co te hoog

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) co te hoog

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219466
    corres
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 April 2006

      mijn co is wat te hoog
      wat is daar aan te doen?

      #17650590
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        meer info is gewenst..

        #17650591
        sebastiaankadettcabriogsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2005

          controleren of je motor geen storingen geeft, zoals kapotte lamdasonde sensor ..

          kijken of alle delen van de ontsteking nog goed functioneren,

          rotor boegies, kabels, verdelerkap

          of het benziene traject is verstopt waardoor hij verkeerd inspuit.?

          lang verhaal kort zorg dat hij schoner gaat verbranden ;)

          #17650592
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
            controleren of je motor geen storingen geeft, zoals kapotte lamdasonde sensor ..

            kijken of alle delen van de ontsteking nog goed functioneren,

            rotor boegies, kabels, verdelerkap

            of het benziene traject is verstopt waardoor hij verkeerd inspuit.?

            lang verhaal kort zorg dat hij schoner gaat verbranden ;)

            misschien ligt het daar totaal wel niet aan, en trekt de kat het gewoon niet.

            vandaar ook meer info…

            #17650593
            JohnSmith
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2007

              kan ook zijn dat de klep van je LMM een beetje krom is door een backfire, en dus de boel niet goed aanstuurt.
              je kunt de veer onder dat kapje verstellen dat hij makkelijker of moeilijker opengaat, en daar dus ook de hoeveelheid brandstof een beetje afregelen. m’n vader heefd er een keer een kennis mee geholpen om een c20ne blok door de apk te krijgen

              kijk daarmee wel uit dat hij niet te schraal gaat lopen en je de zuigers verbrand

              #17650594
              corres
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 April 2006

                doet een kat dan echt zoveel?
                ben niet te beroerd een andere kat te halen maar is het dan verholpen??
                kan wel alles aan de auto gaan vernieuwen maar waarmoet je et zoeken
                lamdawaarde was goed geloof ik
                de auto loopt als een zonnetje naar mijn mening maar goed een kleine beurt zou mogen maar helpt dat?

                is er ook een foefje omemtijdelijk wat lager tekrijgen?
                hoor wel es van een slangetje losgooien
                en zit er op deze motoren geen co schroef omem wat lager tezetten

                #17650595
                sebastiaankadettcabriogsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 November 2005

                  origineel gepost door corsaboy

                  Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
                  controleren of je motor geen storingen geeft, zoals kapotte lamdasonde sensor ..

                  kijken of alle delen van de ontsteking nog goed functioneren,

                  rotor boegies, kabels, verdelerkap

                  of het benziene traject is verstopt waardoor hij verkeerd inspuit.?

                  lang verhaal kort zorg dat hij schoner gaat verbranden ;)

                  misschien ligt het daar totaal wel niet aan, en trekt de kat het gewoon niet.

                  vandaar ook meer info…

                  tja i know kan zoveel zijn,

                  bij een crx heb ik wel eens de kat er onder uit gesloopt.

                  kwam hij weer wel met e co door de apk echt!:jerry

                  #17650596
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Originally posted by corres
                    doet een kat dan echt zoveel?
                    ben niet te beroerd een andere kat te halen maar is het dan verholpen??
                    kan wel alles aan de auto gaan vernieuwen maar waarmoet je et zoeken
                    lamdawaarde was goed geloof ik
                    de auto loopt als een zonnetje naar mijn mening maar goed een kleine beurt zou mogen maar helpt dat?

                    is er ook een foefje omemtijdelijk wat lager tekrijgen?
                    hoor wel es van een slangetje losgooien
                    en zit er op deze motoren geen co schroef omem wat lager tezetten

                    maar wat is je co waarde nou dan.
                    Zit nog steeds op die extra info te wachtten,

                    Speculeren kan iedereen maar daar schiet je nix mee op.

                    Wat is de co waarde stationair
                    wat is de co waarde verhoogd toerental

                    wanneer grote beurt gehad, wanneer voor het laatst uitgelezen.
                    mm lampje, brandt die???

                    #17650597
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Ik vind de Hc waarde en de lambda waarde op de 4gas meter ook wel interesant om te weten. Als je dat snapt is de “storing” makkelijker te vinden…

                      #17650598
                      corres
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 April 2006

                        heb weinig info mensen
                        op et papiertje staat enkel te hoog 0.6%
                        kan toch moeilijk alles gaan vervangen
                        de auto loopt als een zonnetje verder dus lijkt me dat het onstekingsgedeelte wel goed is

                        niemand die foefjes weet?
                        carterontluchting losgooien hoor ikwel es maar hoeveel win je dan?
                        en waar vind ik die
                        verder schijnt injektiereiniger iets te werken.

                        #17650599
                        CommoCruiser
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 March 2007

                          Wat voor motorcode hebt je en wat is het bouwjaar?

                          Een onderhoudsbeurt kan geen kwaad als het al een tijdje geleden is.
                          Een nieuw luchtfilter en nieuwe bougies (of verdelerkap en rotor) kunnen de CO misschien wel ietsje verlagen. (Maar 0,1 % is al genoeg, neem ik aan)
                          Ook je lambdasonde even schoonmaken. Misschien is hij wat vervuild en meet hij niet helemaal goed meer.
                          Injectiereiniger erbij, stuk rijden en nog eens je CO laten meten.

                          Je kan, als je een C20NE hebt, klem 27 van de motormanagementcomputer aan massa leggen en de stekker van de lambda-sonde lostrekken, dan kan je de CO afstellen op de luchtmeter.
                          Dan is de motor ‘omgebouwd’ tot 20NE, dus zonder lambde en kat, maar als je er nog een goede kat onder hebt zitten kan deze hierdoor wel beschadigen.
                          Als je auto van voor 1995 is, dan kan je je kat ook leeghalen en er dan een 20NE van maken, want dan mogen ze alleen maar op de CO keuren.
                          Op zich interessant, want hij wordt er namelijk wel een stukje feller van.

                          #17650600
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Originally posted by CommoCruiser
                            Wat voor motorcode hebt je en wat is het bouwjaar?

                            Een onderhoudsbeurt kan geen kwaad als het al een tijdje geleden is.
                            Een nieuw luchtfilter en nieuwe bougies (of verdelerkap en rotor) kunnen de CO misschien wel ietsje verlagen. (Maar 0,1 % is al genoeg, neem ik aan)
                            Ook je lambdasonde even schoonmaken. Misschien is hij wat vervuild en meet hij niet helemaal goed meer.
                            Injectiereiniger erbij, stuk rijden en nog eens je CO laten meten.

                            Je kan, als je een C20NE hebt, klem 27 van de motormanagementcomputer aan massa leggen en de stekker van de lambda-sonde lostrekken, dan kan je de CO afstellen op de luchtmeter.
                            Dan is de motor ‘omgebouwd’ tot 20NE, dus zonder lambde en kat, maar als je er nog een goede kat onder hebt zitten kan deze hierdoor wel beschadigen.
                            Als je auto van voor 1995 is, dan kan je je kat ook leeghalen en er dan een 20NE van maken, want dan mogen ze alleen maar op de CO keuren.
                            Op zich interessant, want hij wordt er namelijk wel een stukje feller van.

                            nou wil ik niet heel lullig doen hé
                            maar een auto van 93 moet al voldoen aan 0.5 stationair en 0.3 verhoogd..

                            Met de bovengenoemde trukjes redt je dat niet. (als de auto jonger is al 93)…
                            Van die lmm moet je gewoon lekker afblijven..

                            Ik kon met de 8v die echt goed aangepakt was op het orginele mm en met de orginele instellingen van de lmm etc de apk waardes met gemak halen.

                            Of je lambda regelt zo 1 2 3 niet voldoende bij.
                            Of je kat is gewoon op..

                            al vaker gehad.. andere kat eronder en gaan met ding..
                            Ik gok zelf eerst op de kat..

                            Maar als je co te hoog is voor de apk ga dan ff terug en vraag om meer info..

                            Want alleen co waarde kun je geen fuck mee.
                            Was die 0.6 bij stationair of bij verhoogd

                            #17650601
                            CommoCruiser
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 March 2007

                              origineel gepost door corsaboy

                              Originally posted by CommoCruiser
                              Wat voor motorcode hebt je en wat is het bouwjaar?

                              Een onderhoudsbeurt kan geen kwaad als het al een tijdje geleden is.
                              Een nieuw luchtfilter en nieuwe bougies (of verdelerkap en rotor) kunnen de CO misschien wel ietsje verlagen. (Maar 0,1 % is al genoeg, neem ik aan)
                              Ook je lambdasonde even schoonmaken. Misschien is hij wat vervuild en meet hij niet helemaal goed meer.
                              Injectiereiniger erbij, stuk rijden en nog eens je CO laten meten.

                              Je kan, als je een C20NE hebt, klem 27 van de motormanagementcomputer aan massa leggen en de stekker van de lambda-sonde lostrekken, dan kan je de CO afstellen op de luchtmeter.
                              Dan is de motor ‘omgebouwd’ tot 20NE, dus zonder lambde en kat, maar als je er nog een goede kat onder hebt zitten kan deze hierdoor wel beschadigen.
                              Als je auto van voor 1995 is, dan kan je je kat ook leeghalen en er dan een 20NE van maken, want dan mogen ze alleen maar op de CO keuren.
                              Op zich interessant, want hij wordt er namelijk wel een stukje feller van.

                              nou wil ik niet heel lullig doen hé
                              maar een auto van 93 moet al voldoen aan 0.5 stationair en 0.3 verhoogd..

                              Met de bovengenoemde trukjes redt je dat niet. (als de auto jonger is al 93)…
                              Van die lmm moet je gewoon lekker afblijven..

                              Ik kon met de 8v die echt goed aangepakt was op het orginele mm en met de orginele instellingen van de lmm etc de apk waardes met gemak halen.

                              Of je lambda regelt zo 1 2 3 niet voldoende bij.
                              Of je kat is gewoon op..

                              al vaker gehad.. andere kat eronder en gaan met ding..
                              Ik gok zelf eerst op de kat..

                              Maar als je co te hoog is voor de apk ga dan ff terug en vraag om meer info..

                              Want alleen co waarde kun je geen fuck mee.
                              Was die 0.6 bij stationair of bij verhoogd

                              Op de LHM (C20NE heeft geen LMM) zit gewoon een stelschroefje voor je CO, wat o.a. door de ‘orginele’ 20NE gebruikt wordt. Ook op de LMM van een 20XE zit ook een orginele stelschroef. Als deze niet gebruikt wordt omdat er een katalysator en lambda sonde onder de auto zit, is dit schroefje afgedopt.

                              Ik heb het zelf al diverse malen uitgevoerd en kon bij die auto’s de CO gewoon afstellen.
                              Voor de APK een tikje lager dan 0,5 , na de keuring weer wat rijker, zodat de motor wat lekkerder loopt.
                              Of lekker rond de 2-2,5 voor een D-Kadett die 3,5 mag hebben.

                              Je kan dan gewoon de CO afstellen, alleen kan het zijn dat bijv. je HC’s veel te hoog worden. Als je auto echter van voor bj. 1994 is, moet hij met een ééngasmeting gekeurd worden i.p.v. een viergasmeting.
                              Als er K6 of U9 op je kenteken staat moet er een kat onder zitten, maar dat kan alleen optisch gecontroleerd worden, dus een lege kat voldoet.

                              Ik wil trouwens niet zeggen dat een standaard motor in goede staat zijn CO niet mag halen. Integendeel !!
                              Maar als je blok redelijk gaar is en je wil je auto nog één keertje door de APK helpen, dan kan je bovengenoemd truukje toepassen om ‘m er door te helpen.

                              #17650602
                              otdh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 March 2010

                                uhmz
                                wat er nu gezegt word klopt niet helemaal

                                tot 1993 is alleen stationair meten, 0.5% max
                                met of zonder kat, u9 e2 of k6 maakt niet uit

                                vanaf 1993 tot 1997 is stationair en 4gas meting op toeren
                                stationair 0.5%
                                3000rpm 0.3 + lambda waarde tussen 0.97 en 1.03
                                kat hoeft er niet onder zolang de waardes maar kloppen

                                en dan heb je voor de oldtimers dus tot 1987 max 3.5% stationair, en voor de auto’s tot 1981 max 4.5%
                                ouder als 1975 hoeven niet te meten

                                vorige week mn apk papiertje ff vernieuwd

                                #17650603
                                CommoCruiser
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 March 2007

                                  tot 1993 ? Oh, sorry, had t/m 1994 in m’n hoofd, maar jij zal het ongetwijfeld beter weten. :wors
                                  Volgens mijn APK-keurmeester moest er wel een kat(-achtig ding) onder de auto zitten als dit op kenteken stond.
                                  Maar volgens jou hoeft dit dus ook niet eens. ;)

                                  #17650604
                                  corres
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 April 2006

                                    mijn calibra is van 95
                                    motor c2.0ne
                                    zit hier dan een afstelschroef op voor de co??
                                    en waar vind ik die

                                    #17650605
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Originally posted by corres
                                      mijn calibra is van 95
                                      motor c2.0ne
                                      zit hier dan een afstelschroef op voor de co??
                                      en waar vind ik die

                                      Mijn tip is, blijf van die stelschroefen af in de lmm. Zoek het in he kat of lambda.. Deze motoren hoef je niet af te stellen..

                                      #17650606
                                      corsa_c20xe
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 November 2005

                                        origineel gepost door otdh
                                        uhmz
                                        wat er nu gezegt word klopt niet helemaal

                                        tot 1993 is alleen stationair meten, 0.5% max
                                        met of zonder kat, u9 e2 of k6 maakt niet uit

                                        Met of zonder kat maakt dus wel uit, als er geen kat of lambdasonde onder zit mag het co stationair 3,5% zijn.

                                        Als je calibra dus van voor 1993 is kun je je kat eronder weg halen, en je lambdasonde er uit halen en je bent door de Apk heen als het co niet boven de 3,5% is

                                        #17650607
                                        CommoCruiser
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 March 2007

                                          origineel gepost door corres
                                          mijn calibra is van 95
                                          motor c2.0ne
                                          zit hier dan een afstelschroef op voor de co??
                                          en waar vind ik die

                                          Die schroef zit op je luchthoeveelheidsmeter, verstopt achter een dopje. Maar alleen daar aan draaien heeft geen zin, omdat hij is uitgeschakeld in de kabelboom naar de ecu. De ecu regelt zelf de CO bij m.b.v. de lambda sonde.

                                          Dit kan je wel uitzetten door eerder genoemde wijziging in de kabelboom.
                                          Maar omdat jouw auto van 1995 is moet hij gekeurd worden met een viergasmeting.
                                          Als je de kabelboom wijzigt, bouw je ‘m eigenlijk om naar een 20NE, dus zonder kat. De kans is dan ZEER GROOT dat hij alsnog niet door de keuring komt, omdat één of meer van de andere gemeten waarden te hoog worden.

                                          In dit geval zou ik, als de auto al een tijdje geen onderhoud gehad heeft, het luchtfilter en de bougies vernieuwen en de verdelerkap en rotor schoonmaken/vernieuwen.
                                          Vervolgens de lambdasonde schoonmaken, indien noodzakelijk ook het gasklephuis en de omloopluchtklep schoonmaken, zodat alle relatief goedkope zaken i.i.g. in orde zijn.
                                          Dan een busje injectorreiniger erin, stuk rijden en dan naar de keuring.

                                          Als hij er dan nog niet door komt, ben ik bang dat óf de kat óf de lambdasonde overleden is. Die zijn allebei wel iets duurder dan een paar bougietjes….

                                          #17650608
                                          CommoCruiser
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 March 2007

                                            origineel gepost door corsa_c20xe

                                            origineel gepost door otdh
                                            uhmz
                                            wat er nu gezegt word klopt niet helemaal

                                            tot 1993 is alleen stationair meten, 0.5% max
                                            met of zonder kat, u9 e2 of k6 maakt niet uit

                                            Met of zonder kat maakt dus wel uit, als er geen kat of lambdasonde onder zit mag het co stationair 3,5% zijn.

                                            Als je calibra dus van voor 1993 is kun je je kat eronder weg halen, en je lambdasonde er uit halen en je bent door de Apk heen als het co niet boven de 3,5% is

                                            Hij is van 1995 !
                                            Dus viergasmeting, en dat gaat-ie niet redden zonder kat, ben ik bang….

                                            #17650609
                                            corres
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 April 2006

                                              heb de apk er inmiddels bijna een weekje op zitten
                                              heb er een flesinjektiereiniger doorgereden en goede benzine gaan tanken v-power.
                                              verder zaten er 2 bougies en 2 moeren van het uitlaatspruitstuk los.
                                              had de verdelerkap nog losgehaald en even schoongekrabt en rotor maar dit zag er zowiezo nog wel goed uit.
                                              maar almet al had ik toch het idee dat de wagen een stukje lekkerder loopt.
                                              maar dit kan ook tussen de oren zitten want hij liep altijd al super.
                                              in ieder geval wast allemaal goed genoeg nu voor de apk

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.