Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Climate controle/airco Corsa C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2014 om 22:29 #17265035
Wat kan het zijn als je de climate controle op low zet en je voelt dan nog steeds lauwe lucht..
Heb het vanavond nog 1 x uitgeprobeerd naar me werk maar volgens mij klopt er iet niet met me climate controle, na 20 min voel ik nog steeds geen koude lucht, heb vanaf dec’2013 tot verleden week 24 tot 28ºC gebruikt.
Soms zette ik hem op Aut zodat de aircopomp mee loopt of inschakelt maar vandaag geen koude lucht.
Ik heb Eco uit dus daar ligt het niet aanVolgens mij werkt me airco gewoon niet…heb tot 20 juni 2014 nog Bovag Garantie weet niet of dit onder garantie valt…
Wie weet hier iets van….
31 maart 2014 om 23:43 #18226891Ik heb me eens laten vertellen dat de pollenfilter verstopt kan zijn, en daardoor niet of nauwelijks koude lucht doorstroomt. Misschien moet je daar even naar kijken.
Verzonden vanaf mijn iPhone 5 met behulp van Tapatalk.
1 april 2014 om 08:07 #18226892Is de airco wel goed gevuld dan? Misschien is bijvullen de oplossing.
Pollenfilter/interieurfilter wisselen kan sowieso geen kwaad, zorgt er in ieder geval voor dat je frisse lucht in de auto krijgt. Maar ik verwacht niet dat dat hier echt de oorzaak is.
1 april 2014 om 08:13 #18226893Net ff een check laten doen…airco pomp doet niks, slaat niet aan, poelie blijft gewoon stil en het airco systeem is ook half leeg na een 1é korte inspectie.
Dus afspraak gemaakt en auto gaat as donderdag terug naar Garage waar ik hem in dec’2013 gekocht hebt, gelukkig met 6 maanden volledig Bovag Garantie dus tot half juni’2014 heb ik nog garantie.
Zijn vaak dure grappen airco storingen dus ergens ben ik blij dat het nu gebeurt en niet halverwege de zomer als me garantie verlopen is.
1 april 2014 om 11:01 #18226894Airco’s zijn inderdaad dure grappen. Mazzel dat het binnen je garantie valt!
1 april 2014 om 16:25 #18226895Kan erg veel zijn, maar meestal valt he mee, als het systeem leeg is slaat hij niet aan, ook de poelie op de pomp wil nog wel eens kapot gaan. Gelukkig dat je garantie hebt, anders was je snel een paar honderd euri kwijt.
1 april 2014 om 22:27 #18226896Hoop wel dat ze het echt onder Garantie laten vallen en het 100% maken want die 3 mnd die ik nog hebt aan garantie zijn zo voorbij.
Ergens snap ik hun verhaal niet…auto heeft bij aflevering grote beurt gehad ook de airco zouden ze leeg halen en opnieuw vullen, nu 3 mnd later is het airco systeem zo goed als leeg.
Dus als er ergens een lek zou zijn is die minimaal, en waar ik bang voor bent is dat ze hem vullen en dan zal hij het waarschijnlijk weer doen tot……………..net buiten me garantie periode dus 3 mnd.
Daarna eigen kosten.
Ik geloof nooit dat ze er grote kosten aan gaan maken.2 april 2014 om 07:40 #18226897@Har Opel wrote:
Hoop wel dat ze het echt onder Garantie laten vallen en het 100% maken want die 3 mnd die ik nog hebt aan garantie zijn zo voorbij.
Ergens snap ik hun verhaal niet…auto heeft bij aflevering grote beurt gehad ook de airco zouden ze leeg halen en opnieuw vullen, nu 3 mnd later is het airco systeem zo goed als leeg.
Dus als er ergens een lek zou zijn is die minimaal, en waar ik bang voor bent is dat ze hem vullen en dan zal hij het waarschijnlijk weer doen tot……………..net buiten me garantie periode dus 3 mnd.
Daarna eigen kosten.
Ik geloof nooit dat ze er grote kosten aan gaan maken.Als het goed is wordt de airco afgeperst voordat ze hem opnieuw vullen. Je kan even naar het afpersrapportje vragen. Dan weet je in ieder geval of hij dicht is..
2 april 2014 om 08:03 #18226898Bovag had me het volgende gemaild..
Een defect aan de airco zal onder garantie hersteld moeten worden. De kosten mogen geen reden zijn om de reparatie niet uit te voeren.
Met vriendelijke groet,
medewerker bemiddeling
BOVAG
Postbus 1100
3980 DC Bunnik
http://www.bovag.nl3 april 2014 om 13:03 #18226899Airco storing gevonden…conclusie airco pomp is kapot en lekt.
Pomp is besteld ( imitatie ) maar dat maakt mij niet uit als hij maar weer werkt straks.Gelukkig nog 3 mnd Bovag Garantie had anders denk ik een duur kostenplaatje geworden want airco reparaties zijn altijd duur
4 april 2014 om 07:39 #18226900Reparatie is gewijzigd in…………reviseren airco pomp, waarom weet ik niet maar ze laten de aircopomp reviseren misschien goedkoper denk ik zelf, hoop wel dat dit een goed alternatief is ipv een vervangende pomp.
4 april 2014 om 13:02 #18226901Als ze dan maar de revisie laten doen bij een erkend bedrijf…
Een gereviseerd dat terug is geweest naar de fabrikant is vaak net zo goed als nieuw. Als het door henkie-op-de-hoek wordt gedaan is het altijd twijfelachtig.4 april 2014 om 13:20 #18226902Hij had het over ACC in Overvecht een revisie bedrijf neem aan dat wel de gehele inhoud gereviseerd wordt en niet het gene wat kapot is binnenin…
4 april 2014 om 13:22 #18226903Denk dit bedrijf Byjugo.. http://www.autocoolcomfort.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
4 april 2014 om 13:59 #18226904Het lijkt er in ieder geval op dat ze weten wat ze doen.
5 april 2014 om 21:10 #18226905Auto vandaag weer opgehaald …airco pomp poelie is vervangen dat was de oorzaak van niet werkende climate controle werd tevens geadviseerd om altijd met AUTO ingeschakeld te rijden dan regelt hij alles zelf binnenin de auto en de pomp is in werking.
Nadeel is iets meer benzine verbruik en iets verlies aan vermogen
7 april 2014 om 09:27 #18226906Waarschijnlijk geven ze dat advies omdat het voor de pomp beter is om regelmatig te draaien dan om altijd stil te staan.
Als je zelf regelmatig de airco gebruikt moet het geen probleem zijn. Maar kennelijk laat je hem de hele winter uit staan, dus dan is het wel handig ja :p7 april 2014 om 16:43 #18226907Vandaag uitgeprobeerd ritje huis – werk 25 km snelweg.
Op AUTO/AIRCO gezet en 22ºC maar dan blaast hij heel de weg frisse lucht geen 22ºC.Langzaam opgevoerd en iedere keer een temperatuur er bij, tot ik bij 24ºC kwam dan pas wordt hij aangenaam.
Dus ik heb geen flauw idee of dat zo hoort ik heb nooit climate controle gehad.Hoor mensen zeggen 18 tot hooguit 20ºC is warm zat op AUTO/AIRCO maar dan blaast hij bij mij koude lucht.
7 april 2014 om 16:49 #18226908Heb het zelf ook op 22ºC dat ie wat frisse lucht blaast maar wordt bij mij wel aangenaam.
Druk je ECO knop maar eens in zodat er ook ”ECO” in het display staat dan draait je airco pomp niet meer mee en is de frisse/koude lucht weg en is het warmer.
Je airco werkt dus ook alleen als ECO aan staat(en dat ECO dus niet brandt op het display) ongeacht of ie op AUTO staat
Mijne stond vandaag de hele rit op 20ºC en blaast ook koele lucht.
7 april 2014 om 17:50 #18226909Dealer zei als ECO aan staat is de airco uit geschakeld staat ook in het instructieboekje
7 april 2014 om 18:42 #18226910Klinkt (en is misschien ook wel) een beetje verwarrend. Als de aanduiding ECO op het display verschijnt is de airco uitgeschakeld en gebruik je dus iets minder brandstof (is ECOnomisch, of voor de milieufreaks onder ons beter voor het ECOsysteem).
Als de aanduiding niet brandt geeft dit aan dat je niet ECOnomisch bent en dus de airco hebt ingeschakeld en fractioneel meer brandstof verbruikt.
Anders gezegd, je schakelt de airco in met de ECO-knop!De stand AUTO zegt iets over de verdeling van de luchtstromen, niets over het al dan niet in werking zijn van de airco.
Met ingeschakelde airco staat bij mij de temperatuur op minimaal 22, kouder is zeker ‘s zomers niet gezond. Met uitgeschakelde airco op 20 of 21.
7 april 2014 om 19:29 #18226911Precies zoals het hierboven staat heb ik het toch omschreven, als ECO niet brandt in je display staat je airco aan, als ie wel brandt staat ie uit.
8 april 2014 om 08:08 #18226912@Har Opel wrote:
Vandaag uitgeprobeerd ritje huis – werk 25 km snelweg.
Op AUTO/AIRCO gezet en 22ºC maar dan blaast hij heel de weg frisse lucht geen 22ºC.Langzaam opgevoerd en iedere keer een temperatuur er bij, tot ik bij 24ºC kwam dan pas wordt hij aangenaam.
Dus ik heb geen flauw idee of dat zo hoort ik heb nooit climate controle gehad.Hoor mensen zeggen 18 tot hooguit 20ºC is warm zat op AUTO/AIRCO maar dan blaast hij bij mij koude lucht.
Als het op het moment dat je instapt in de auto 25 graden is en jij hebt ‘m ingesteld op 22, dan zal die inderdaad koude lucht blijven blazen totdat de interieur temperatuur de 22 bereikt heeft. Het betekent dus niet dat als jij 22 instelt dat de airco gelijk 22 graden gaat blazen, maar hij gaat het interieur dan koelen, totdat het 22 graden is. Dus het is heel goed mogelijk dat de lucht die hij blaast kouder is dan 22 graden.
En hoe meer jij aan de knopjes zit, hoe meer je het proces verstoort ;)
Maar het is natuurlijk maar net welke temperatuur je zelf aangenaam vindt en ik zou ‘m daar lekker op instellen op de stand AUTO en dan hoef je er in principe nooit meer aan te zitten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.