Clipjes/klemmetjes op remblokken achter astra g?

Forumindex Forums Modellen Astra Clipjes/klemmetjes op remblokken achter astra g?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222977
    Burf
      Lid sinds:
      30 December 2009

      Ik heb een tijdje geleden mijn achter remblokken vervangen en die clipjes op de remblokken gedaan, maar zo gauw de remblok iets is afgesleten komen de clipjes al tegen de schijf aan. Dit maakt dan zo’n knarsend geluid.
      Dit moet toch niet de bedoeling zijn? Hoe zetten jullie die erop?

      #17693574
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        verklaar je nader wat voor een auto ??????? in ieder geval schijf remmen ja maar wat voor een ASTRA ???????????????????

        bedoel je die zogezegde anti piep plaatjes of zoals bij het oude type zo,n boven plaat over beide blokken heen .

        plaats desnoots een foto er bij laat zien wat je bedoeld .

        ik heb even gauw gekeken op Hbase maar er zitten bij div merken remblokken ook slijt indikators aan 2 blokken(achter he ) ??? zet je die verkeerd er in zit het ook niet lekker en loopt het aan .

        vertel wat je bedoeld.

        Bert

        #17693575
        Burf
          Lid sinds:
          30 December 2009

          Gaat om een astra g 1.8 uit 1998. Inderdaad met schijven achter dus geen trommel.

          Op die blokken zit er inderdaad op 2 blokken slijtage indicators. Die zitten gewoon aan de blok vast dus daar kan je niks verkeerds mee doen.
          Maar ik heb ook nog een zakje erbij gekregen met van die clipjes/klemmetjes. Die heb ik erop gedaan maar lopen dus al heel gauw tegen de schijf aan.
          Mijn vraag dus hebben jullie hier ook last van gehad of zet ik die clipjes/klemmetjes er verkeerd op ofzo?

          #17693576
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            ik kan me niet voorstellen wat dat dan moet zijn .

            ik heb op hbase in de div merken blokken gekeken en er zitten geleidings plaatjes/clipjes bij ik denk als ik het zo zie op de afbeeldingen dat je die verkeerd om hebt zitten de lange kant moet naar achter niet naar de remblok kant zeg maar,,
            blokken er uit en die klemmetjes omdraaien .

            zie de plaatjes bij de blokken op hbase even schrollen dan vergroten ze de afbeeldingen

            Bert

            #17693577
            mrmonkey
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 February 2006

              weet wat je bedoeld

              als ik t zo hoor zitten die klemmetjes verkeerd om…
              de bolling moet aan de buitenkant van de remblok :thumbup

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.