CIM Niet zichtbaar in OPCOM

Forumindex Forums Overige Op-Com CIM Niet zichtbaar in OPCOM

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272196
    ArnoDekkers1995
      Lid sinds:
      12 December 2013

      Hallo mensen,
      Ik was zojuist aan het proberen om mijn cruise control op mijn Combo C 2004 eindelijk te activeren.

      #1:
      Echter, ik zou onder Carrosserie/Body, naar CIM moeten gaan. Ik kan deze echter niet bereiken… (Zoals in dit filmpje vanaf 5.03 wel zichtbaar is: https://youtu.be/jEY3UcJs0e0?t=5m2s” onclick=”window.open(this.href);return false; )
      Onder Carrosserie/Body staat bij mij alleen hetvolgende:
      -Regelmodule Carrosserie
      -Immobilisator
      -Airbag
      -Instrument
      -Standkachel
      -Elektronische Klimaatregeling
      -Koplamphoogteverstelling

      Maar dus niet al die andere dingen zoals in het hierboven genoemde filmpje wel staan. (Waaronder dus de benodigde CIM)
      Als ik dezelfde auto als in dat filmpje aanklik in OPCOM dan krijg ik wel die hele waslijst onder Carrosserie/Body te zien.. Inclusief CIM.

      Verder, #2:
      Onder Carrosserie/Body > Instrument > Programming kan ik geen program variant configuration aanklikken, alleen hetvolgende:
      ICS Setup en ICS Reset (Waarbij de setup/programmering knop niet werkt, deze geeft telkens na het invoeren van de pincode de foutmelding dat het openen ervan is mislukt..)

      Wie weet raad zodat ik mn Cruisecontrol toch werkend kan krijgen?

      #18286414
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Ik weet het.
        Set cruise control in Body Control Module.
        Je moet de auto beveiligingscode hebben.
        Set cruise control in de motor ECU.

        Corsa C heeft geen CIM!

        #18286415
        ArnoDekkers1995
          Lid sinds:
          12 December 2013

          Oke, dit probleem is opgelost. Na het instellen als ‘aanwezig’ van de cruisecontrol onder de BCM en de ECU werkt deze perfect.
          (Ook heb ik eerder al een kabel getrokken van de 4e pin aan de stuurhendel naar de BCM (Pin2) ).

          Luviu had met me meegekeken via teamviewer, en bevestigde dat dit inderdaad correct was.

          Ook hebben we nog even gecheckt of de remschakelaar en koppelingsschakelaar aanwezig waren (Deze zijn nodig voor de cruise control).
          Deze waren inderdaad aanwezig en werkend.

          Iedereen van harte bedankt voor het meewerken.
          Dit topic kan dicht, mochten er nog vragen zijn over het installeren van Cruise Control, stuur dan gerust een berichtje.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.