co te hoog

Forumindex Forums Modellen Tigra co te hoog

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225456
    theo-tigra
      Lid sinds:
      12 August 2009

      he mensen heb een vraag over het reduceren van de co waarde van een 14xe uit 1995 hoe kan ik dat doen ?????

      #17723675
      Maus010
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Pffff……..veel plezier.
        Zit met het zelfde probleem, alleen dan met een zwaardere motor.

        Wat je kunt doen:

        – bougies vervangen
        – lambda sensor vervangen
        – temperatuursensor vervangen

        In het ergste geval moet je je katalysator vervangen.

        Succes!

        #17723676
        CorsaFrank
          Lid sinds:
          27 August 2010

          Als je voor de APK net iets te hoog zit, wil het wel eens helpen om hem voor het keuren ff goed warm te rijden. Vaak komt hij er dan wel door!

          Als dat niet lukt, succes:thumbup

          #17723677
          theo-tigra
            Lid sinds:
            12 August 2009

            hey thanx dan ga ik dat ff doen kijken of dat uithaald

            #17723678
            corsaracer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2005

              co MOET met een warme motor en uitlaat gemeten worden!!!!

              en anders zou je eens kunnen kijken of je lambdasonde niet stuk is, deze willen namelijk wel eens verkeerde waardes doorgeven zonder dat er een foutmelding gegeven wordt

              #17723679
              sharkmot
                Lid sinds:
                18 June 2009

                bij mij werd niet eens CO gemeten tijdens APK keuring

                maar goed ken die gast dan ook dus ging eff rondom kijken en het was goed:)

                #17723680
                miraltje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  origineel gepost door sharkmot
                  bij mij werd niet eens CO gemeten tijdens APK keuring

                  maar goed ken die gast dan ook dus ging eff rondom kijken en het was goed:)

                  ben ik benieuwd hoe lang hij zijn apk papieren nog houd!!

                  dit soort “fouten”leverd de apk-keurmeester en garage veel strafpunten op wanneer er een steekproef van het rdw volgt.

                  #17723681
                  Kimberly
                    Lid sinds:
                    4 May 2010

                    Ik heb dus ook hetzelfde probleem.. en komt er maar niet mee de APK door..

                    – bougies vervangen – GEDAAN
                    – lambda sensor vervangen – GEDAAN
                    – temperatuursensor vervangen – GEDAAN

                    Garage wist het verder ook niet dus hadden een spulletje in mijn auto gegooid en moest een flink stuk gaan rijden.. Nog steeds te hoog..

                    In hoeverre kan het mijn EGR klep zijn, want die was al niet helemaal 100% meer.. of iets anders?

                    Alvast bedankt :)!!!!!!

                    #17723682
                    McKaamos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2009

                      EGR == Exhaust Gas Recirculation.
                      Daarbij wordt wat uitlaatgas teruggevoerd de inlaat in om nogmaals te verbranden en de emissies te verbeteren.
                      Als die niet goed is kan het theoretisch gezien dat je niet door de APK komt op de emissietest.

                      Echter, het effect van een EGR is zo klein dat veel mensen de EGR juist uitschakelen/verwijderen en nogsteeds met vlag en wimpel door de APK komen. Het kost namelijk wel motor vermogen.

                      Anyway, ik zou de katalysator verdenken. Die doet namelijk wel relatief veel voor je emissies.

                      #17723683
                      corsaracer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 January 2005

                        is je uitlaat wel overal helemaal lekdicht…

                        en hebben ze de meetsonde er ver genoeg in de uitlaat zitten, dit was het probleem wat ik eens gehad heb bij een garage…

                        ook bijna alles vernieuwd en nog steeds te hoog en toen kwamen we er achter dat de sonde niet ver genoeg erin zat. ding er verder ingedaan en probleem was weg met de originele onderdelen die erop zaten dus niet de nieuwe….

                        #17723684
                        corsaboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          idd.
                          kijk of je uitlaat systeem nergens lekt.

                          Wanneer lambda sonde nieuw is en er is verder niet gerommeld aan andere zaken.
                          Motor en uitlaat goed warmrijden.

                          Haal je de co waardes nog niet;

                          schroef de kat er maar onderweg.
                          Die is dan gewoon op.

                          Heb nog nooit gezeik gehad met de co.
                          Althans op 1 keer na, toen meteen de kat vervangen en klaar.

                          Mensen vergeten vaak dat de auto uit 1995 komt of 1996 of 1997 gaat om het idee. Dat is 14 jaar oud spul.
                          Mag een kat het opgeven na 14 jaar. :)

                          Niet gaan klooien kost je meer tijd en geld dan de kat te vervangen

                          #17723685
                          Kimberly
                            Lid sinds:
                            4 May 2010

                            Bedankt voor jullie reacties :D!!
                            Klopt ook idd dat je soms wel eens wilt vergeten dat hij inderdaad al uit ’95 is..
                            Ik weet niet of het volgende ook nog ermee te maken kan hebben maar mijn je ruikt ook altijd best wel een benzine lucht als ik mijn auto parkeer en uitstap bijv. of als ik ergens een stilsta…. En ik vind dat er, vergeleken met wat ik normaal zie, er aardig wat witte rook uit uitkomt.. is dat nog iets wat met elkaar in verbinding kan staan met de te hoge CO uitstoot?

                            Nou we zullen het zien maandag! Thanks!

                            #17723686
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              [rquote=1854820&tid=132626&author=McKaamos]EGR == Exhaust Gas Recirculation.
                              Daarbij wordt wat uitlaatgas teruggevoerd de inlaat in om nogmaals te verbranden en de emissies te verbeteren.
                              Als die niet goed is kan het theoretisch gezien dat je niet door de APK komt op de emissietest.

                              Echter, het effect van een EGR is zo klein dat veel mensen de EGR juist uitschakelen/verwijderen en nogsteeds met vlag en wimpel door de APK komen. Het kost namelijk wel motor vermogen.

                              Anyway, ik zou de katalysator verdenken. Die doet namelijk wel relatief veel voor je emissies.[/rquote]

                              Egr heeft helemaal niks met de 4gas test te maken.
                              Egr is er voor om de NOx waardes te verlagen.
                              Dit door idd uitlaats gas terug in de cilindter te loodsen waardoor de verbrandingstemperatuur verlaagd word.

                              NOx wordt dus niet gemeten bij de 4-gas test.
                              Dit is namelijk Co O2(zuurstof) co2 en HC (onverbrande brandstof)

                              Maar NOx is wel van belang bij de euro norm, euro 4 euro 5 enz

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.