Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Cleane Corsa B met Throttle bodies !!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2009 om 20:09 #17211802
Hoi ,
Op de meeting in Bochum zag ik deze corsa staan, de motorruimte zag er echt super clean uit.
Mijn vraag is : hij heeft throttle bodies op zijn 2.0L 16V , kom je daar in Nederland ook mee door de keuring ( mijn corsa is van 94 ) , ivm de CO2 ( waarde van de uitlaatgassen ) en wat is het verbruik van throttle bodies op een 2.0L 16V , slurpt dat net zo erg als webers ?
Alvast bedankt.
Groetjes ,
Ralph
31 augustus 2009 om 20:12 #17517962met TB’s kom je makkelijk door de 4gastest
t is zuiniger als carbjes, omdat dit gewoon computergestuurd is, door een DTA of KMS of ander management systeem
echter is het opbouwen ervan ook aardig aan de prijs,
kijk maar s in t c20xe gedeelte hieronder in de motoren sectie31 augustus 2009 om 20:19 #17517963Wat kost een compleet setje throttle bodies eigenlijk ?
Hoeveel pk krijg je er ongeveer bij met throttle bodies ?
Dus voor de keuring zou dat geen probleem zijn.
En het verbruik valt dus ook best mee, waar moet ik dan aan denken, gemiddeld 1 op ..31 augustus 2009 om 22:15 #17517964Ik denk dat je het beste even in het C20xe gedeelte kan kijken zoals TRPower voorstelde.
Denk dat er daar genoeg info over te vinden is ;)
31 augustus 2009 om 22:33 #17517965Die auto is toch van Matt und Platt? Was die matt zwarte wagen…..toch?
1 september 2009 om 05:30 #17517966Originally posted by Schmidt
Wat kost een compleet setje throttle bodies eigenlijk ?
Hoeveel pk krijg je er ongeveer bij met throttle bodies ?
Dus voor de keuring zou dat geen probleem zijn.
En het verbruik valt dus ook best mee, waar moet ik dan aan denken, gemiddeld 1 op ..tis niet alleen de tb’s die je moet aanschaffen hé
Wat er ook al gezegd word, om het zoals bovenstaand te krijgen dien je ook een vrijprogrammeerbaar motormanagement systeem eraan te koppelen.Deze dta,kms,vems etc systemen beginnen gemiddeld rond de 1000 euro.. Dan moet er nog een kabelboom gebouwd worden en dan de afstelkosten nog.. Deze liggen tussen de 500 en 1000 euro.. Afhankelijk van je setup en wat je nou precies wil.
Dan moet je nog een setje TB’s aanschaffen.
Ik ben zelf wel favoriet van de Jenvey TB’s maar goed daarvoor ben je helemaal compleet ook niet klaar onder de 1000 euro..Dus ik zou er toch een kleine 3000-3500 euro voor gaan sparen als je dit echt wilt….
Verder verbruik.. tja ligt een beetje aan je rechtervoet..
Mijn astra diesel rijdt 1 op 22 als mijn vrouw op de snelweg rijdt.. maar rijd tusse de 1:15 en 1:10 als ik rij…
:vertag
1 september 2009 om 06:08 #17517967origineel gepost door Fearless
Die auto is toch van Matt und Platt? Was die matt zwarte wagen…..toch?Matt und platt is toch een belg? Dit is volgens mij een duitser of zie ik het nou verkeerd?
1 september 2009 om 09:27 #17517968origineel gepost door corsaagsi
origineel gepost door Fearless
Die auto is toch van Matt und Platt? Was die matt zwarte wagen…..toch?Matt und platt is toch een belg? Dit is volgens mij een duitser of zie ik het nou verkeerd?
zijn idd 2 verschillende auto’s
dit is de corsa met TB’s.
en dit is de corsa van matt und platt
1 september 2009 om 15:09 #17517969origineel gepost door Schmidt
Wat kost een compleet setje throttle bodies eigenlijk ?
Hoeveel pk krijg je er ongeveer bij met throttle bodies ?
Dus voor de keuring zou dat geen probleem zijn.
En het verbruik valt dus ook best mee, waar moet ik dan aan denken, gemiddeld 1 op ..u2u ;)
gr jeroen
1 september 2009 om 15:32 #17517970Bedankt voor de info.
1 september 2009 om 18:51 #17517971wat @corsaboy al zegt…reken op een hele dikke 4000+.
maar dan heb je wel wat leuks.
leuk koppel en een zootje pk’s.ik ben alleen al van 90pk naar 153pk gegaan en 150nm.
en dat voor een x14xe.wel met andere nokkenassen.maar wel zeer milde.
maar kijk uit wat je in je auto investeert!,je krijgt het nooit meer terug…
ik heb mn corsa voor 3700,- te koop staan al bijna 2 jaar volgens mij nu.
en nog is hij te duur?…
1 september 2009 om 18:53 #17517972origineel gepost door TRPower
met TB’s kom je makkelijk door de 4gastestt is zuiniger als carbjes, omdat dit gewoon computergestuurd is, door een DTA of KMS of ander management systeem
echter is het opbouwen ervan ook aardig aan de prijs,
kijk maar s in t c20xe gedeelte hieronder in de motoren sectieje komt niet door de viergassen test als je het zo laat zoals hij is afgesteld hoor…
moet wel wat meer aan gedaan worden.;)
1 september 2009 om 18:57 #17517973ligt ook aan t bouwjaar he…
ik moet met mijn corsa b gewoon alleen stationair onder de 0.5 blijven… maar die s dan wel van 93…1 september 2009 om 19:00 #17517974juist!.die van mij is van 96.
die van mij moet ook nog is bij 3000min-1.1 september 2009 om 19:08 #17517975ja klopt :p
was k alweer vergeten
keur eigenlijk nooit meer auto’s
omdat k niet meer in een garage werk, mag wel volgend jaar zo een opfriscursus doen, want wil t papiertje wel houden -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.