Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Claxon werkt niet op Astra H + Motorstoring?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2012 om 16:21 #17240325
Hallo allemaal,
Een drietal weken geleden heb ik mijn Astra H GTC uit 2005 gekocht met 130.000km op de teller. Inmiddels staan er 3000 meer op en ervaar ik een probleem.
Mijn claxon werkt niet bij ingeschakelde verlichting. Eerst dacht ik dat het aan de aftermarket xenon lag, maar ik lees op internet een ander verhaal:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=48150″ onclick=”window.open(this.href);return false;Het is mij echter niet duidelijk hoe dit probleem nu precies op te lossen is.
Graag hoor ik een antwoord van jullie. Op-com is besteld en ik wacht op de levering, mocht dat nodig zijn hiervoor.
Edit: Ik heb ook last van het feit dat het motorstoringslampje heel af en toe brandt, de auto doet het verder wel gewoon goed en ik blijf vermogen houden. Wat zou dat kunnen zijn? Een EGR vol met roet zal het niet zijn denk ik, want dan zou de auto in moeten houden. Het lampje brandt echt één keer in de 100km en dan licht het twee a drie keer heel kort (halve seconde of zelfs minder) op.
Gr,
Sjoerd2 april 2012 om 16:30 #17907539Vraag eens bij de Opel dealer waar deze auto in onderhoud is geweest of hij de CIM modificatie al heeft gehad.
Dit is een metalen clipje en wordt zover mij bekend onder coulance van Opel uitgevoerd.2 april 2012 om 17:50 #17907540@Juffer1 wrote:
Vraag eens bij de Opel dealer waar deze auto in onderhoud is geweest of hij de CIM modificatie al heeft gehad.
Dit is een metalen clipje en wordt zover mij bekend onder coulance van Opel uitgevoerd.Oké, dat is goed om te horen! Ik zal morgen eens met Bulters in Nijmegen bellen, kijken of dat zij wat kunnen doen voor me (ondanks dat het niet de dealer is waar hij gekocht is).
Het probleem is niet groot, maar toch wil ik het opgelost hebben, want wat op een auto zit moet ook werken! :thumbIk heb ook last van het feit dat het motorstoringslampje heel af en toe brandt, de auto doet het verder wel gewoon goed en ik blijf vermogen houden. Wat zou dat kunnen zijn? Een EGR vol met roet zal het niet zijn denk ik, want dan zou de auto in moeten houden. Het lampje brandt echt één keer in de 100km en dan licht het twee a drie keer heel kort (halve seconde of zelfs minder) op.
2 april 2012 om 18:57 #17907541Ik vermoed net als Arjan de cim module, neem eerst even contact op met opel nederland of dit bij jou ook onder coulance gedaan wordt, print de e-mail uit en neem die mee naar de dealer, die van mij komt uit oostenrijk en is door een niet dealer verkocht maar via opel nederland kon ik toch gratis de cim modificatie uit laten voeren.
2 april 2012 om 19:35 #17907542CIM modules gaan idd wel eens kapot. Meestal als je dit al hebt dan heeft de modificatie geen zin, eerst vervangen en dan gelijk de modificatie doen. Heb er al genoeg vervangen
3 april 2012 om 21:02 #17907543Inmiddels heb ik het probleem opgelost. Kwam op internet wat tegen over de instrumentenverlichting. Deze zou je lager moeten zetten en dan zou het moeten werken en warempel: Het werkt weer zoals het hoort te werken! De bediening werkt volledig en accuraat op mijn acties. Zet ik de verlichting één tandje hoger, dan werkt het soms wel en soms niet, zet ik hem nog één hoger, dan werkt het niet meer. Dit is dus 100% zeker weten de oplossing. Ik ben benieuwd hoe lang het blijft werken, maar voorlopig vind ik het wel best (scheelt me ook een rit van 120km naar het autobedrijf en een (halve) dag vrij, omdat dit onder garantie viel)!
Motorstoring heb ik vandaag niet meer gezien, dus dat lijkt me ook niet zo ernstig maar dat kijk ik nog even aan…
4 april 2012 om 09:09 #17907544Dat verwacht je niet idd…
Mijn claxon (Astra H 2005) heeft echt een eigen willetje!
Soms voel je de microswitch niet klikken en dat gaat gepaart met een ijzige stilte.
Ik heb ‘t ook geprobeerd met de dash-verlichting op de laagste stand, maar nog is het onvoorspelbaar of hij ‘t doet ja of nee.Ook is van de achterklep de microswitch al een keer overleden… allemaal heel toevallig!!!
4 april 2012 om 09:58 #17907545Zojuist nog even contact gehad met het bedrijf waar ik de auto gekocht heb. Ik ga volgende week ergens toch een keer langs om het te checkenn. Het bedrijf is geen Opel dealer, maar is wel gespecialiseerd in Opel en erkende het probleem. Dus hup, gebruik maken van die garantie!
Nog even een klein ding, is het normaal dat de auto zuipt als een malle? 800km is zo’n beetje de max. wat ik uit een tank haal en dan rijd ik niet hard (vaak op cruise control).
4 april 2012 om 10:14 #17907546@SjoerdB wrote:
Zojuist nog even contact gehad met het bedrijf waar ik de auto gekocht heb. Ik ga volgende week ergens toch een keer langs om het te checkenn. Het bedrijf is geen Opel dealer, maar is wel gespecialiseerd in Opel en erkende het probleem. Dus hup, gebruik maken van die garantie!
Nog even een klein ding, is het normaal dat de auto zuipt als een malle? 800km is zo’n beetje de max. wat ik uit een tank haal en dan rijd ik niet hard (vaak op cruise control).
Ik heb de H 1.9 16v uit 2005, en door de week 80% woon-werk km’s 20% prive met zo nu en dan eens flink gummen…
Gem Verbruik 6.7 l op 100 km
Vorig jaar op vakantie naar Zweden haalde ik (met steady 130km/u) 1050 km met 1 volle tank!
Mijn tank inhoud, minus reserve is zo’n 45 liter!Op de cruisecontrole bij 90 km/u in de 5 geeft mijn verbruik 4,6 op 100 km
Op de cruisecontrole bij 130 km/u in de 6 geeft mijn verbruik 5,3 op 100 km
Op de cruisecontrole bij 165 km/u in de 6 een prachtige 8,9 op 100 km (!)
Op de cruisecontrole bij 200 km/u in de 6 een magische 14,6 op 100 km (DE)in andere woorden: FUCK THE TOYOTA PRIUS
4 april 2012 om 16:40 #17907547Ach, ik moet er maar mee leren leven. Anders laat ik hem chippen bij EDS, dat zal ook zeker schelen in verbruik en een beetje vermogenswinst is altijd leuk! :thumb
4 april 2012 om 16:51 #17907548EDS chippen zal je hoogstwaarschijnlijk geen beter verbruik opleveren, wel een stuk beter rijden en meer vermogen.
4 april 2012 om 17:09 #17907549Met meer vermogen, hoeft mijn auto in theorie toch minder werk te verrichten om hetzelfde resultaat te halen? Mijn Ibiza werd wel degelijk zuiniger nadat hij gechipt was (van 90pk naar 120pk).
4 april 2012 om 20:02 #17907550voor je claxonstoring is een oplossing…de klem op de cim en een nieuwe bekabeling met stekkers in je stuur van je stuurwielbedienig/claxon.
maar als je zo al tevreden bent is het ook goed.4 april 2012 om 20:44 #17907551@O.Z racing wrote:
voor je claxonstoring is een oplossing…de klem op de cim en een nieuwe bekabeling met stekkers in je stuur van je stuurwielbedienig/claxon.
maar als je zo al tevreden bent is het ook goed.Hij gaat volgende week ergens toch ff langs, wil het gewoon netjes hebben en het valt onder garantie. ;)
5 april 2012 om 16:45 #17907552@SjoerdB wrote:
Met meer vermogen, hoeft mijn auto in theorie toch minder werk te verrichten om hetzelfde resultaat te halen? Mijn Ibiza werd wel degelijk zuiniger nadat hij gechipt was (van 90pk naar 120pk).
Nee meer vermogen komt er doordat er meer brandbaar mengsel ingespoten wordt dus feitelijk onzuiniger gaat rijden, enkel doordat je ook meer koppel hebt bij een lager toerental zou het in theorie iets zuiniger kunnen lopen(moet je wel bij lager toerental gaan schakelen), in mijn geval maakte het kwa verbruik helemaal niks uit, wel kwa beter rijden en meer vermogen/koppel/
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.