Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › co te hoog
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2010 om 21:58 #17225456
he mensen heb een vraag over het reduceren van de co waarde van een 14xe uit 1995 hoe kan ik dat doen ?????
2 september 2010 om 06:43 #17723675Pffff……..veel plezier.
Zit met het zelfde probleem, alleen dan met een zwaardere motor.Wat je kunt doen:
– bougies vervangen
– lambda sensor vervangen
– temperatuursensor vervangenIn het ergste geval moet je je katalysator vervangen.
Succes!
2 september 2010 om 07:11 #17723676Als je voor de APK net iets te hoog zit, wil het wel eens helpen om hem voor het keuren ff goed warm te rijden. Vaak komt hij er dan wel door!
Als dat niet lukt, succes:thumbup
2 september 2010 om 11:22 #17723677hey thanx dan ga ik dat ff doen kijken of dat uithaald
2 september 2010 om 11:45 #17723678co MOET met een warme motor en uitlaat gemeten worden!!!!
en anders zou je eens kunnen kijken of je lambdasonde niet stuk is, deze willen namelijk wel eens verkeerde waardes doorgeven zonder dat er een foutmelding gegeven wordt
2 september 2010 om 15:08 #17723679bij mij werd niet eens CO gemeten tijdens APK keuring
maar goed ken die gast dan ook dus ging eff rondom kijken en het was goed:)
2 september 2010 om 17:19 #17723680origineel gepost door sharkmot
bij mij werd niet eens CO gemeten tijdens APK keuringmaar goed ken die gast dan ook dus ging eff rondom kijken en het was goed:)
ben ik benieuwd hoe lang hij zijn apk papieren nog houd!!
dit soort “fouten”leverd de apk-keurmeester en garage veel strafpunten op wanneer er een steekproef van het rdw volgt.
29 januari 2011 om 14:24 #17723681Ik heb dus ook hetzelfde probleem.. en komt er maar niet mee de APK door..
– bougies vervangen – GEDAAN
– lambda sensor vervangen – GEDAAN
– temperatuursensor vervangen – GEDAANGarage wist het verder ook niet dus hadden een spulletje in mijn auto gegooid en moest een flink stuk gaan rijden.. Nog steeds te hoog..
In hoeverre kan het mijn EGR klep zijn, want die was al niet helemaal 100% meer.. of iets anders?
Alvast bedankt :)!!!!!!
29 januari 2011 om 14:30 #17723682EGR == Exhaust Gas Recirculation.
Daarbij wordt wat uitlaatgas teruggevoerd de inlaat in om nogmaals te verbranden en de emissies te verbeteren.
Als die niet goed is kan het theoretisch gezien dat je niet door de APK komt op de emissietest.Echter, het effect van een EGR is zo klein dat veel mensen de EGR juist uitschakelen/verwijderen en nogsteeds met vlag en wimpel door de APK komen. Het kost namelijk wel motor vermogen.
Anyway, ik zou de katalysator verdenken. Die doet namelijk wel relatief veel voor je emissies.
29 januari 2011 om 14:31 #17723683is je uitlaat wel overal helemaal lekdicht…
en hebben ze de meetsonde er ver genoeg in de uitlaat zitten, dit was het probleem wat ik eens gehad heb bij een garage…
ook bijna alles vernieuwd en nog steeds te hoog en toen kwamen we er achter dat de sonde niet ver genoeg erin zat. ding er verder ingedaan en probleem was weg met de originele onderdelen die erop zaten dus niet de nieuwe….
29 januari 2011 om 15:29 #17723684idd.
kijk of je uitlaat systeem nergens lekt.Wanneer lambda sonde nieuw is en er is verder niet gerommeld aan andere zaken.
Motor en uitlaat goed warmrijden.Haal je de co waardes nog niet;
schroef de kat er maar onderweg.
Die is dan gewoon op.Heb nog nooit gezeik gehad met de co.
Althans op 1 keer na, toen meteen de kat vervangen en klaar.Mensen vergeten vaak dat de auto uit 1995 komt of 1996 of 1997 gaat om het idee. Dat is 14 jaar oud spul.
Mag een kat het opgeven na 14 jaar. :)Niet gaan klooien kost je meer tijd en geld dan de kat te vervangen
29 januari 2011 om 19:30 #17723685Bedankt voor jullie reacties :D!!
Klopt ook idd dat je soms wel eens wilt vergeten dat hij inderdaad al uit ’95 is..
Ik weet niet of het volgende ook nog ermee te maken kan hebben maar mijn je ruikt ook altijd best wel een benzine lucht als ik mijn auto parkeer en uitstap bijv. of als ik ergens een stilsta…. En ik vind dat er, vergeleken met wat ik normaal zie, er aardig wat witte rook uit uitkomt.. is dat nog iets wat met elkaar in verbinding kan staan met de te hoge CO uitstoot?Nou we zullen het zien maandag! Thanks!
30 januari 2011 om 13:39 #17723686[rquote=1854820&tid=132626&author=McKaamos]EGR == Exhaust Gas Recirculation.
Daarbij wordt wat uitlaatgas teruggevoerd de inlaat in om nogmaals te verbranden en de emissies te verbeteren.
Als die niet goed is kan het theoretisch gezien dat je niet door de APK komt op de emissietest.Echter, het effect van een EGR is zo klein dat veel mensen de EGR juist uitschakelen/verwijderen en nogsteeds met vlag en wimpel door de APK komen. Het kost namelijk wel motor vermogen.
Anyway, ik zou de katalysator verdenken. Die doet namelijk wel relatief veel voor je emissies.[/rquote]
Egr heeft helemaal niks met de 4gas test te maken.
Egr is er voor om de NOx waardes te verlagen.
Dit door idd uitlaats gas terug in de cilindter te loodsen waardoor de verbrandingstemperatuur verlaagd word.NOx wordt dus niet gemeten bij de 4-gas test.
Dit is namelijk Co O2(zuurstof) co2 en HC (onverbrande brandstof)Maar NOx is wel van belang bij de euro norm, euro 4 euro 5 enz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.