bij de thermostaat.
controleer ook even de bedrading hiervan..2 juli 2010 om 10:29 #17686892Topic is inmiddels ook al volop lopend in het APK topic op dit forum.
Lees daar de reactie van de RDW maar ivm de nieuwe regels betreft de aanwezigheid van de kat en lambda :swear
3 juli 2010 om 20:47 #17686893misschien voor APK brandstof eens vermengen met E85 (alcohol) dan is de emissie veeeeeeeeel lager ;)
4 juli 2010 om 13:53 #17686894origineel gepost door DdV
misschien voor APK brandstof eens vermengen met E85 (alcohol) dan is de emissie veeeeeeeeel lager ;)Heel goede opmerking ben ik ook al mee aan het brain stormen.
A.S keuring eind juli met een 100cell cat.Hieronder de adressen die ik tot op heden heb gevonden om E85 Bio-Ethanol te tanken:
Adres Postcode Plaats tankstation
Bestevaerstraat 71 1812 PC Alkmaar Tamoil
Parkweg 85 4153 XL Beesd Tamoil
Kastanjelaan 157 4621 HL Bergen op Zoom Tamoil
Lionstraat 11 5831 AL Boxmeer Tamoil
Rijn 1 2491 BH Den Haag Tamoil
W. van Konijnenburglaan 5-7 5613 DW Eindhoven Tamoil
Nieuwkerksedijk 18 5051 HT Goirle Tamoil
Bornholmstraat 56 9723 AZ Groningen Boerema
Hertog Reinoudlaan 15 3843 AR Harderwijk Tamoil
Korte Langesteijn 2 3342 LH Hendrik Ido Ambacht Tamoil
Morseweg 1c 8860 AE Leeuwarden Delta Oil
Zwettestraat 12 8912 AH Leeuwarden Tamoil
Kwinkweerd 15 7241 CW Lochem Tamoil
Rijksstraatweg 36 5943 AB Lomm Tamoil
Groeneveld 1A 7942 JW Meppel Tamoil
Dijkje 20 4255 GX Nieuwendijk Tamoil
Hatertseweg 340 6533 GP Nijmegen Tamoil
Sprendlingenstraat 35 5061 KM Oisterwijk Tamoil
Laan der Continenten 15 1448 TA Purmerend Tamoil
Steenplaetsstraat 6 2288 AA Rijswijk Athlon carlease
Van Beethovenlaan 6 4702 JS Roosendaal Tamoil
Boezembocht 14 3034 KA Rotterdam Tamoil
Colusseumweg 476 3075 LZ Rotterdam Argos
Dolderweg 48a 8331 LL Steenwijk Tamoil
Elgarstraat 50 5011 JE Tilburg Tamoil
Ringbaan Noord 177A 5046 AA Tilburg Tamoil
Papiermakerstraat 5 1531 NA Wormer Jan Groot
Van Voordenpark 23 5301 KP Zaltbommel Tamoil
Wijheseweg 45 8015 RD Zwolle / Windesheim Hartholt OlieMvgr.Peter.
4 juli 2010 om 18:15 #17686895Bedankt voor de tip.
Maar is het rijden op Bio niet schadelijk voor de motor??
Heb gelezen dat alu en rubber niet goed tegen bio kunnen.4 juli 2010 om 18:35 #17686896Wat ik tot dusver gelezen heb kan 50/50 verhouding absoluut geen kwaad.
Het alu en rubber verhaal is onzin.
Alleen bij een koud start in de winter geeft het problemen.
Maar zo gauw hij warm is zijn de problemen over.
Ga verder met mijn onderzoek;)Gr.Peter.
4 juli 2010 om 18:56 #17686897dit wordt een interessant topic zo.
hou ons op de hoogte:thumbup4 juli 2010 om 20:59 #17686898Ik ken alleen de race alcohol (methanol) en die wordt 100% ongemengd gebruikt.
Normaliter heb je meer alcohol ten opzichte v benzine nodig om een goede verbranding te krijgen.
Je hebt dan nl. grotere sproeiers/injectoren nodig , om niet een “lean”
mengsel te krijgen.
Ik vraag me af in hoevere dit voor dit product geldt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.