Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Co te hoog
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2011 om 16:16 #17234439
Het is weer zover…..het apk feest!
Om te beginnen moest er al een hoop gebeuren (lassen, etc.) en toen kwam er de 2e keuring….
Co nog veels te hoog (tussen 1,5 en 10…)
Lambdasonde bleek defect..Nu is de lambdasonde dus vervangen, maar helaas zit ik nog te hoog (rond de 0,6 op toeren). Stationair is inmiddels wel goed.
Ik heb er nu injectorreiniger in gegooid en me luchtfilter ga ik een nieuwe voor halen (zat “tijdelijk” een vies oud ding op).
Bottomline….heeft er iemand nog tips om de co omlaag te krijgen? (ps. vacuum slangetje los helpt niet)
Alvast bedankt!king:
19 maart 2011 om 16:31 #17840725temp sensor vervangen
of t is je kat, als die er nog onder zit
uit welk jaar is je corsa?
19 maart 2011 om 16:42 #17840726Er zit een groep a sportuitlaat onder inclusief splinternieuwe sportkat.
Crossatje is uit ’94
Oh ja vergeten te vermelden, het gaat om een C20XE :D (uiteraard :P)
19 maart 2011 om 17:10 #17840727haal je kat eronderuit, dan hoef je alleen stationair te meten…
19 maart 2011 om 18:13 #17840728De corsa moet een kat hebben, staat op de papieren toch?
Lijkt me sterk da een ’94 geen kat hoeft te hebben…19 maart 2011 om 18:37 #17840729hoeft niet meer, lambda sonde eruit en kat eronder weg.
Mag je 1,5%co hebben tot bouwjaar 95:D
19 maart 2011 om 18:50 #17840730en euh is de auto toevallig gechipt?
19 maart 2011 om 19:52 #17840731Chippen maakt niet uit
Ik heb met mn 330pk c20let maar 0.2% stationair zonder katEn je mag 0.5% hebben zonder lambda en kat
Kan ook zijn dat je n klein gaatje in je uitlaat hebt dat doet ook rare dingen met je co
21 maart 2011 om 07:33 #17840732Hij WAS gechipt, maar nu heb ik even een standaard computer d’r aan gehangen…
Ik heb er nu injectorreiniger in gegooid en er komt een nieuwe luchtfilter op (oude was gaar) en we hebben wat gaatjes in de uitlaat gemaakt.
Hij lekt nog wel een beetje, maar dat is echt minimaal. Zou dat nog kunnen schelen denk je?
Is er geen alternatieve lompe oplossing om ‘m erdoor te krijgen? Het is namelijk z’n laatste jaartje…
21 maart 2011 om 08:47 #17840733gaatjes in de uitlaat :o
daar krijg je juist een hoger co doorgewoon de kat eronder vandaan, lamba losgooien en stationair meten…
21 maart 2011 om 10:28 #17840734[rquote=1895392&tid=144859&author=TRPower]Chippen maakt niet uit
Ik heb met mn 330pk c20let maar 0.2% stationair zonder katEn je mag 0.5% hebben zonder lambda en kat
Kan ook zijn dat je n klein gaatje in je uitlaat hebt dat doet ook rare dingen met je co[/rquote]
Goed chippen maakt inderdaad niet uit ik had een chip via een chipbedrijf die later niet betrouwbaar bleek te zijn met die chip in de auto co veels te hoog met orginele chip nergens last van.
vandaar de opmerking is ie gechipt
21 maart 2011 om 11:15 #17840735Uitlaat goed gasdicht maken scheelt echt een stuk. Vaak is dan de lambdawaarde ook te hoog op de cokast.
Alle kleine gaatjes dicht smeren waar die lekt.
Daarna goed warm meten. Temperatuur van de motor moet wel ergens in het midden staan voor een fatsoenlijke cometing.
Heb je ook al gecontroleerd op valse lucht? Inlaatpakking en dergelijke wil nog wel eens gaan lekken.21 maart 2011 om 14:42 #17840736Ik zal voor de volgende meting alles maximaal dichtkleien :) kijke wat tie doet.
23 maart 2011 om 15:50 #17840737Alle gaatjes dichtgemaakt…..auto was goed warm….en co was niet bepaald beter geworden…
Stationair was nu ook weer te hoog.
Het lijkt erop dat mijn sportkat gewoon totaal geen F*CK doet..ben d’r niet echt happy mee!Kijken wat ik nou ga doen……d’r moet voor de apk nu een originele kat onder maar ik heb ‘t helemaal gehad met deze bak.. (zonder kat gaat helemal niet goed kome! en dat pikken ze ook niet bij deze garage)
Bedankt voor de tips zover in ieder geval, 2 be continued
23 maart 2011 om 16:15 #17840738Ik ken adressjes waar je met 250euri klaar bent..,.. Hoeven ze niet eens je wagen te zien. :P
23 maart 2011 om 16:56 #17840739Hmzzzzzz klinkt een btje illegaal :o :P
23 maart 2011 om 17:14 #17840740tja,is illegaal maar t gebeurt wel…
mja, wat pikken ze niet bij de garage?
dat je de kat eronder vandaan haalt en de Lambda sonde los gooit?
is gewoon ”legaal” hoor, heb dr vorige maand met me eige auto nog een steekproef mee doorstaan
23 maart 2011 om 17:22 #17840741Mn steekproefcontroleur heb ik het zelfs nog nagevraagd vorige keer dat ie langs kwam om een auto te controleren.
Heb zelf geen kat, en de lambdasensor die er in zit werkt alleen op een klokje. Ik heb geen computer.
omdat de auto van 94 is mag ik dus meten…..alleen stationair en mag het co veel meer zijn dan std.
Zelfs met E2 op het kenteken.Stond ik zelf ook ff raar van te kijken, want je hebt toch dat e2 op kenteken staan….Maar dat maakte dus niet uit.
23 maart 2011 om 18:39 #17840742[rquote=1896397&tid=144859&author=bladeofdarkness]Hij WAS gechipt, maar nu heb ik even een standaard computer d’r aan gehangen…
Ik heb er nu injectorreiniger in gegooid en er komt een nieuwe luchtfilter op (oude was gaar) en we hebben wat gaatjes in de uitlaat gemaakt.
Hij lekt nog wel een beetje, maar dat is echt minimaal. Zou dat nog kunnen schelen denk je?
Is er geen alternatieve lompe oplossing om ‘m erdoor te krijgen? Het is namelijk z’n laatste jaartje…[/rquote]
Ik weet niet of het bij jou werkt maar bij me vorige auto een daihatsu applause heb ik het zelfde gezeik gehad ook het co veels te hoog. Van alles geprobeerd 4 of 5 keer terug geweest naar de garage en elke keer was het co te hoog.
Vervolgens ben ik eens aan het zoeken geweest op het internet naar tips om mijn co tijdelijk naar beneden te krijgen. Vervolgens zag ik op een of ander forum staan dat het wel eens wil helpen om je ontsteking wat te verdraaien.
Ben vervolgens terug gegaan naar de garage en terwijl die aan de kast stond heel voorzichtig de ontsteking wat verdraaid zo dat de motor stationer rustiger ging lopen.
Na dat ik dit gedaan had waren de waardes goed en kon die afgemeld worden. Na dat ik weer buiten stond met een verse apk even de ontsteking weer goed gezet en klaar was die. Ik weet niet of het bij jou werkt maar misschien het proberen waard.23 maart 2011 om 19:42 #17840743Je kan bij een C20XE gewoon CO afstellen op de LMM!! Dopje er uit wippen naast de connector en met een klein schroevedraaiertje regelen….
Daarvoor moet je inderdaad je lambda los gooien, anders gaat hij het weer op de lambda regelen…
23 maart 2011 om 21:53 #17840744dat regelen met t schroefje is alleen stationair Co regelen
is eigenlijk voor een 20xe ( dus zonder C ) degene zonder lamda orrigineel dus
23 maart 2011 om 21:58 #17840745Nou…lambda er af en katloos = alleen stationaire meting. Op toeren hoeft dan niet eens meer.
Wat is het bouwjaar van die corsa?
Geld dacht ik alleen van voor 95….23 maart 2011 om 22:04 #17840746zn corsa is van 94
dus mag bij hem ook gewoon…of zn huidige keurmeester weet de regels niet
of zn huidige keurmeester durft het niet aan, omdat die miss recent een paar missers gehad heeft23 maart 2011 om 22:10 #17840747Ja tis lastig….bij mn vorige werkgever heb ik het ook maar moeten bewijzen dat het allemaal gewoon mocht.
Die was zo lastig…die dacht dat die niet door de apk kwam doordat er een andere motor in zat…en al helemaal niet met mn carburateurtjes.24 maart 2011 om 14:03 #17840748Mijn CO was ook te hoog. Andere kat gehaald op de sloop voor 50 euri, ondergehangen en CO daalde van 1,3 naar 0,3 %.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.