circulatie-klep waarschijnlijk opgelost ????

Forumindex Forums Modellen Astra circulatie-klep waarschijnlijk opgelost ????

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233699
    mik83
      Lid sinds:
      10 June 2009

      hallo allemaal

      nou zo als ik al verteld had,intrieur filter vervangen,ruikt allemaal fris in de auto,weg muffe geur.

      Vandaag paraaf-plaat weg gehaald alles schoon gemaakt.

      Maar daar onder zit de klep van de circulatie,die stond in eerste instantie dicht. ( naar mijn eigen mening beslogen daardoor ook de hele tijd mijn ramen ) klopt dit ???

      Maar hoe hoort ie nou te staan open of dicht ????

      mijn mening open want dan word er continu frisse lucht doorheen komt. (want als ik hem dicht vanuit binneuit dmv knopje circulatie sluit ie hem af voor bv een tunnel in rijden vanwege uitlaat gassen.

      graag ik u mening over,dan weet ik als ik het goed heb ben ik weer tevreden

      gr mik83

      #17828908
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        Als je de lucht van buiten wilt hebben dan moet ie OPEN staan.
        Mocht je filerijden of een slachthuis voorbij rijden dan druk je de knop in die in het middenconsole zit.
        De knop licht dan op door het de gele streep.
        Dan gaat de klep DICHT en dus krijg je geen lucht meer van buiten.

        Groet, Rik

        #17828909
        Woutje_opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 May 2007

          Die knop doet het alleen niet waneer je de ‘blazer’ op je voor ruit hebt staan! Verder moet hij voor frisse lucht open staan inderdaad!

          Greetz Wout

          #17828910
          Hans van Dijk
            Lid sinds:
            4 February 2011

            Bij mij is het motortje wat deze klep moet bedienen defect.
            Ik had ook continu mijn ramen beslagen, omdat de klep dicht stond.
            De garage heeft de klep nu tijdelijk geblokkeerd en open gezet, zodat er frisse lucht naar binnen kan,
            en de ramen dus inderdaad niet meer beslaan.

            Nadeel is dan wel dat alle geurtjes van buiten direct binnen komen, dus het motortje moet nog wel vervangen worden.
            De garage gaf aan dat een nieuw motortje over de € 100 kost…maar dat gaat deze jongen er echt niet aan uitgeven.
            Binnenkort maar weer eens een verzoekje naar de autodemontage boys de deur uit laten gaan,
            dat zal ongetwijfeld een boel euries schelen.

            Met de vraagbaak in de hand, zullen we eens kijken hoe we dit ongemak het beste te lijf kunnen gaan.
            Mocht er iemand tips hebben, dan zijn deze natuurlijk bijzonder welkom

            #17828911
            KadAstra-EF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2010

              -offtopicHans, hahahaha leuke “signature” heb je.
              Doe het bijna in mijn broek man :o-offtopic

              Groet, Rik :D

              #17828912
              Hans van Dijk
                Lid sinds:
                4 February 2011

                Toch blij dat ik vandaag nog iemand aan het grijnzen heb gebracht :D

                #17828913
                Spacejam
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2006

                  [rquote=1885092&tid=143899&author=Hans van Dijk]Bij mij is het motortje wat deze klep moet bedienen defect.
                  Ik had ook continu mijn ramen beslagen, omdat de klep dicht stond.
                  De garage heeft de klep nu tijdelijk geblokkeerd en open gezet, zodat er frisse lucht naar binnen kan,
                  en de ramen dus inderdaad niet meer beslaan.

                  Nadeel is dan wel dat alle geurtjes van buiten direct binnen komen, dus het motortje moet nog wel vervangen worden.
                  De garage gaf aan dat een nieuw motortje over de € 100 kost…maar dat gaat deze jongen er echt niet aan uitgeven.
                  Binnenkort maar weer eens een verzoekje naar de autodemontage boys de deur uit laten gaan,
                  dat zal ongetwijfeld een boel euries schelen.

                  Met de vraagbaak in de hand, zullen we eens kijken hoe we dit ongemak het beste te lijf kunnen gaan.
                  Mocht er iemand tips hebben, dan zijn deze natuurlijk bijzonder welkom
                  [/rquote]

                  Ebay even in de gaten houden, daar had ik er eentje gekocht voor 25 euro.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.