Forumindex › Forums › Techniek › Cih › co en hc waarden cih
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2009 om 17:34 #17213408
Weet iemand wat de c24ne maximaal mag hebben?
24 oktober 2009 om 19:52 #17540650:hmmzligt eraan, als deze nog in een omega zit is het 0.5 en zit die in een oltimer hangt het ervan af of deze voor ’73 is of erna
24 oktober 2009 om 19:58 #17540651in belgiê
van voor of van 1986 zelf:
CO: max 4.5%van 1986 tem 1994
CO: max 3.5%van 1994 tem 01/07/02
CO: max 0.3% op verhoogd toerental, max 0.5% op stationair toerental
Lambda min 0.97, max 1,030van 01/07/02 tot nu
CO max 0.2% op verhood toerental, max 0.5% op stationair toerental
Lambda min 0.97, max 1,03025 oktober 2009 om 11:52 #17540652ja idd, ik ging al van oldtimer uit, ligt in een manta uit 71,
gaat me voornamelijk om de hc waarde, die was 2000 ppm,
heb kleppen gesteld en is nu iets van 500 ppm,
heb geen idee wat een redelijke waarde voor deze motor is.en op hoeveel co stellen jullie lpg af? 1,5?
25 oktober 2009 om 14:38 #17540653;)jij mag dan 4,5 hebben maar het blokje zou het goed moeten doen op 1,5
25 oktober 2009 om 16:22 #17540654Thanks,
ook enig idee over de hc waarde? onverbrande resten in uitlaatgassen
hoeveel ppm maximaal?Ik heb stationair nog steeds een hoge waarde, op gas en op benzine,
kom ik iets hoger in toeren (rond de 2000) dan duikt de hc waarde ineens naar beneden, kleppen zijn trouwens net gesteld.25 oktober 2009 om 17:11 #17540655:wtfdie waarde zijn niet van belang voor je apk, maar je zou eens naar de ontsteking kunnen kijken, misschien dat ie te laat staat
25 oktober 2009 om 17:29 #17540656dat wist ik niet, dacht dat ze HC ook checkten, maar dat de waarde zo hoog is zegt wel dat er iets niet helemaal goed is.
verdenk zelf ook de ontsteking. komende week maar es checken.25 oktober 2009 om 18:06 #17540657origineel gepost door Asko
ja idd, ik ging al van oldtimer uit, ligt in een manta uit 71,gaat me voornamelijk om de hc waarde, die was 2000 ppm,
heb kleppen gesteld en is nu iets van 500 ppm,
heb geen idee wat een redelijke waarde voor deze motor is.en op hoeveel co stellen jullie lpg af? 1,5?
Volgens mijn boek hoort CO van 2,4 op 0,4% afgesteld te staan. De andere CIH’s staan op 0,5 – 2%
HC staat op 300 aangegeven voor alle CIH motoren, alleen bij de 2,4 staat er niets achter??Werk je nog met een Lambda sonde en Motronic of hen je de boel van een 2liter erop gebouwd?
LPG stelden wij vroeger af op (ik dacht) 1% bij 3000 omw/min
26 oktober 2009 om 07:36 #17540658Ik werk met de motronic 1.5 dus op benzine is hij lambda geregeld, in de praktijk rijd ik echter voornamelijk op lpg, wat een ouder, en dus niet-lambda geregeld systeem is. (wel met lambda simulator om de computer niet over de zeik te laten gaan)
Dat bij de 2.4 geen HC waarde staat vermeld is waarschijnlijk omdat de motor oorspronkelijk een katalysator heeft, die zorgt ervoor dat alle onverbrande gassen worden verwijderd?
26 oktober 2009 om 11:22 #17540659Volgens mij heeft het inderdaad met het geregelde systeem te maken.
26 oktober 2009 om 17:47 #17540660:agentop lpg moet je de co zeker op 1,5 zetten
26 oktober 2009 om 19:03 #17540661Ik zit inderdaad nog steeds te twijfelen:
Ik weet dat je het CO op 3000 omw/min afstelde, maar wat nou precies de waarde was :hmmz
26 oktober 2009 om 20:22 #17540662origineel gepost door postbusmanta
Ik zit inderdaad nog steeds te twijfelen:Ik weet dat je het CO op 3000 omw/min afstelde, maar wat nou precies de waarde was :hmmz
:hmmzer is een verschil tussen nullast en vollast, de nullast (stationair) draad de 2.4 op lpg het lekkerst op 1,5 (lpg). de vollast durf ik niet te zeggen, is meer een kwestie van uitproberen.
27 oktober 2009 om 07:49 #17540663De manta wat uitproberen,
is geen straf :D:Dik zal es kijken, of er nog wat te verbeteren valt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.